Cetatea rumeli issary - întotdeauna să viziteze în Istanbul

Este timpul să vorbim despre una dintre atracțiile Istanbulului, a cărei vizită este rareori inclusă în traseul obligatoriu pentru turiști, ceea ce este complet greșit, în opinia mea. Cetatea Rumeli Hisari (Rumeli Hisari) este un loc unic în atmosfera sa. Istanbulul are multe clădiri istorice, dar majoritatea sunt prea aglomerate pentru a experimenta pe deplin timpul care te separă. Prin cetatea Rumeli Hisari am mers aproape complet singur, fiind situat departe de atracțiile principale din Istanbul, iar vremea, la prima vedere, nu a contribuit la o asemenea călătorie. De fapt, sa dovedit că în vremea tulbure, cetatea arată și mai mistică - fotografiile s-au dovedit a fi foarte de succes. Astăzi vă voi arăta și vă voi spune unde este cetatea Rumeli Hisara, cum să ajungeți la ea și cât costă ea.

Cetatea Rumeli Hisara: o mică istorie și 8 fapte importante

În ciuda faptului că, în Turcia, avem nu este prima dată, eu, de asemenea, nu sunt puternice în istoria acestei țări, și de aceea este greu de articolele mele va fi capabil să înlocuiască ghidul de plin. Nu aș vrea să retipări Wikipedia, așa că am încercat să aleg cele mai interesante fapte despre cetatea Rumeli Hisara și puteți afla mai multe despre ea în altă parte dacă aveți o astfel de dorință.

1. Cetatea a fost construită în 1452, așa că se află pe țărmurile Bosforului pentru mai mult de 5 secole
  2. Rumeli Hisara a fost construit în doar 4 luni. Dacă considerăm că suprafața totală a întregii structuri este mai mare de 30 mii de metri pătrați, atunci încă o dată se pune întrebarea: nu strămoșii noștri au ajutat străinii la șantierele de construcții? Acum mă îndoiesc că, chiar și cu utilizarea tehnologiilor moderne, acum ar fi posibil să construim o astfel de cetate într-o astfel de perioadă ...
  3. Cetatea este formata din 3 turnuri mari (unul pe mal si 2 opuse de ambele capete ale cetatii) si 13 mici, toate legate de un zid de cetate. Înălțimea celui mai mare turn (nord) este de 28 de metri.
  4. În cetate există 3 intrări principale cu porți masive, precum și câteva pasaje mici și secrete prin care au fost puse la dispoziție fortificații și arme.
  5. Locația pentru construirea cetății a fost aleasă foarte inteligent - în cea mai îngustă parte a strâmtorii Bosforului. Drept urmare, Sultanul Fatih, Cuceritorul, a primit controlul total asupra navelor care călătoresc (sau încearcă să facă acest lucru) între Marea Neagră și Marea Marmara. Drept urmare, orașul antic Constantinopol, capitala Bizanțului, a reușit să ia în câteva luni.
  6. Numele Rumeli Hisari este tradus ca "Cetatea în țara romanilor"
  7. De ceva timp, cetatea a fost folosită ca închisoare. Se pare că a semăna o soartă strălucitoare cu toate fortărețele medievale.
  8. Acum, cetatea nu este doar un muzeu, ci și o adevărată platformă de concerte. Prietenul nostru turc ne-a spus că în vara amfiteatrului din interiorul cetății există concerte de muzică clasică, jazz și alte, precum și spectacole de teatru în aer liber. Cred că un astfel de eveniment trebuie vizitat, deși nu am reușit să găsesc nici un program sau ceva similar pentru următorul sezon de vară.

