Șase ore de teamă

Ieri, președintele rus a ordonat suspendarea comunicării aeriene cu Egiptul, până când toate circumstanțele cauzei dezastrului au fost stabilite pe deplin. Și în dimineața aceleiași zile, șederea mea în Africa însorită sa încheiat, după ce a expirat numărul de zile expirate. Imediat după amiază, noi, turiști, am fost luați la hotel și luați la aeroport. Ne-am întors în mod regulat, cu bagajele, zborurile noastre charter. Nimeni nu știa că turiștii ruși vor fi evacuați de urgență din Africa însorită. În comparație cu călătoriile anterioare, sa schimbat doar un singur lucru: pentru a ajunge la bordul aeronavei a fost necesar să treci căutarea "Cercurile serviciului arab de securitate".

Liniile imense, uriașe

Ne grăbim la zborul "Sharm-el-Sheikh - Chelyabinsk" al companiei aeriene "North Wind". O mulțime mare de oameni așteaptă la intrarea în clădirea aeroportului Sharm el-Sheikh. Niciodată înainte nu era obligat să prezinte pașapoarte. Încet, un șir de pasageri se îndreaptă mai adânc în clădire. Sub soarele incins, cu bagaje, intram încet și noi. Plângând copii obosiți, adulții stau pe picioare.

Șase ore de teamă

La aeroportul din Sharm el-Sheikh, numărul ofițerilor de securitate a crescut uneori. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Venind în sfârșit la camera cu aer condiționat, vedem începutul rândului nostru: durează de pe banda de inspecție pentru bagaje. Valizele nu sunt doar cu grijă, ci cu scrupule. Fiecare obiect suspect este luat pentru examinare. Despachetați și împachetați cu grijă pungi de pungi. Toată lumea înainte de trecerea prin cadru își scoate încălțămintea. În cele din urmă, este rândul nostru. Am pus obiecte mici pe cutii, pungi insuportabile cu suveniruri pus pe o bandă în mișcare. O femeie în vârstă din călătoria mea viitoare are o încuietoare pe buza ei, pe care o purtase deja înainte de a veni în țara rece. Dar nu i sa permis să nu-și scoată cizmele. Femeia rusă, de asemenea, și-a târât piciorul, aruncând pantofi dezbrăcați și răniți, în avionul însuși.

O femeie, care purta cizme înainte de a ajunge în realitatea urală severă, a despărțit cizmele. Cu toate acestea, ea a fost totuși forțată să o ia în jos, în ciuda "câinelui" dispărut și a fulgerului inactiv. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

O coadă uriașă nu pare să scadă. Controlul trece prin pasi de trecere. Dintr-o dată, un om în uniformă albă îmi zice brusc, așezat pe monitor, iar în rusă mă întreabă să arăt camera. Deschid sacul care servește ca trunchi. Omul își cere scuze pentru a lua tehnica și începe să treacă prin imagini. Am fost chiar înspăimântat: de ce căută aici? Și dacă am fotografiat accidental ceea ce este interzis în Egipt? Dintr-o data, tanarul arab sa oprit sa se uite la una dintre fotografiile facute acum cinci minute la aeroport. Și sa retras cu camera mea. Linia sa ridicat. Din colțul ochiului, am văzut că cere sfatul unei alte persoane în aceeași formă albă. Am fost speriat, dar tehnica arabă a fost returnată și mi-am dorit o călătorie bună.

Ciudat și obosit

Apoi, o nouă coadă sa deschis în fața noastră. Procedura obișnuită de livrare a bagajelor și de primire a permiselor de îmbarcare sa transformat într-un alt episod prelungit. Coada de așteptare aproape nu se mișcă: aici se examinează din nou geamurile și geamantanele, care, din anumite motive, păreau angajaților aeroportului egiptean să fie suspicioși.

