Kush-kaya - cape ayaya

Traseu de drumeție de o zi

Un pic personal:
Odată ce am primit în mâinile mele un ghid minunat V. Puchkov "Balaklava rute". În mod special interesat de numărul 3 al traseului "Kush-kaya-Balaklava". Opțiunea unei astfel de călătorii părea atractivă nu numai pentru mine. Foarte repede se adunase un grup de călători.

Călătoria a fost minunată - vreme frumoasă, peisaje maiestuoase, mirosul ierburilor de primăvară. Dar în toată această plăcere era o lingură de gudron. În grupul nostru s-au adunat persoane cu diferite nivele de pregătire. Cineva a mers pe jos munții toată viața, cineva a început să se alăture pe drumeții doar recent. Și trebuie să spun că pentru călătorii noi călătoria părea dificilă. Pentru a trece Smochine am ajuns la 17-45, iar în Balaklava a revenit doar la 9 pm. Desigur, suntem un pic lungit ruta, decizia de a merge în jos la plaja Ayazminsky, dar chiar dacă am fi continuat modul strict urmând instrucțiunile cărții, ora sosirii noastre la destinația finală ar diferi cu greu mai mult de 1,5 ore. Ultimii kilometri ai grupului a avut loc fără nici o plăcere, deși traseul parcurs pentru aceste persoane nu a fost primul.
După ce am tras concluzii din toate cele de mai sus, o versiune din cartea lui Puchkov, pot să recomand doar călătorilor bine pregătiți și numai în vară. În timpul iernii este pur și simplu imposibil să mergem înainte de întuneric.
Dar aceasta nu înseamnă că persoanele cu pregătire medie ar trebui să refuze să viziteze aceste locuri. Vă recomand o versiune scurtă a călătoriei, inclusiv o vizită la Kush-kai și Cape Aya.

traseu:
Începem călătoria de la stația de autobuz a celui de-al cincilea kilometru până la Sevastopoloy. Stăm pe autobuzul Sevastopol-Forward. Plecăm la oprire "întoarce-te spre spate". Timpul de călătorie este de aproximativ 40 de minute.
Debarcată din autobuz, pentru a primi înapoi pe Yalta rutier (literalmente 20 de metri), du-te la direcția opusă și se deplaseze în direcția Balaclava (adică în aceeași direcție, în cazul în care autobuzul nostru a fost merge la rândul său). 20 de minute mai târziu să părăsească Laspinsky nu treacă înainte de a ajunge pe platforma de vizualizare, în cazul în care Thras face un viraj, a se vedea supraacoprită dreapta ramură barieră și în jos. Acesta este un drum vechi, numit poporul turc, care a dus la Batiliman. La dreapta se ridică în pădure un grund, acoperit și cu o barieră. Aici este începutul rutei noastre. Pronyrivaem sub bariera și pentru a muta pe un prim strat (repet - pe o murdărie, mai degrabă decât pe pavat „drumul turcesc“ Primele 20 de minute, calea noastră va fi o plimbare plăcută cu o creștere ușoară și treptată a drumului trece prin pădure, la aproximativ 15 minute iese din .. el și câteva zeci de metri merge de-a lungul pantei goale de culoare gri-korichnevgo seamănă cu peretele de pământ, apoi la dreapta din nou adânc în pădure.
De pe drumul principal, traseele laterale se vor desprinde din când în când. Nu le acordați atenție. Calea noastră este largă, de bază.
După un timp după peretele de pământ, gradientul devine mai abrupt. Este mai dificil să urcați aici. Cea mai dificilă parte a ascensorului va dura 15-25 de minute (în funcție de viteza traficului). Calea în creștere va fi puțin mai îngustă, pădurea este mai groasă, copacii sunt mai înalți. Sub bordură de copaci o mulțime de tufișuri de bujori sălbatici, la începutul verii florile de frasin.

