Recenzii de filme - "pomul vieții"

Recenzii de film >>

Terrence Malik - poate cea mai misterioasă figură a cinematografului modern. Primul său metru plin, numit „Wasteland“ (1973), el a jucat în anii șaptezeci și a câștigat imediat Rave comentarii din partea criticilor și, în același timp, a început să semene teroare în inimile producătorilor și actori timide de la Hollywood. "Heath" este recunoscut acum drept cel mai puternic debut din istoria cinematografiei americane. În 1978, Malik a filmat "Zilele recoltei", care îi vor aduce premiul pentru cea mai bună direcție din Cannes. În acest film, Malik iluminează pentru prima dată perioada precedentă cronologic nașterii sale. A fi relevantă, fără a mai vorbi aici și acum, este un fel de credo al regizorului lui Terrence. Deja după acest film într-o societate demnă de a vorbi despre Malik diferit decât ca un geniu, devine o formă proastă.

Recenzii de filme -

Terrence Malik a absolvit Facultatea de Filosofie Harvard summa cum laude, adică cu o diplomă roșie pentru totul "excelent". El a primit o bursă pentru studii suplimentare la cel mai prestigios Colegiu din Oxford, unde urma să scrie o teză. Din câte știm, tema sa a sunat ca: "Conceptul de pace pentru Kierkegaard, Heidegger și Wittgenstein". Și cu Gilbert Rail, consilierul său științific, subiectul, desigur, nu putea fi împăcat. Dar Terrence a avut oportunitatea de a comunica personal cu Heidegger și chiar a tradus una dintre lucrările sale. Și în ceea ce privește tema disertației, dacă ar fi vrut să îmbrățișeze limitele, acest lucru nu va schimba greu alinierea forțelor, așa cum Malik nu sa schimbat și plecarea la cinema. El a fost întotdeauna un filosof, și la un moment dat a devenit regizor. Deci inovația lui Malik pentru mine, în primul rând, este că el este primul filosof care a preferat imaginea poetică în textul prozaic. De la film la film, a călcat în picioare granițele spațiu-timp ale cadrului, în timp ce în "Tree of Life" - în momentul în care ultimul film al regizorului - nu a izbucnit în spațiu.

Terrence Malik în domeniul său de aplicare este comparabil în rolul actual al regizorului, probabil, doar cu James Cameron. E o glumă. Geniul american - este comparat cu Salinger. Au existat zvonuri că Terrence a reușit chiar să obțină drepturile la versiunea de ecran a romanului său "The Catcher in the Rye". Malik - fenomenul cultural al sistemului de film de la Hollywood: Vedetele de la Hollywood sunt aliniate pentru a juca în următorul său film, care este de obicei greu plăti, și Terrence, nu ezita, expulzează operatorii și montează filmele pe un cuplu de ani, să nu mai vorbim cât de des le eliberează.

Cel de-al cincilea film îl aștepta la Cannes acum un an, dar a așteptat doar de data aceasta. Drept rezultat, juriul a acordat "Arborele vieții" filiala de aur de palmier. Directorul nu a apărut pentru ea, ceea ce, de altfel, era de așteptat. Opiniile cu polaritate absolută au fost împărțite aproximativ egal. Jumătate din sală întâlnea filmul cu o ovație, iar cealaltă - prefera fluierul spre aplauze. Cu toate acestea, cu câțiva ani în urmă, Trier cu "Antihrist" a avut o polesche mai rău. Vina lui Malik era, în cea mai mare parte, ambiția lui. Reproșul, trebuie să spun, este rară. Nu contează unde vii, este important unde ajungi. Prea ambițios film de luat Terrence Malick, sau poate fi pacient - toată lumea va răspunde pentru el însuși, și apoi, dacă vă la această întrebare cere. Regizat de ambiția lui el nu a ascuns toate filmele sale - rodul muncii lungi și laborios, în care fiecare cadru va găsi sa-mi-sute în imagine, sau nu-l găsesc deloc (în „The Thin Red Line“ nu are nici un loc chiar cadru, și Mickey Rourke).