Cum să ajungi la cetatea de la Rumeli Héary

Cetatea rumeli issary - întotdeauna să viziteze în Istanbul

Acum că te-ai familiarizat cu cetatea și ai o idee despre asta, nu văd nici un motiv pentru care nu vrei să-l vizitezi. Pentru a ajunge la el nu este dificil:

• De la stația Kabatash (unde vin toate tramvaiele din Sultanahmet și de la Taksim se poate ajunge pe jos), luăm autobuzul 25E sau 22 și mergem la aceeași stație Rumeli Hisari.
  • Du-te pentru o lungă perioadă de timp, nu mai puțin de o jumătate de oră (și cu blocaje de trafic și întreaga oră).
  • Tariful pentru autobuze în Istanbul este de 2-2,5 lire. Plătește cu cartul din Istanbul.
  • Pe drum, priviți cel de-al doilea (îndepărtat) pod din Bosfor - podul Fatih. Cetatea este situată în fața acesteia.

Rumeli Hisar pe hartă

Pentru claritate, adaug harta din Istanbul cu cetatea marcata pe ea:

Costul vizitei și timpul de lucru

Când ne-am dus încă la cetate, atunci pentru intrarea cu noi au luat doar 5 lire per persoană. Conform celor mai recente date, costul de intrare este de 10 lire. dar este încă foarte puțin conform standardelor din Istanbul (costul altor obiective turistice din Istanbul puteți vedea aici). Acesta este un alt motiv pentru care nu puteți evita vizitarea acestui reper în timpul vacanței dvs.

Cetatea rumeli issary - întotdeauna să viziteze în Istanbul

Cetatea este deschisă în fiecare zi, cu excepția miercuri, de la 9 la 16-30. De asemenea, am întâlnit informații că în timpul verii timpul de lucru este extins la 18-00 (dar nu pot confirma sau respinge această informație).

Fotografii ale cetății, ale terasamentului și vremii schimbătoare a orașului Istanbul

Și acum, în cele din urmă, am ajuns la cele mai interesante - la fotografii. Cetatea Rumeli Hisara este foarte fotogenică și mai ales în vremea ploioasă, ploioasă și ceață. Prin urmare, în ciuda faptului că suntem înghețați, cred că cu vremea în acea zi am fost foarte norocoși.

Cetatea rumeli issary - întotdeauna să viziteze în Istanbul

Să începem cu digul și cel de-al doilea pod peste Bosfor, plecând în ceață

În condiții mai bune de succes, merită să stați și să mergeți pe malul apei

Și am admirat repede și acum mergem în cetate

Suntem întâmpinați de arme

Și o întreagă bandă de localnici

Din păcate, toate încăperile interne din cetatea Rumeli Hisara sunt închise vizitatorilor, iar numai unul dintre turnuri are voie să se uite

Acest turn nu este cel mai înalt dintre cele trei, însă înălțimea sa este impresionantă

Ne uităm în jur, impresionăm și continuăm să mergem în jurul cetății

Urcăm puțin mai sus și aici, în fața noastră, se deschide prima vedere a Bosforului și a bărcilor care trec

Cetatea este o platformă foarte favorabilă pentru o fotografie, dar vremea nu a avut deloc)

Ne urcăm și mai sus și vedem un amfiteatru în care concertele și spectacolele au loc în timpul verii

Anul înființării cetății

Pe pereți puteți merge liber în mod liber (în orice caz, nimeni nu ne-a urmat), dar ocupația este periculoasă

Numeroase scări nu sunt împrejmuite în vreun fel și chiar și în vremea uscată este înfricoșător să se plimbe în jurul lor, iar în ploaie este în general o ocupație pentru sporturi extreme

Fotografie din cel mai înalt, nordic turn

Fiți atenți la înălțimea zidurilor - cheiul a rămas undeva mult mai jos

M-am temut să urc pe pași alunecoși de piatră, așa că am contemplat fortăreața de la o înălțime sigură

Restul s-au urcat acolo, unde de fapt au permis un sentiment de auto-conservare

Și câteva scări mai periculoase

Spre cetatea Rumeli Hisari se află partea asiatică a Istanbulului, ascunsă în ceață, unde am mers după. Dar asta eo altă poveste ..