Robinson este convins că pe insula sa există canibali - Robinson Crusoe

Robinson este convins că există canibali pe insula sa

Doi ani au trecut de când am văzut amprenta unui picior uman pe nisip, dar prima pace a minții nu mi-a revenit niciodată. Viața mea necurmată sa încheiat. Oricine are de ani de zile să experimenteze o teamă chinuitoare, va înțelege cât de trist și sumbru a devenit din viața mea.

Odată, în timpul rătăcirilor mele pe insulă, am ajuns la vârful vestic al acesteia, unde nu eram niciodată. Nu ajungând pe țărm, am urcat pe colină. Dintr-o dată mi se părea că în depărtare, în largul mării, se putea vedea o barcă.

"Viziunea trebuie să mă înșeală", m-am gândit. "După toți acești ani, când m-am uitat la mare de zi cu zi, nu am văzut niciodată o barcă aici."

Este păcat că nu am luat telescopul cu mine. Aveam mai multe țevi; Le-am găsit într-unul din cuferele transportate de mine de pe nava noastră. Dar, din păcate, au rămas acasă. Nu puteam spune dacă era cu adevărat o barcă, deși m-am uitat la mare de atâta vreme, încât ochii mei s-au îmbolnăvit. Mergând pe țărm dintr-o colină, nu am văzut nimic; și încă nu știu cum a fost. A trebuit să renunț la orice alte observații. Dar de atunci, mi-am promis că nu voi părăsi niciodată acasă fără un telescop.

Când au ajuns la mal - și pe această parte sunt, după cum sa menționat deja, nu am fost niciodată - am fost convins că urmele picioarelor umane nu este o astfel de raritate în insula mea mi se părea toți acești ani. Da, am dat seama că dacă nu am trăi pe coasta de est, care nu-l deranja sălbaticii plăcinte, aș ști deja că pe insula mea, ele sunt destul de des și că mal vestic le servi nu numai un refugiu permanent, dar, de asemenea, un loc , unde în timpul sărbătorilor lor cruzătoare ei ucid și mănâncă oameni! Ceea ce am văzut, cînd am coborât de pe colină și m-am dus pe țărm, mi-a șocat și mi-a uimit. Întreaga coastă era împrăștiată cu schelete umane, cranii, oase de mâini și picioare.

Robinson este convins că pe insula sa există canibali - Robinson Crusoe

Nu pot să-mi exprim cât de îngrozită am fost!

Știam că triburile sălbatice se luptă constant unul cu celălalt. Ei au adesea bătălii pe mare: o barcă atacă alta.

„Trebuie să fie - Am crezut că - după fiecare lupta câștigătorii aduc prizonierii lor aici, și aici, în obiceiul lor inumane, ucide și să le mănânce, așa cum sunt toate canibali.“

Aici, nu departe, am observat o platformă rotundă, în mijlocul căreia puteau fi văzute rămășițele focului: atunci, probabil, acești oameni sălbatici s-au așezat când au mistuit trupurile captivilor lor.

O privire oribilă mi-a dat seama că la început am uitat de pericolul la care am fost supus în timp ce stau pe acest țărm. Indignarea acestei atrocități a înlăturat toată frica de sufletul meu.

Am auzit adesea că există triburi de canibali sălbatici, dar niciodată nu i-am mai văzut niciodată. Cu dezgust am rătăcit de resturile acestei sărbători teribile. Am aruncat. Aproape mi-am pierdut simțurile. Mi se părea că voi cădea. Și când am venit la mine, am simțit că nu pot rămâne aici pentru un minut. Am fugit pe deal și m-am repezit înapoi în casă.

Coasta de vest era mult în urmă, și încă nu puteam să-mi aduc simțurile. În cele din urmă m-am oprit, am recuperat puțin și am început să-mi adun gândurile. Savage, așa cum am văzut, nu au venit niciodată pe insulă ca pradă. Probabil că nu au avut nevoie de nimic și probabil că erau siguri că nimic valoroar nu putea fi găsit aici.

Nu putea fi nici o îndoială că au vizitat partea împădurită a insulei mele de mai multe ori, dar probabil că nu au găsit nimic care ar putea fi de folos lor.