Recenzii de filme -

Privind o dată, un astfel de film nu poate fi perceput în întregime, nu se întinde pe rafturi și nici pe dulapuri nu poate fi împrăștiat. În relația de caractere și sistemul de interacțiune nu este de fapt să înțeleagă - vectorii sunt în continuă schimbare, rolurile se schimbă și se împletesc. Din grămezi simbolice nu se pot ascunde chiar și în ignoranță densă, și din vortexul de citate biblice și parafraze nu sunt salvate, ci pentru a scăpa din sală. O mare explozie și fantezii de evoluție sub tunetele simfoniilor clasice. Toate acestea - creează un mozaic uimitor - ce? - permiteți fiecăruia să decidă singur când efectul vinaigretului se află în capul lui. Istoria universului în două ore, povestite de Terrence Malik, se presupune că este mai dificil de înțeles decât istoria universului în două ore.

muzica clasică sună „prea patetic,“ efectele speciale par să „comic“, dar ar trebui să asculte și să se uite cu atenție - și măreția vine prin pe ecran în partea de sus a tot ceea ce este, fie. Nu este o surpriză faptul că familia lui O'Brien citește sinecdoche umanității în acest context. Și nu este că, din cauza ajunge la personaje arhetipale ale evenimentelor de convenție și ar fi percepută publicul aproape de inimă, dar scara ei sunt într-adevăr cer grave, desigur, dacă nu confunda cu adevărat dinozaurii de pe ecran.

Recenzii de filme -

Interpretarea biblică în cazul "Arborelui vieții" nu poate fi evitată. Această imagine, desigur, și un arbore genealogic, și copac ca un simbol al unității tuturor lucrurilor, dar, desigur, și Vechiul Testament, pomul vieții, din care Geneza vorbește în următorul context: „Domnul Dumnezeu să crească din pământ tot felul de pomi, plăcuți la vedere și buni pentru hrana și pomul vieții în mijlocul paradisului și pomul cunoștinței binelui și răului "(Geneza 2: 9). Pomul vieții este strâns legată de pomul cunoștinței binelui și răului, și expulzarea motivului ca rezultat al căderii - Malik de multe ori devine maestru. Și aici o copilărie lipsită de griji, întruchiparea nevinovăției lui Malik, va cădea sub ponderea lumii înconjurătoare. Desigur, trebuie acordată atenție și scopul inițial al arborelui vieții, sau, mai degrabă, a fructelor sale: „Și Domnul Dumnezeu a spus: Iată, omul a devenit ca unul dintre noi, cunoscând binele și răul; și acum, ca nu cumva să-și întindă mâna și să ia și din pomul vieții, și să mănânce și să trăiască pentru totdeauna „(Geneza 3:22). Deci, căderea sa întâmplat deja, omenirea o poate răscumpăra și poate gusta rodul vieții veșnice.

Epigrafa filmului este preluată din Cartea lui Iov, iar Carl Gustav Jung și-a dedicat "Răspunde lui Iov" reflecțiilor privind rezolvarea dilemei eroului.

În cuvântul introductiv, Jung pune următorul gând: ". va discuta venerabile obiecte de credință religioasă, iar cine este condus un astfel de discurs, este supus riscului de a fi rupt în bucăți de către ambele părți, provocare reciproc doar aceste aceleași lucruri ". Această idee are sens în conversația despre filmul Terrence Malik. Cu toate acestea, în cazul său specificitatea genului cinematografic este, pe de o parte - pentru a crește audiența, pe de altă parte - pentru a reduce nivelul mediu de înțelegere a ceea ce se întâmplă.

Calea trece prin cartea biblică Iov, în care Dumnezeu și omul față în față, în care postulatul imposibilității vădită a logicii percepție a Vechiul Testament, Dumnezeu la om. Natura umană și har divin - opoziția, a declarat în mod deschis, cade peste noi deja cu motto-ul: „Unde ai fost când am pus temeliile pământului?“ - CONSERE Domnul lui Iov, și această întrebare se adresează publicului, nu altfel. Cosmic Picture Framing - parțial întrebare ilustrare monolog care spune Dumnezeu ca o manifestare a superiorității sale. Iar această ilustrație implică privitorul în procesul de căutare spirituală.

