Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Lacul Tikshozero - r.Vincha - oz.Chelozero - oz.Pudos - oz.Notozero - oz.Lise - oz.Kichany - oz.Lopskoe - oz.Kovdozero - Knjazhaja

Un mic preambul. Karelia - locul meu preferat pentru o vacanță de familie cu soția și copiii, astfel încât traseul este ales pe baza „o cină complexă“ - tuturor (si peste si peste :)). În acest sens, acest traseu este aproape perfect: pentru 2 săptămâni veți obține și unele frumoase praguri (simple), și frumusețea lacurilor largi clare, și (cu unele de calificare), pescuit excelent, și vederi magnifice la munte Ivanov și cascade elegante, și lacuri confortabile retrase și alte, altele, altele.

Alte câteva observații:

- în mod strict - nu este tocmai Karelia, întreaga ruta a trecut prin teritoriul regiunii Murmansk.

- deși m-am odihnit, dar nu aș numi o saltea - au existat câteva prize destul de grele, dar ele au meritat!

- totuși suntem foarte norocoși cu vremea - fără ploaie și doar cu o zi tulbure, cu o vânt de vânt decent.

Deci ... 11 oameni urmau să marcheze, cei doi nu puteau, au mers pe vedevaterom.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

"Lipsa" a fost descoperită aproape în ziua plecării, așa că am avut unele înclinare în curți și bustul în produse.

În ceea ce privește distribuția, repartizarea este după cum urmează: 2 Taimena-deuce, KNB-deuce și cat-four, pe care erau trei, dar cu un motor :)

O excursie la râul Isoku. Vinca a început cu arta. Chupa. O parte din grup a venit cu trenul și familia mea, iar a doua oară am mers acolo cu mașina. Acesta este un subiect separat, menționez doar pentru că vreau să recomand acest mod de a ajunge la Karelia. Am condus: Voronej-Moscova-Vologda-Vytegra-Medvezhyegorsk-Chupa. Drumuri de la excelent la acceptabil, dacă mergeți în jurul Moscovei - se dovedește destul de rapid și există o oportunitate de a vizita atracțiile inelului de Aur din Rusia și nordul Rusiei.

La stație, așteptam "fermierul" comandat de UAZ cu un trunchi pe acoperiș, așa că au fost plasați.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Înainte de Tikshazer, am condus timp de 2,5 ore pe un grund complet distrus și chiar în ploaie, care a pus gândurile tristă. Cu toate acestea, nu am avut timp să-i luăm la revedere șoferului și să tragem cortul, pe măsură ce ploaia se oprea, și acolo apare soarele. Cu toate acestea, vântul rece - proaspătă din nord.

În prima zi, niciodată nu planific nimic serios. În primul rând, trebuie să vă îndepărtați de tren / drum. În al doilea rând, prima împachetare a lucrurilor în canoe este în sine o ocupație serioasă. Și în al treilea rând, am venit să ne odihnim! Deci, planul era doar să te pregătești și să ajungi la Akaporoga. E rândul său, o jumătate de oră.

Dar a fost netedă pe hârtie :). Copiii mei, în vârstă de 21 și 13 ani, au plecat pentru prima dată ca echipă separată. Le-am dat KNB-shku-ul meu, am luat cateva lucruri si produse - in general, sa-i lase sa se distreze si sa-si faca exercitii fizice. Experiența ambelor a fost, dar mică. Și apoi odată pietrele, pietrele - apa nu este suficientă. În primul shiverka au lovit imediat pielea și balonul. Cumva am patch-o pe canoe cu bandă izolatoare și am decis să merg la parcare. Dar din păcate! Cu un balon în el, au zburat pe o altă piatră și au țipat. Caiacul a rămas blocat pe pietre. Apa nu este puternică, dar au scos barca - au fost îndepărtate.

Parcarea din Akaporog era ocupată, așa că am revenit puțin și am stat pe o insulă uscată. Amatorii au alergat imediat pentru pește. Captura de seară a făcut două picături pe kilogram și o duzină de găuri bune. (fotografie a unei alte zile, dar tipic)

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Mai devreme la începutul lui Akaparga a existat o punte joasă, care trebuia să fie actualizată. În acest an, podul a fost distrus, dar nu complet, trecerea de 2 metri lățime și cu LB în jgheaburile de apă. Un taimen și kat au decis să dețină această parte și să înceapă mai jos, iar eu și copiii am mers la KNB.

