Pisica aici este puterea

Există o insulă în Japonia, unde numărul de pisici este de zece ori mai mare decât numărul de persoane. Animalele au fost aduse aici pentru a prinde șoareci și au luat puterea în labele lor. Pisicile pot face totul, oamenii există doar alături. Și câinii sunt, în general, interzise prin lege.

Nu am putut să ratez un astfel de loc și m-am dus la republica de pisici.

Vor fi 47 de fotografii ale lui Alexander Belenky.

1 Există feriboturi spre insula Tashirodzim, de două ori pe zi de orașul Ishinomaki. Am mers mult timp în portul de pescuit, încercând să găsesc un feribot și aproape că nu a întârziat.

2 Durata călătoriei este de numai patruzeci de minute. Barca face două opriri, în satele Oodomari și Nitoda. Dar dimineața asta a făcut doar una, din cauza valurilor înalte din zona Oodomari. Pe lângă ele, nu există nimic pe insulă. Și întreaga sa zonă este de trei kilometri pătrați.

3 Există puțini turiști printre pasagerii bărcii și eu sunt singurul străin. Feribotul a livrat poșta Tashiro și niște mâncare. Puțin mai târziu mă voi întreba unde a mers această mâncare.

4 Bunica veselă japoneză este prima persoană care ma întâlnit pe insulă. Nu există nici o corespondență, rezidenții trebuie să-și ia colete. Și unde sunt pisicile? Doar un zâmbet, nu engleza.

6 Dar numai acasă, și au apărut sigiliile. Au dormit pe un soare cald.

Există o altă pisică. Și mai mult - trebuie doar să vă întoarceți capul, peste tot bilele de dormit din lână.

8 Aproape mulți au fost aproape de casa lor. Două zeci de animale s-au adunat la ușă, de parcă ar fi așteptat ceva.

9 Apoi a apărut o tânără japoneză pe calea care ducea din port. Ea era singură, ținea un iPhone în mâinile ei și mă privea în aceeași confuzie dintr-o parte în alta, la fel cum am avut acum câteva minute. Uite, toate pisicile sunt aici! Am strigat la ea în engleză. Confuzia a fost înlocuită de extaz. Care-i numele tău?

10 - Mă cheamă Chemi! - Vorbește engleza, mare noroc. Aceasta este o raritate chiar și pentru tinerii japonezi. Am fost singurii turiști de pe insulă și am decis să mergem împreună pentru a găsi mai multe sigilii. Chemie la Universitatea din Tokyo și a venit aici la nord pentru a participa la un concert al trupei sale iubite. Și din moment ce era o zi liberă, sa hotărât să plutească pe insula unei pisici.

11 Pisicile se întâlneau în continuare în mod regulat, dar de la oameni se întâlneau numai cu acest cuplu în vârstă de pescari, care erau ocupați cu luptele. Desigur, sub o supraveghere strictă.

12 Am luat acel drum, iar satul sa sfarsit repede. O cale îngustă de asfalt a părăsit dealul, în necunoscut. Deschizând harta, am văzut că este posibil să ajungeți în celălalt sat al insulei. A fost suficient timp, barca de întoarcere a fost doar după cină. Și ne-am asumat riscuri cu Chemi.

În curând au ajuns într-un sat foarte mic, literalmente în două case. Erau oameni mult abandonați.

14 Oameni, dar nu pisici. Ascultând străinii, au ieșit pe drum și s-au așezat. Chesch-ne.

15 Sunt aici chiar și în exterior - altele. Fie pentru că sunt pisici japoneze, fie pentru incest. Colonia a crescut de la mai multe familii.

16 Chemi fotografiază fiecare pisică și fiecare pisicuță, ca și cum ar fi fost un fișier de cartelă.

17 Drumul sa urcat pe deal, și curând din cauza copacilor am văzut insula Honshu: nu departe.

18 Pe insulă era mai multă viață. A fost o școală și un spital, astăzi au părăsit un câmp acoperit și câțiva pași.

19 Și statuia unui călugăr cu o carte, care amintește de ceva.

20 De la o distanta a venit un "miau" tare. Se repetă. Din nou. Sunetul a crescut. Pisica ne-a fugit de urină și, în același timp, a țipat furios. A venit, a mușcat, și-a frecat nasul de pantaloni.

21 Am continuat, spre cel de-al doilea sat. Cat - următorul. Nu a oprit doar să strige, dar a început să țipă și mai tare.

22 La un moment dat, el a decis să intensifice impactul psihologic și a început să-și dizolve labele. Accelerated, ma urmărit pe mine sau pe Chemi și mi-am aruncat ghearele în picioare. Mă doare, blugi și încălțăminte sunt bine protejate. Era ciudat: acest comportament al unei pisici domestice nu este cel puțin tipic. Mi sa părut că pisica nu a vrut să mergem mai departe. Ca și cum nu m-ar lăsa. La un moment dat, femeia japoneză mi-a cerut să mă întorc. Dar pisicile se tem - nu mergeti in padure!