Șase ore de teamă

Măsurile de securitate puternice au creat cozi uriașe în fiecare etapă a controlului pașapoartelor. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Apoi, completăm cardul de migrare și îl predați controlului pașapoartelor. Eram sigur că și el ar fi amar pentru că călătorea cu un copil nu sa confruntat cu o dată cu faptul că polițiștii de frontieră i-au întrebat fiicei întrebări precum: "Aceasta este mama ta? Care este numele dvs.? ". Dar, în acest caz, copilul, se pare, nu a acordat nici o atenție.

Controlul pasapoartelor zborul a trecut, înainte - inspecție personală. Deci, scoateți din nou pantofii. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Mergem la etapa următoare - o altă căutare personală. Locul ăsta, de obicei, îmi amintesc de mine, cum ar fi: "Acum vor arunca apa." Dar problema este lichidă și foarfece, care sunt aruncate în fiecare an sub strigătele indigene ale rușilor, nu sa încheiat. Din mână de bărbați-angajați ai serviciilor speciale ale aeroportului, se separă și se împart femeile și bărbații în două grupuri. Se pare că vom trece prin diferite porți de sticlă. Coloana reprezentanților masculilor este mult mai mică decât a noastră. Sunt înconjurat de sute de ochi care privesc din haine negre. Nu se simte confortabil. Zeci de femei arabe din niqabah angajați ai aeroportului egiptean au voie să meargă înainte, aproape că nu inspectează. Femeile se grăbesc să facă alte zboruri, în paralel, în bordul zborurilor, Cairo și Paris. Dar trebuie remarcat că arabii nu au aproape nici un bagaj de mână. Chiar și o geantă de damă nu este pentru toată lumea.

Șase ore de teamă

Este neobișnuit să văd în jurul meu ponderea de leu a femeilor arabe, complet acoperite cu haine negre. Numai ochii sunt vizibili. Acesta este niqab, nu hijab. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Ne mulțumim la ușile de sticlă. Apa a fost aruncată și, ca noroc, setea începe să se chinuie. Vine rândul nostru, ne scoatem din nou pantofii. O fată într-un hijab mă simte pe mine și pe fiica ei. Din nou lucrurile merg pe bandă, trecem prin cadru. Vperedistoyaschego femeie tot timpul, „inele“, este returnat, femeia nu suportă toate inele, cercei, ceasuri, invizibile, dar sunetul nu dispare, și din nou așteptăm. Antrenăm, ne colectăm lucrurile mici prin cutii și, în sfârșit, ajungem în sala de așteptare.

Banii nu vor fi returnați. Turistii rusi au plecat fara tururi in Egipt

Ciprul este umplut cu avioane

În principiu, încă se încadrează în timp, dar că, din anumite motive, zborul va fi întârziat, nimeni, din anumite motive, nu se îndoiește. La ieșirea noastră la avion - a patra - este aterizarea la Domodedovo. Zborul nostru este următorul și cu siguranță nu vom putea zbura la timp.

Nimeni nu anunță întârzierea în zbor. Placardul aeroportului ne asigură că suntem la timp. Zborul spre Moscova a fost trimis. Chelyabinsk nu aprinde pe tabloul de bord.

Din nimic de a face nu mergem cu copilul în Duty Free. Un semn colorat în limba rusă vă invită din nou să vizitați Egiptul. În timp ce visăm doar să plecăm. Un număr mare de angajați ai serviciilor speciale arabe sunt izbitoare. Din când în când, oamenii trec pe lângă noi cu walkie-talkies, atât în ​​uniformă, cât și în haine civile.

Ne vedem în Egipt? Acum nu știu. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Cu o întârziere de jumătate de oră suntem invitați la un zbor. Cu plăcere, dar înfricoșător. Sincer - foarte înfricoșător. Intrăm în microbuz, care ne duce la Boeing-737 și ne ocupăm.

O jumătate de oră trece înainte ca comandantul aeronavei să declare: încă așteptăm permisiunea de a decola. Coridorul aerian din Cipru este supraaglomerat, ceea ce înseamnă că trebuie să așteptăm și ieșim din programul nostru.

Șase ore de teamă

În sfârșit, stăm în cabina avionului. Mai există încă o oră de așteptare înainte de plecare. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Niciodată nu mărturisesc că nu am ascultat regulile de siguranță când zburam pe avion. Acum, am studiat cu atenție memento-ul așezat în fotoliu în fața mea, gropit pentru jacheta de salvare de sub scaun și am urmărit cum să pun pe masca de oxigen în caz.

Accelerăm. Femeia se agită în fața fricii. Nu aruncă o privire, dar tremurul mâinilor nu se ascunde. Pale și cu transpirație, împinge forțat în brațul scaunului. Mulți copii au adormit deja. La mine un vis care se numește, într-un singur ochi.

Șase ore de teamă

Acum regulile de siguranță din avion ascultă cu atenție toți pasagerii. Foto: AIF / Nadezhda Uvarova

Oamenii stewardesi oferă băuturi, iar eu adun cu putere, întreb dacă am zbura de la locul accidentului teribil al Airbus-321 cu turiștii ruși. Fata spune că nimeni nu zboară peste Sinai de Nord, toată lumea "zboară", așa că am așteptat atât de mult pentru un coridor verde de aer în regiunea Ciprului. Ea devine puțin mai ușoară, dar teama nu dispare.

Situație anormală

Dintr-o dată, în câteva rânduri, auzim gemete de la noi. Mișcarea începe, o voce tânără feminină cere urgent să sune stewardesa, apăsând butonul de apelare. Un pasager în vârstă se îmbolnăvește. În câteva secunde, stewardesa anunță că medicii au nevoie urgentă de ajutor. Doi bărbați și o femeie se grăbesc cu o femeie.

Șase ore de teamă
Ascunde adevărul. De ce este prea devreme să tragem concluzii cu privire la cauzele căderii Airbusului

Totul se întâmplă fulgerător. Doctorii evaluează situația, cer să aducă un kit de prim ajutor și un dispozitiv pentru măsurarea tensiunii arteriale. Pacientul este așezat pe scaune, însoțitorul de zbor rulează cu ceai dulce cald. Un medic în vârstă, așa cum mai târziu se dovedește una dintre spitale anestezie Chelyabinsk, spune că, probabil, este forma nedureroasa de atac de cord. Se constată cauza stării letale a pasagerului: presiunea femeii a scăzut foarte mult. Medicii au reanimat pacientul și au ordonat să predea comandantului că la sosirea la aeroport femeia a fost întâmpinată cu o ambulanță.

Medicii pentru toate cele șase ore de zbor s-au apropiat de femeie, au întrebat despre sănătate. Poate, atacul sa produs pe baza emoțiilor și a fricii. Femeia a spus, spun ei, aceasta este prima dată în viața mea.

Fiecare intrare în zona de turbulențe a crescut sentimentul de frică.

Avionul era plin de pasageri. Totul, la o ședință. În timp ce doamna cu presiunea căzută se afla pe toate cele trei fotolii, tovarășii ei trebuiau să stea în culoar.

Stewardess-ul spune cuiva că durează o oră pentru a zbura, și devine mai ușor: am trecut exact frontierele aeriene ale Rusiei.

În cele din urmă, comandantul aeronavei spune că ne pregătim pentru aterizare la aeroportul din Chelyabinsk. La bordul unui zgomot, este necesar să fixați centurile de siguranță și să ridicați spatele scaunelor. Stăm liniștit și liniștit. Pasagerii mulțumesc echipajului nu este doar un aplauze. Storm, o explozie de emoții, râsete - nimic din toate acestea nu a fost în timpul întregului zbor. Suntem rugați să rămânem la fața locului. În cabina avionului intră în ambulanța de brigadă și îl duce pe femeia bolnavă.

Femeia a cărei mâini se agită acum au lacrimi mari care se topesc pe obraji. Suntem acasă, suntem în viață.

Probabil a fost cea mai lungă șase ore din viața mea.