Pike în căldură - cum să prindă - unelte - totul pentru pescuit în Petersburg - portal pentru pescarii

Faptul că știucul nu mușcă în căldura de vară, știam de mult. Dimineața, seara - da, dar după-amiaza - nu. Dar sa dovedit că, la fel ca toate celelalte reguli, există excepții de la acest lucru.

Prin urmare, prietenii mei și cu mine am decis să ne uităm la noi locuri și, dacă este așa, vom face o luptă de recunoaștere. Alegerea noastră a căzut pe unul dintre lacurile mici, cartierul Shatursky din regiunea Moscovei, situat în apropierea satului, cu un nume ciudat Cerva. Acest lac, la fel ca multe alte corpuri de apă înconjurătoare, a apărut după ce turba a fost arsă aici.

Turba a fost arsă, focul a fost adânc, s-au format pâlnii uriașe, care în primăvară au fost umplute cu apă topită. A trebuit să vizitez multe astfel de lacuri. Acolo puteți conta pe prinderea bibanului și a știucului, dar o mușcătură bună aici sa întâmplat doar în primăvară și toamnă. În plus, unele dintre aceste rezervoare au fost alese de entuziaștii din rețea și de electricieni. Apoi nu este necesar să se bazeze pe o bună captură.

Am luat cu noi ambarcațiuni gonflabile și, cântărind șansele de capturare a peștelui - căldură și un nou iaz, nefamiliar - prins și provizii. Am ajuns la locul de lângă mașina care trecea. Din asfalt, cam la un kilometru, trebuia să port toate lucrurile, inclusiv bărcile, pe drumul meu de-a lungul drumului forestier. Sa dovedit că nu este ușor - în anumite locuri, drumul a fost blocat de copaci căzuți și, în general, a fost creat impresia că nimeni nu călătorea pe drum pentru o lungă perioadă de timp, dar nici măcar nu a mers. Acest lucru ne-a făcut fericiți. Din moment ce drumul este nefericit, se poate conta pe faptul că iazul nu este lovit de braconieri și poate că vom fi norocoși cu peștele.

Lacul era aproape rotund, cu un diametru de aproximativ 1 kilometru. Pe țărmul nimănui. În mijlocul lacului, am știut de poveștile de prieteni, a fost o adâncime groapă de 8 metri, și de plajă, la 100 de metri, întinsă de mică adâncime „udare“, cu o adancime de doar 30 de centimetri pompat rapid barca, a adunat filare și naviga. Capturarea la o adâncime de 30 cm nu avea sens, așa că am navigat în groapă pentru a încerca să prindem marginea.

Încearcă încet barca, mă uit la fund. Sub mine sunt noroiul și algele, uneori există zone cu nisip, dar nicăieri nu există semne de pește. În timp ce pluteau în groapă, au devenit ferm convinși că nu există aproape nici o șansă să vadă cel puțin o mușcătură, nu avem pește. Dar odată a venit, trebuie să prindem.

Brovka noi în așteptări pesimiste consolidat doar: pentru două ore de capturare trei de rotire un zero zero. Încercați și vrăjitori, momeală și momeală. După ce am înotat puțin pe lac, am găsit un teren cu o adâncime de 2,5 metri, cu iarbă în partea de jos. Se părea că trebuie să existe un șuncă. În curs au fost cei care au o înălțime de 1,3-1,5 metri, cu speranța că, dacă nu este vorba de un stiuc, atunci bibanul trebuie să fie ispitit de ei. Dar până la prânz a devenit clar că lacul nu era plin de poienă. Întreaga companie de trei persoane - fără coadă, doar doi plămâni plini.

Dar, indiferent de ce, am decis că este prea devreme să renunțăm. Am decis să încercăm întregul arsenal de momeli disponibile. A început jocul cu momeli: acum o să încerc asta, iar acum asta. Și astfel, amuzându-ne de această ocupație, ne-am mutat treptat în apele superioare. Doar până în acest moment am ajuns la rândul său la poppers. Și în momentul în care primul popper a zburat în apă, a urmat o muscatura mult așteptată! Poppers, am stabilit și mai devreme, dar acolo, unde adâncimea era mai mult. Ca toate celelalte momeli, nu au adus rezultate.

