Un tren numit "Zvyazda", sau ca o cale ferată de pasageri căsătoriți

Pe patria istorică

Trenul rapid "Zvyazda" pleacă zilnic de la stația Minsk Pasadirsky aproape la ora 18. Noapte în mașină (scaun rezervat, coupe sau CB) - și acum vă aflați în capitala nordică a Rusiei. După cum remarcă lucrătorii feroviari, ruta este populară în primul rând cu vecinii noștri din est. Compozițiile sunt toate noi și moderne, iar prețurile sunt departe de a fi critice - mai mult de o sută de ruble sunt cerute pentru un bilet într-o mașină rezervată, într-un compartiment - două sute. Într-adevăr, majoritatea pasagerilor cu care am reușit să vorbim au pașapoarte de culoare roșie și se întorc acasă. Motivele călătoriei în Belarus sunt diferite pentru toți.

Natalia Belka și nepoata ei Vera Akimenko pleacă din patria lor istorică. Femeia mai în vârstă este din Turovshchina. După război, tatăl ei a servit în Marina timp de 27 de ani și a trăit împreună cu familia sa (soția sa din același sat) a devenit la Leningrad. Natalia Vasilyevna a avut o bunică și bunică la Turov, pe care a vizitat-o ​​în fiecare vară timp de trei luni ca un copil. După moartea lor, împreună cu sora lor, se întorc să-și viziteze satul natal o dată pe an pentru a inspecta mormintele strămoșilor lor.

Un tren numit

"Casa în care am crescut a rămas, dar acum alți oameni locuiesc acolo", spune femeia. - Prin urmare, ne oprim sau într-un hotel din Turov, sau într-unul din agro-târguri. Sincer, suntem încântați de Belarus, deși nepoata mea, bineînțeles, nu e un bielorus pur și simplu. În general, în St. Petersburg, ca și înainte, vecinii occidentali sunt foarte bine tratați. Se crede că sunteți cei mai buni soți și muncitori. Prin urmare, nu pot fi mândru că vin din Belarus, deși mă consider rus. După prăbușirea Uniunii Sovietice, ați reușit să mențineți demnitatea și nu ați mers niciodată cu o mână întinsă. În același timp, rămâneți un popor independent, deși nu strigați despre el.

"Intotdeauna mergem in Belarus cu acest tren, este foarte convenabil si rapid", spune Vera. "De unde a venit numele Zvyazda?" Poate unul dintre primele trenuri din Belarus? (Insotitorul de rang inalt vede imediat - "A existat un astfel de ziar, bunicul sa abonat!" - Auth.) Chiar imi place tara voastra. Lucrul este, probabil, în originalitate - Belarusii nu seamănă cu rușii. Și îmi plac produsele, în special laptele. Învăț pentru un doctor, așa că știu cât de important este asta.

Atât șeful cât și bibliotecarul "bibliotecar"

- Au venit sa se odihneasca pentru o sora care sa mutat deja in Belarus pentru a studia, - spune Dmitry Kalach, jucandu-se cu fiul sau Zhenya. - Suntem din orașul Sortavala, acesta este în Karelia, astfel încât excursia la Minsk pentru noi din rândul celor mai puțin îndepărtați. Ultima dată când eram aici ca un copil, acum mi-am condus propriul fiu. Am rămas timp de două săptămâni, impresiile despre țara dvs. au rămas cele mai pozitive. Diferența față de Karelia este foarte mare - aveți totul frumos, într-un mod european. Deși, desigur, în comparație cu Peter, atunci atracțiile arhitecturale din Minsk sunt mai puțin. De ce este trenul numit Zvyazda? Pot ghici doar. Mi se pare că numele este asociat cu Marele Război Patriotic.

Un tren numit

Desigur, există "Zvyazda" și Belarusi în tren. Alexei și Greta Korotytsiny merg la St. Petersburg împreună cu fiica ei Zlata la o nuntă pentru prieteni. În capitala nordică a Rusiei, soții vor fi primii. Pentru a examina obiectivele istorice nu sunt planificate - pentru a gestiona alegerea de divertisment va fi un membru junior al familiei, care are până acum alte interese mici.

