Lungimea traseului: 2 150 km

Pentru ca imaginile să nu judece strict, aici, de la două sute cinci sute, sunt reprezentate doar 25, iar acestea sunt alese din motive de informare, și nu de sens artistic. În Photoshop, a existat o acțiune care a inclus redimensionarea, contrastul automat, crearea unei frontiere mici și totul.

Marea companie nu a lucrat, a mers cu o mașină cu prietenul său Roman.

La început am decis să mergem direct la Chemal. Se apropie deja de Gorno-Altaisk, se adunau nori pe suspiciuni de ploaie. Și într-adevăr, ploaia plutea deja în Ust-Sem. Oamenii locali au aflat că plouă a doua zi la rând:

Sa hotărât că a fost o idee proastă să te ridici cu un cort în ploaie pe terenul umed. Am mers în sat și ne-am oprit la aceeași mătușă, că m-am oprit anul trecut.

Excursie la muntele Altai

Are o casă frumoasă pe malul Katunului. Toți cei din bucătărie se pot bucura de libertate.

Ei au decis să se plimbe și s-au uitat în jur. L-am luat pe Roman la Fr. Patmos, unde se află biserica Sf. Ioan Teologul.

Apoi au ajuns la stația hidroelectrică Chemal pe traseul caprei și s-au întors în sat de-a lungul drumului. După ce a băut mierea, a vrut foarte mult să doarmă, ce au făcut după ce au intrat în casă.

Dimineața zilei de vineri am fost întâmpinați de un soare plin de bucurie și am avut rapid o gustare și nu ne-am supărat cu amanta (ea nu a fost acasă) a mers să aleagă o parcare.

În primul rând a decis să stea pe râul Chemal sau Cuba. Locurile sunt minunate!

Excursie la muntele Altai

Povazmuschavshis încălcări ale legislației de mediu, am sugerat găsirea unei parcări lângă Katun. Undeva la 15 km de sat. Chemal, pentru 52 km. Ne-am oprit. Și ne-a tras greu să coborâm la râu cu mașina. Pai, cel putin a fost suficient sa mergi in spate.

Încă atunci când am coborât, am oprit la începutul coborârii, să încerc, pot să urc sau nu. Dar ploile au trecut și mașina nu a putut să urce. M-am gândit să o iau de la overclocking, dar l-am oprit în pietricelele fluviului. Din gaura săpat roata a fost selectată 1,5 ore. Subdomkrachival, a pus ramuri, apoi a găsit o piatră zdrență, și astfel pentru 15-20 cm mutat înainte.

M-am dus să-i sun pe țărani din parcarea vecină, dar s-au îndreptat undeva. Am găsit un blat fals, am colectat ramurile și am revenit la parcare. Panoul a făcut posibilă ieșirea din capcană fluvială și urcarea pe deal. Dar anvelopele de pe roți nu au putut să scoată mașina și să se îndoaie constant în această durere. ((

Am avut o mușcătură. M-am gândit că trebuia să merg la Chemal, să cumpăr un cablu și să negociez cu mașina. Groapa era de 30 de metri pe pantă, cablul standard de 3 metri nu era suficient.

Apoi a început să plouă. Apoi am pus un cort cu Roman și m-am dus la pistă. Mergând la un kilometru pe jos, am reușit să opresc călătoria și un bichaner bun ma dus în magazine.

După ce am cumpărat o hatchă de 20 de metri de 6 mm, am fost de acord cu o mașină din Novosibirsk. În ea se afla tată și fiu.

După ce au ajuns acolo, nu au putut înțelege de unde se afla mașina până când nu au văzut în ce groapă stătea. Dar au lipsit două cabluri de 3 metri și o șaibă lungă de 20 de metri, mașina a fost deja împinsă de cei trei și a condus 5-6 metri. Apoi, acești oameni buni pe care i-am scos cu o frânghie și am fost surprinși de ce fel de moron suntem acolo. ))) Da, ascunde-te de ochii mașinii dorite. )

Au băut vodcă și s-au culcat. Nu regreta că a cumpărat un film de polietilenă de 3 m, care a închis cortul de ploaie. Dimineața ploua și el. Am mers la Chemal pentru pâine și am condus la stația hidroelectrică Katun, pe care urma să o construiască pentru sat. Elanda.

Excursie la muntele Altai

Mai aproape de cină, soarele a ieșit și ai putea să respiri liniștit.