Deci, trebuie să fii atent. În cazul în care, după ce a trăit pe insula aproape optsprezece ani, am, urme umane până de curând, nu a găsit, atunci, probabil, voi trăi aici pentru încă optsprezece ani și nu fi prins în ochii sălbatici, probabil, un pas greșit pe ele accidental. Dar nu este nimic de temut de un astfel de accident, pentru că de acum înainte singura mea preocupare ar fi să ascund toate semnele șederii mele pe insulă cât mai bine posibil.

Puteam să văd sălbaticii de undeva în ambuscadă, dar nici eu n-am vrut să mă uit la ei - atât de dezgustători erau prădătorii însetat de sânge care se devorau unii pe alții ca animalele. Singurul gând că oamenii pot fi atât de inumani mi-a trimis o durere deprimată.

De aproximativ doi ani am trăit fără speranță în acea parte a insulei unde erau toate posesiunile mele - sub cetate de munte, colibă ​​în pădure, și că defrișarea pădurilor, în cazul în care i-am dat un țarc împrejmuit pentru capre. Timp de doi ani, nu m-am dus niciodată să mă uit la barca mea.

"E mai bine, m-am gândit", voi construi o navă nouă și voi lăsa vechea barcă să rămână acolo unde este acum ". Ar fi periculos să mergem în mare cu ea. Pot să mă atace de canibali sălbatici și, fără îndoială, mă distrug, precum și alți prizonieri.

Dar a trecut încă un an și în cele din urmă am decis să-mi retrag barca de acolo: era foarte greu să faci unul nou! Și această nouă barcă ar fi coace doar în doi sau trei ani și până atunci aș fi lipsită de posibilitatea de a mă deplasa în mare.

Am reușit să-mi transfer cu siguranță barca în partea estică a insulei, unde pentru ea exista un golf foarte confortabil, protejat de toate părțile de stânci abrupte. De-a lungul malurilor estice ale insulei exista un curent de mare și știam că sălbații nu ar îndrăzni niciodată să aterizeze acolo.

Nu mi-ar părea ciudat cititorului că, sub influența acestor tulburări și ororile, am pierdut complet dorința de a avea grijă de bunăstarea mea și de confortul gospodăriei viitoare. Mintea mea și-a pierdut toată inventivitatea. Nu înainte de a încerca să îmbunătățesc hrana, când mă gândeam să-mi salvez viața. N-am îndrăznit să ciocnesc un cui sau să-mi împărțesc un jurnal, pentru că întotdeauna am crezut că acești sălbatici pot auzi acest bătut. Nici nu am hotărât să trag.

Dar, cel mai important, mi-a fost capturat de o teamă chinuitoare ori de câte ori trebuia să construiesc un incendiu, deoarece fumul, care de zi cu zi este vizibil la o distanță mare, m-ar putea trăda întotdeauna. Din acest motiv, toată lucrarea pentru care a fost nevoie de foc (de exemplu, vasele de ardere), m-am transferat în pădure, la noua mea proprietate. Și pentru a găti acasă și pentru a coace pâinea, am decis să obțin cărbune. Acest cărbune în timpul arderii aproape nu dă fum. Ca un băiat, acasă, am văzut cum o au. Este necesar să tăiați ramurile groase, să le îndoiți într-o grămadă, să acoperiți cu un strat de gazon și să ardeți. Când ramurile s-au transformat în cărbune, am târât cărbunele și l-am folosit în loc de lemn de foc.

Dar într-o zi, când am început să fac niște tufișuri mari la poalele unui munte înalt, am observat o gaură sub ele.

Mi-a fost interesat de unde poate conduce. Cu mare greutate, am apăsat în ea și m-am găsit într-o peșteră. Peștera era foarte spațioasă și atât de înaltă, încât imediat, la intrare, puteam să stau în picioare. Dar mărturisesc că am ieșit mult mai devreme decât am urcat.

Privind în întuneric, am văzut doi mari ochi arși, priviți direct spre mine; Au strălucit ca stelele, reflectând lumina slabă a zilei care pătrundea în peșteră din afară și cădea direct pe ele. Nu știam la cine sunt acești ochi - diavolul sau omul, dar înainte să am timp să-mi dau seama de ceva, m-am grăbit de peșteră.

