Povestea urcării muntelui Moise în Egipt, un blog al unui fotograf și călător în devenire

Acest vârf este de asemenea numit Har-Sinai sau pur și simplu Muntele Sinai. Am plasat povestea în secțiunea "Independent Travel", deci este legată de turism. Dar atunci soția mea și cu mine nu ne-am dat seama cât de interesant a fost să ne organizăm o vacanță pe cont propriu! Prin urmare, am mers în Egipt, ca mii de compatrioți, într-un turneu. Marea Roșie din Sharm El Sheikh, desigur, este frumoasă. Dar, în a 4-a zi, a devenit clar că doar să vă relaxați la hotel în Peninsula Sinai insanely plictisit și am decis să facem: să ia un tur pe ascensiunea la muntele lui Moise.

Și călătoria noastră a fost cel mai izbitoare eveniment pentru întreaga sărbătoare din această țară arabă. Mai târziu, când în spatele nostru a avut experiența unui sălbatic excursie într-o mașină închiriată în Mexic și Sri Lanka, mișcarea în China, în al treilea raft al transportului de clasa a doua, și navigație pe o barcă fragilă între Insulele Filipine, ne-am dat seama că nu este nimic, de fapt, aproape în Egipt și a văzut ...

Când am urcat pe Muntele Moise. Raport privind excursia

Am părăsit hotelul la orele 22 sau 23. Câteva ore mai târziu au atras autobuzul prin deșert și apoi - de-a lungul serpentinei în munți. Undeva până la o oră dimineața am ajuns la începutul traseului. Ghidul a instruit turiștii cu privire la problemele de securitate și sa întors înapoi, a spus că de-a lungul drumului vor exista mai multe opriri pentru odihnă. Am dat lanternele și am plecat.

La început oamenii s-au mutat bodrenko, vorbind vesel și glumind. În jurul lui este întunericul înălțime. La un moment dat de negru afară de nicăieri nu a existat un teribil, inuman hohote, bestial. Cu nimic comparabil ... frica de sânge înghețat ... Ca toată lumea a râs când au aflat că atât de nebunește țipând cămile.

Harta locației atracțiilor și o schemă de trasee pentru alpinismul Muntelui Moise în Egipt. Raport și recenzii ale turiștilor

Ghidul a spus că dacă umbli pe Muntele Moise pe jos, atunci Dumnezeu îi va ierta pelerinilor toate păcatele. Dacă călăriți o cămilă, atunci păcatele vor fi iertate animalului. Nici unul dintre turiștii vorbitori de limbă rusă pentru a da o șansă unui animal pentru iertarea divină nu a vrut să dea. Toți ai noștri, cu dinți încleștați, au căzut pe pietre pentru propriii lor doi și pentru provocările Beduinilor: "Camel. Camel ... Doar 15 dolari! "- nu a cedat.

Dar tovarășii chinezi nu sunt atât de scrupuloși în ceea ce privește purificarea păcatului, sau nu înțeleg interpretările ghidului lor. Toți chinezii călătoresc cu mândrie pe dromedarii (acest lucru se numește și cămile cu o singură coarne).

Dacă la început, mergând pe o cale îngustă de munte, în spatele urechii dvs. ați auzit respirația umedă a dromedarului de depășire, s-a sărit brusc deoparte, în lateral. Apoi după o oră de urcare, chiar și la strigătul șoferului: "Fii atent. Kamel! Hai să trecem! "- Numai în semn de oboseală: - Nu tramvai. Vei face totul ... "

Calea treptat, dar încrezătoare în altitudine. Mergând mai greu. Mai aproape de vârf, conversațiile s-au oprit aproape. Începeți să vă luptați cu slăbiciunea voastră, și numai puterea voastră, strânsă într-o strângere de fier, vă împinge înainte, până la punctul final al călătoriei.

Ultima secțiune este o ascensiune aproape verticală în câteva sute de pași. A spune că a fost greu de greu pentru noi era să nu spunem nimic. Pe Muntele Moise am ajuns alb, ca o foaie, pe punctul de a leșina, la ora 5 dimineața. Era încă aproximativ o oră înainte de zori.

La etaj e rece. Un vânt de piercing suflă. Beduinii pot cumpăra sau închiria o pătură mirositoare sau o saltea sub al cincilea punct. Am luat saltea, dar am refuzat din "așternutul pentru cămile". Cu noi, am luat tricouri proaspete pentru a se schimba în haine uscate și nu se îmbolnăvesc.

Treptat a început să crească lumină. Am văzut peisaje uimitoare.

Foto 1. Revizuirea excursiei. Urcând pe muntele lui Moise în Egipt. Treptat a fost ușoară și am văzut peisajele marțiene

Mergând la marginea stâncii, puteți vedea căile de-a lungul cărora am mers toată noaptea. Aceasta, după cum sa dovedit - o urmă de cămile.

Fotografie 2. Excursii în Egipt. Pe aceste trasee am urcat pe muntele Moise toată noaptea

Fotografia 3. Relaxați-vă în Egipt. Excursie la muntele lui Moise (Horeb). Munții Desert din Egipt

Hei, imaginați-vă dacă am luat această fotografie nu este săpun, și SLR lui Nikon D5100, dar nu și de 9 mm distanta focala, iar undeva în 100 mm și cu un trepied.

Soarele se ridică aproape instantaneu în munții din Peninsula Sinai. Numai discul a apărut peste gama de munte ...

Mount Moise (Jabal-Musa sau Sinai) în Egipt

Manastirea Sf. Ecaterina se afla la o altitudine de 1570 de metri. Și Muntele Sinai se ridică la 2286 de metri. Denumirea arabă Jabal-Musa este tradusă în limba rusă ca pe muntele lui Moise.

Există două căi spre summit-ul său. Un scurt, dar foarte abrupt. Se numește Siket Sayidna Musa. Nu știu câți pași există - spun că aproximativ 3700 de piese. Ele au fost așezate de călugări (acest drum este cunoscut sub numele de "Scările pocăinței"). Calea trece de "Sursa lui Moise" și de capela Fecioarei Maria. Mai aproape de vârf, puteți vedea "fântâna lui Ilie", unde se ascundea profetul în timpul zborului de la Izabela (3 Samuel 19).

Cealaltă cale este mai lungă, dar mai puțin superioară. Arabii o numesc Siket El Bashait. Era pe el că am urcat și am coborât. Un alt nume este Camel Trail. Începe în spatele mănăstirii Sf. Ecaterina, unde sunt situate cămilele. Aici șoferii oferă turiștilor să urce pe munte pe călare.

Traseul de cămilă a fost construit de domnitorul Egiptului, Ibrahim Abbas Pasha (1849-1854). În 1853, a vizitat muntele lui Moise, intenționând să construiască un palat pe vârful lui. Cu toate acestea, palatul a fost ridicat ulterior pe vârful lui Jebel Abbas Pasha - un munte situat la vest de satul Sf. Ecaterina (din care puteți vedea ruinele clădirii). Scările pocăinței încep la 200 de metri spre dreapta cămilelor de parcare.

În partea de sus a Muntelui Moise există un templu grecesc ortodox din Sfânta Treime. A fost construită în 1934 pe locul ruinelor bisericii secolelor IV-V. Interiorul capelei este decorat cu fresce ilustrând viața lui Moise. Puțin la vest de biserică se află o mică moschee, construită în secolul al XII-lea. Sub aceasta este peștera în care Moise a petrecut 40 de zile și unde a apărut Dumnezeu înaintea profetului Ilie.

Fotografia 4. Ne întâlnim în zorii muntelui Moise (Muntele Horeb). Feedback privind ascensiunea

... Și, se pare, în doar 30 de secunde a venit o nouă zi. Întâlnindu-ne în zorii zilei, sacru pentru jumătate din populația lumii, durere, ești plină de emoții violente.

Fotografia 5. Urca pe muntele lui Moise în Egipt. Sentimentele se revarsă și se bate în fântână!

Peisajele din munții din Egipt sunt similare cu peisajele marțiene.

Sfaturi pentru turiștii care se află într-o excursie la muntele lui Moise în Egipt

• Purtați pantofi confortabili și o pălărie, luați o lanternă, o loțiune de bronz și o jachetă caldă, deoarece este întotdeauna rece aici, noaptea și dimineața. Rețineți că în timpul iernii pe Muntele Horeb este foarte înghețat (este ninsoare), deci trebuie să luați haine deosebit de calde.
  • Dacă vei petrece noaptea pe Muntele Moise, nu stai noaptea în vârf, odihnește-te la fântâna lui Ilie.
  • Respectați dreptul pelerinilor la pace și liniște în partea de sus.
  • Respectați sentimentele religioase, sfințenia acestui loc. Nu lăsa urme ale vizitei dvs. la Muntele Moise.
  • Nu colectați și nu distrugeți planta și viața animală, nu lăsați inscripții.
  • Vă rugăm să aruncați țigări în urnele de vot.
  • Utilizați toalete, nu polua totul în jurul valorii.
  • Rețineți că urcarea pe Muntele Moise poate fi deosebit de dificilă pentru persoanele în vârstă cu probleme cardiace, emfizem și alte boli asociate.
  • Prețurile pentru mâncare pe acest tur sunt foarte mari. Luați o gustare mică și puțină apă.
  • Dacă începi să urci mai devreme, poți să iei un loc mai convenabil pentru a întâlni zori. O mulțime de oameni vor fi atrași mai târziu.
  • Că pentru voi nu ați vorbit îndelung, nu sunteți de acord cu serviciile ghidului. E o risipă de bani. În fiecare noapte, pe cele două căi spre vârful muntelui Moise, se ridică sute de pelerini - este imposibil să ne pierdem.
  • Nu trebuie să fugi imediat după răsărit. În jur vor fi numeroase turiști. Este mai bine să vă așezați și să vă bucurați de peisajele înconjurătoare și apoi să cădeți încet.

Fotografia 6. În arabă, Muntele Moise este numită Jabal Musa, în ebraică - Har Sinai sau Horeb. Aici Moise a primit cele 10 porunci. Dimineața în munții egipteni

Fotografia 7. Ne întâlnim zorii de pe Muntele Moise în Egipt. Una dintre cele mai interesante excursii în timpul vacanței. Marile cronici

Pe o astfel de potecă am urcat toată noaptea și am acoperit câțiva kilometri de serpentină montană.

Foto 8. Recenzii despre excursia de pe Muntele Moise în Egipt (urcând pe Sinai). Pe astfel de căi a trecut urcul nostru de noapte

Locația actuală a Muntelui Sinai

Scripturile nu indică în mod clar unde muntele lui Moise, atât de multe secole, oamenii de știință au dezbătut dacă acest loc. În mod tradițional, se crede că Horeb este situată în partea de sud a Peninsulei Sinai, dar unii cred că este prea departe de Nil Delta, unde copiii lui Israel au fugit în timpul peregrinărilor sale, descrise în Scriptură (presupunând că este în partea de nord sau central). Alții cred că acest munte Moise este pe de cealaltă parte a Golful Aqaba (azi este - teritoriul Arabiei Saudite).

Pe drum au venit cătușele cu cămilele lor. Dorința de a urca pe spatele calului ghebos nu plecați, ca de sus în jos, chiar mai greu decât crește - genunchi inflamat.

Fotografia 9. Reportajul despre urcarea pe munte a lui Moise în Egipt. Proprietarul unei cămilă

Foto 10. Dromedarul Egiptului. Comentariile despre restul în Egipt și alpinismul muntelui lui Moise

Dar am decis că ne vom întoarce pentru cei doi, precum și că am venit aici.

Localnicii dorm în astfel de clădiri din lemn de pene.

Fotografia 11. Cabana Bedouin pe versantul Muntelui Moise. Recenzii ale turiștilor despre excursiile din Egipt

Și pentru a vedea din nou cu ochii mei și pentru a face o imagine a acestui peisaj, sunt gata să mă duc din nou în Egipt și să urc pe Muntele Horeb.

Fotografia 12. Rapoartele despre urcarea pe muntele lui Moise. Distanțele egiptene

Lanțul turiștilor care se întorceau nu se întindea la un kilometru.

Fotografia 13. Când am urcat pe Muntele Horeb în Egipt. E bine că noaptea chinezii nu au văzut ce căi au călătorit în cămile

Am mers mult timp, așa cum am vrut să fotografiați fiecare piatră, fiecare vârf.

Fotografie 14. Cea mai interesantă excursie în Egipt. Urcând pe muntele lui Moise. Am vrut să fotografiez fiecare piatră, fiecare vârf ...

Îți este foame? Bine ați venit la Casa de odihnă!

Poza 15. Urcarea spre muntele lui Moise. Excursii în Egipt. Ești obosit? Aida la Casa de odihna!

Îmi amintesc acest băiat - un vânzător de ouă de suveniruri, sculptată din piatră. Pentru un articol, el a cerut un dolar. Dar m-am simțit atât de rău pentru el! Cred că copilăria merge pe marginea unei căi de munte. Așa că, de mai mulți ani, își va duce viața. A dat 5 dolari. Și ne-a privit după mult timp, cu ochi surprinși.

Imaginați-vă, în mijlocul acestei comunități tăcute și acum 5000 de ani rătăcite. Și nimic nu sa schimbat aproape ...

Foto 17. Peisajul din vecinătatea mănăstirii Sf. Ecaterina din Egipt. De mii de ani, nimic nu sa schimbat în munții Sinai

Fotografia 18. Călăreț. Fotografia în timpul unei excursii la mănăstirea Sf. Ecaterina din Egipt

Autobuzele așteaptă turiști în apropierea mănăstirii Sf. Ecaterina. În afara, este, de asemenea, impresionant.

Foto 19. Mănăstirea Sf. Ecaterina, la poalele Muntelui Moise, în Egipt. Opinii ale turneului

În interiorul subsolului bisericii, puteți vedea grămezile de cranii primilor creștini și tufișul Bush Burning. Dar o astfel de excursie este deja amator. Sunt mai impresionat de natură. Și excursia cu urcarea pe muntele lui Moise vă permite să vedeți frumusețea pământului Sinai.

Manastirea Sf. Ecaterina din Egipt

Urcarea pe munte a lui Moise nu se poate face fără o excursie la mănăstirea Sf. Ecaterina, construită în tradițiile perioadei bizantine. Numele pe care la primit pe numele sfintei mucenici, Ecaterina Alexandriei, care a murit în Egipt în 307 d.Hr. Trei sute de ani mai târziu, călugării Mănăstirii de Schimbare (așa cum a fost numită până atunci) i-au găsit relicvele și i-au schimbat numele.

În 1844 german Friedrich om de știință Constantin von Tischendorf (Friedrich von Tischendorf) găsit aici Septuagintei (Codex Sinaiticus) - traducerea greacă a limbii Vechiului Testament a textului. În general, acest binecunoscut biblicalist și-a stabilit sarcina de a compila textul original al Noului Testament. De mai multe ori a venit la Mănăstirea Sf. Ecaterina, călugării comunicat cu și primite de la ei, chiar 43 de coli (de piese de 129 de ani), pergament cu texte antice.

În general, nu mă despart de problemele istoriei creștine. După cum am înțeles, „Codex Sinaiticus“ - unul dintre cele mai timpurii exemplare ale Bibliei (al 4-lea secol după Hristos). Aici puteți citi mai multe despre Friedrich Constantin von Tischendorf - în 1862 a publicat textul din Leipzig, cu sprijinul Imperiului Rus, a devenit un nobil ereditar și a câștigat faima în întreaga lume.

Valea Wadi el-Deir conectează Muntele Moise și câmpia El-Raha (el-Raha). Cuvântul "Raha" înseamnă "odihnă" și, potrivit legendei, acesta este locul în care israeliții au oprit așteptarea ca Moise să se ridice la Sinai. Și aici a fost aruncat Taurul de Aur (Exodul 32). În apropiere se află mormântul lui Aaron (Aaron) și capela vitelului de aur.

În revizuirea de astăzi, am văzut exemple de fotografii luate pe vechea casetă de săpun Sony DSC-W15. Acei fotografi care vor să se odihnească în Egipt, sunt foarte înverșunați. Dacă găsiți puterea de a trage pe un rucsac cu un trepied și echipament fotografic, puteți aduce acasă cele mai inteligente poze. La urma urmei, la Sinai, spre deosebire de vârful lui Adam din Sri Lanka, probabilitatea de vreme bună și de lumină frumoasă este mult mai mare. Fotografiile reușite pentru tine, prieteni!

P.S. O parte din informațiile pe care le-am găsit pe Internet în limba engleză. Din moment ce nu știu prea multe despre Vechiul și Noul Testament, îmi cer scuze dacă am tradus incorect unele nume și nume în limba rusă. Nu a vrut să ofenseze pe nimeni.

Cum proces fotografiile pentru articole

Dacă sunteți interesat, puteți citi o recenzie despre modul în care proces imagini pentru un blog în programele Lightroom și Photoshop. În cadrul acestuia discutăm cum diferă formatele JPEG și RAW, care sunt principalele etape de procesare care există și care este diferența dintre Lightroom și Photoshop.

• Următoarea publicație din regiunea Perm este deja feroce toată iarna