Săptămâni în golf

În căutarea rutei a ajutat resursa www.buhtarma.ru și o persoană cu același nume. Aceeași persoană cu aceeași poreclă, dacă nu mă înșel, ajută cu rutele și în forumul "Călătorii". Îmi place o odihnă neorganizată, astfel încât centrele de recreere, pensiunile și sanatorii nu au fost luate în considerare. Inițial am vrut să mergem spre Bolshanym, acesta este Kazahstanul de Est. Cei care au fost acolo au spus că locurile sunt sălbatice, poporul nu face așa cum este necesar. Dar, în realitate, locurile erau atât de sălbatice încât nu se potriveau pentru o vacanță :). Un loc bun pentru pescuit, dar nu acces foarte convenabil la țărm, iar plaja în sine este iarbă și pământ. Au mai existat două opțiuni: o porțiune a coastei dintre Primorsky și Altai și Vasilievskaya care traversează celălalt mal. El a descoperit că traversarea de la Vasilevskaia nu este clar cum funcționează, astfel încât în ​​cele din urmă s-au oprit în afara Primorskului, fără a ajunge la Altai.

Am călătorit în străinătate pentru prima dată, așa că a fost un pic înfricoșător: obiceiuri, documente etc. Dar o săptămână de căutări a dat un traseu aproximativ și reguli pentru trecerea vamală. După cum sa dovedit, nu este nimic teribil și complicat, ultimele modificări ale reglementărilor vamale au simplificat procedura și, în general, trecerea frontierei nu ar trebui să dureze mai mult de două ore. De fapt, sa dovedit, în Kazahstan - 40 de minute, din Kazahstan - două ore, pentru că serverul se plimba :). Este suficient să aveți un pașaport, un certificat de naștere (dacă există) și totul. Autocolantul "RUS" a fost achiziționat în Novosibirsk, așa că imediat după vamă am cumpărat OSAGU acolo și asta-i tot.

Traseu: Novosibirsk - Barnaul - Zmeinogorsk - Shemonaiha - Ust-Kamenogorsk - Zyrianovsk - Solovyov - Bolshany și mai departe. În cele din urmă, s-au oprit în afara orașului Primorsk, care este la aproximativ 20 km de Bolshenarym.

Echipament: Subaru Legacy Wagon. 20 de litri de benzină în rezervă, un cort, saci de dormit, un cazan, un bowler, un trepied, o sobă de gaz și o alimentare cu alimente timp de trei zile. El a făcut o mare greșeală și nu a cumpărat tenge, sperând să cumpere deja în Kazahstan. Dar în Kz am condus seara, băncile sunt închise, schimbătoarele sunt închise, benzina se scurge. Ca rezultat, într-un schimb foarte neprofitabil, au făcut schimb de ruble pentru două fete în vârstă de 15 ani, care au vândut pepene verde și pepeni pe lângă drum. Schimbă, cumpăra benzină, pepene și se liniștea. Soba de gaz a fost luată doar pentru caz, brusc nu ar fi lemn de foc. Dar nu departe de loc era o centură de pădure, în care erau mulți copaci uscați.

Săptămâni în golf

O pădure mică lângă drum.

Din Novosibirsk au plecat joi la ora opt dimineața, ora patru seara au fost la graniță, iar la cinci au plecat deja la Ust-Kamenogorsk. Pe drum, o dată amendat în teritoriul Altai pentru depășire. Inspectorul, în timp ce făcea protocolul, a spus că nu există nimic de făcut la Bukhtarma, pentru că vremea era rea, dar în cele trei zile în care eram acolo era caldă și însorită, norocoasă. În procesul de discutare a condițiilor meteorologice, am fost de acord cu el despre o amendă în protocolul de 300, nu 1.000 de ruble. "O mică, dar frumoasă" (c).