După un timp, totuși, mi-am venit la simțuri și m-am numit o mie de ori un nebun.

"Cine a trăit numai douăzeci de ani pe o insulă nelocuită, nu ar trebui să se teamă de diavoli", mi-am spus eu. "Într-adevăr, în această peșteră nu mai este nimeni mai înspăimântător decât mine".

Și, după ce am câștigat curaj, am capturat un foc arzător și am urcat din nou în peșteră. N-am avut timp să mă duc la treaptă și trei pași, să-mi luminez drumul cu torța mea, căci am fost din nou înspăimântat, chiar mai mult decât înainte: am auzit un oftat puternic. Deci, oamenii oftat de durere. Apoi, s-au auzit niște sunete intermitente, cum ar fi o mumăială indistinctă și din nou un suspin greu.

M-am întors și am fost îngrozit de groază; Transpirația rece a ieșit peste tot în corpul meu, iar părul meu sa oprit. Dacă aș avea o pălărie pe capul meu, l-ar fi aruncat probabil la pământ. Dar, după ce mi-am adunat tot curajul, m-am mutat din nou înainte și luminând bontul pe care l-am ținut deasupra capului, am văzut pe teren o capră imensă, monstruos teribilă!

Robinson este convins că pe insula sa există canibali - Robinson Crusoe

Capra se așeză nemișcat și gâfâi puternic în agonie morții; a murit, evident, de la bătrânețe. L-am împins ușor cu piciorul pentru a afla dacă se poate ridica. A încercat să se ridice, dar nu a putut. "Lasă-te să mori", m-am gândit. "Dacă m-ar fi speriat, cum ar fi putut orice sălbatic care se teme să se prindă aici să fie înspăimântat?"

Cu toate acestea, sunt sigur că nici un sălbatic și nimeni altcineva nu se va aventureze să intre în peșteră. Și oricum, doar un om care, ca mine, avea nevoie de un paradis sigur, ar putea să vină în minte să urce în această crevasă.

În ziua următoare, am luat cu mine șase lumânări mari făcute de mine (până atunci am învățat să fac lumanari foarte bune cu grăsime de capră) și m-am întors în peșteră.

La intrarea în peșteră a fost mare, dar treptat a devenit mai mult și mai mult, astfel că, în adâncul ei a trebuit să se în patru labe și aproximativ zece yards să se strecoare înainte, care a fost, de altfel, destul de un feat indraznet, din moment ce nu am știut unde să conducă această curs și ceea ce mă așteaptă înainte. Dar am simțit că, în fiecare pas, trecerea este mai largă și mai largă. Puțin mai târziu am încercat să mă ridic în picioare și sa dovedit că aș putea sta la maxim. Peștera peșterii a crescut la douăzeci de metri. Am aprins două lumânări și am văzut o imagine atât de magnifică, pe care nu am văzut-o niciodată în viața mea. M-am trezit într-o grotă spațioasă. Flacăra celor două lumânări se reflectă în zidurile sale spumante. Ele au strălucit cu sute de mii de lumini colorate. Au existat diamante sau alte pietre prețioase intercalate în peșteri de piatră? Nu știam asta. Mai mult decât atât, era aur.

Nu m-am așteptat ca pământul să ascundă asemenea minuni în adâncuri. A fost o grotă încântătoare. Fundul era uscat și chiar acoperit cu nisip fin. Nicăieri n-au fost văzuți niște ticăloși sau viermi groaznici, nicăieri - pe pereți sau pe arcuri - fără semne de umiditate. Singurul neplăcut este intrarea îngustă, dar pentru mine acest inconvenient a fost mai valoros, deoarece am căutat un refugiu sigur de atât timp și era mai greu să îl găsesc mai sigur.