23 La distanță, a apărut o altă pisică. Negru ca pitch. Salvat! Acum vor avea grijă unul de celălalt și vom continua calm. Da, indiferent cum este! Pisicile s-au urcat, sforăit, s-au întors și împreună au mers la noi. Nu a fost o salvare, ci o întărire!

24 Cu toate acestea, animalele s-au oprit să se grăbească la picioarele lor. Ne-au urmat și au strigat. Amândoi. Curând au văzut pe drum imaginea lui Maneki-Neko, faimoasa pisică japoneză. Mult noroc: sunt în fiecare restaurant chinezesc (!) Și fluturând labele. A fost un sanctuar al pisicii Shinto.

25 Cat # 1 a coborât pe scări lângă templu și a încetat imediat să strige. Oglohnuv din tăcere, în următoarea secundă am auzit că fiața se mută. Pisica neagră a dispărut până atunci.

26 M-am uitat în jur, în jurul lui erau multe suveniruri pe tema pisicii: jucării, figurine, meșteșuguri. Chiar și pietre cu fețe pisate pictate. Și apoi mi-a dat seama! Mi-am pus mîna în buzunarul jachetei și am scos o statuetă de pisică din plastic, câștigată cu câteva zile mai devreme în mașină. (vezi post despre divertismentul japonez). El a pus-o pe o pietricele, sa întors ușor și a continuat. Persecutorul a rămas în templu. Deci, nu credeți în semnele destinului.

27 Drumul cu pisica meșterilor mi se părea nesfârșit. E ca o oră trecuta. Și au părăsit templul - în cinci minute au apărut primele case ale satului. Același, în aparență, nu locuit.

28 În adâncul muntelui, ascuns de copaci, era un alt templu; acesta, judecând după mărimea lui, omul. Am vrut să merg acolo, dar am uitat cumva.

29 Din nou sunetele familiare de mâncare de departe. A fost prins, ticălos! Din nou, vrea ceva! Am văzut o pisică urcând tot drumul. Nu, este diferit, la fel ca culoarea. Aceasta este mult mai grasă. Imediat sa așezat și a început să ceară să fie mângâiat. Restul nu-l interesa.

30 Satul tăcut a început să se reînvie. Apoi au început să apară halate de vrăjitorie.

31 Odomios este un sat destul de mic, dar aici erau și mai multe pisici.

32 Se roteau și se învârteau, lingindu-se și ștergîndu-și picioarele.

34 Lucrurile care au fost lăsate să se usuce speranță inspirată. Dar destul de slab. Chiar și statisticile oficiale afirmă că pe insulă există douăzeci de oameni, vârsta medie fiind de peste 70 de ani. Și numărul de pisici depășește două sute de indivizi și chiar și asta nu a fost luat în considerare de mult timp.

După ce au mers 10 minute pe Oodomari, s-au întors în cale. Pe hartă exista un alt drum și am mers la ea, ca să nu mai trecem prin templu cu pisicile-gopnik.

36 Rapid la Nitoda, douăzeci de minute. Aceasta este o rezolvare mult mai serioasă. Dar nu vei fi surprins să afli că jumătate din case sunt goale?

37 Timpul a mers la cină, trupul a cerut mâncare. Singurul magazin a fost (natural) închis, rămășițele de pe rafturi au făcut clar faptul că a fost închisă pentru o lungă perioadă de timp și pentru o lungă perioadă de timp.

38 Și tot ce putea fi cumpărat pe insulă - cafea sau sifon într-un stupid automat. Astfel de oriunde în Japonia, în gaura cea mai îndepărtată. Dar de ce vin doar băuturi?

39 Nu erau oameni. Au fost pisici. Dar cât de mult nu ne-am întrebat de unde să luăm ceva pentru oameni, ei nu au răspuns.

Am trecut prin toată insula - nimeni.

41 Admirat de natura japoneză. Ea a compus hokka și a scris-o într-un iPhone.

Poate că există ceva despre filosofie, despre comestibilitatea pisicilor.

43 Pentru a trece timpul, am decis să transmit cărți poștale de la Fukushima cititorilor. Mă întreb când îi vor lua ...

44 O altă bunică a trecut. Ceea ce este încurajator: nici un restaurant, nici o cafenea, nici un magazin pe insulă.

Dar în depărtare, o lungă fluieră a sunat. Nu deloc ca mierea: low, bassy. Întoarceți barca!

Așa că l-am lăsat pe această insulă: foame, dar fericită. Înapoi pe marele pământ, Chema și cu mine am mers în direcții diferite: sa dus la un concert, m-am dus la Tokyo. Călătoria în Japonia se apropia de final.