Nesebar. Orașul vechi.

Toate fotografiile de Alexandra Radic.

De multe ori în istoria sa militară Nesebăr sa aflat în fruntea lupte decisive care determină soarta unuia sau altuia imperiului, fie otomană, turcă, greacă, romană, bulgară sau rusă - astfel încât există o mulțime sa întâmplat la război, pentru a sărbători victoria și înfrângerea de experiență. Mulți soldați au dat viața în fortăreață și artilerie lacune, rămâne de care poate fi văzut în orașul vechi.

Da, Nessebar păstrează urmele diferitelor civilizații, iar UNESCO a încadrat-o în rândurile patrimoniului cultural al omenirii din 1983.
După ce orașul a fost numit Melsembriey numit Melsa, fondatorul legendar al orașului, și că a fost Dumnezeu ferește de memorie într-un secol î.Hr., se spune în al șaselea. Acum, că e sfârșitul „oraș“ sunete în diferite limbi în moduri diferite - „burg“, „oraș“, „Paul“, „City“. Și în dialectul grec Hellenic este denumit „brius“ sau „Beria“, respectiv Melsembriya - orașul Mels.
Apoi, coasta a jucat un rol imens în viața economică a țărilor, și în sensul militar-strategic. La sud am început deja să câștige un alt oraș impuls puternic de pe coasta - Apollonia, sau Sozopol, Nessebar fel de concurent în ceea ce privește gloria și puterea militară.

Nesebar. Orașul vechi.

Chiar și astăzi putem observa rămășițele arhitecturii erei elenistice - templul lui Apollo, acropole, agora. În partea de nord, așa cum am menționat deja, există rămășițe de fortificații ale zidului.
În oraș încă din cele mai vechi timpuri a fost o bomboană de mentă și bancnote de monedă a fost realizată în mod continuu timp de secole, au fost aici și argint și monede de aur, o mare oportunitate pentru dezvoltarea economică - aproape orice probleme în oraș - primarul vine să lucreze în presa de imprimare și a spus: „Aceasta este ceea ce , draga mea, și imprimați-mi cinci mii de livre de argint pentru mine - este prea rău pentru municipalitatea orașului să o furnizeze. " Și chiar când Imperiul Roman a subjugat orașul în secolul I î.Hr. dreptul la ștampilare a fost abandonat.
Nessebar a fost unul dintre fortărețele protecția Imperiului Bizantin, iar numele actual - Nessebar, Nessebar sau Nessebar (în diferite transliterările) a fost de aproximativ 11 secol.
Ocupația turcă din 1453 a marcat începutul declinului economic, însă multe monumente arhitecturale au rămas în loc, nimeni nu le-a distrus. Iar în secolul al 19-lea, după eliberarea Bulgariei de sub dominația otomană în 1878, a fost construit atât de dulce pentru inima mea colibe de lemn tradiționale bulgărești, cu o bază de piatră și căptușite cu acoperiș roșu-gresie.
La sfârșitul secolului al XIX-lea, Nessebar era un mic oraș al pescarilor și vinificatorilor greci. La începutul secolului al XX-lea, populația sa era de 1.870 de persoane. După 1925, au început să se construiască clădirile orașului nou, au apărut primele hoteluri.
În momentul de față, a rămas aproximativ 40 de biserici, inclusiv Biserica lui Hristos Pantocrator, Biserica Sf. Ioan Botezătorul, Biserica Sfinților Arhangheli Mihail și Gavril, Sf. Sofia, Sf. Parascheva, Sf. Ștefan.
Ne-am nominalizat pentru o plimbare nu mai mult de o oră și jumătate, timp în care a rătăcit pe străzile din Mena și Mesembria (bine clar - amintesc numele Nessebar din cele mai vechi timpuri), a vizitat ruinele Bazilicii ( „Ce biserică, de asemenea, am distrus?“ - „Nu, a fost distrus înainte, în secolul al XIV-lea „), potofografirovalis pe doc, barca“ întâlnire căpitanului. "
Pe promontoriu dorim să mergem la un restaurant pentru a face o mușcătură și, înainte de a decide, am studiat meniul public la intrare. Prețurile au fost de trei ori mai mari decât în ​​Sozopol. Mi-am ridicat sprâncenele: "Cu toate acestea!" Și închidă meniul. „! Skpo“ - vorbit încet, I (adică - „! Scump“) stătut la sclav intrare mi-a dat o privire disprețuitoare, și a început să-mi explice în limba bulgară: „Ei bine, ce vrei? Aici este o stâncă, mare, pescăruși, specii nobile, Nessebar, înțelegi. Și te-ai gândit că totul ar fi de 50 de stotinki? "Ideea de cincizeci de stotinki mă amuza. Pentru calmarea nervilor l-am cumpărat pe Natasha și Vlad peste cornul de înghețată și am intrat adânc în oraș, nu avem nevoie să avem o stâncă în restaurant și pescăruși.

Pe una dintre străzi am fost prinși de unul dintre barmani, un om respectabil în uniforma unui bărbat. Fără altceva, ne-a oferit meniul și, cu un gest politicos, dar persistent, ne-a invitat să intrăm în curtea umbroasă. Era confortabil și ieftin. Am avut o cină plăcută - și bob chorba, și prăjituri plate și salate.

Nesebar. Orașul vechi.

După un prânz consistent, a fost timp să se gândească la modul în care pentru a ajunge la parcul de apă, iar această problemă este rezolvată ușor - la intrarea în orașul vechi băieți de serviciu în uniformă, „Paradise“, și autobuzul gratuit îndepărteze de la punctul de destinație la fiecare jumătate de oră. Și, după aproximativ cincisprezece minute, tremuram într-un mic microbuz, alături de o duzină de alți turiști, fanii divertismentului aqua. Și în ciuda faptului că călătoria este oferit în mod gratuit, în apropiere de conducătorul auto este o bancă mare pentru donații, iar la ieșire trebuie să decidă dacă este sau nu pentru a lăsa un sfat, sub privirea lui. Acesta este serviciul "discret".

În parcul acvatic "Paradise" am ajuns după trei și, în consecință, în față am avut trei ore de baie. Biletele sunt mai ieftine dacă vii după ora 15-00. Ai pus pe cureaua cu un microcip, și tot ai de gând să cumpere, să citească și calculat direct de la chip, vă aduce doar brațul cu brățara la masina de citire, ca o carte de credit sau de coduri de bare. În plus față de cumpărarea unui bilet la intrare, atunci când furnizați de fapt o brățară, trebuie să faceți o procedură de depozit, pentru că există un casier separat deja pe teritoriu.
Nu sunt un mare fan de parcuri acvatice, sporturi extreme și emoții am suficient în viața de afaceri de zi cu zi, așa că atunci când am fost în cele din urmă la slide-urile în sine, pentru cea mai mare parte am fost în picioare în partea de jos și a așteptat până când Natasha Vlad striate destule. O mulțime de copii tocmai a venit în jos, cât mai curând apuca un cerc nou, simplu sau dublu, sunt din nou în loc, și convulsivă și de râs venind în jos pe unul din tuburi colorate care amintesc de un trunchi sau un intestin creatura gigant. Unele sunt mai abrupte, unele mai puțin, respectiv, nivelul de extreme, emoțiile și adrenalina pot merge off-scară.

Nesebar. Orașul vechi.

Am venit în minte vechea poveste despre cum trebuie sa turisti Rousseau, cu o greutate mult mai chintal, urcând pe un deal decent, a văzut o fetiță fragilă de zece ani și sclav kindest sentimente și temându-se pentru sanatatea ei - ce se întâmplă dacă, după ce acest lucru efectuat un unchi greu, și poate ucide din neatenție - oferă fetei să se retragă, să-l lase să meargă înainte. Fata nu-i deranjează, are instinctul de auto-conservare. Atunci turistice noastre grele stă într-un cerc și cu o conștiință curată fuge prin tunel fără sfârșit, iau o viteză decentă. Și în partea de jos, în apropiere de ieșire, este în valoare de mama fetei, care a calculat că acum este în afara tubului se va lăsa copilul ei prețioase. Și-a întins brațele și ... a prins atât de mult. "Peștele" a fost prea dur, și sa încheiat cu resuscitare. Aceasta este o poveste atât de tristă, de râs prin lacrimi.
nakupavshis și nazagoravshis abundenței, care se confruntă cu toate deliciile de dealuri, râuri, bazine, toalete și tsunami-ul, vom Ilya înapoi. Și nu a fost ușor. Mai întâi am stat pe autobuzul greșit. Din anumite motive mi sa părut că toate autobuzele merg în Orașul Vechi din Nessebar, dar sa dovedit că se părea doar că. După douăzeci de minute, a devenit clar că nu mergem acolo, că am rămas singuri în autobuz și că șoferul ne-a spus vestea teribilă. Ne-am oprit de diavol știe unde, spre Sf. Vlas, iar legătura de transport cu Nessebar este așa, trebuie să ajungi la o stație de autobuz. Am parcurs câteva căi și am văzut multe hoteluri. Persoanele pe care le-am intervievat s-au dovedit a fi turiști care, în general, au auzit despre Nessebar pentru prima dată în viața lor, au venit să se odihnească și nu au ieșit mai departe de plaja hotelului. Hmmm. Foarte cu succes a existat o stație de autobuz, unde am reușit să coborâm în autobuz, care merge în orașul vechi. Nessebar, călătoria a durat aproape o jumătate de oră. Și deja, de la Nessebar, autobuzele merg în Burgas, iar de la Burgas la Sozopol și ne-am dus la una din ultimele zboruri regulate - undeva după șapte seara, ei abia se plimbau. Am ajuns la Sozopol abia seara, făcând trei transplanturi, abia vii. Atât de epuizantă era o excursie la parcul acvatic, unde eram, de asemenea, oarecum supraîncălzită la soare sau am răcit, lăsând-o acolo o jumătate de zi până mi-am venit simțurile.
Nesebar Am vizitat atât de două ori, iar în memoria mea a rămas imagini vii - Old City, un pic patetic, cu o mulțime de biserici dărăpănate și părți ale clădirilor vechi și pereți, străzi tradiționale și case cu acoperișuri roșii și o podea de lemn al doilea, frumos hotel din New Town, Sunny Beach, un șir nesfârșit al acestui aparent inutil pe litoralul bulgar de lux. După părerea mea, tot farmecul Bulgariei este în tradiții, în simplitate, în umanitate. Nu sunt atras de camere de lux și plaje împrejmuite, bufete.
Și, desigur, parc acvatic. Există copii mai multă bucurie pregătiți-vă la nesfârșit plimbare cu dealuri ca călătoreau cu varsta de 9 ani nostru Vlad, atunci în vârstă de 13 de ani, Ilia, dar pentru mine este doar o oportunitate să se întindă pe canapea sau pobultyhatsya într-un bazin de mică adâncime sub jeturi de apă și jacuzzi bec. De ceva timp, încetezi să percepi acest lucru ca pe un lux, începi să apreciezi numai frumusețea naturală și farmecul valurilor marine și nisipului de coastă.

Abonați-vă la știrile lui Alexander Radic

Puteți primi un newsletter săptămânal de la Alexander Radich cu cele mai recente cercetări în domeniul productivității, al unui stil de viață sănătos, al psihologiei pozitive, al știrilor, al consultanței practice și al experienței de viață.