Vizitarea mănăstirii din Armenia și vițelul ararat - calatorii live

Mănăstirea Khor Virap și Muntele Ararat, în opinia mea, cel mai interesant punct de reper al Armeniei și considerat drept unul dintre simbolurile principale ale Armeniei. În prezența unei legende interesante, vederi uimitoare ale văii și bine-cunoscute, potrivit legendelor biblice, Muntele Ararat.

Unde este. Mănăstirea Khor Virap este situată la numai 40 de kilometri de Erevan și practic la granița cu Turcia.

Cum să ajungi acolo. Pentru a ajunge la Khor Virap, primul lucru pe care l-am făcut a fost să mergem la stația de autobuz, care este aproape de gară. La stația de autobuz, în timp ce încercam să găsim un microbuz, am fost luați în circulație de un unchi foarte inteligent, un șofer de taxi. Estimată tariful în autobuz și un taxi, sa dovedit un taxi un pic mai scump, dar cu confort.

Tariful. Un taxi ne-a costat 15.000 de o dramă, dar pentru această sumă ne-am dus la Khor Virap, de acolo la Echmiadzin (armeana Vatican) și înapoi la casa. În general, întreaga zi până seara, am mers cu taxiul.

Deci, de la stația de autobuz am mers cu un taxi. Pe drum, au vorbit cu șoferul de taxi și au aflat că în vremea tulbure, Muntele Ararat era complet invizibil. Iar vremea, trebuie să spun, nu era în favoarea noastră, cerul era plin de culoare plumb, în ​​unele locuri ploua, dar am condus și am sperat că vom fi norocoși. Din fericire, speranțele noastre au fost justificate. Deja ne apropiem de mănăstire, spre încântarea noastră, cerul sa lămurit, soarele a ieșit și a luminat întreaga vale și mănăstire a lui Khor Virap cu razele sale.

Vizitarea mănăstirii din Armenia și vițelul ararat - calatorii live

Este o copie a unei pietre cruce antice, o piatră încrucișată

Dacă te uiți atent, vezi un turn în dreapta, există o graniță cu Turcia

Mănăstirea însăși se află pe un deal și are o vedere frumoasă asupra Muntelui Ararat și la doi kilometri între turnurile de graniță care împart teritoriul Armeniei și Turciei.

În antichitate, în acest loc era orașul Artashat, vechea capitală a Armeniei, iar în locul mănăstirii în acele zile era închisoarea regală. În traducerea de la "cor" armean se înțelege - adânc și "virap" - groapă. Conform cronicilor. În această groapă profundă, Grigore Iluminatorul a fost aruncat pentru propovăduirea creștină a lui Tsar Trdat III. În concluzie, Grigore Iluminătorul a petrecut 13 ani în compania șerpilor și scorpionilor veninoși. Se crede că a supraviețuit datorită providenței lui Dumnezeu și a unei femei care la hrănit în secret în toți acești ani. Iar Grigory Iluminatorul a fost eliberat numai după ce a putut să-l ajute pe regele Trdat III să se vindece de nebunie. După aceasta, Trdat a adoptat creștinismul, iar Armenia a devenit prima țară din lume care a acceptat creștinismul ca religie oficială. Sa întâmplat în 301 ani. Această groapă mai există și poate fi chiar coborâtă prin scara de fier. Grosimea carierei este de 6 metri, diametrul este de 4,4 metri.

Vizitarea mănăstirii din Armenia și vițelul ararat - calatorii live

Acest preot a coborât cu noi, a povestit o poveste despre Grigore Iluminatorul și a insistat să luăm o fotografie cu el 🙂

Mai târziu, a fost construită o biserică peste această groapă de închisori. Acum, în mănăstirea Khor Virap este una dintre cele două biserici disponibile. Se numește Biserica Sf. Gheorghe Iluminatorul.

Cea de-a doua biserică este Biserica Sfintei Fecioare, cu un clopot adiacent. Întregul complex este înconjurat de un zid fortificat, iar pe teritoriul complexului există și alte clădiri destinate uzului casnic și casnic.

Vizitarea mănăstirii din Armenia și vițelul ararat - calatorii live

Din zidul fortăreței puteți vedea muntele Ararat, iar dacă urcați puțin mai sus până la vârful dealului, atunci vederea și vederea vor fi chiar mai bune.

Apropo, Ararat este mic și mare. Numai Ararat mic ne-a fost deschis, dar pe marele Ararat norul agățat de vârful lui nu a dispărut.

Acest loc merită într-adevăr atenție, este foarte frumos acolo. Pe de o parte, muntele Ararat, iar pe de altă parte, valea este acoperită cu iarbă verde deschisă de primăvară, cu macul roșu înflorit. Nu am vrut să plec deloc, am vrut să stau pe vârful dealului și să absorb frumusețea înconjurătoare. Dar șoferul nostru de taxi ne aștepta deja și trebuia să ne întoarcem și să mergem mai departe.

Apoi drumul ne-a condus la sfânta sfintelor din Armenia - mănăstirea lui Echmiadzin.

Serviciile pe care le folosim pe călătoriile noastre: