Ernest Hemingway bătrânul și marea - recenzie de carte

Terenul povestea este foarte simplu, și Hemingway concentrat atenția asupra acestui fapt, argumentând că aceasta ar putea complica „Batranul si marea“, transformându-l într-un roman, o povară pentru masa lui de detalii, dar nu a făcut pentru a nu interfera cu percepția poveștii și a ceea ce este ascuns în spatele ei. În centru - bătrânul Santiago, pescarul cubanez, care merge la mare a fost de 84 de zile la rând și de fiecare dată a revenit fără o captură. Prima dată Santiago ajută un băiat local, Manolin, pe care omul cel vechi învață trucuri de pescuit. Părinții lui Manolin în curând ia interzis să înoate cu Santiago, deoarece pescar ghinionist. Cu toate acestea, Manolin ajută prietenul său seara, când se întoarce de la pescuit.

In ziua 85th Santiago zâmbește noroc: momeala lui musca Marlin foarte mare, dar pentru a prinde pește omul vechi nu se poate - nu au forțe suficiente. Peștele scoate barca mai departe de țărm și, ca rezultat, se creează o adevărată confruntare între el și pescar. În plus, chiar și în momentul în care bătrânul a reușit să prindă marlin, greșelile sale nu se termină.

"Bătrânul și marea" este o scurtă poveste, dar acest lucru nu afectează ritmul narațiunii, emoționalitatea sau bogăția povestirii cu monologii interni, datorită cărora povestea devine cu adevărat "vie". Deci, este monologul interior al bătrânului care ne introduce mai aproape de acest personaj, își arată atitudinea față de mare și locuitorilor săi, demonstrează puterea interioară a unui om deja obosit de viața sa. Cu toate acestea, finalul readuce cititorul la realitate, în care astfel de tragedii sunt de neînțeles pentru un outsider și chiar mai mult - nu înseamnă nimic altcuiva decât bătrânul însuși, marea și, probabil, Manolin.

Ernest Hemingway: Bătrânul și Marea - evaluarea cărții despre LAzZY.ru: 5.00 (2 voturi)