Cartea lui Iov se referă cel mai probabil la epoca din fața lui Pentateuh al lui Moise, deoarece Iov, de fapt, este un om neprihănit înainte de existența adevărului. Și, în cele din urmă, pentru împotrivirea lui de a merge împotriva lui Dumnezeu în cazul în care conduce Duhul lui, el va fi răsplătit. Astfel, Iov conduce harul, chiar și atunci când Vechiul Testament se întoarce de la Dumnezeu. Aceasta este o ciocnire între divin și om, un conflict care necesită rezolvare în cadrul fiecărei personalități individuale.

Istoria omenirii în miniatură a familiei Texas este o serie de interrelații și interconectări, o încurcătură care nu poate fi dezangajată. Cu un dualism pronunțat, cineva începe să contrabalanseze celălalt, dar, de asemenea, mănâncă din el. Copiii se joacă pe gazon, Tree of Life își extinde ramurile peste ele și tot ceea ce se întâmplă în continuare este deja prescris de frunzele de pe aceste ramuri. Iar calea care este destinată să treacă la omenire este dată unui personaj - Jack, iar el ne va îndruma spre soluție. Mai întâi prin sălbăticia din Vechiul Testament, unde viciul face parte din ființă, este atât de organic cât și nefiresc. Îl vom însoți pe Jack în slujba lui și, în acest moment, bărbații și femeile - natura și harul - vor ajunge în cele din urmă la un compromis într-o stare de luptă veșnică. Principiul masculin este Dumnezeu Tatăl - cruzimea lui este inexplicabilă, dar necesară. Principiul feminin este imaginea Maicii Domnului, care dă dragoste iertantă. În familie nu se va naște, dar fiul omului se va găsi.

Malik are de la unitatea întregii jumătăți reale la ideea de rudenie sau, mai degrabă, de fraternitate ca o soluție la sarcina pusă în fața omenirii. Numai prin fraternitate, un sentiment de unitate, fiul omului se va transforma în el însuși, dar numai cu două litere mari.

Recenzii de filme -

Cel mai important este că Malik nu a decis nimic pentru nimeni, a decis el. Așa că a decis și, ca rezultat, a condus conversația pe ecran cu eternitate, aruncându-i în el un spectator care nu a crezut. Și deja ochiul străpunge viața prin întunericul și strălucirea secolelor până la început, unde a fost pusă limita dintre lumină și întuneric și acolo unde, în același timp, a fost o explozie mare care a pus temelia vieții. Și în spatele lui vine doar un cheag neclar de energie - forța care a dat impulsul inițial este cauza întregii mișcări (a se vedea dovezile lui Thomas Aquinas). Și mai departe, experiența autodeterminării umane la nivel mondial - creaționismul și teoria evoluției - se integrează într-una, omul caută pe Dumnezeu, iar Dumnezeu uită omul și mai departe cu variații.

Jung scrie că este important ca ". modul în care persoana educată și educată creștină din zilele noastre înțelege abisurile divine, dezvăluind ochii în cartea lui Iov ". Iar Malik, după părerea mea, își asumă o sarcină similară - își formulează "Răspundeți lui Iov".

Asta e, aproape sa terminat. Regizorul a încercat să-și exprime cel mai important, și în aceasta constă formulare personală. Această generalizare, dar nu a fost făcută din pretenția universalității sale, ci de a reflecta atitudinea lumii asupra celui mai mistic și, dacă vreți, cel mai banal nivel. Totul, oricât de interpretat, este evident. Floarea soarelui cu care se confruntă Soarele este o umanitate în care Dumnezeu se reflectă. Dumnezeul că întreaga imagine soarele glare insistent bate la lentilele camerei si se reflecta in art. Cinema și mai multe încercări de a penetra misterul omului și ordinea mondială, și, în opinia mea, victoria Malik la Festivalul de Film de la Cannes, după Apitchatponom Virasetakunom pare foarte logic.