O mulțime de timp este pierdut în U-Ka, în căutare de tenge, apoi pentru ruble rezerve, atunci cel puțin ceva pentru ruble în cele din urmă realimentat deja pe drum, cumpărarea de ruble de la fete pepene verde. Speriat de circulație în Kazahstan: viteza nu depășește, pietonii să nu apăsați pe roșu nu trece, nu trece un solid și, în general, regulile nu sunt rupte. Prin urmare, în așezările am călătorit strict conform regulilor. La început deranjat, apoi am folosit și, în general, chiar plăcută. Dar asta nu trebuie să depășească rata în țară este foarte dificil, dar a fost distras și au în loc de 90 pe vitezometru 120, a trebuit să renunțe la 90, pentru că excesul de 1 kmh - care depășește deja pedeapsa. Drumurile în general sunt normale, dar nu fără surprize, de vspuchilis asfalt, groapa, așa că trebuie să fie constant în gardă, astfel încât să nu pierdeți următoarea surpriză. Foarte loc placut Aspen treci chiar în afara Ust-Kamenogorsk: drum excelent, altitudine, peisaj foarte frumos, se transformă și multe altele.

Săptămâni în golf

Pe fiecare dintre acești munți doriți să urcați.

Multe câmpuri cu floarea-soarelui, există câmpuri de mai mulți kilometri.

Există, de asemenea, o mulțime de câmpuri cu flori, iar de-a lungul drumului, în anumite locuri, prin fiecare kilometru există vânzători de miere și produse de miere. Am cumpărat miere pentru ceai, dar am refuzat mierea. "Expert", care a fost cu noi, a spus că acest lucru nu este un mad.

După U-Ka în planul a fost de a merge ca tine poate, dar nu și ajungând la aproximativ 80 km spre Zyryanovsk, drumul nu a fost doar rău, și foarte (!) Bad, defalcate complet, astfel încât viteza este redusă la 20-30 de km / h. Drumul spre Zyryanovsk trece în munți, camping, am văzut doar unul, dar nu a vrut să doarmă mult, așa că a condus trecut, și, după cum sa dovedit, în zadar. Mai multe campinguri nu au fost, găsit doar o cafenea, care se afla aproximativ 2-3 mașini și un camion. Timpul a fost de două ore de noapte, cu ochii mei, uneori deschis, așa că a mers la cafenea și a întrebat dacă el ar putea petrece noaptea în parcare, proprietarul a fost un pic surprins, și a declarat că nu a practicat, dar a adăugat că camionul pare să fi ridicat în picioare pentru noapte. El și-a fluturat mâna și, de asemenea, sa dus în pat lângă camion. Timp de două ore somnul a fost întrerupt, sa trezit și a condus. oprire de noapte pe un punct de staționare pentru înregistrarea obligatorie a poliției rutiere. În timp ce acest lucru și că, vorbind cu politisti, el ia spus despre cartier, a arătat fotografii ale drumurilor în timpul iernii: îngrămădite, astfel încât zăpada a trebuit să pumn greder înălțime tunel de 6-8 metri galop, nu mai puțin. De asemenea, a vorbit puțin, nu au existat probleme. Apropo, cu kazahii a trebuit să comunice de mai multe ori, a ajutat să găsească pe cineva care va face schimb de decontare Tenge a determinat rute din Bolshenaryma, determinate de modul în care U-Ka, etc. și de fiecare dată - foarte prietenos și foarte detaliat. Din acest motiv, eu nu merg pentru o vacanță aproape de vacanță sălbatic Altai - sălbatic Altai. Savage a călătorit în Lacul Baikal, în Khakassia, și nu am mai auzit atât de multe comentarii negative, cât de mulți au auzit de Altai. Este păcat, desigur, Altai este foarte frumos, dar descurajată abundenta beat care merge acolo, nu ca oaspeți. Eu cred că Altai în forma în care a făcut acum doar turiști: prețurile exorbitante, și atitudinea populației locale la noi, și așa gadstvo. Avem ceea ce avem, dar este păcat.