Romka sa urcat în sus, fără să aștepte ca iarba să se usuce. Am făcut niște fotografii bune și am venit cu picioarele ude. Romance. )

A doua zi, vremea a fost bună și am decis să schimbăm locurile de parcare, să mergem la o altă bancă din Katun. După mutarea podului aproape. Uznez am condus tot drumul din sat. Anos înainte. Ayula. Au fost trei locuri de parcare, dar toate sunt în locuri aglomerate lângă poduri de lemn.

În spatele lui Ayula, câmpul este blocat de un gard cu o poartă încuiată. Nu am îndrăzni să mergem mai departe de-a lungul drumului național, pentru a nu intra în conflict cu localnicii.

După masa de prânz în Ust-Sema ne-am mutat în trecătoarea Seminsky. Ce frumusete acolo!

Excursie la muntele Altai

Iată o imagine din fereastra mașinii în timpul urcării spre Pass Seminsky. Există praf de pe roți și pietre de pe marginea drumului.

Am oprit imediat pentru Seminsky la 605 km. După pod peste râu. Mukhortov. Lângă parcarea Mukhorta se varsă în Tuektu. Apa este pur și simplu super!

Seara, ne-am hotărât să spălăm, să ne spălăm capetele, apa a fost încălzită și să curățăm corpul pe care l-am scufundat în apa înghețată a unui râu de munte. Un pahar de vodca înainte de incubație, un pahar după, spumă și un pahar după clătire. După aceea, nu e rece și te simți complet înnoită!

Dar am reușit să îmi întorc piciorul drept în timpul primei scufundări (nu am calculat adâncimea). A trebuit să merg și să merg cu un picior bolnav:

Excursie la muntele Altai

Dimineața au luat micul dejun și au continuat. Înainte ca satul Karakol să se oprească în direcția. Bichiktu-Baume. După sat, în spatele unei coloane din al optulea kilometru, chiar lângă drum, se află o stâncă cu picturi în rocă.

De asemenea, am scos primul acarian de la Roman.

Un pic mai departe fără a ajunge cu. Sunt locuri frumoase în Booci.

Excursie la muntele Altai

Și sfântul izvor de unde am băut apa. Apropo, există o sursă bună și nu ajunge la satul Anos, chiar și localnicii merg la apă.

Apoi ne-am mutat spre satul Ongudai, unde am cumpărat un bandaj elastic. De asemenea, am avut un prânz bun în cantina locală. Pentru a ajunge în centrul orașului Onguday, trebuie să vă întoarceți la stânga și în jos pe drum, să traversați podul. Aici centrul politic și economic al satului! ;)

Atunci drumul nostru trecea prin trecerea Chike-Taman. M-am dus pentru prima dată într-o astfel de serpentină. Roman a împușcat de pe fereastră și a țipat când a vorbit la ture.

Excursie la muntele Altai

Aproape imediat în spatele trecerii în teren sunt movile și femeile. Unele dintre movile sunt pradă. O persoană poate vedea clar fața persoanei, dar acesta este un fals de la sfârșitul anilor 90 ai secolului trecut.

Pe drum, terenul se schimbă complet. Katun merge de-a lungul fundului unei groapă uriașă pentru mulți kilometri!

Există și femei pe dreapta de-a lungul autostrăzii dincolo de satul Yin, dar le-am trecut prin ele, dar am oprit la faimosul sit arheologic - traseul lui Albak-Tash.

Excursie la muntele Altai

Accesul la toate pietrele este gratuit. Din păcate, există, din păcate, nume zgâriate ale contemporanilor și ale iepurilor pictate:

În spatele Boom White, la 679 km, există o parcare și lângă cascadă cu apă delicioasă. După 200 de metri există o coborâre în jos, există o parcare mare unde spectatorii Raliului Chuya se opresc în primăvară. După ce am ales un curățitor de loc, am oprit acolo.

Seara, s-au cercetat țărmul, s-au umplut la cele mai dificile precipitații, iar dimineața s-au mutat. Pentru p. Aktash natura se schimbă din nou! Drumul trece între vârfurile acoperite de zăpadă ale celor două creastături.

Excursie la muntele Altai

Apoi am mers în direcția cu. Kosh-Agach. Acolo, în general, începe stepa. În satul în sine există încă urme de cutremur, în aproape fiecare șantier există un șantier de construcții.

