Pisica aici este autoritatea despre atitudinea turcă față de frații noștri mai mici

Dacă suntem din nou prieteni ai Turciei, atunci aceasta este ceea ce putem învăța

Pentru cei care iubesc două animale de companie principale, excursii la mare în Turcia au fost întotdeauna speciale - există relații personale cu câini vagabonzi și pisici domestice. Sunt mulți acolo.

Una dintre cele mai puternice impresii a fost asta. Soția mea și am trăit în toamnă într-un mic hotel în apropierea Turgutreis - se află în zona Bodrum, la Marea Egee, vizavi de insula grecească Kos, care este atât de aproape încât să puteți vedea acasă. Mâncarea nu era rafinată, dar gustoasă, nimic nu ma făcut să ignor cina gratuită. Dar aproximativ trei sute de metri în partea dreaptă de-a lungul plajei, restaurantul de pește se înălța. Și într-o seară ne-am decis să stăm acolo o singură dată.

Ați putea fi, de asemenea, interesat

10 muzee în care funcționează pisicile

10 pisici cele mai scumpe

Totul este ca și oamenii

Pasiunea animalelor: animale de companie preferate de politicieni și oameni de afaceri

Fructe interzise. De ce Turcia a impus restricții asupra produselor agricole rusești

"Aniversare extraordinară": cum a schimbat încercarea de lovitură de stat Turcia?

Unul din lume: diferența dintre călătoria cu un câine dintr-o vacanță cu un copil

"Nu există o piață liberă de gaze în țară": "Gazprom" intenționează să părăsească afaceri în Turcia

Turcii sunt turci. Întotdeauna trebuie să fii atent cu ei. În restaurant am încercat să reproducem, spunând că nu au un meniu imprimat. Deci nu știm prețurile reale. Ca să alegeți, să luați cina și apoi să spuneți cât costă. Dar noi, în timpul plimbare zi am mers deja la acest restaurant - în avans pentru a studia prețurile. Și meniul ne-a fost dat. Turcii au turcii: să descopere că nu putem fi încălțate, ei ne-a servit minunat și hrănit. Dar când am plecat de la restaurant, a devenit clar ce sa întâmplat. Am ajuns la soarele de seară pe un amortizor de-a lungul plajei. Dar acum ne-am confruntat cu întuneric. Du-te înapoi de-a lungul plajei - conta la atingere. Dar o altă opțiune uitat chiar mai rău: rola de la un restaurant pe un drum interurban îngust, în cazul în care hotel de două ture noastre abrupte, fără trotuar, lumini oarbe, și driverele locale nu încetini gazul la cele mai bune tradiții sale.

Am decis: mai sigur pe plajă. Și apoi o turmă de câini ne-a apropiat de întuneric. Mare.

Nu voi pleca, am strâns dinții, nu pe ruși! Dar el a certat pentru două pietre mari.

Și apoi cel mai mare câine, dimensiunea coșmarului Baskervilles, separat de pachet și îndreptat către noi.

Își bate coada.

Când sa apropiat, am înțeles în cele din urmă că aceasta este fata pe care o hrănim și ne căltăm în fiecare zi pe mare. Soția mea este din prima zi a început să se hrănească toate pisicile care au trăit pe site-ul și câini pe plaja - în primul rând acest lucru, similar cu santinela Moscova, doar strat neted. A fost acest câine care sa dovedit a fi liderul pachetului de noapte. Printre câini există fete dominante - una dintre ele trăiește chiar acum acasă, împreună cu o pisică și mai insolentă.

Câinii nu aveau să ne atace. Ne-am înrădăcinat, pentru că în Rusia cu turme și nu doar cu câini, este mai bine să nu glumești. În Turcia, nu am auzit de atacuri. Evident, câinii verificau doar cine erau acei ciudați care au rătăcit pe teritoriul lor în noaptea adâncului nelocuit. Când am văzut că pachetul era condus de prietenul nostru, a aruncat imediat pietrele. Restul părea amuzant: pachetul ne-a însoțit la hotel, păzind-i ca gazde. Și atunci nu este suficient. Atamansha lor, apropo, a început să ne păzească în după-amiaza, ducând oaspeții neinvitați de lătratul de bas.

Pe plajele din Turcia, cel puțin în zona Bodrum, există multe școli fără stăpân. Înțeleg: aceasta este o groază pentru cei care sunt înspăimântați de câini în mod necontrolat. Dar pentru noi prezența câinilor pe plajă a fost întotdeauna o plăcere specială - precum și abundența de pisici din hoteluri.