De la Zyrianovsk la Bolshenarym se află aproximativ 170 km, iar în unele locuri drumul trece în munți mici. Într-unul din acești munți au ajuns într-un nor, senzații foarte neobișnuite: ceții nu străpung, aproape că au ajuns la atingere, dar a fost interesant :).

Au sosit la Bolsharym abia dimineața, la ora șase, și au continuat. Am plecat de la 70 kilometri în funcție de legendă, am sărit într-un singur loc pe țărm, în celălalt și am dat seama că nu ar fi posibil să ne ridicăm bine aici. Deoarece am avut un alt traseu, pentru Primorsky, am decis să mergem acolo. Din anumite motive, coasta părea să fie în pădure, m-am gândit, m-aș opri lângă copaci și să mă opresc, dar nu erau copaci, doar dealurile și totul, țărmul gol.

Săptămâni în golf

Drumul de-a lungul coastei.

Pentru unii Knoll a fost svorotka la mal, de la drumul spre plaja aflată la 300 de metri Am întors, a trecut și a văzut dâmb două mașini și două corturi, iar drumul nu le-a putut vedea. Locul excelent! Ceea ce a fost deja luat. Dar plaja mare, sa oprit la 70 de metri distanță de ei, astfel încât să nu interfereze cu, a pus cortul și a făcut un foc. 15 minute mai târziu, vecinii au venit să se întâlnească prietenii, conaționalii au fost deja o săptămână în picioare la fața locului și colectate cinci ore să apară. Totul a mers cât mai bine posibil, m-am dus la culcare după drum și vecinii a mers pentru a pune la rețea, care a fost găsit chiar acolo pe plajă. Apropo, era un fel de sac de coarde, dar au reușit să prindă o găleată de pește! Când au plecat, acest șir a fost aruncat de mine. În ziua în care nabilas iarba, care a avut la lopata, și mă îndoiesc foarte mult că zdrențăros nimic altceva nedoset va cădea. Cu toate acestea, cinci destul de mari (nu guppy) pește a reușit să se pierd în ea, ar putea potrivi abia în ceaunul. Pe parcursul acestor zile, de altfel, am aruncat momeala nu a făcut, deși a existat un cârlig de pescuit și linia de la un cui. Nu sunt pescar.

Vecinii au plecat și ne-am mutat la locul lor.

Săptămâni în golf

Tabără, vedere din dealuri.

În a doua zi, vântul a adus urme de nisip.

Coasta și partea de jos sunt pietre mici și mijlocii, apa este curată și caldă, la 10 metri de cort.

Oameni - nimeni în raza de kilometru, în plus, toate cele trei zile eram singuri, fără vecini. Și a început REST!

Săptămâni în golf

Așa am trăit timp de trei zile.

Ceea ce este bun este o odihnă sălbatică, prin faptul că nu este plictisitor, lasă-te în acest moment, treci de la rutina de zi cu zi la munca obișnuită de mână. Puteți să înotați, să faceți plajă și să vă apropiați de cartier, să gătiți mâncare, să vă duceți la foc.

În prima zi am urcat doar pe dealul din apropiere, pentru a vedea unde ne-am oprit și pentru a explora un pic.

De la distanță, dealurile sunt foarte uniforme.

Săptămâni în golf

Kilometri sunt cinci din tabără.

Păsări de pradă pluteau în mod constant peste deal, iar în fluxul de aer se puteau atârna câteva minute fără a-și flutura aripile. Un zmeu, un vultur mic sau un șoim - nu știu, dar ciocul este curbat, iar mărimea aripilor este sub un metru.

În aceste zile, apa a fost foarte caldă, așa că în dimineața în loc de spălare parțială - o baie plină, ieși din cort și imediat în apă! Și te trezești imediat și vesel toată ziua.

Într-o zi a crescut un vânt puternic, așa că s-au scăldat în valuri. Și au urcat pe deal și s-au uitat la valurile de sus.