Am trecut cu succes, suntem sub pragul - ceva alb este de înot de-a lungul râului. Am crezut că era o spumă din ușă, dar m-am îndoit, era o bucată prea mare. Am lopata o punga de alimente! Bw-uh-n, a strigat! Târât în ​​barcă, uite, pot vedea ce altceva ... o cutie de benzină, pentru uleiul de motor, catamaran cu zbaturi, chiar și un moft diferit ... Kilnulsya voinic 5-timetrovy Cat-4! Cum. Când postați nacelei stânga a ridicat peste jurnalele, iar prietenul stând în apă la momentul respectiv am decis că el prea adânc și a sărit în loc canotoare din dreapta față. Extremitatea nazală dreaptă a intrat în apă și ea, apa, și-a arătat puterea ... Beneficiul a dispărut puțin, de la enervant - un cazan, apoi nu au fost suficiente decât cele două rămase.

În acea zi au existat o mulțime de padele,

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

și era o chilă și jumătate. La început copiii mei s-au distins din nou. Unele dintre pragurile lor de molid, m-am dus mai întâi cu bătrânii să arăt: ce, unde și unde. Dar el - așa cum a spus mai târziu - nu sa uitat la apă, dar a ascultat comenzile mele. Ei bine, când copiii s-au dus împreună - toți uitați, blocați în locul greșit, s-au așezat pe pietre. Sa sculat din Baidu, dar nu a avut timp să sară, a căzut în apă. Sa dovedit, daca nu sa intervina - caiacul trece treptat pragul in sine :).

Și în ultima brad în acest prag frumos al rocii pe dreapta, a doua pastravul kilnulsya, ei bine, atunci eu sincer nu otkrenilis de axul oblic, care a trecut de la peretele ryazhevoy și sa culcat.

După cină am ajuns la câine. Cum a furat razele apusului!

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

O clădire clasică pe PB pe drum spre Pajoser. Am planificat mâine. Tinerii s-au plimbat la Padun, au mâncat afine, pescarii au tăiat din nou biban + 1 grayling. Ei au prins doar filare, nu au luat tije de pescuit plutitoare, deci numai peștii pradă au fost prinși.

Depunerea pe drum spre un pârâu cu o conductă de fier de 2,1 km și alte 500 de metri spre dreapta. Bărbații au mers de 4 ori, femeile - 2. Curțile nu s-au despărțit.

Pe Pajoser stătea pe insulă. Tabăra a trăit, a fost necesar să facem eforturi - să colectăm și să ardem gunoi. M-am hotărât chiar să iau ceva cu mine - este prea neplăcut uneori chiar și în Karelia. Dar locul este frumos, stâncile de pin, mușchi. Pe traseu. ziua este planificată pentru o zi.

În fiecare zi, ca de obicei. Cine se află în spatele peștelui, care se află în spatele berzei. Am lipit bărcile, am testat motorul pentru catamaran. A fost inundat cu apă, dar nimic nu sa terminat. Prima mea experiență - atunci când în tăiat cu grupul cu motor. Trebuie să spun, nu mi-a plăcut. Cu toate acestea, Karelia - canoe țară, iar pisica nu dă nici un plus. avantaje, cu excepția posibilității de a lua suplimentar :)). Da, este mai ușor decât caiacii, iar motorul compensează încetinirea, dar mirosul, zgomotul ... Așa că permiteți catamaranelor motoare să meargă pe cont propriu și ar fi bine să merg la baidu-gonflabile.

În ziua a prins un șic chic cântărind mai mult de 4 kg, o pereche de mare yazey, un păstrăv, bine, ca întotdeauna - biban. Le-am fumat perfect, nu am fost chinuit de curățare și eviscerare.

După unghiile lui Payozer

cu un prun plat frumos peste râu, la ieșire, și în curând podul și pragul de piatră. Apa era - doar caiac să treacă cu echipajul aflat pe punte, iar chiar în spatele podului era o prună decentă cu un butoi. A trebuit să țintim și să accelerăm deasupra podului de la LB. Apoi una sau două lovituri și în chiuvetă. Kat și un Taimen au fost măturat peste PB pentru pod, pentru scurgere, iar eu și copiii mei am trecut pragul complet. Frumos! Repede! Rumble amenințător! Dar simplu.

Ei au luat masa în spatele ușii la sfârșitul lui Cheloser. Când taie lemne, are un jurnal răzuit pe frunte, și-a zdrobit ochelarii, era bine să nu vezi nimic.

Potrivit Notozero au fost mai mult de 3 ore. De afaceri seara, obosit deja, dar a ajuns la gura de râu. Pudos. Există literalmente 3 locuri de parcare. Unul a fost ocupat, pe de altă parte, pe insula dintre cele două brațe ale râului. Pudos (de fapt 2 curenți de 2 metri), am stat, iar apoi mai mulți oameni au ajuns la ultimul. Cu toate acestea, o mulțime de turiști!

