Jurnalul călătorului

Ultima oară când am vorbit despre concediul nostru din Langkawi, un arhipelag de o sută de insule situate în nordul Malaeziei, la granița cu Thailanda. Se poate ajunge cu avionul (există un aeroport pe insulă) - dacă zburați, de exemplu, din Kuala Lumpur sau cu feribotul - de pe continent, de pe insula Penang și chiar din Thailanda.

Restul pe insulă este în mare parte plajă, dar poate fi frumos variată explorând împrejurimile - cascade, plaje, muzee, rezervații naturale. Un drum bun rulează în jurul insulei, deplasându-se de-a lungul căreia este convenabil să mergeți în jurul ei în întregime și să vedeți toate locurile remarcabile.

Am descris deja în detaliu vizita noastră, poate cel mai renumit reper al insulei - podul suspendat Sky Bridge. Pe scurt, aș vrea să vă reamintesc că acest pod unic a fost construit deasupra defileului la o altitudine de 700 de metri deasupra nivelului mării și a fost atârnat pe cabluri doar cu un singur suport. Mersul pe pod generează o varietate de sentimente - și teamă, și surpriză, și încântare.

Jurnalul călătorului

Din platformele de pod și vizualizarea pe partea de sus a muntelui oferă o vedere magnifică la azur Marea Andaman pe coasta curbată a insulei, plajele și golfurile cu o mulțime de iahturi pentru următoarele insule din arhipelag, la munte acoperite cu păduri tropicale.

Telecabina conduce spre pod, care începe în satul Oriental. Satul foarte estic nu este un loc mai puțin frumos, unde este plăcut să faceți o plimbare, să vă relaxați și să discutați cu animalele dragute care locuiesc acolo.

Dar pe Langkawi există multe locuri interesante care merită vizitate, astfel încât să nu vă plictisiți de viața pe plajă - nu există animații și divertisment de masă pe insulă.
În plus, este atât de natural - cum puteți afla mai multe despre locul de ședere temporară.

Deci, să vedem ce altceva se poate distra pe minunata insulă Langkawi!

Capitala Langkawi Kuah este un mic oraș de pe coasta de sud. Numele său, care se traduce ca "vultur brun", a primit în cinstea unor păsări rare care trăiesc în acest loc. Pe malul frumos al orașului există o figură uriașă de vultur.

Jurnalul călătorului

Pe malul mării există clădiri frumoase, multe magazine aflate sub copaci exotici. În depărtare, puteți vedea munții blanzi și insulele îndepărtate. Există un port în care staționează feribotul, iar liniile navei împodobesc orizontul.

Orașul în sine, deși mic, dar foarte frumos: case multicolore mici, străzi spațioase.

Lumea subacvatică

În timpul călătoriei sale, ne-am oprit pe coasta de sud-est a cea mai mare insulă de pe plaja Cenang - partea cea mai populata a insulei și turism. Relativ aproape de casa noastră de oaspeți a fost Lumea Underwater. Acesta este unic prin faptul că, în plus față de multe acvarii mici și mari, are tunel pyatnadtsatimetrovy de sticlă, din care în interior puteți merge pe jos și bucurați-vă de lumea subacvatică - corali, anemone de mare, stele de mare și aricii, pește, pisici de mare, meduze, lionfish ruinare și chiar rechini.

Jurnalul călătorului

Pe lângă locuitorii adâncimii apei din acvariu, puteți vedea reptile, amfibieni, animale și păsări. Unii dintre ei pot fi mângâiați. Animalele de hrănire sunt prezentate ca un spectacol separat pentru vizitatori. Cei care nu au fost la oceanariums de această magnitudine vor fi foarte impresionați!

Apropo, la stânga oceanarului se află un centru comercial unde puteți cumpăra haine și suveniruri pentru fiecare gust și pungă. Cumpărăturile din Langkawi sunt deosebit de plăcute, deoarece insula este declarată zonă fără taxe vamale - o taxă imensă.

Doar câțiva pași de gesta, pe plaja Chenang, am găsit un muzeu de orez foarte interesant - sau, mai degrabă, o plantă de orez întreagă, cu o suprafață de peste cinci hectare. Am mers în jurul ei, privindu-ne neîncetat prin gard, iar personalul muzeului ne-a sunat înăuntru și ne-a oferit să facem o excursie. Apoi am citit că vizitarea muzeului este cel puțin ieftină, dar încă plătită, din anumite motive nu am luat nici un ban.

