Curtonian Spit - cum se ajunge

Spurul Curonian este o zonă îngustă de pământ care intră în mare. Lungimea sa este de aproape 100 de kilometri, iar lățimea cea mai mare parte este de aproximativ un an și jumătate (deși în unele locuri chiar mai puțin, până la 500 de metri). Scutul este nisipos, astfel încât să puteți vedea pe el un peisaj uimitor - dune.

Autostrada se deplasează de-a lungul canalului. Administrativ, coasa aparține Rusiei și Lituaniei, trecerea frontierei este aproximativ în mijloc. În general, un călător auto care conduce un astfel de traseu este destul de interesant.

La început nu a fost vizibil nimic remarcabil: de o parte și de alta a drumului era o pădure obișnuită. Ne-am oprit la zona echipată, am ieșit din mașină. Nu există suflet, tăcere și pin. Am mers spre mare. Este în mod clar alături, - zgomotul său este audibil, se aude mirosul mării. Și pentru a merge foarte aproape, literalmente un minut.

Curtonian Spit - cum se ajunge

Și aici este: parfumul unei brize proaspete, nisip umed, valuri și pietricele de granit roz.

Am mers puțin pe mal.

În mai multe așezări situate pe scuipă există pensiuni și hoteluri. Trebuie să mergem la unul dintre ei. care se află în satul Rybachiy. Am ajuns și ne-am oprit. Minunat a fost numarul, pe langa primul etaj - este convenabil, nu trebuie sa mergi cu sacii pe scari.

Kilometrajul pentru ziua a fost de numai 83 km.

Hotelul unde am petrecut noaptea a fost un complex cu un teritoriu amenajat și un restaurant. Dimineața ne-am îndreptat spre restaurant pentru micul dejun.

Curtonian Spit - cum se ajunge
Este într-un fel ne-a amintit micul dejun hanuri în Polonia vecine: iaurt, suc, ceai și cafea, brânză și cârnați felii, ouă prăjite, unt, biscuiți, gem, miere ...

Chelnerița a adus treptat toate astea la masă și am fost saturați sub privirile invidioase a patru pisici ceramice de pe pervaz. )

Să mergem de-a lungul Spitului Curonian. La 37 km sa oprit să meargă de-a lungul pădurii "dansatoare" sau "beat". Aceasta este o bucată de pădure de pini, unde copacii au crescut dintr-un anumit motiv, curbându-se în mod bizar. Am văzut asta mai devreme în pădurile de pin din mijlocul Volgăi, dar aici, pe scuipatul "bea" pini sunt mai pronunțate.

De câteva ori au făcut plimbări cu un sondaj de dune de nisip. Abordarea lor este echipată - vă plimbați de-a lungul peronului, iar într-un loc convenabil de deasupra se află o punte de observație. La unul dintre aceste puncte, Marea Baltică și Laguna Curoniană erau vizibile simultan.

Apa, separate de o fâșie îngustă de pământ, dar sunt diferite: în Golful este calm și chiar în stare proaspătă, iar marea este sarata si val (!). Și culoarea apei este diferită.

Curând au mers până la granița ruso-lituaniană (Morskoye-Nida). A fost doar o mașină înaintea noastră, iar soferul aștepta ceva. Apoi vameșul a ieșit cu un spaniel de serviciu ridicol, a mers în jur și a înțepat în fața mașinii în picioare și a plecat imediat. De asemenea, am înșfăcat împreună și numai atunci am arătat pașapoartele din cutie. Din partea lituaniană, totul a fost și mai rapid, dar au luat 5 euro din taxa de mediu - pentru călătoria prin partea lituaniană a scuipatului. Întreaga trecere a frontierei de la intrarea în ieșire a durat 25 de minute.

În Nida, a parcat mașina și sa plimbat în jurul satului: un loc frumos.

Din sat am mers spre dunele Parnidis (Parnidzhio). Înălțimea acestei dune este mai mare de 50 de metri, scara din lemn duce spre vârf. Desigur, am urcat. Punctele de vedere sunt minunate.

Dacă vă aflați în aceste părți în timpul verii - vizitați plaja din Nida (cea care este pe mare și nu în golf). Plaja este marcată pentru puritatea sistemului steag albastru, ne-a plăcut, de asemenea, vizual. Mă întreb care este temperatura apei în timpul verii?

Curtonian Spit - cum se ajunge
Pe partea lituaniană a magazinului Curonian Spit, nivelul de îmbunătățire este mult mai mare decât în ​​cel rus. Acest lucru se poate observa pe drumuri și pe așezări.

Chiar și din pădurea obișnuită, au făcut un punct de reper cu pricepere. E vorba de Muntele Witch din Juodkrante.

Witch Mountain este un deal acoperit cu o pădure de pini, pe care sunt așezate trasee și așezate figuri din lemn. Subiectele de sculptură din lemn sunt asociate în principal cu spiritele rele - vrăjitoare, diavoli și alte personaje folclorice.

Trebuie să spun, au încercat maeștrii de lemn: există câteva cifre aici.

Am coborât din munte, ne uităm la ceas: în 20 de minute feribotul pleacă de la scuipa spre Klaipeda. Iar distanța până la dig este de aproximativ 20 de kilometri. Vom reuși sau nu?

Urcat în mașină, a adăugat în mișcare, și pentru câteva minute înainte de plecare au fost la dig, feribot doar înotat la mal.

Curtonian Spit - cum se ajunge
M-am dus să cumpăr un bilet, dar nu-l vinde, spun ei "plata în Klaipeda". Eu întreb: "Să plătim la plecare, când vom naviga?", - "Nu, veți merge direct în oraș". N-am înțeles nimic, dar era timpul să mă opresc. Bine, cred că - pe drum înseamnă să iei bani.

Feribotul este mic, dorește să traverseze puțin și să înoate nu departe. În general, după 5 minute au navigat și alte 10 au fost ancorate.

La congresul de pe feribot nu mai există cazieri, bariere, fără inscripții. Chiar nu există unde să se oprească: cum să plece, așa că aproape imediat s-au găsit pe o stradă a orașului, fără să plătească nimic. Ciudat ...

Am trecut prin Klaipeda, apoi am plecat spre drumul E272 și ne-am îndreptat către Telsiai pe Siauliai.

A plăti taxa pentru trecerea coasei din Lituania și înapoi ar trebui să fie de două ori?

Șoferul mașinii la intrarea Curonian Spit plătește 150 de ruble pentru el însuși ca un individ, plus 150 de ruble pe masina (300 ruble în total), plus 150 pentru fiecare pasager (cu excepția acelor beneficii sau dreptul de a călători liber, care au fost discutate mai sus).

Vitaliy Samarskiy scrie:

La trecerea frontierei lituano-ruse spre trecerea Nida-Morskoy, se va percepe o taxă pentru intrarea în parcul național. Următorul punct de control (ieșirea din parc) va fi lângă Zelenogradsk. Dacă ieșiți prin ea și apoi mergeți în direcția opusă, va fi o nouă intrare în parcul național, iar taxa va fi reluată.

Dacă nu lăsați parcul național în Zelenograd, și, de exemplu, cu timpul petrecut în satul de pescuit, vin înapoi în Lituania, intrarea va fi unul.

Observ că Lituania are, de asemenea, taxe proprii pentru a vizita panglica, iar plata rușilor nu este scutită de lituaniană.

Cel mai economic văd opțiunea de a vizita scuipa prin tranzit pe ea într-o singură direcție.