Mitropolitul Macarie - biografie, lista de cărți, recenzii ale cititorilor

Biografia scriitorului

În timp ce studia la seminarul, M. Bulgakov a fost pasionat de poezie Vasili Jukovski, iar la momentul ieșirii din pereții Academiei Teologice din Kiev (în 1841), a devenit un călugăr, a scris un poem ( „Trei imn“), care declară solemn însuși „fan“ „Sfinte Adevărul“, care ministerul este acum dedica întreaga viață: Adevărul „tot eu, eu dau, și un imn de a iubi, un imn recunoscător sunt un propunerii viață.“ Acest jurământ tineresc emotionant a ramas fidel pentru totdeauna.

Avantajul remarcabil al principalelor creații ale Mitropolitului Macarie a fost o plenitudine reală de urgență, să devină istorici ai Bisericii Ortodoxe Ruse un fel de casa de comori - la fel ca și pentru cercetătorii istoriei civile este „Istoria“ SM Soloviov. Mitropolitul Macarie, fiind un cunoscător de manuscrise rusești, colectate în lucrarea sa tot materialul cunoscut la el, a spus o mulțime de noi texte în anexele voluminoase la volumele din prima jumătate a anului „Istoria“ lui și a făcut multe sugestii valoroase în note extinse.

În 1869, episcopul Makarius a devenit Arhiepiscop de Vilnius și Lituania. Fără a lăsa nici o lucrare științifică, sa angajat activ în restaurarea ortodoxiei în Teritoriul de Nord-Vest, care a suferit de dominație catolică și unită. Lucrările episcopului Makarii de la Catedrala din Vilnius au adus fructe bogate: 293 de biserici renăscute și nou construite și volume noi din "Istoria Bisericii rusești". În 1869, la inițiativa sa și sub ediția sa, a fost emisă o nouă carte de academii teologice, care stabilea aceeași procedură de acordare a diplomelor universitare, ca și în universitățile seculare. Acest lucru a dat un mare impuls dezvoltării științei bisericești istorice.

În 1879, Vladyka Makarii a fost numit Mitropolit al Moscovei și Kolomna, membru al Sfântului Sinod. Doar trei ani, Mitropolitul Macarius a condus eparhia Moscovei, dar, ca întotdeauna, a reușit să facă multe pentru turma sa. În această perioadă, Vladyka a lucrat deja la al 13-lea volum al "Istoriei" sale.

Mitropolitul Macarius nu a avut timp să-și realizeze pe deplin planul monumental pentru istoria Bisericii rusești. Moartea a întrerupt lucrarea asupra operei, pe care Vladyka a reușit să o aducă la mijlocul secolului al XVII-lea.