Jurnalul călătorului

ghid turistic foarte drăguț ne-a luat o lungă perioadă de timp pe teritoriul muzeului, o mulțime de a vorbi și arată cu răbdare câmpurile de orez, pe fiecare dintre care iarba creste la diferite etape - astfel încât vizitatorii ar putea arăta simultan toate etapele de cultivarea orezului. Este imediat evident că acesta este un proces foarte dificil și dureros. decoratiuni domenii au fost sperietori drăguț, precum și diferite tehnici - vechi și moderne, care este utilizat în procesul de cultivare din câmpurile de orez.

Pe lângă plantațiile de orez de pe teritoriul muzeului, sunt cultivate mulți copaci și arbuști, plante medicinale și plante, pe care le consumăm de obicei ca condimente.

În clădirea muzeului există o mică galerie și un magazin fitosanitar, unde se vând uleiuri aromatice de producție proprie. În recunoștință pentru o excursie interesantă, nu am putut pleca fără să cumpărăm ceva pentru noi înșine. Există, de asemenea, un restaurant unde puteți încerca o varietate de preparate din orez.

Insula Langkawi este renumită pentru cascadele sale. Primul pe care l-am vizitat este Durian - în cinstea celebrului fruct asiatic. Această cascadă este situată destul de departe de principalele locuri turistice - în partea de nord a insulei. Pentru a ajunge la ea, am angajat un taxi. La poalele cascadei există o mică piață cu tăvi de suveniruri și o cafenea.

Jurnalul călătorului

O cascadă mare se află pe vârful unui munte mic. Aceasta duce la o scară îndelungată de piatră, pe care de-a lungul pantei montane există un fluviu rapid, care formează numeroase cascade mai mici. După ce am vizitat cascadele de pe litoralul Mării Negre, am fost bătuți de locul pustiu al acestui loc. Am petrecut mai mult de o oră acolo - au mers încet sus, au scăldat în apă rece, au făcut poze, s-au odihnit pe bolovani uriași, au sărit la fluturi de-a lungul malurilor stâncoase - și în această perioadă nu s-au întâlnit cu o singură persoană! În acest loc, am reușit să fim singuri cu natura.

Cea de-a doua cascadă nu mai puțin interesantă - Temurun - este situată în nord-vestul insulei. Am ajuns la el prin închirierea unui scuter. Această cascadă poate fi văzută de departe, încă la intrarea la poalele muntelui. Și lui i se dă o scară lungă de piatră. Temurun este mai mare decât Durian, dar în momentul vizitei noastre nu era atât de multă apă - în sezonul fierbinte se usucă considerabil.

Aici am întâlnit mai mulți turiști, dar încă nu au fost atât de mulți care să ne împiedice să ne bucurăm de elementul de apă. Nu sunt un fan al înotului în cascade, dar acest loc a avut ca rezultat că nu am putut rezista și, de asemenea, s-au aruncat într-un castron de apă rece.

Pe insulă există o altă cascadă mare - Șapte fântâni. Acesta este situat în apropiere de satul Oriental, deci este convenabil să-l combinați cu un tur al Podului Ceresc. Dar, din nefericire, nu am ajuns la ea - oamenii locali au dat asigurări că în acel moment a fost complet abandonat.

Vorbind despre Langkawi, este absolut imposibil să ignorați plajele sale numeroase și diferite. Plaja Chanang, pe care am oprit, este foarte largă și lungă, cu un nisip alb curat. Hoteluri sunt chiar pe malul mării. Există apusuri de soare uimitoare și o vedere a numeroaselor insule înconjurătoare. În apropiere se află aeroportul, astfel încât puteți vedea în mod constant avioane cu zbor scăzut. În ciuda popularității acestui loc, plaja nu pare aglomerată - totuși, acesta este un fenomen comun în Asia.

Jurnalul călătorului

Cel mai sudic punct al insulei este chiar dificil de numit plaja. Mai degrabă, este doar o plajă, dar foarte pitorească. Aici munții se apropie foarte mult de mare, pe țărm se construiesc hoteluri scumpe, bărci și iahturi venind din când în când. Din acest punct puteți vedea cele mai mari insule ale arhipelagului.

În partea de nord a insulei Langkawi, puteți găsi multe plaje frumoase, cu acoperiri foarte diferite - pietre mici, cel mai delicat nisip alb sau galben. Poate cele mai interesante sunt plajele cu nisip negru. Unele dintre ele sunt complet nelocuite, undeva puteți găsi câțiva turiști.