- De ce are trenul un astfel de nume? Greta întreabă din nou. Nici nu m-am gândit la asta. Nu am auzit despre ziarul omonim - știi, toată lumea citește știrile de pe Internet acum. De fapt, nu am călătorit niciodată în tren, dar călătoria noastră nu ne sperie. Doar 13 ore, cea mai mare parte dintr-un vis. Îmi place copilul - pentru noi acest lucru este important.

"Trenul este fără exagerare", a declarat Valentin ROMANOV, șeful trenului de călători. - Am lucrat la el timp de patru ani și un lucru pe care îl am cel mai mult. Acum doi ani, un tip a cumpărat un întreg compartiment, astfel încât în ​​timpul unei călătorii la Sankt Petersburg să facă o ofertă a mâinii și a inimii iubitei sale. Am luat flori, bomboane - totul este așa cum ar trebui să fie. Desigur, era imposibil să refuzi - fata era foarte mulțumită de această abordare creativă. Nu știu cum a continuat soarta lor, dar îmi amintesc acest zbor. Înainte de aceasta am lucrat pe o varietate de rute. M-am dus la Simferopol, Feodosia, Evpatoria, Irkutsk, Moscova. Pentru mine, în ceea ce privește șeful, diferența este doar responsabilitatea, deoarece trenul corporativ este "fața" căii ferate.

Împărtășeșteți fericirea cu ceilalți

Minsk-Saint-Petersburg este servit numai de Căile Ferate din Belarus. Pe traseu există două trenuri, dintre care fiecare are două brigăzi de tren. Fiecare dintre ele se află într-o mișcare de șase zile consecutive - acestea sunt trei excursii dus-întors. După - șase zile libere. Compoziția este destul de mare - vara, împreună cu restaurantul, mai mult de 10 vagoane.

Conducătorii recunosc că este frumos să lucrăm în Zvyazde. Pentru a obține un loc de muncă într-un tren de companie, trebuie să lucrați pe rute mai puțin prestigioase timp de cel puțin doi ani, și apoi să faceți o examinare specială pentru cunoașterea tuturor nuanțelor.

- Pentru cinci ani de muncă pe "Zvyazde", unii pasageri deja știu în persoană, - râde dirijor Maria Sovetnikova. - Apropo, de asemenea, aminteste-mi, mereu salut. Recent, mama și fiica mea au venit la mine și au întrebat cum făceam. Îmi place munca mea pentru relațiile cu prietenii. De atâția ani nici măcar nu știu de câte ori eram în mod oficial la St. Petersburg, dar într-adevăr am văzut orașul numai când nu am venit să lucrez. De obicei, văd numai stația de cale ferată Vitebsk prin ferestrele mașinii - petrecem toate cele 11 ore între călătoriile "acolo" și "înapoi" în vacanță sau la datorie. Apropo, pasagerii sunt deseori interesați de numele trenului: belaruși, deoarece nu sunt "Zorka", ci ruși - din cauza scrisului prin litera "eu". Spunem totul, îți amintești ziarul tău.

- În copilăria mea am mers cu trenul numai o singură dată, dar am ales această profesie - Ekaterina SKIDANYUK își completează colega. - Mereu mi-a plăcut să comunic cu oamenii, îmi place să fiu pe drum. Mă simt aici în locul meu. Lucrez la calea ferată timp de cinci ani, doi pe Zvyazde. Compania tren, mi se pare, este foarte diferită de celelalte. Timp de 13 ore, pasagerii au timp să devină familia ta - cu cineva de mult timp vorbind, pentru cineva care doar privește. Îmi place foarte mult când pasagerii sunt întâmpinați cu flori. Cele mai "spirituale" zboruri pe care le avem în timpul sărbătorilor de Anul Nou - din scenele întâlnirii puteți vărsa lacrimi. Pentru asta îmi place munca mea. Regret numai faptul că Sankt-Petersburg nu a văzut-o în mod corespunzător, dar este încă posibil să o corectăm.