În Turcia am realizat pentru prima dată ce fel de politică de stat se referă la animalele fără stăpân - aceeași fată, pachetul de la Atamansha, purta un cip în ureche.

Acest lucru înseamnă că, așa cum mai târziu am aflat că a fost operat de privarea de capacitatea de a produce urmasi (care, desigur, crud, dar este logic - nu se poate produce câini vagabonzi), inoculate împotriva rabiei și a altor boli, dar în sălbăticie, în cazul în care cineva îl poate ridica și unde va supraviețui cu siguranță.

Nu numai pentru că clima este mai moale acolo decât în ​​țara noastră. Deși zăpada cade. Dar pentru că există o atitudine diferită față de pisici și câini.

Situația cu pisicile este mai ușor de înțeles. În lumea musulmană, pisica nu este sacră, desigur, așa cum era în Egiptul antic, dar este venerată. La urma urmei, profetul Muhammad a tăiat o parte din mânecă pentru a nu-și trezi pisica iubită, care a adormit pe mânecă. Mulțumim lui Muhammad că se crede că pisica a dobândit o capacitate fenomenală de a cădea mereu pe patru labele.

Dar atitudinea față de câini nu este mai puțin tremurătoare. Am înțeles asta toamna trecută, când eram din nou în regiunea Turgutreis.

În Turcia, orice câine vagabond poate fi mângâiat pe cap, fără să se teamă că te va mușca ca răspuns la furie și frică. Chiar și primul caine întâlnit, cu care te-ai ascuns de ploaie sub o copertină ocazională. Nu este recomandat să se repete acest lucru în Rusia.

În Turcia de-a lungul terasamentului, în timp ce mergeți câțiva kilometri de hotel până la cel mai apropiat oraș, vedeți găleți de apă pentru câinii vagabonzi.

În Turcia, in apropiere de supermarket-uri in apropiere de intrare este un platou pentru pisici, iar unele roșu-mustăți ochi satisface foamea: liber angajații magazinului presărat de produse alimentare. În jurul tava cu fructe, pline de oameni, dar nimeni nu-l deranjează sub picioare - o pisică rătăcită. Și această pisică nu se teme de nimeni. Știe că nimeni nu o va atinge. Am fi aruncat-o asa!

În același supermarket, chiar înaintea ochilor noștri, un câine mare și umed a venit în duș, ascunzându-se de frig. Apropo, cu un cip pe ureche. Stăteam la biroul de bilete. Din cauza reacției negative, casierul și garda de securitate s-au grăbit să o alunge. Dar nu lovituri, ca și ale noastre. Și politicos, prin convingere. Ca să plec, te rog, e incomod pentru clienți! Văzând că nu ne deranjăm, o lăsăm imediat în pace. În supermarket! Un câine umed stradal! Imaginați-vă ce fel de țipete ar fi început în țara noastră - printre cumpărătorii indignați!

Alte exemple. În primele zile, am fost surprinși că, într-un loc nou, câinii de pe plajă nu numai că nu au cerut mâncare, dar au ignorat și ceea ce oferim. Sa dovedit că mâncarea și apa pe care le aduc în fiecare noapte provin dintr-un bătrân frumos, subțire. Nu am putut să ne cunoaștem. De mult timp, ca și mulți turci, el a trăit în Germania, și-a lăsat soția și copiii acolo, dar și-a dat seama că nu poate fără măsline. La casa lui, la care jumătate de kilometru, cinci dintre câinii lui. Dar se simte responsabil pentru plajă - și îl prețuiesc clar pentru lider.

Se știe că moralitatea societății este determinată de atitudinea față de vârstnici, copii și animale. Atunci nu deschid nimic. Dar aș dori să fiu atenți la fraza care ma lovit recent. Ea a împrumutat de la Chesterton - una dintre cele mai inteligente, în conformitate cu mulți gânditori, filosofi, scriitori ai secolului XX și aparține protagonistului - părintele Brown.

Într-una din povești, părintele Brown investighează o altă crimă, pentru a înțelege esența căreia reacția câinelui este importantă.

Și îmi dă o concluzie uluitoare că câinii sunt extrem de mândri.

Pentru că simt fără sens pe oameni care nu le plac - și reacționează imediat: încep să nu le iubească reciproc.

Deci, poate câinii și pisicile trebuie doar să-i iubească?