În cele din urmă, traseul duce la o curățenie cu un șemineu. Un drum bun de murdărie este vizibil dincolo de poiență, de-a lungul căruia sunt făcute marcări albastre pe copaci. Drumul cu marcajul ne va conduce foarte curând la vârful stâncos al Kush-kai lipsit de vegetație. De aici este o priveliște minunată a golfului Laspi și a coastei de vest până la Cape Fiolent. La 70 de metri de vârf din pădure, biserica Sf. Ilia. De la extremitatea estică a summitului, sub baldachinul pădurii, drumul spre ruinele templului (foarte apropiat) pleacă.
Din ruine vom trece un pic de-a lungul căii principale largi. Înainte de a merge la coborâre, ne întoarcem la calea stângă care duce spre o altă zonă stâncoasă, la vest de vârf. La vârful vestic al sitului, sub baldachinul pădurii, o potecă traversează pantă. Acest traseu, plinte roca Kokiya-kai, după aproximativ 50 de minute până la 1 oră, va duce la promontoriul Aya. Traseul va merge sub bolta de pădure, iar apoi apare pe marea pajiște, unde puteți admira conturul pantei de Arfen-Cair-breaker, care este vag amintește de profilul unui cap uman. Acest profil este, dintr-un anumit motiv, numit "frumusețe de dormit", deși cu același succes ar putea fi numit sperietoare. Nu există practic nici o ramură de pe calea de-a lungul căii sale. Numai într-un singur loc va fi o furculiță în pădure. Am mers de-a lungul ramurii drepte (este posibil ca traiectoria din stânga să ajungă la cea dreaptă).
Treptat ajungem la Cape Aya, încoronată cu ruinele fostei unități militare.
Din Cape Aya, puteți continua la Balaklava, dar acest lucru, așa cum am menționat deja, este un traseu foarte lung. Prin urmare, este mai bine să mergeți cu. Pottery.
Coborârea în Goncharnoye este foarte simplă în orientare. Grundul coboară din cap pe lângă ruinele barăcilor. Șaua începe să crească. Trebuie să mergeți pe drumul principal, fără să mergeți nicăieri. În dreapta va fi un turn de vânătoare, apoi prin pădure până vom ieși la o furculiță de 5 drumuri. Nu vă întoarceți la stânga sau la dreapta. Mergem drept. Un punct de reper bun este un foișor de lemn pentru odihnă. Trebuie să fie pe mâna stângă! Imediat după furculiță, începe coborârea în valea Varnut. Drumul se învârte spre stânga din vârful lui Moltash-Burun. Mai jos este o altă furculiță. Din acesta puteți merge pe orice drum, dar este mai bine să alegeți unul potrivit, ceea ce este mai ușor decât în ​​orientare. Pe el la Goncharny cam la o oră de mers pe jos.

Numărul opțiunii 2
Există încă o opțiune pentru urcarea pe Kush-Kayu. Este puțin mai lungă, dar mai blândă, cu o urcare lină și inconspicuoasă.
Începutul traseului este de aproximativ 100 până la 200 de grade nord-est față de "var1" (mai aproape de Sevastopol). Un ghid fiabil este un semn albastru scut: "Yalta 52 km". Dacă mergeți din spate și nu ajungeți la scutul de 10-15 metri, va exista un capăt al peretelui de reținere, formând un colț îngust. Din acest colț, în direcția pădurii, merge o potecă. La prima vedere, nu merge în direcția Kush-Kai, ci din ea. Apoi direcția este înclinată și începe o urcare liniștită de-a lungul pădurii de fag-carpen. La sfârșitul urcării, aproape imediat în fața șei, traseul se va revărsa în grund. Locul de intersecție este marcat de un tur (acesta este un bun punct de referință atunci când se deplasează în direcția opusă). Părăsiți pe grund, virați la stânga. Marcajul albastru apare pe copaci. Acum ne va însoți la vârf. Aproape imediat după întoarcere, ieșirea la o poală mare. Ahead este clar vizibil. În stânga este o vedere excelentă asupra Ilyas, Kalanykh, Golful Laspinskaya și Valea Baydarskaya. Dincolo de curățenie, grundul se scufundă din nou în pădure, trece o parcare improvizată cu șemineu și face un alt drum spre stânga. Ea este deja cunoscută de noi - aceasta este aceeași ascensiune descrisă în "Războiul 1". Alte câteva minute de mișcare pe marcaj. În cele din urmă, pădurea sa despărțit și am apărut pe patch-ul chel, pe marginea stâncii. De la marginea de vest, vederi foarte bune pe m. Aya. În partea de sus sunt doar câțiva metri - treci doar puțin spre est pe calea pădurii. Va fi găsită încă o piatră de piatră. Și direct la cel mai înalt punct vor indica rămășițele unui triunghiator o dată, tăiat și exportat în anii '90 de către colecționari de glande.