Cum se ajunge la experiența personală în Finlanda

Drumul de la Moscova la Finlanda

Starea rutei Moscova-Piter. pot fi utile pentru cei care vor călători în curând.
- Zona MO este normală. gropi sunt aproape nici unul, și dacă acestea vin peste, sunt destul de mici.

- Regiunea Tver este un drum normal cu marcaje bune și clare. Cu excepția lui Torzhok. există un drum nou excelent, care este înlocuit de nu este încă construit cu gropi.
în blocajele de trafic din Tver și Vyshny Volochke nu s-au oprit, în timp ce conduceau dimineața și înainte și înapoi.
- Regiunea Novgorod - marcaje excelente clare, dar drumul este adesea în gropi. Mai ales "multumit" groapa uriașă de pe podurile de peste râurile Msta și Volkhov pe drumul de by-pass din jurul Novgorodului. I-am amintit de iarnă și oamenii au ajuns la viteză maximă. după gropi au fost mai multe mașini și au schimbat roțile.
- Regiunea Leningrad este un drum normal, dar marcaje dezgustătoare. Pur și simplu nu există. Înapoi m-am dus dimineața devreme și a existat o ceață groasă. Uneori era vizibilă pentru 20 de metri. Când am fost bariera de separare - puteți merge în continuare, dar atunci când nu există nici o barieră, de multe ori la colțurile drumului, mașina a sărit în banda din sens opus, pentru că nu a fost vizibil nu un smochin (((am fost de conducere, ghidat de marginea drumului - mai mult sau mai puțin tolerabil).

La graniță avem. Mai degrabă, am primit din cauza razdolbaystva lui.

Am trecut prin cowberry. Am plecat cu ambele frontiere timp de 40 de minute, dar când m-am întors de la trupele finlandeze de frontieră, am observat că unul dintre ei a săpat în hayonul din mașină. Ceva interesat de el) să vadă dacă căuta contrabandă), dar poate cainele lor, cu care merg, a reacționat la câinele nostru în cabină. Pe scurt, nu a găsit nimic și sa urcat în salon. Căuta în cutia de torpedou, caseta dintre scaune - din care scoase solemn detectorul radar, despre care am uitat cu succes (în Finlanda este interzisă).

Ca urmare, pierderea de 2 ore și o amendă de 340 de euro (plătit a doua zi în bancă).

Rezultatul - relaxat. Câți au plecat în Finlanda - nu am verificat și am oprit verificarea mașinii înainte de călătorie. Antiradar nu a folosit un an cu ceva și a uitat de asta. așeza și așeza.

Sincer, nu eram supărat. Aceasta va fi lecția mea - nu vă puteți relaxa) Și bine - după cum a spus cineva recent - impozit pe raspiz @ # dvs. :) Însuși să vină.

De la Peter la Helsinki cu mașina

În jurul orei 11 am fost pe drumul spre Vyborg. Un drum frumos, pe lângă faptul că a fost bine curățat. Pe masina a fost necesara emiterea Cartii Verzi, adica asigurarea pe teritoriul Uniunii Europene. Pe autostrada spre Vyborg există multe puncte staționare și mobile. Au frânat la unul dintre ei. Asigurarea pentru 15 zile costă 1500 de ruble.

40 km înainte de graniță a umplut un rezervor plin. Canisterele nu au fost inundate, deoarece le era teamă că toate lucrurile ar mirosi benzină din cauza ambalajelor apropiate lângă canistră.

Pe drum, mai aproape de graniță, am verificat de câteva ori pașaportul de pe pistă la punctele staționare. Nu era necesar să părăsiți mașina. Gărzile de frontieră priveau pașapoartele și chipurile noastre și le transmiteau.

Fără probleme, am ajuns la punctul de trecere a frontierei Torfyanovka.

Ne pregăteam să rămânem în linie. Căci dimineața au citit pe Internet că erau cam 20 de mașini. Care a fost surpriza noastră, când la graniță cu partea noastră, nimeni nu era în fața noastră.

Am ajuns la primul punct de control din Rusia. Am arătat drepturile și certificatul de înmatriculare a vehiculului. Toată lumea a arătat un pașaport. Agentul vamal privea încet în trunchi și întrebă despre traseul nostru. Ți-am spus. Toată lumea a lovit semnul de ieșire și a lăsat drumul cu Dumnezeu.

Am condus teritoriul împărțit și am fost deja la vama finlandeză.

Trebuie să ieșiți din mașină și să mergeți la o clădire specială din apropiere.

Finn se uită încet la pașaport, se uită la rezervarea hotelului și o scrisoare de la hostessul cabanei.

Totul a fost în regulă, am primit o notă despre intrare și am trecut mai departe. Compartimentul de bagaje și mașina nu au inspectat deloc.

Și acum suntem pe teritoriul Finlandei.