Pe o plajă destul de lungă a fost creată o serie întreagă de arbori și case pentru locuințe. Aici s-au adunat familiile locale, copiii au alergat peste tot. Acesta este un loc foarte confortabil pentru odihna pentru propria lor - departe de zonele turistice.

Jurnalul călătorului

Unele dintre plajele din nord sunt private sau deținute de hoteluri la modă. Am ratat chiar și unul dintre ei - cel puțin doar rătăcește și admira frumusețea. Chiar ne-am dus la țărm pe o mașină de scris deschisă cu zăpadă, totuși nu ni sa permis să fotografim. Dar totuși această măreție era uimitoare.

În partea de est a insulei puteți găsi o altă plajă mare, cu nisip galben strălucitor. În acest loc am venit împreună cu o excursie la pădurea de mangrove, pe care o voi discuta mai jos.

În arhipelagul din Langkawi, doar cele mai mari patru insule sunt locuite, iar sute de alte insule mici sunt pustii. Într-o zi am închiriat o barcă distractivă și am navigat pe insula nelocuită cea mai apropiată de plaja noastră. A fost o aventură foarte interesantă - alegerea direcției și vâsla a trebuit să o faci singur. Am aterizat pe insulă și ne-am simțit ca niște robinsoni adevărați. De-a lungul țărmului, copacii se înclină foarte puțin spre apă, formând un fel de baldachin de protecție.

Jurnalul călătorului

Nu am intrat adânc pe insulă - vegetația era prea groasă și ne-am lăsat pantofii pe celălalt țărm. Dar pe plajă a fost ceva de făcut. Aici sunt atât de multe animale - crabi, pustnici, crabi, scoici, pești. Am sărit în jurul rocilor de coastă și am căutat ceva interesant între ele. De exemplu, au găsit cancer fără o casă și au încercat să-și rezolve problema locuințelor.

Pe o astfel de insulă nelocuită se simte foarte bine apropierea naturii sălbatice, aproape că nu cunoaște omul.

Excursie la pădurea de mangrove

O modalitate de a vedea insula este să faceți un tur. De exemplu, în pădurea de mangrove. Acest tur, care introduce peisajele naturale și fauna sălbatică din Langkawi. Puteți să-l cumpărați la orice agenție de turism, care este mult pe insulă.

Această excursie ne-a luat toată ziua. Mai întâi am fost aduși într-o peșteră unde trăiesc liliecii. După ce am fost așezați în bărci și am purtat un râu pitoresc care a trecut prin mangrove.

Jurnalul călătorului

Pentru o lungă perioadă de timp am petrecut într-o fermă de pește, unde se cultivă o varietate de specii de pești. Aici aveți posibilitatea să faceți o rampă mare.

Apoi ne-am aruncat din nou în bărci și am mers la habitatul maimuțelor sălbatice. Animalele nu se temeau deloc de oameni, au sărit pe bord și au încercat să găsească ce să profite.

După ce am condus puțin mai mult de-a lungul râului, ne-am găsit la locul de hrănire al vulturilor brune - cele mai multe păsări legendare, după care a fost numit orașul Kuah. Cu una dintre bărcile din râu, s-au aruncat mâncare, și un întreg pachet de vulturi s-au îngrămădit și au luat mâncare de pe suprafața apei.

Jurnalul călătorului

După ce am văzut vulturii, am aterizat pe cea mai mare plajă de pe coasta de est a insulei. Principala sa împodobire a fost un șir întreg de insule mici, de cele mai complicate forme la orizont.

Întorcându-ne înapoi, noi, pe aceeași barcă, ne-am înclinat pe coasta de est a insulei. Acest vast teritoriu face parte din rezervația națională naturală Kilim Geoforest Park. Cu fiecare minut, se deschideau peisaje noi, apăreau noi coturi ale țărmului, vârfuri de munte și stânci înclinate, acoperite cu un covor verde, erau arătate una pentru cealaltă. Se pare că te poți uita la nesfârșit.

Din fericire, acest lucru este departe de tot ceea ce turistul se poate bucura de Insula Langkawi. Printre cele mai mici locuri interesante - ferma de crocodili, parc de șarpe, izvoare termale, în partea de nord a insulei, un centru de ambarcațiuni, galerii de artă, sate de pescuit, Perdana Galeria cu cadouri ministrul Malaeziei, biserici și parcuri. Puteți spune în siguranță că, pe o insulă relativ mică, distracția concentrată pentru fiecare gust și pungă.