Săptămâni în golf

De la o distanță se pare că vântul conduce apă de pe coastă.

Am auzit despre coniacul kazah, așa că ne-am adunat și am mers la Bolsharym, am văzut oameni și am căutat cognacul.

În satul de mașini nu este foarte mult, cele mai multe călătoresc de reguli. Dar există macho locali care conduc sub 100 și în zonele populate. Dar fără ei. Pentru toate timpurile nu am întâlnit nici un polițist auto, mă îndoiesc că există chiar și la o asemenea distanță. Satul este rezident foarte curat, ordonat, prietenos. Dar nimic nu se vinde pentru ruble, pentru că rublele nu sunt necesare acolo. Deci, nu numai că există doar un birou de schimb valutar care nu funcționează sâmbătă și, după cum sa dovedit mai târziu, nu schimbă ruble pe tenge. Apoi am avut noroc: vânzătorul din magazin a găsit un prieten care a cumpărat ruble. Ne-am dus să căutăm pe cineva care a cumpărat ruble pentru o studentă-fiică din Novosibirsk. Și cursul ei este ca într-o bancă. Totul sa dovedit a fi cât mai bun posibil: au cumpărat câteva produse, coniac și s-au grabit înapoi.

Săptămâni în golf

Drumul din dealuri de la Bolshenarym până la loc.

Apropo, m-am confruntat cu fenomenul "nu local": când căutam o cunoștință de schimb, am cerut unui kazah să găsească o casă. De asemenea, el a răspuns: "Nu știu, nu local", a fost surprins. Apoi a cerut altor oameni, le-au explicat și le-au arătat în detaliu. Apoi au întrebat cu uimire: "Nu te-a întrebat?". Ei bine, am răspuns că nu era local și nu știa, de asemenea, au fost surprinși de acest fapt.

În fiecare seară am văzut un apus foarte frumos! Nu este gri, ca în oraș, dar roșu-aur, când norii își schimbă culoarea aproape în fața ochilor noștri.

Soarele face nori bronz.

Luna a apărut deja, dar la celălalt capăt al cerului.

Luna a apărut din spatele unui deal din apropiere și a străbătut aproape de-a lungul întregului orizont. Așadar, am fost și noi la vremea lunii pline, am văzut calea luminată, luna prin nori.

Săptămâni în golf

Pe drum ne-am oprit în Ust-Kamenogorsk, ne-am uitat la oraș, am încălzit puțin și am făcut o plimbare.

A găsit un parc frumos, îmi pare rău, nu a fost prea mult timp, așa că am mers pur și simplu și așa mai departe.

În parc erau bănci foarte confortabile, dar, aparent, nu pentru persoanele fără adăpost, pentru un astfel de somn - nu este clar.

După Ust-Kamenogorsk, aproape că nu sa oprit: de frontieră - Altai - Novosibirsk. Drumul era mai greu și mai obosit pe drumul din spate. Este uimitor.

Am trecut 2400 km, din care aproximativ 250 în căutarea unui loc.

Produsele au fost aduse cu dvs., dar puteți cumpăra totul în Kazahstan și nu aveți nevoie să o purtați și este mai ieftin.
Refuzați la stațiile de benzină recomandate: "KazOilGaz" și "Helios". Benzina este ușor mai ieftină în comparație cu Novosibirsk.

Bukhtarma are o mulțime de centre de recreere (prețurile sunt mai mici decât Altai), și există locuri pentru sălbatici. Asta înseamnă că oricine poate găsi o vacanță după preferințele lor. Drumurile nu sunt excelente, desigur, dar în general bune.

Vama trece foarte simplu, în ambele direcții. Informații despre acest subiect în rețea abundă.

Nu am cumpărat un card sim, nu aveam nicio legătură. Dar este mai bine să aveți o carte SIM simplă, mai ales dacă restul este planificat departe de oameni.

Regulile este mai bine să nu se încalce :).