Am fost atât de mulțumit de descoperirea mea că am decis să transfer imediat în grota mea cele mai multe dintre lucrurile pe care le prețuim mai ales - în primul rând praful de pușcă și toate armele de schimb, adică două puști de vânătoare și trei mușchi. Tragând lucrurile în cămara mea nouă, am debarcat mai întâi un butoi cu praf de pușcă pulverulent. Eram sigură că toată această pudră nu avea nici un rost, dar sa dovedit că apa pătrundea în cilindru de numai trei sau patru centimetri. praful de pușcă saturat și o crustă puternică; în această crustă, toată pulberea rămasă a rămas intactă și nevătămată, ca și kernelul unei piulițe în coajă. Astfel, în mod neașteptat, am devenit proprietarul unor noi stocuri de praf de pușcă excelent.

Cât de fericit am fost de o astfel de surpriză! Tot acest praf de pușcă - și sa dovedit a fi nu mai puțin de șaizeci de kilograme - m-am transferat în grota mea pentru o mai mare siguranță, lăsând la îndemână trei sau patru kilograme în cazul unui atac de sălbatici. În grotă, am târât tot stocul de plumb din care am făcut gloanțe.

Acum mi se părea că m-am uitat ca unul dintre acei giganți vechi care, potrivit legendei, locuiau în crăpături de pietre și în peșteri, unde era imposibil să ajungă la orice persoană. "Să-mi ziceam", deși cinci sute de sălbatici se îndreaptă spre toată insula, caută-mă; ei nu vor deschide niciodată locul meu de ascundere și, dacă o fac, nu vor îndrăzni să-l atace! "

Capul vechi, pe care l-am găsit atunci în noua mea peșteră, a murit a doua zi și l-am îngropat în pământ în care se afla: era mult mai ușor decât să-l tragă din peșteră.

Deja am mers douăzeci și treilea an al șederii mele pe insulă. Am avut atât de mult să se obișnuiască cu natura și clima, care, în cazul în care nu se tem de sălbatici, care ar putea descind aici, în orice moment, imediat am fost de acord să-și petreacă aici, în închisoare pentru tot restul vieții mele până în ultimul minut, când m-am culcat și mor ca vechea capra.

În ultimii ani, în timp ce nu știam încă că am fost amenințat de atacul sălbatic, mi-am inventat niște distracții pentru mine, care, în izolarea mea, m-au amuzat foarte mult. Mulțumesc lor, am petrecut mult mai distractiv decât înainte.

În primul rând, așa cum am spus deja, i-am învățat pe Popka să vorbească și el a vorbit amiabil cu mine, pronunțând cuvintele atât de distinct și clar încât l-am ascultat cu mare plăcere.

Nu cred că alt papagal ar putea vorbi mai bine decât el. Locuia cu mine de cel puțin douăzeci și șase de ani. Cât timp a trebuit să trăiască, nu știu; oamenii din Brazilia susțin că papagalii trăiesc până la o sută de ani.

Am mai avut doi papagali, și ei au putut să vorbească și amândoi au strigat: "Robin Crusoe!", Dar nu atât de bun ca fundul. Adevărat, am petrecut mult mai mult timp și am muncit la antrenamentul său.

Câinele meu a fost pentru mine cel mai plăcut tovarăș și prieten de credință timp de șaisprezece ani. Apoi a murit liniștit de la vârste înaintate, dar nu voi uita niciodată cât de mult ma iubea de altfel.

Pisicile pe care le-am lăsat în casa mea au fost mult timp membri ai familiei mele extinse.

În plus, am ținut întotdeauna doi sau trei copii, care au fost învățați să mănânce din mâinile mele. Și am avut întotdeauna o mulțime de păsări; I-am prins pe mal, le-am tăiat aripile astfel încât să nu poată să zboare și, curând, s-au îmbătat și au alergat la mine cu un strigăt vesel de îndată ce am apărut pe prag.

Copacii tineri, pe care i-am plantat în fața cetății, au crescut de mult într-o grovă groasă, iar în această grovă s-au așezat și o mulțime de păsări. Își scoteau cuiburile pe copacii mici și îi aduceau pui și toată viața din jurul meu era consoartă și mă bucura în singurătatea mea.

Deci, repet, aș fi trăit bine și confortabil și aș fi fost foarte fericit de soartă, dacă n-aș fi fost frică de faptul că sălbații mă vor ataca.