Rușii de succes din străinătate cum să facă bani în emigrare

Tema emigrării este întotdeauna exacerbată în momente de criză. Din păcate, singurul factor constrângător pentru majoritate este problema financiară. Adevărul amar este că doar perspectivele vagi de câștiguri îi fac pe compatrioți să rămână în patria lor.

13% dintre ruși doresc să locuiască și să muncească în străinătate

Mulți cetățeni ai țării noastre se gândeau la problema emigrării din Rusia la un moment dat sau altul. Astăzi, în contextul crizei adâncite și al perspectivelor vagi ale Rusiei pentru următorii câțiva ani, acest subiect este mai urgent decât oricând. Nu e de mirare că proverbul folcloric rus spune - peștele caută, unde este mai adânc, dar omul, unde este mai bine.

Dar, chiar dacă există toate mijloacele necesare pentru a pleca în străinătate pentru reședința permanentă, atunci adesea o singură dilemă ține de la luarea unei decizii finale: ce să trăiască și cum să câștigi deloc în emigrare? Răspunsul la această și la alte subiecte de actualitate pe care le-am primit de la rușii a căror experiență de emigrare sa dovedit a avea succes.

Alexander Reznik, de 58 de ani

Istoria mea de emigrare a început cu mult înainte de plecarea mea finală din Rusia. În ultimii 5-6 ani, soția mea și cu mine am petrecut în fiecare vară în Italia. Suntem foarte pasionați de această țară. Și, deși în ceea ce privește Rusia, teritoriul Italiei este foarte mic, noi, cu fiecare vizită, am deschis această țară pentru noi înșiși.

La început am stăpânit toate destinațiile turistice populare. Vizitat, probabil în toate orașele mari, a călătorit dinspre nord spre sud, spre insule și spre sud spre nord. Nordul Italiei este o regiune mai europeană, bogată istoric și economic. Sud - dimpotrivă, mai simplu, mai liniștit, undeva rustic, dar din acest nu mai puțin frumos și impresionant. În mod strict vorbind, întreaga Italia este foarte frumoasă, iar soția mea și cu mine, am călătorit departe și lăsând-o, trăind în multe locuri, văzând din alte părți, putem spune în mod confident acest lucru.

Cu câțiva ani în urmă am rămas într-o casă frumoasă, pe malul lacului Como, lângă Milano și granița elvețiană. Locul este frumos și, fiind acolo, am realizat că nu vrem să plecăm de acolo. Și de ce nu? Doi dintre copiii noștri au fost de mult timp oameni independenți și de succes și au propriile familii. În timpul anilor mei din Rusia am acumulat suficiente capitaluri. În anii '90 am dobândit o întreprindere chimică, care la acea vreme abia se întâlnea. Întreaga întreprindere sa prăbușit, dar în proprietatea de la mine era o clădire din fabrică pe care am convertit-o și am început să predau sedii în chirie sub birouri. De-a lungul timpului, clădirea veche a fabricii sa transformat într-un centru de afaceri modern și a început să aducă un venit bun. Dar situația economică din Rusia în ultimii ani a făcut unele ajustări, datorită cărora m-am gândit serios la vânzarea unei afaceri. Iar dorința noastră de a ne deplasa în Italia doar ma impulsionat.

Am început să selectez proiecte pentru investiții. La început am vrut să găsesc proiecte în Europa de Vest. Mai întâi am luat în considerare proiectele din domeniul imobiliar rezidențial și comercial. dar în curând a devenit clar că această piață, deși stabilă, dar o mulțime pe ea nu va funcționa. În general, proiectele de investiții cu randament ridicat în Europa sunt destul de greu de găsit. Ritmul de dezvoltare a economiilor țărilor nu permite prea mult să conteze și totuși am încercat să găsesc cel puțin ceva atractiv, dar nu a funcționat.

Dar sa întâmplat în altă parte și cu succes. M-am dus la un fond de investiții care să-mi ofere mai multe proiecte atractive pe piețele emergente, în special în Africa. Am studiat fiecare în detaliu și m-am concentrat pe un proiect pentru extracția metalelor de pământuri rare în regiunea Africii de Vest. Proiectul este bine fondat din punct de vedere economic, parteneriate bine stabilite cu guvernul și cerere garantată pentru materii prime și produse din China. Acum, Africa este de lucru o mulțime de companii chineze care implementează diverse proiecte de investiții la scară largă: CNOOC și CNPC din Africa de Est, Hermes-Sojitz în Africa de Vest, Cemec în Africa Centrală, și este numai cei care vin în minte mai întâi.

