Cum să mergeți la solovki, ruta turistică

Am fost mult timp atras de Solovki, un loc misterios de putere, care, din păcate, mulți oameni asociază doar cu lagărele de ori staliniste. Dar istoria Solovki a început în secolul al XV-lea, când Savvaty a părăsit în secret Mănăstirea Valaam, împreună cu Germania și Zosima a venit la Insulele Solovetsky. După instalarea crucii, a fost construită o celulă. În viziunea lui Zosima a apărut imaginea unei biserici frumoase. La locul Schimbării a construit templul, Biserica Adormirea Maicii Domnului, iar apoi a fondat mănăstirea în sine. Departe de călugării mulțimea madding au fost măsurate viață dedicată slujirii lui Dumnezeu.

Am început călătoria mea din Varșovia. Vremea a fost ploioasă până la capăt. Varșovia, Bialystok, Grodno, Moscova, Petrozavodsk, Kem - pretutindeni era umedă și inconfortabilă.

Planul meu a fost următorul: să ajung de la Petrozavodsk la Kem (prin tren de noapte), dimineața la gară pentru a prinde un microbuz pe dig și acolo la abur. La insule, două ore, sosiți până la prânz. Întoarceți zborul spre 17. Asta este, timp curat pe Solovki (mai precis, pe Bolshoy Solovetsky) - cinci ore. Destul de suficient pentru o examinare superficială. Aceasta este ultima zi a sezonului turistic din acest an, atunci doar comercianții privați și bărcile de marfă merg.

Sa hotărât să stați câteva zile și apoi să priviți cum se dezvoltă situația. Având în vedere acest lucru, am cumpărat bilete la un capăt și încărcate pe navă. Două ore au trecut neobservate. Am avut o mușcătură, cinci dintre noi au băut imediat ceaiul din termosul meu, ne-am cunoscut, am mers pe jos pe punte, admirând peisajele.

Cu mine, am avut un rucsac mic, cu cel mai necesar de calcul pentru o zi și jumătate și un stoc de numerar pentru o urgență. Deja pe vas am fost bucuros că o pălărie și mănuși erau de folos. Era vânt, iar norii se umflau treptat.

Oamenii situate mai ales în doar fotografi deosebit de zeloși nu a putut sta încă, dar până în momentul de sosire a tuturor turnat pe punte, cu anticiparea de a privi la marginea țărmului. Ce aventură va da Solovki misterios?

Există mai multe opțiuni de cazare în Solovki: hoteluri private, camere cu rezidenți și peste noapte la mănăstire. De obicei, eu aleg cel care vă permite să vă integrați cu localnicii cât mai mult posibil pentru a vă vedea viața din interior.
O femeie frumoasă de pe doc a oferit camere pentru călători. Am fost pregătit mental pentru a poluspartanskim condiții, dar a fost destul de civilizat: un apartament în centru, aproape de magazin, cu apă caldă, bucătărie (care este important, deoarece cafe-restaurante nu funcționează în afara sezonului). Și prețul este acceptabil: 800 ruble pe persoană. Prețul mediu pentru cazare în Solovki, este uneori mai scump, și mai ieftin.

Ne-am așezat repede, am băut ceai și am mers să absorbi farmecul acestui colț extraordinar al pământului. Vremea a fost magnifică: soarele, +20, cerul albastru strălucitor, iarba verde, florile, aproape fluturași în jur. Și acest lucru după câteva zile de gri constant și umed.
"Este un loc minunat, cât de frumos este!"
"Îl atrag." Veți vedea, sau altfel va fi, - a mormăit cel mai înțelept om de experiență, care recent a devenit bunicul (în 43 de ani) Highlander Timur.

Ne-am dus la muzeul Gulag, care se află într-o fostă baracă. Aflând că sunt din Polonia, ghidul a spus că adesea vin la ei și la polonezi, care la un moment dat în lagăr au fost foarte mulți. Au trimis aici atât laici, cât și preoți, ortodocși și catolici.

O atenție deosebită pentru Solovki merită clădirea aeroportului. Se pare că ești în filmul vechi. Casa de bord albastră, zona pare a fi abandonată, dar totul funcționează. Aeronavele din Arhangelsk zboară aproape vara în timpul verii.

Se întuneca. Am revenit deja pe drumul cunoscut. Apropo, pe drumuri - pe Solovki nu sunt asfaltați. Trecerea camioanelor și UAZ ridică nori mari de praf.

Pe drum am primit un muzeu naval, am hotărât că vom veni într-o zi dimineață și ne vom duce încet. În magazinul local, dimensiunile sortimentului erau minunate. Sa dovedit că acestea sunt rămășițele stocurilor, iar a doua zi avionul ajunge cu provizii din Arhangelsk, iar în a doua jumătate a zilei va fi dens și aglomerat. Așa că sa dovedit.

A doua zi, vremea sa deteriorat dramatic. Se vroiau nori grei, un vânt puternic, care sufla, și se mișca. Nu mai rămâne nici o urmă a imaginii colorate și pașnice.

Un obiectiv indispensabil de a vizita pe Solovki pentru noi au fost labirinturile de piatră. Acestea sunt spirale concentrice din pietre, situate ușor departe de sat, pe drumul către pădure. Istoria lor durează 3 mii de ani. Mai mult de 30 de labirinturi antice au fost găsite pe insulele Solovetsky, care simbolizează granița dintre lumea vieții și lumea spiritelor. Pe teritoriul Mării Albe se găsesc și pe calea spre Solovki din arhipelagul Insulelor Kuzov. Există, de asemenea, calcule proaspete sub formă de inimi.

Există mai multe teorii cu privire la scopul lor. Ipoteza principală - aceste cercuri de piatră au fost asociate cu convingeri religioase și au fost folosite pentru ritualuri care ajută sufletele decedatului să-și facă călătoria într-o altă lume.

Domolite și concentrat, am venit personal pentru a verifica, ce sentimente o persoană experiențe o dată într-un loc misterios. Cineva tocmai a stat pe pietricele, cineva se așeză pe o bancă pentru a medita, ascultând sunetul mării, și cineva a intrat într-o spirală, înșurubarea într-o transă. Unii dintre noi au venit aici zilnic pentru a fi singuri și a experimenta pe deplin energia locului.

Mării gri, agitate, vântului plin de gheață, gheața - aceste solitudini aveau un caracter sumbru.