Taimeni din Podkamennaya Tunguska - ediții

Râul Podkamennaya Tunguska Am fost întotdeauna atras de numele singur.
Și inima drumeți și kayaker nu a clipit de la cuvintele „feeric Stony“, în spatele căruia se află farmecul taigalei pustie, praguri si bancurile de nisip, și notoriu meteoritul Tunguska.

Totul a fost târât până la departe teritoriul Krasnoyarsk.

Și acum câțiva ani, prietenii mei și cu mine eram pe această rută. Aici, cu o dorință totală și o sălbăticie rezervată, și rapidă de șapte praguri și frumusețe senină taiga. Stâlpi "roșii" de-a lungul râului au dat maiestate și mai multă putere peisajelor din Siberia. În mod regulat au prins pești, chiar au prins păstrăv în canal, și ocazional au comercializat cocoș de căpșuni.

Dar, într-o seară, am întâlnit doi bătrâni care, cu povestea lor timp de două zile, au schimbat viața măsurată. Au spus despre momentele fără precedent de mărime. Mai târziu, o săptămână mai târziu, au descoperit accidental un schelet de pești pe țărm. Un cap cu un rânjet prădător nu era mai mic de 30-35 de centimetri. Pescarii ne-au povestit despre căile de prindere, iar a doua zi ne-am ocupat fără precedent.
- Apa este încă noroios, aici și în partea superioară ajunge ploi lungi. Taymen va merge într-o săptămână, dar puteți încerca acum, ne-au încurajat și ne-am hotărât să lucrăm cu entuziasm.

Taimen este în picioare în gropi și pescuitul, de regulă, iese noaptea. Deseori se regăsește cu șoarecii care înconjoară râul. (O altă descoperire pentru noi - nepedepsită biologic). Extragerea taimenului a constat în atragerea lui la o momeală - un "șoarece" artificial.

A vorbi despre capturarea taimenului a inspirat de asemenea faptul că chiar L.P. Sabaneyev în "Calendarul de pescuit" nu are această metodă de capturare. Apropo, el numește acest talmenem pește (Salmo talmen), în conformitate cu clasificarea modernă de păstrăv este numit acum Hucho taimen - «păstrăv ordinară„. Deci, ce este taimenul? Pește somon de familie, acesta diferă în 3 tipuri:

- "somonul dunărean" - se află în bazinul Dunării, atingând o lungime de până la 1,5 metri, greutate de până la 50 kg;

- "cimbru obișnuit" - este distribuit din partea superioară a Volgăi și Pechora la Amur, lungime de până la 2 metri, greutate de până la 80 kg;

- "cântăreață din Orientul Îndepărtat", precum și păstrăv în bazinul Mării Baltice, pești mult mai mici.

Apropo, Vladimir Dal, în dicționarul său, numește taimen somon siberian, sau stiuca de Baikal.

Așa că pregătim uneltele. Dintr-un material improvizat - o cutie spart, a fost facuta o "alunecare" cu dimensiunea de aproximativ 50cmx35cm; două scânduri - alergători, cu trei laturi pentru fixare și rezistență. Conducându-i într-un unghi, alergători în jos, împotriva curentului - aduceți atacul până la mijlocul râului. În acest scop, frânghia principală a fost legată în fața "saniei" și a auxiliarei din spate, pe care modelul a ieșit la un unghi de 30 de grade față de direcția râului. Apoi momeala a urmat la o distanță de cel puțin trei metri. Pentru "mouse-ul" a venit un jurnal rotund de 3 cm în diametru, 10 cm lungime, pe o parte ascuțită. Le-am făcut cu drag, chiar dacă noi înșine am fost prinși.

Pomul a fost curățat și vopsit negru cu cărbuni de la un șemineu. Pentru fixarea de-a lungul lungimii, o mică gaură a fost arsă cu o bară roșie-fierbinte, prin care a trecut o lesoaie metalică cu o tee și conectată direct la frânghia de frână. "Șoarecii" au făcut câteva lucruri în speranța unei mușcături bune. A fost posibil să legați o mică distanță unul de celălalt și câteva "șoareci".

Apoi a venit seara târziu, mult așteptată. Am terminat trapeznichat pentru o lungă perioadă de timp și, stând lângă foc în flăcări de flacără, fumat, întoarse în mod constant capul lor la fiecare stropi de pe râu. Nu este un secret? Timpul târât foarte încet.

Toți băieții, este timpul. Am mers cu curaj cu uneltele de la râu. Reglarea rapidă a momelei a mers pe o distanță scurtă de-a lungul pietricelelor de coastă împotriva curentului. Luna strălucește luminos, lumină albă, care luminează siluetele întunecate ale pădurilor de coastă și noi, care tranzacționaseră un pește regal rar.

Cablul a fost de tăiere mâna lui grav - retragerea placajul în mijlocul râului, a trebuit să-l trage peste umăr ca Burlacu, pălmuirea metodic în apa întunecată. Coarda de la tensiune sa cutremurat și a transmis elastic puterea curentului râului. Nu este ușor să o trageți, așa cum ar părea la început.

Trecând la o sută de metri, am simțit un ticălos ascuțit, o stropire grea și apoi. o sanie inversată plutea ușor. Din nefericire, a existat o ruptură a frânghiei, plumbul metalic fiind prea scurt. Încă o dată, viața a arătat că totul trebuie făcut complet. Și fericirea era atât de aproape, încât este posibil.

Descurajat, atașat rapid un nou "șoarece", lesa - și din nou în apă. După ce am ajuns la un kilometru spre dreapta, aproape de pietrele de apă, am revenit. Nu mai erau mușcături. Prieteni, de asemenea, nu au nimic. Dar asta nu ne-a deranjat. Principalul lucru este că ne-am alăturat adevăratului pescuit Siberian. Și cu pește nu am alergat sălbatic, obișnuiți-ne pe țesătura obișnuită, pește, uneori pește.

După ce am mers de-a lungul Podkamennaya Tunguska pentru aproximativ 500 km, am fost admirați pe deplin pentru lățimea Siberiei. Chiar și la confluența Yenisei, au existat multe, din păcate, plutitoare plutitoare cu cârlige pe sterlet, dar aceasta este o altă poveste.

• Eveniment incredibil la vânătoare
  • Vierii din Sknyatinsky: un trofeu enervant
  • Proprietarii de arme sunt îngroziți de înăsprirea legilor
  • Despre gâscă pe vânătoare de iepurași
  • Vierii uriași ai Turkestanului
  • Lecții de a crește: învățați din greșelile altor persoane
  • Ceață albă: vânătoare pentru lupi
  • Povestea unei carabine auto-făcute cu un butoi de mașină
  • Nu avem nevoie de vizoare de noapte
  • Fotografiați la vânătoarea de la moș
  • Cultura vânătorii este doar cuvinte frumoase
  • Impusca rațe de scufundări
  • Pregătiți pentru a vâna ungulate sălbatice
  • Capcane umane: douăzeci de ani mai târziu
  • HuntPoint - știm cum să vă organizăm vânătoarea
  • Copii și vânătoare: să vă vedeți singuri
  • Pentru primul urs din Karelia
  • Vânătorii cinstiți și înzestrați sunt salariați
  • Duck hunting: locuri, echipament, secrete
  • Rosgvardia merge la oameni
  • Rosgvardia întărește răspunderea proprietarilor de arme
  • Copii și vânătoare: să vă vedeți singuri
  • Nu avem nevoie de vizoare de noapte
  • Răspundeți lucrătorilor de licențiere specializați pentru aplicarea unui cetățean