Acum nu regret că am părăsit Rusia, mi-am vândut afacerea și am investit într-un alt proiect. Am mai mult timp liber și asta în ciuda faptului că participă activ la dezvoltarea unui nou proiect de afaceri. Soția mea este, de asemenea, sigură că am cumpărat numai după ce ne-am mutat să locuiască în Italia. Chiar glumește că am mântuit foarte mult când ne-am mutat în Italia, și acum nu mai cheltuim mai mult pentru închirierea pentru o altă vacanță.

Maria Smirnova, în vârstă de 36 de ani

Pentru prima dată, am vizitat Muntenegru într-o lună de miere. Singura vizită a fost suficientă pentru a înțelege - doriți să trăiți aici. În toate sensurile!

Deci ne-am aruncat în abisul studierii informațiilor nesfârșite, dar importante și utile despre Muntenegru: cumpărarea de bunuri imobiliare, emiterea de permise și alte documente conexe și multe altele. Și, surprinzător, totul se dezvolta destul de bine, cu excepția unui singur lucru, dar ce să facă și cum să trăiești într-o altă țară? Mai mult, niciunul dintre noi nu cunoștea limba sârbă la acel moment, numai engleza.

Dar decizia a venit de la sine - ne-am hotărât nu doar să cumpărăm o casă, ci să o transformăm într-o sursă a venitului nostru, transformându-l într-un hotel mic. Cu o abordare competentă, o astfel de afacere poate aduce un profit bun. Mai mult, am avut deja experiență în afacerile hotelului - la Moscova, am lucrat ca administrator într-un hotel mare. În plus, conform legislației din Muntenegru, înregistrarea unei societăți în această țară îi conferă fondatorului și membrilor familiei sale dreptul de a obține permisul de ședere. Și prezența ei vă permite să rămâneți permanent în țară, să lucrați, să primiți educație și îngrijire medicală gratuită. În cinci ani, titularul permisului de ședere poate solicita ședere permanentă. În următorii cinci ani - privind cetățenia.

Încurajați de perspectivele de deschidere, suntem hotărâți să lucrăm cu hotărâre. Am aplicat la o agenție imobiliară unde am fost luați de o casă cu 3 etaje, cu apartamente, cu o vedere frumoasă la mare și munți. La mare doar 50 m. Suprafața casei este de 245 mp Suprafața terenului este de 242 mp. m. Deși teritorial casa noastră este puțin îndepărtată de principalele atracții istorice din Muntenegru. fluxul de turiști în acest loc cu adevărat ceresc nu se oprește pe tot parcursul anului. La urma urmei, orașul însuși se află în adâncurile golfului Kotor de pe Marea Adriatică. Iar amplasarea pe dealuri este impresionantă, cu o combinație uimitoare de scări, treceri și pereți de fortăreață. Am cumpărat, de asemenea, o barcă mică, deoarece acesta este cel mai convenabil mod de transport pentru a vă deplasa în zonele învecinate.

Primul etaj al casei este ocupat de familia noastră, care constă deja din patru persoane. Și la etajele al doilea și al treilea există șase camere pentru oaspeți. La casă am instalat un duș de vară și am amenajat o zonă de grătar cu șezlonguri confortabile și un hamac.

Trebuie să recunosc că la început nu a fost atât de ușor să atragem oaspeții în casa noastră de oaspeți. Dar iubirea față de ceea ce facem și atitudinea considerabilă față de fiecare oaspete au făcut treaba. Acum am stabilit deja o bază de clienți, care să permită menținerea ocupării mini-hotelului nostru pe tot parcursul anului.

În total, transferul ne costa aproximativ 500 000 de euro. Dacă judecăm eficiența afacerii noastre, rentabilitatea investiției este de aproximativ 2% pe an. Aceasta este rentabilitatea medie a afacerilor hoteliere din Europa. O sursă suplimentară de venit este și organizarea de plimbări cu pescuitul turiștilor.

Deci, pot spune cu încredere că experiența noastră de emigrare în străinătate sa dovedit a fi de succes! Oricine se află la o răscruce de drum și nu poate decide, pot să-i sfătuiesc numai pe unul dacă acesta este visul tău, apoi du-te! După toate, trăim odată!

