Programe de voluntariat, revista cosmopolită

Zâmbet și val: întregul adevăr despre gândirea pozitivă

• Alina Farkash știe. cum să devii o mamă ideală: trebuie doar să urmați aceste reguli!

În grupul nostru au participat 14 participanți din diferite țări și doi lideri de tabără din India. Cel mai tânăr dintre mine nu era decât un tânăr din Belgia. Și cea mai veche femeie. psihiatru din Franța. la vârsta de 65 de ani. Când a aflat. că am venit din Rusia. brusc a început să cânte "Nu puteți auzi nici măcar rufele în grădină". Sa dovedit. la școală ea a predat limba rusă și chiar a știut personal Vysotsky!

Ne-a stabilit într-un sat îndepărtat. într-o casă de pe țărmul celebrului Kerala Zavodei. Noi, la colegiu, împreună cu studenții: Fig. tortilla. legume de legume. mare de fructe. la fiecare 2-3 zile - pește sau carne de pui. Pentru mai multă culoare, am uitat de tacâmuri și mâncăm totul cu mâinile noastre.

Alături de noi, trăiau țăranii. care a crescut orez. banane și ananas. Nu există aproape nici un turiști în aceste locuri. Campii de conducere au făcut o listă de locuri pentru noi. pe care trebuie să o vizităm cu siguranță. și a numit-o "Șoc cultural". A inclus temple. Fort St. Angelo. Muzeul folclorului din Kerala. teatrul local. fabrică pentru producția de țigări bidi. țesături fabricate manual. bautura alcoolica. Mai ales îmi amintesc ritualul de obsesie cu spirite în templul hindus local.

Ziua noastră a fost așa: mai întâi am restaurat locul de joacă. și apoi angajat cu studenții de la școala catolică. Am încercat să găsim o abordare pentru toată lumea. a jucat cu ei. cântat. pictat. Am avut o petrecere de Crăciun cu Moș Crăciun. dansuri și cadouri. Aici, uralele au mers trei kilograme de ciocolată. adus din Rusia.

Am practicat yoga. au ascultat prelegeri despre Ayurveda. În weekend am mers la plajă. erau în rezervația naturală Vayanad. unde am văzut pentru prima dată elefanți sălbatici! Cred că da. turneul obișnuit nu ar aduce atâtea emoții și cunoștințe interesante ".

Ekaterina Gorcharova (21), jurnalistă

Proiectul Basida. Spania

"Sunt voluntar cu experiență. Prima mea experiență este proiectul agricol din Islanda. Al doilea este o tabără în nordul Italiei. unde am învățat copiii englezi.

La sfârșit de săptămână am mers în jurul cartierului. Vizitat la Toledo - acesta este un oraș medieval încântător. Seara, ei vorbeau despre țările lor. mâncăruri naționale pregătite. au vizionat filme în diferite limbi. Și în ziua plecării, saloanele noastre au aranjat deja o vacanță pentru noi: au coace un tort. pregătite felicitări. a spus cuvinte amabile despre toată lumea. Am plecat la ora 6 dimineața. și întregul centru ne-a văzut.

Anastasia Tankova (22), PR-manager

Proiect NICE-12-60 Taishi-Tonda. Japonia

"În program am fost atras de descrierea: ajuta la păstrarea naturii munților locali. Având în vedere. că "local" înseamnă "japoneză", am trimis cererea.

Echipa noastră de voluntari a lucrat timp de două săptămâni în orașele Tondabayashi și Taishi. Am distrus bambusul. el pentru acest teritoriu este un parazit de plante.

Dar cel mai important rezultat este succesul programului nostru. Când am sosit. Pădurea arăta groaznic: bambusul imens. nici ierburi. fără arbuști. Acum mă uit la fotografie. ele sunt trimise la mine de către prietenii japonezi: verdele și copacii tineri se sparg. "

Olga Sokolnikova (19), economist

Proiectul de protecție a țestoaselor marine în Motin del Oro. Mexic

"Am visat mult timp să lucrez ca voluntar în străinătate și am decis să încep cu salvarea țestoaselor pe malul oceanului.

În vremuri uscate, am trăit în corturi. dar în ploaie. sa mutat la o anexă pentru grădiniță. Lucrat după apus: de la miezul nopții până la 6 dimineața. Acum, în Mexic, capturarea țestoaselor este pedepsită sever (pentru fiecare ou furat, 10 ani de închisoare sunt date!), Dar acest lucru nu oprește braconierii. Și noi, împreună cu localnicii, am patrulare și am sărbătorit. unde țestoasele au ouă. Apoi le-au îngropat în zona protejată - "spital de maternitate de țestoase". Iar copiii înșiruși au fost eliberați în ocean. E atât de emoționant!

După noapte de lucru, au dormit până la prânz. Apoi cineva a practicat spaniola. cineva a jucat cu copiii din sat. le-a învățat engleza. În vreme bună, am recrutat pepeni verzi. banane și a înotat în lagună.

Către seară, toată lumea se pregătea pentru schimbarea de noapte: pantofi confortabili. protecția împotriva insectelor. lanterne. Pentru a ajunge la plajă în întuneric a fost deja o aventură: mai întâi prin junglă. apoi trecu printr-un fluviu superficial. Odată pe drumul de pe plajă, liderul nostru de tabără ne-a făcut o surpriză și ne-am dus neanunțat în rezervația de pe plajă. La început nu am reușit să aflu. că punctele mici au pus punct plaja. Dar. când au urcat. Am văzut. că sunt sute. nr. mii de țestoase uriașe! Ne-au spus. că mulți au supraviețuit numai prin munca voluntarilor. "

Maria Egorova (21), artistul

Proiectul Jeunesse et Reconstruction. Franța

"Ideea a venit de la tatăl meu. Mi-a spus despre fata. care a plecat în străinătate ca voluntar. învățat limba. se uită la țară.

Și am scris o scrisoare Franței. și o săptămână mai târziu a primit confirmarea: mergerea la reconstrucția clădirii istorice. Am trăit în corturi cu trei camere, cu saltele gonflabile. în fiecare "cameră" cu două. Dușul și bucătăria erau la stadionul din apropiere. Am primit șase biciclete. și încă câteva pe care le-am împrumutat de la localnici. Au ajuns la vechea școală în 10 minute - reconstruim pereții din jurul ei. și aproape întotdeauna primarul orașului și tinerii locali ne-au alăturat. După muncă, au mâncat și s-au odihnit. Ne-am făcut prieteni cu locuitorii orașului. ne-au condus la mașinile lor să se uite la vulcanul care dormea. la o fabrică de brânză. La sfârșit de săptămână, am fost adesea invitați să vizităm - a jucat chitara. Au dansat. au vorbit despre ei înșiși. țările lor. Odată ce eu și un alt voluntar rusesc au făcut coctailuri. Francezii apreciau: o grămadă mare de împrăștiate în acest moment!

O lună mai târziu, unul dintre prietenii francezi a trimis o fotografie a fotografiei și o semnătură: "Acești tipi ne-au ajutat să restaurăm cultura noastră". Tatăl meu era mândru!