Pe drumul din spate, am găsit în câmpul de-a lungul drumului un terci de șaman. Toate în stare perfectă. Pe piatra centrală sunt rămășițele lemnului și oaselor arse. Evident, ritualurile se țin regulat acolo.

Lângă acest loc sunt femei cu fețe conservate.

Excursie la muntele Altai

Pe drum ne-am oprit în fața satului (față de direcția Novosibirsk-Tashanta) Ortolik la 859 km înainte de a ajunge la râul Sukhodol. Există un drum bun printr-un câmp mic la bord.

Dar acest loc sa dovedit a fi un favorit printre localnici. La ora 22 se întunecase și ne-am culcat. O jumătate de oră mai târziu, localnicii bănuiți au sosit la UAZ, ne-au apropiat. Am ieșit din cort, am vorbit, au cerut un bowler, o vodcă. Le-am dat o cratiță, nu veți otmazheshsya, dar nu există nici o vodcă. Apoi au respira din nou. Roma aproape a spart, a fost gata să sară din cort și să bată botul. Înainte de 12 au lovit. Kazah muzică pentru melodia "Scarlet Trandafiri" Îmi voi aminti pentru o lungă perioadă de timp: (Chiar și după ce au plecat într-adevăr nu a putut dormi.

Aici sunt minusuri de călătorii de către o companie mică!

Dimineața au luat micul dejun și au vizitat obiectivele din spatele satului Aktash. După ce am mutat 8 km de-a lungul unui drum de murdărie care înfășura în munți, am ajuns la Poarta Roșie.

Excursie la muntele Altai

Se taie prin roca roșie din pasaj. Apoi, am condus spre un lac mort. Uzunkel. În care nu există nici o creatură vie, nici o vegetație. Chiar și o pasăre nu stă pe ea.

Apoi se îndreptară spre casă. La parcare stătea pe râu. Sema între. Kamlak și Ust-Sema. Un loc bun pentru 512 km, prietenos local și vin să cumpere. Adevărat, congresul este abrupt, dar tehnica o depășește!

Acestea sunt aventurile noastre. )

Excursie la muntele Altai
Începem la ora 10.07 la 21-30 pe buna tradiție a echipei noastre de la cafenea "U Garik", este păcat că o echipă. Curiozitatea rutei este legată de tema expediției: mergem spre soare, în Gorny este rece și ploioasă, dar vrem să facem plajă. Autostrada de noapte era orfană fără "gayz", dar nu suntem ofensați. Lună plină. Mergem pe calea lunară. O scurtă oprire la marginea ieșirii din Barnaul și prima aventură - dezasamblarea într-o cafenea pe marginea drumului. Poetul nerecunoscut a fost ofensat. El: "... toată procuratura a fost cumpărată ..." și o sticlă cu pulverizare de piper în nas și în fața lui. Avem piper și noi. Gâtul meu este dureros, lacrimă. Da, există un astfel de cuvânt - "Patria".

Dragă cititor. Te rog ascultă povestea asta. Și dacă cel puțin unul dintre voi, cel puțin unul, mă înțelege, simte ceea ce voi încerca să spun în cuvinte, simt același mod ca și mine, presupun că am obținut-o. Iar încercarea mea de a împărtăși cu voi energia divină care mă copleșește cu puterea și puterea mea din Niagara Falls a avut succes. Aceasta nu este o relatare a călătoriei spre Multto, cel mai probabil că vă așteptați. Acestea sunt bine gândite și exprimate de mine pe gânduri și sentimente de hârtie. Aceasta este o încercare de a spune pe scurt și în mod consecvent că uraganul de evenimente și emoții care mi-au zburat brusc și mi-au făcut viața complet diferită timp de 7 zile. Hârtia toată îndura

Până în ultima seară, în ajunul intrării noastre pe traseul Kucherlinsky, totul sa întâmplat ca într-un vis. Și probabil că doar atunci mi-am dat seama că asta e de fapt, eu, cu acești oameni, mă duc la Belukha. Acesta este VGK tot ceea ce este conceput, și a condus la începutul punerii în aplicare a unuia dintre visele mele. Și am fost copleșit de o asemenea frică, reală, reală. N-am mai experimentat o asemenea frică. Chiar spargerea printr-o îngheț de 40 de grade pe timp de noapte pe autostradă, cu un copil în mașină. Eram mai liniștită și mai sigură. Încă nu înțeleg de unde a venit și unde a plecat. Dar din acel moment, fiecare minut era real, tangibil și simțit.