De la Vyborg până la granița finlandeză cu bicicleta

Modalități de a ajunge de la Vyborg la frontieră câteva - pe cont propriu, pe velotaksi și tren diesel. Cea mai "alergată" este popularitatea din ce în ce mai mare a taxiurilor cu bicicleta. Deja lângă tren suntem întâmpinați de o mașină în care ne împachetăm rapid fără a dezmembra bicicletele și pentru 350 de ruble suntem dusi în orașul de frontieră Svetogorsk. Descărcarea în Svetogorsk vedem o coadă tradițională imensă de mașini pentru weekend-ul celor care sunt condamnați să stea la graniță timp de 4-5 ore. Bicicliștii au un avantaj important - sunt trecuți fără coadă și așteaptă doar pentru semnalul verde al luminii de la frontieră, suntem deja la punctul de control. Trecerea frontierei pentru bicicliști durează în total 10-20 de minute.

În Turku, pe un tren confortabil din Sankt Petersburg

Câteva cuvinte despre drum. Train „Moscova-Helsinki“ - aceasta este cu siguranță o opțiune mai scump decât autobuzul de la St. Petersburg (care, de altfel, a fost posibil pentru a ajunge la Turku), dar Nesterov încă comis tur de familie și comoditatea copiilor mici costă mult mai scumpe decât cele de 4914 ruble sau 117 de euro, că RZD ia acum un bilet. În plus, tatăl meu a mers acest tren, și știa că era convenabil - și polițiștilor de frontieră, și obiceiuri, și schimb valutar și de restituire „duty-free“ vă va oferi cu livrare la ușă, fără cozi și vylezanija autobuz. Noaptea a trecut în liniște (numai în dimineața în St. Petersburg în compartimentul mutat pentru a seta călătorilor care lipsesc), Agnes și Barbara somn dryhli drepților. Și dimineața a început frontiera.

Și aici, pentru prima dată, sa arătat diferența interioară între Rusia și Finlanda. Fără îndoială - trenul a fost foarte confortabil, masinile sunt noi si moderne, conductorii de prevenire și de îngrijire, nu au avut probleme cu deschiderea de toalete pentru zapoloshnogo „scrie-scrie!“ copil, nici cu ceai, nici cu umplerea declarațiilor, toți acești ghizdii s-au ocupat de ei înșiși. Dar aici, în dimineața, chiar înainte de frontieră, atunci când mama mea a stat în primul său coupe „în așezările,“ pentru a le în Vyborg niște studenți din Taiwan care studiază la Helsinki. Apoi a devenit clar că ambii dirijori nu au reușit să înțeleagă ce voia. Mama a trebuit să lucreze ca traducător în cadrul conductorilor Plângerile „Da, ai face ceva bun cu limba engleză, și am un francez de lucru.“ De aceea, suntem mereu pe „Moscova Helsinki“ Ghiduri cu franceză și Paris în tren, sigur - cei care au predat limba germană la școală? Și, dimpotrivă - un gardian finlandez de frontieră. El a vorbit cu mama sa în bună limba rusă, și, luând un pașaport Taiwan, imediat a salutat în chineză. Și, deși cele mai multe dintre conversatiile cu taiwaneză era încă în limba engleză, dar expresii cum ar fi „Ni Hao“ (Bună ziua), „DUI bu qi“ (rău) sau „Tsai Dien“ (la revedere) a revenit din dinți.

Oricum, granița a fost trecută fără complicații, iar familia reunită a urmărit grațios peisajele finlandeze sub cârnați ruși, cu o pisică de tren în fereastră. Peisajele nu s-au deosebit de mult față de cele kareliene, cu excepția faptului că păreau mai îngrijite. Iar așezările umane erau mai multe din când în când. Și nu mai sunt necesare explicații ca oamenii să placă acest pământ și intenționează să trăiască pe el pentru totdeauna, cu secole în urmă. Zăpada, totuși, nu era în Karelia, nici în Suomi, care a bătut oarecum starea de spirit a Anului Nou. Între timp, pentru ceaiul și calmarea Agniului cu Varvara (mama mea a văzut la o stație a lui Yolupukki, iar copiii lui au mirosit), Nesterovii au ajuns la Helsinki.

Aici am avut un transfer de tren la Turku. Și țara Finlanda încă o dată mama foarte multumit. Ea era îngrijorată în mod tradițional, imaginându-ne cum ne grăbim în jurul stației cu saci și copii, încercând să ne dăm seama unde este trenul nostru. Dacă sunteți amuzant - nu ați fost niciodată la postul chinez, noi, acolo și fără copii aproape am nebun. Dar de cealaltă parte a "graniței finlandez-chinezești" din anecdotă, totul sa întâmplat diferit. La sfârșitul șorțului, pasagerii au sosit la tren din Helsinki Help, gata să ofere asistență scumpă oaspeților dragi. Nesterov a îmbrățișat imediat frumoasa fată de limbă rusă Katya (pe reverul fiecărui turinformator - insigne cu steagurile acelor țări în limbile cărora vorbește). Ea a studiat biletele, a mers cu noi la tabloul de bord, a aflat în ce direcție trenul nostru a fost, a adus-o aproape la fața locului, a înmânat hărțile și un ghid către Helsinki în rusă și a spus rămas bun.

Deci, fără a părăsi postul, eram deja gata să mergem la Turku. Pe stradă a ieșit doar tata - fum în restul înainte de plecare 15 minute. Se uită la stația din afară.

