Sailing pentru caiace

În acest week-end am experimentat o pârtie, pe care am încercat-o cu grijă pentru caiacul nostru pentru mai multe serate înainte de weekend. De fapt, fabricarea pânzei de velare nu a durat mai mult de 30 de minute. Cea mai mare parte a timpului petrecut pe catargul de rigidizare și, în special, pe fixarea acestuia în cadsa de caiac.

Navigați pentru caiace

Vă voi spune totul în ordine, deoarece vreau să pun în acest articol, în primul rând sensul cognitiv și să vă împărtășesc experiența.

Totul a început cu un concept și cerințe tehnice. Toate echipamentele de navigație ar trebui să fie foarte simple, ușor, să nu priveze kayakul de proprietățile sale originale, adică să nu împiedice mișcarea vâscilor. În consecință, design-ul nu ar trebui să aibă nici un outriggers, dibluri și alte navorotov dăunătoare.

Catargul nu trebuie să complicheze accesul la încărcătură. Cu toate acestea, velele ar trebui să fie ușor desprinse de catarg și ușor deplasate undeva, astfel încât să nu interfereze cu poziția "marș". În acest fel, lungimea brațului nu trebuie să depășească un metru, în caz contrar, o astfel de navă în poziție de lucru va fi incomodă în management și va înrăutăți puternic locuirea și confortul unei barci.

Aceste cerințe s-au datorat dispunerii caiacului, în care vierii se află aproape împreună, iar cea mai mare parte a încărcăturii se potrivește în nas și în pupa. Și în plus, nu am vrut să fac nici o schimbare majoră în construcția de caiace, în forarea găurilor suplimentare, în tăierea ceva, etc.

În primul rând, a venit ideea de a plasa catargul exact în mijlocul corpului. O astfel de decizie ar fi optimă - catargul nu va deranja pe nimeni și nimic. Din punctul de vedere al navigabilității, această poziție a catargului este cea mai corectă: nava nu merge nicăieri și, chiar dacă nu ar trebui să se schimbe, teoretic nu ar trebui să fie suflată de vânt.

Cu toate acestea, cel de-al patrulea cadru, la care ar trebui să fie atașat pilonul în acest caz, este deschis, iar pentru fixarea catargului era necesar să se facă un jumper între ramurile lui. Dar cum exact? Din ce? A fost necesar să ne gândim foarte mult la acest lucru.

Pe cealaltă parte a scalei se află varianta cu instalarea unui catarg în partea din față a cabinei de pilotaj, la al doilea cadru. Dar catargul, instalat acolo, ar bloca accesul la santină, așa că ar trebui să se facă rapid. În același timp, nu era absolut clar de unde să instalezi pasul pe Kilson și cum să montezi catargul în partea superioară a cadrului.

Pentru o lungă perioadă de timp am avut de ales, n-am dormit noaptea, și după-amiaza, în loc să lucrez în birou, am desenat desene ale viitorului design pe resturi de hârtie. În final, am mers cu Natasha într-un magazin mare de construcții. Am decis astfel: Voi cumpăra ceva și din asta voi face ceea ce îmi spune inima. Deja în magazin, inima încă a îndemnat să pună catargul în mijlocul caiacului, făcând un cadru și trecând de la un unghi dural. Pentru a face o gaură în colț pentru catarg și pintenii săi, am cumpărat un frezat conic pentru un burghiu electric.

A doua zi am început să lucrez. Văzut, forat, frezat. Acasă oamenii tocmai ma blestemat. După câteva serate, totul era gata. Pasi pe care le-am nituit pe jumperul lui Kilson si am fixat jumperul ramei pe bolturile cu care este atrasa parapetul de cadru. Astfel, sarcina din catarg este distribuită uniform pe întregul cadru. În mod strict vorbind, nu se odihnește pe un cadru, ci pe kilson și pe pereți.

Navigați pentru caiace

Catargul era deja gata, am făcut-o puțin mai devreme de la conductele D16T, 25x1.5. Ca bucșe, a fost utilizată o țeavă de 21 x 1,5. Manșonul de diametru mai mic decât diametrul interior al conductei principale a fost ales în mod deliberat, din cauza coroziunii și murdărie ar fi imposibil să demontați sau asambla după un anumit timp. Lungime maneca Gata de 50 cm, introducerea unui bernă țeavă, am fost doar nituite nituri și pinteni scurte, care nu lucrează la o pauză, am inserat în țeava cu ajutorul spumei - niturilor ar interfera cu instalarea catargului.

Acum a fost până la pânza în sine. Experiența în afacerile cu vele nu am, așa că am decis să fac un prototip al unui simplu politafety cort, și apoi, dacă popret, naviga din țesături „corecte“.