Artem Zarubin, 38 de ani

Deoarece moștenirea sa dovedit a fi destul de mare, nu am avut probleme cu achiziționarea de locuințe în străinătate. Legile spaniole vă permit să obțineți un permis de ședere atunci când cumpărați proprietăți în țară din suma de 500 000 de euro pentru fiecare membru al familiei. În general, se obține o sumă considerabilă. Dar am realizat că, în schimb, vom primi proprietăți imobiliare, ceea ce, ne așteptăm, ne va aduce un venit destul de solid și nu ne vom preocupa de mijloacele de subzistență. Prin urmare, contactați consultanții imobiliari din Spania. am luat câteva opțiuni interesante în Madrid și Tenerife pentru cumpărare și închiriere. Drept urmare, noi am devenit proprietari ai a patru case, dintre care trei a fost hotărât să luăm, iar al patrulea să trăim de noi înșine.

Apoi am decis să vând una dintre case și mai profitabilă să investesc veniturile. Apoi am intrat într-o problemă reală. Se pare că nu este atât de ușor să alegeți o direcție de investiții care să aducă veniturile maxime cu un minim de riscuri. În acest caz, am fost asistat de consultanți și brokeri locali, cu care am reușit să mă familiarizez în timpul șederii mele în Spania și chiar să stabilesc relații de prietenie cu unii.

La început am fost înclinat la opțiunea de a investi în piața de valori. Dar, așa cum sa dovedit, astăzi piața valorilor mobiliare sa transformat complet. Dacă inițial producția a fost primară și a jucat rolul principal în evaluarea afacerilor, astăzi există o mulțime de cotații "umflate" pe piața de valori care nu corespund valorii reale a activelor. Și acest proces este nenatural și nu poate continua pentru totdeauna, prin urmare, din cauza inflației "bubble", riscul de prăbușire a citatelor unor corporații este mare.

Aceasta, la rândul său, poate duce la prăbușirea întregii burse. Deficiențele pieței de valori mobiliare sunt dependența excesivă de situația din arena politică. În plus, o parte semnificativă a investițiilor investitorului merge să plătească pentru serviciile de intermediere pe piața de valori. - Dealeri, brokeri, comercianți, etc. Astfel, după un studiu detaliat, am ajuns la concluzia că piața de capital ar putea fi de interes numai pentru corporații mari și bănci, ca și pentru Jocurile de la bursă necesită o sumă considerabilă de capital. La mine astfel de mijloace pentru acel moment nu au fost, prin urmare, varianta unei investiții în piața acțiunilor a trebuit să fie exclusă.

Mi sa părut atractivă investiția în sectorul real al economiei. Pentru că, așa cum mi-au explicat specialiștii, ei au o serie de avantaje. În primul rând, banii sunt trimiși unui anumit proiect, permit direct influențarea afacerii, gestionarea eficientă a veniturilor. Un alt plus este un sistem transparent de raportare. Banii investitorului nu sunt diluați pe toate proiectele, ci se înscriu în scopul urmărit, strict în cadrul acordului și al planului de finanțare a proiectelor dezvoltate.

Am început să selectez proiecte de investiții în Europa. Sa dovedit că nu există atât de multe proiecte profitabile pe piața europeană. A fost destul de dificil să se găsească proiecte chiar și cu o rentabilitate de aproximativ 3% pe an. Capitalul meu relativ scăzut nu a ajuns la partea de jos a participării la proiecte de investiții mari și apoi am decis să ia în considerare piețele emergente. Sa dovedit că cele mai atractive sunt țările din Africa și America Latină. Dar, deoarece riscurile investițiilor în țările cu economii subdezvoltate sunt destul de ridicate, iar experiența mea în investiții, așa cum am spus, este departe de a fi bogată, am decis să găsesc un partener de încredere care să fie gata să împartă cu mine toate riscurile posibile.

Am studiat numeroase fonduri americane și asiatice care se specializează în investiții directe în țările în curs de dezvoltare. Dar, de cele mai multe ori, majoritatea dintre aceștia au avut doar o funcție intermediară și nu erau gata să investească propriile lor capitaluri în proiecte. Însă m-am ocupat de opțiunea ideală pentru mine - o investiție în industria de prelucrare a peștelui din Africa de Vest, împreună cu un bine cunoscut fond asiatic. Acest lucru este uimitor, dar în ultimul an am revenit deja la un sfert din suma investită. Deci acum ne permitem să nu acordăm atenție cheltuielilor. În plus, rămân încă o sumă bună de bani în rezervă, pe care intenționez, de asemenea, să investesc în proiecte în Africa.

Pentru mine, am ajuns la concluzia că, dacă doriți, puteți găsi întotdeauna o modalitate de a câștiga bani, indiferent de locația dvs. și cât de dificilă este din punct de vedere economic.