Dimineata, mai precis, in jurul orei 12 (bine, copiii se trezesc si au luat micul dejun) au mers la Muntele Ivanov. Calea merge de la gura Pudosului până la PB, de la insula unde stăm - podul. Creșteți necomplicat, cărarea este bună, doar 2-3 locuri cu șanțuri abrupte

5 metri. Panorama de la munte este excelentă, dar din diferite puncte, nu există absolut niciun spațiu deschis.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Pe terasele muntelui au mâncat moluște - deja se îndepărtează complet, vara este devreme și fierbinte.

Urcarea a durat aproximativ o oră și jumătate, coborârea - cam o oră.

Seara s-au scăldat și au făcut poze. Cu noi a fost o tânără Irina, un atlet, o frumusețe (doar un membru al Komsomolului) - un mare fan al fotografiei. Trebuie să spun, ea arată grozav! Deci fotografiile mele sunt pline de acest model :)

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Următorul nostru obiectiv este să ajungem la lac. Fox. La jumătate de rând răsunat pe Notozero, au luat masa pe insulele Listvyany.

Trecerea la Fox nu a fost ușoară. La început un scurt prag alerga pe pârâu, la aproximativ 50 de metri, apoi înot încet turbă buzunare Marsh Creek. Apoi a fost refăcută de-a lungul LB a barajului distrus - 300 de metri. Apoi, un alt alerga afară, deja BOP, la 200 de metri și o gustare, lângă lac, chiar nuci, dar există o cale teribilă de rămășițele barajului, a fost mai ușor să Wade prin pat.

Obosit foarte mult. Dar lacul merita efortul! Un lac uimitor, frumos pustiu mic, cu o parcare șic pe capul de lângă intrare, pe dreapta. Nu intenționa să rămână pe el, dar să nu facă ziua a fost un păcat!

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Pescarii sunt încântați - o perchă mare se grăbește ca un câine unui biciclist :)

În ziua din nou au mâncat afine, pește, s-au cumpărat și s-au odihnit. Mâine din nou târât.

Mergem la Kichany. În colțul nord-vestic al Lacului Fox, un flux se revarsă în acesta. Sneaked pe ea o sută de metri, cel mai încăpățânat - 120 :)

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Lupul din lambă este de aproximativ 500 de metri în lambă, la capătul său îndepărtat, este filetat în bazinul hidrografic, la aproximativ 250 de metri, iar aici este Lacul. Kichany de sus!

Curățit și continuat. La tranziția după-amiaza trecea imperceptibil cercul arctic. În

oțel pe fundul drept la răsăritul lacului din NE.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

În mod neașteptat, pe lac există un număr mare de turiști. Timp de 2 zile au fost satisfăcute 5 grupuri, inclusiv. o reclama din St. Petersburg.

Între lacurile superioare și medii se găsesc mici izvoare cu pietre neplăcute, acoperite totuși cu alge moi verde moale. Mesaj. Kichanii medii sunt mult mai mici, cumva nu foarte memorabili, există locuri de parcare, dar nu suficient. Am avut o zi în plus, am decis să facem o jumătate de zi la ieșirea din lac, vizavi de satul Kichany nelocuit. Am văzut. S-au descoperit întunericul zmeurii coapte și, surprinzător, au adunat ciuperci, era suficient pentru prăjitură.

Inferior după kitsch obișnuit are piulița între lacurile continua unpleasantly parcele mici, unde lacul este umplut cu lichid între insulele turbă, astfel încât caiac abia squeezes. Este mai ușor să mergeți de-a lungul rădăcinii stângi. Mai mult, lacul este normal, adânc. Chiar de-a lungul muntelui, la picior și pe insulă există locuri de parcare bune. Din nefericire, a fost aceeași zi tulbure, cu vânt de cap.

Din lac curge un curent asemănător cu un curs de munte. Contori de apă 500 între pietrele - cabluri. Apoi cascada. Frumos, îmi pare rău că soarele a dispărut.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

A fost înconjurat de 10 m. Apoi, există încă un cablaj de 500 m. Cu toate acestea, există o pistă pentru renovarea întregului în Lop. Deci pârâul a fost actualizat de un grup comercial din Sankt Petersburg.

Ultimele 2,5 zile au trecut de-a lungul lacurilor de la Knyazhegubsky.

Ei au mers, ținând seama de vânt, mai aproape de PB, de la insulă până la insulă. Insulele sunt excelente, frumoase, de piatră.

Karelia de Nord tiksheozero-vinca-princezhubsky vsekh-prince

Ultima noapte a fost petrecută pe insula Laidasalm, astfel încât până la prânz să ajungă la linia de sosire, să se usuce și seara - până la stație.

În timp ce grupul era uscat, eram într-un tren care mergea :) a zburat la Chupa pentru mașină, am ajuns și în seara am plecat înapoi. Dar acest lucru nu se aplică campaniei.