Navigați pentru caiace

Gândindu-mă la proiectarea pânzei, am ales versiunea chineză. Pentru o asemenea pânză, este potrivită doar cea mai simplă țesătură, este foarte rigidă și ușor de fabricat. În ceea ce privește zona, am decis să se limiteze la aproximativ un an și jumătate de metri pătrați, IMHO, pentru o vele pur auxiliare - aceasta este zona optimă, și, în general, încearcă să pună pe o canoe diferite vele lavirovochnye abrupte și mari - prostie. Este ca și cum ai pune un motor pe bicicletă pe bicicletă. Am decis să simplificăm navigația, făcând-o complet dreptunghiulară. A alergat în magazin pentru o cârpă, am cusut rapid pânza: 2 buzunare pentru rafturi și 2 buzunare pentru luggers. Mărimea a lăsat 0,85х1,85 m, i. E. 1,6 metri pătrați. Pe lamele am lăsat țevile 25x1,5, pentru luggerii - 10x1, țevile mărcii AD31. Nu au sarcini semnificative, nu se îndoa puternic - acest aliaj va coborî.

La halyard și la brațul inferior, vela este fixată cu ajutorul carabinilor, care sunt legate de corzi speciale legate de rafturi. Această opțiune vă permite să reglați poziția navigației față de catarg, chiar direct pe apă. Pentru a slăbi răsucirea, centrul barei superioare se află mult mai aproape de catargul decât cel al celui inferior.

Dacă norocul ar fi avut-o, Ladoga nu avea aproape nici un vânt. Ceva abia vizibil ușor tras de la lac, nu aș avea o pânză, cu siguranță aș spune că există un calm. În legătură cu cursul nostru, vântul a fost absorbit de aproximativ "două ore". Nu puteam să stau și să ridic pânza. Imaginați-vă surpriza mea când am descoperit că călătoria se îndreaptă! Lasă și foarte încet, un kilometru 2 pe oră, dar totuși nu sta liniștit! Și asta, în ciuda faptului că briza merge chiar puțin în față. Așa că am decis să ajungem pe Ridge sub pânză. Starea de spirit era foarte leneșă, nu vroiam să merg departe. Nu a existat nici măcar dorința de a face o greșeală, am vrut doar să ne relaxăm, dar Natasha chiar a luat un pui de somn.

Așa că ne-am târât pe insulă, unde am petrecut noaptea. Dimineața trebuia să meargă la Forge. Ei bine, că nu am plecat nicăieri - la urma urmei, această proiecție a fost concepută pentru a testa armele de navigație. Și faptul că destul de zashtilo - gunoi, pentru că ieri am fost convins că navighează pe caiac funcționează. Cu astfel de gânduri, am plecat.

Era calm, era fierbinte. Uneori am observat o fâșie de valuri pe apă, am ajuns în locul ăsta și am ridicat o navă acolo. Chiar și în aceste locuri vântul era aproape invizibil, dar kayakul se mișca încă la o viteză de 1-2 km / h.

Navigați pentru caiace

Și, în sfârșit, chiar la Smithy, când avea un kilometru de 3-4, a explodat brusc! Am luat-o pe vele și chiar m-am speriat puțin - kayakul sa repezit ca într-un motor, la o viteză de 6-7 km / h. Era o briza tangibilă laterală, parcurgem banca, sprijinindu-ne ușor spre bordul vântului, iar caiacul părea să zboare, disecând valurile. Aproape că nu am luat vântul, banca era mică, navigația era bine gestionată, era posibil să ajustezi cu ușurință și natural tracțiunea și punctul de basculare. De câteva ori am încercat să merg destul de răcoros la vânt, și mi-a fost posibil - este ușor! Am prins privirile invidioase ale unor pescari, venind cu tuse pe buggy, si a fost deosebit de placuta.

Nici măcar nu am observat cum ajungem la obiectiv. Fericirea era plină de pantaloni. La urma urmei, acum putem să mergem în siguranță sub navigație și 50 de kilometri pe zi, deoarece în timpul odihnei și pauzelor nu vom sta liniștiți. Și cu un vânt bun, putem să ne mișcăm doar sub pânză, absolut fără să ne obosim. Și puteți să vă rondeți și să navigați în același timp - se dovedește chiar mai rapid și așa mai departe. Ei bine, în cele din urmă totul sa dovedit a fi și mai puțin atletic. În viitorul apropiat, voi coase o pânză de caiac puțin mai bună și mai bună decât cea disponibilă și voi scrie cu siguranță despre ea din nou.

Prietenul meu! Acesta este un design complet funcțional. Acesta va funcționa dacă pilonul, lamelele și plăcile de capăt sunt realizate din lemn. Aveți posibilitatea să vă asigurați că navigați la 2 pași cu un riff-bow cu cusături de recif. Puneți o parte din pânză fie pe șina de sus, fie pe cea inferioară, lăsând 65% sau 35% din suprafața totală.