Și la gară nu poți fuma. Da, și pe platforme.

Minibusul Helsinki-Peter: minus o astfel de excursie

Totul ar fi bine, dar nu mi-a plăcut faptul că trei autobuze au trecut prin vamă fără să aștepte în linie. Ei spun că întotdeauna se duc fără coadă. Și dacă, să spunem, zece dintre ei sunt în fața noastră?

De la Sankt Petersburg la Helsinki pe Allegro: debarcare, vamă și taxe

Nici în Helsinki, nici în Sankt-Petersburg nu există nici o inspecție, ca atunci când călătoriți în Peregrine, atât de puternic în avans, nu puteți veni în tren. Toate formalitățile vamale și vamale au loc chiar pe tren, ceea ce este foarte convenabil. Pur și simplu stați pe scaun, beți șampanie și pașaportul dvs. este ștampilat la acel moment.

În a treia mașină există un bistro, pe durata graniței de stat (între Vyborg și Vainikala), care durează aproximativ o jumătate de oră, bistroul este închis. pentru că în zona de frontieră și de control vamal trenul este tot timpul călătoriei, este necesar să se navigheze de-a lungul acestuia cu un pașaport și un bilet.

Bistroul oferă băuturi și gustări. Dar dacă călătoriți în clasa întâi, nu trebuie să vă faceți griji. Băuturile vor fi oferite în mașina dvs., precum și hrana pentru animale. Dar puțin și fără gust. Pe drum a fost șuncă uscată, pe drumul înapoi - somonul sărat. În general, hrănirea obișnuită cu avionul nemuritor.

Bani pe cecuri vor fi returnate și în tren. Nu este nevoie să mergeți nicăieri și să rămâneți în linie. Angajatul biroului de schimb valutar vă va aborda.

Linia feribotului St. Petersburg-Helsinki; feribotul "Printesa Maria"

1. Problema arzătoare pentru mulți este alcoolul. La intrare vi se cere dacă aveți alcool? Dacă spui "nu", - bagajele sunt cercetate și ignorate. Dacă răspundeți: "da" sau se găsește alcoolul când palpați bagajele - este solicitat (alcoolul) să se îndepărteze, să se împacheteze într-o pungă cu etichetă și să plece imediat, la intrare. Când ieșirea este returnată.

2. Dyutik funcționează aproape imediat după plecarea feribotului (adică cu 19 și puțin). Sortimentul de alcool nu mi-a plăcut (nu-mi place foarte mult), au existat câteva nume de șampanie decentă, lichior "Old Tallinn". Coniacurile decent (adică extractele mari din Armenia) nu au fost.

3. Alimentele. Există un restaurant tip bufet, costă 30 de euro de la nas. În opinia mea, este mai bine să salvezi și să mănânci în cafeaua de la parter. Pe "bufet" nu este nimic neobișnuit, vinul este o sală de mese (alb și roșu, nimic special), turnat necontrolat de la decantoare, care sunt umplut cu personal din sticle de 20 de litri. În acest restaurant turiștii sunt permise porții, atribuind fiecare porție la hrană timp de o oră. În general, oamenii au izbucnit foarte mult, atât pentru cină, cât și pentru micul dejun. Există un restaurant a la carte, este scump, un fel de mâncare poate costa cu ușurință 30 de euro, nu am mers acolo. Există o cafenea la parter, unde puteți lua o bufet de 4 euro, un fel de fel de mâncare caldă ca clătite, o felie de pizza, terci de cereale, puteți lua cafea, ceai, o bucată de prăjitură. În general, pentru 15 euro poți să mănânci din burtă. Pentru cină și micul dejun ar recomanda această cafenea specială. Separat există un bar. Peste tot (într-o cafenea și un djutik) acceptă carduri bancare MasterCard, Visa, AmEx (există și unele reduceri la American Express) și DCI.

4. Nu există jocuri inteligente în cazino. Există mufele negre, există poker (similar cu Black Jack), ruleta, mitraliere etc. Nu am jucat acolo.

5. Cabine. În 4 cabine fără fereastră o baie foarte mică. Personal, pentru mine (eu sunt destul de mediu și de creștere) pentru a face un duș din cauza dimensiunii sale a fost dificil. Restul cabinei arată ca un compartiment de tren, cu singura diferență că există o baie și un hol mic (spațiul din fața lui).

6. La parter există saune și o piscină, dar nu am mers acolo. De asemenea, nu a mers la filme și alte locuri: a fost în vara, a petrecut o mulțime de timp pe punte, înarmați cu binocluri.

Cum să ajungeți în Insulele Aland

Este mai ușor să ajungeți la insulele Åland de către feriboturile Silja Line și Viking Line, care circulă între Helsinki și Stockholm și între Turku și Stockholm. Dacă traseul spre Alanda pornește de la Stockholm, puteți alege și feribotul Eckero Linjen.

În după-amiaza se opresc feriboturile în capitală - Mariehamina, noaptea - în Longnagas (o jumătate de oră de la capitala). Cu excepția lui Eckero Linjen, care sosește în orașul Ekero.