Dar aici, pe pietre. Căldura de dimineață, calm absolut, trei bărci pe întregul lac. Turnarea poppers - iar apa doar revine la viata. Mușcăturile s-au întâmplat la fiecare cabluri și de mai multe ori. Ai putea arunca în orice direcție - peștele era peste tot. Cu o situație similară, nici eu, nici prietenii mei nu s-au întâlnit vreodată. Cu o căldură de 30 de grade, la o adâncime de nu mai mult de 50 de centimetri, era doar o cantitate nebună de prădător. Practic, a fost luat un mic știuc cântărind până la 300-400 de grame, dar au fost prinși câțiva piciori mai mult de un kilogram. O bibanca cu un stiuc a fost biban in 100-150 de grame, ocazional a venit peste si pana la 250. Acest lucru a fost deja un rezultat bun, iar placerea - doar minunata.

Peștele a luat numai poppers, iar printre toate momele pe care le aveam, numai cele care nu aveau mai mult de 7 cm au funcționat. Poppers mai mari nu aveau absolut niciun interes pentru prădători, nici mici, nici mari. În același timp, culoarea momelei nu contează.

Cea mai bună bătăi de frecvență s-au dovedit a fi acele modele care, atunci când postează, nu produc o caracteristică puternică a bubuitului de poppers, dar produc stropi puternice. Mai exact, cele mai bune au fost Team Daiwa Popper Zero, seria ZZ-Pop Crystal de la Yo-Zuri și Frenzy FP7-SM de la Berkley. Pentru a face ca momeala să crească mai multe stropi, am folosit o cablare destul de moale, cu trageri lungi netede, dar fără ciocniri bruște, făcând popperul să alunece peste suprafață, înconjurat de stropi.

După un rezultat impresionant, am decis să rămânem pe lac pentru noapte pentru a încerca norocul nostru în seara de dimineață și în dimineața. Dar, seara, când căldura a dispărut și condițiile aparent ideale pentru pescuit au apărut, mușcătura sa oprit. A rămas să pună speranțe în zori dimineața, mai ales că deja știam exact unde se află păul în acest lac.

Și acum zorii, tăcerea, vremea este uimitoare. Totul este bine, unul este rău - peștele a refuzat să-și piardă deloc. În același loc ca ieri, aceeași momeală - nu există mușcături. Am căutat adâncimea, rezultatul este același, mai exact, nu.

Numai până la ora unsprezece dimineața, când căldura începu să pătrundă chiar și pe apă, începea mușcătura. Peștele din nou stătea doar în apă puțin adâncă și parcă aștepta debutul căldurii. Apa se simte mai caldă decât temperatura corpului. La fel ca și cu o zi înainte, peștele nu a avut mai mult de 50 cm la adâncime, iar locurile cu o adâncime de 20 cm au fost cele mai atrăgătoare.

Care este motivul pentru acest comportament al prădătorului, încă nu înțeleg. Poate că este vorba despre apariția unui termoclinic puternic. Dar, în acest caz, ștechea rămâne, de obicei, în straturi reci. Poate că era o lipsă de oxigen în apă, și numai în stratul superior de apă a venit oxigenul din aer.

Oricum, în două zile am prins mai mult de 50 de pikes, cântărind o medie de 300-400 g și doar 6 pikes de la 1,3 la 2,5 kg. În plus, mai multe duzini de perches. Trebuie remarcat faptul că toți cei prinși cu greutatea în greutate de până la 1 kg, cu excepția celor care au fost grav răniți când au fost prinși, am fost eliberați, la fel și biban la 200 de grame.

În compania noastră, este acceptat să eliberăm toate lucrurile mici imediat înapoi în apă, în special în vreme caldă. Și nu este că nu vrem să aducem pește proaspăt acasă. Doar că dacă spinarii încep să bată un pește, atunci acest pescuit va duce foarte curând la o sărăcire completă a corpurilor de apă, care deja ajunge de la plase și de la electricieni.