Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente

Ei bine, în cele din urmă am ajuns la Yogyakarta Dzhogzhu sau cât mai multe îl numesc. Ce bucurie și o plăcere să te trezești în pat și să se simtă ca un om după trei zile de ședinței în autobuz. în timp ce mă duceam aici din orașul Bukittinggi. de pe insula Sumatra. Ei bine, aproape la jumătate finalizat, sau mai degrabă de a conduce vehicule și acum a trebuit să prelungească viza, să se familiarizeze cu acest oraș istoric și vizita obiective turistice importante, și temple antice, situat în apropierea orașului - hindus Prambanan si Borobudur - una dintre cele mai vechi temple budiste. Și, desigur, restul și să continue călătoria mai departe spre est Indonezia.

clarifica imediat o astfel de nume ciudat Yogyakarta Yogyakarta Yogyakarta sau Yogyakarta sau Dzhogzha, Jock sau Yogya - toate costurile pronunție și traducerea cuvintelor Aodya sau Ayodhya, care este asociat cu Ramayana conține sankskritskie și vechi rădăcini indiene și înseamnă neînvinsă sau prosperă sau ceva asemănătoare cu asta. Unde se află Yogyakarta pe această hartă

Aeroportul Yogyakarta este situat la doar 13 km de oraș, la care se poate ajunge ușor cu autobuzul sau cu trenul. Sistemul de transport este foarte bine dezvoltat. Autobuzele sunt destul de decente și ieftine, drumurile sunt, de asemenea, bune. Există două gări și trei terminale de autobuz. Deci, puteți ajunge la Yogyakarta cu trenul, cu autobuzul și cu avionul - fiecare alege, opțiunea cea mai convenabilă. La Borobudur și la Prambanan se poate ajunge și cu autobuzul sau cu taxiul. Există autobuze mari și mai mici. Calatoria in jurul orasului costa 3000 de rupii. Stațiile de autobuz sunt de sticlă curată, asemănătoare cu pavilioanele mici. Autobuzele sunt moderne, curate, cu scaune moi.

Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente
Yogyakarta - cel mai vizitat oras turistic din Indonezia (Bali după Bali, dar -. Este o insulă, dar nu și oraș) În consecință, multe hoteluri, atât pensiuni si pensiuni de lux și tradiționale pot fi găsite în diferite părți ale orașului. Acestea se numesc losmen aici losmen, precum și o mulțime de restaurante, cafenele, magazine. Aici puteți mânca oriunde și mâncarea este ieftin.

Da, despre mâncare ... am găsit o cafenea de rețea aici, unde un pește delicios mare este gătit și foarte ieftin - 15-17 mii rupii cu o supă mică și orez. Aveți grijă să aibă aceleași rămășițe din pește, servite pe un platou, ca un pește normal, este într-adevăr puțin mai ieftin. La început nu-mi puteam crede ochii. Cap și creastă pe o platou 😀. Sa dovedit că aceștia sunt foarte îndrăgostiți să mănânce capete, să savureze și să suge orice os. Un an mai târziu am observat că în Malaezia, de exemplu, supa cu cap de pește este mult mai scumpă decât toate celelalte supe.

Istoria lui Yogyakarta pe scurt

Istoria orașului datează din secolul al VIII-lea. Apoi, în apropiere de Yogyakarta modernă, în apropierea Merapi a fost localizat stare de Mataram, care a înflorit în secolele 8-10, dezvoltarea culturii budiste și a religiei, dar în secolul al 10-lea a fost mutat capitala, probabil, din cauza erupții vulcanice.

Din 1293 până în 1527 a fost localizat statul puternic al Majpahit. care a capturat, de asemenea, o parte din Malaezia modernă și orașul Malacca.

Din 1575 a fost format sultanatul Mataram. și mai târziu, în secolul al 18-lea, au început un război între prinți unul dintre ei a cedat olandez țara lor și apoi împărțit în Sultanatul Yogyakarta si Surakarta (Solo Solo oraș). În curând, ambele teritorii au căzut sub protectoratul Olandei.

În 1942-1945 a fost ocupat de armata japoneză, precum și multe zone din Asia de Sud-Est. În 1945, Indonezia a declarat independența, dar era încă ocupat teritoriul olandez. După marea distrugere în Jakarta, Yogyakarta a jucat rolul de capitala țării din 1946 până la sfârșitul anului 1948, dar în 1949 capitala a fost mutat la Bukittinggi Sumatra, din cauza invaziei olandezilor ... Din moment ce sultanul la momentul recunoscut guvernul Suekarno și a menținut partea lui, Yogyakarta iar acum are statutul de district administrativ special, care în continuare regulile sultanului.

Cred că e de ajuns, nu voi mai consuma povestea, nu-mi place chiar eu. Să mergem la obiectivele turistice. Și ce poți să faci să te uiți.

Aici este harta orașului Yogyakarta. această schemă sau o schemă puțin mai colorată poate fi luată gratuit în orice casă de oaspeți sau hotel.

Yogyakarta - atracții

Cele mai importante atracții sunt templele vechi din Borobudur și Prambanan. Sunt în afara orașului la o distanță de 40 și, respectiv, 17 km de oraș. Acesta este un lucru pentru care mulți turiști vizitează acest oraș. cel mai mare templu budist din lume, despre el - într-un articol separat.

O altă atracție majoră Yogyakarta - Kraton Sultan Palace. Acesta este situat în centrul orașului vechi și vă permite să se familiarizeze cu cultura și modul de viață. Acesta conține, de asemenea, diferite atractii: Palatul Apei, Taman Sari Taman Sari Castelul de apă sau castel de apă, moschee subteran Sumuru Gumuling Sumur Gumuling, grădini și multe altele.

Pe lângă cele deja enumerate în clădiri și monumente din antichitate conservate, are aproximativ zece muzee și galerii, grădina zoologică, precum și la 30 km de orașul mare și dune sunt reale.

Casa mea de oaspeți - hotelul (se spune cu voce tare), era doar în orașul vechi și puteam chiar să merg la Kraton pe jos. Ce am făcut.

Palatul Sultan Kraton Kraton Keraton

Palatul Kraton este un complex uriaș, care seamănă mai degrabă cu un mic oraș din sultan, dacă puteți spune acest lucru. Exprimată în limbajul modern - acesta este un vechi microdistrict, cu infrastructura, străzile, piața, magazinele și populația. Pe teritoriul lui Kraton au trăit aproape 25 de mii de oameni, inclusiv cei care au servit sultanului. De altfel, sultanul modern Khamengkubovono X, are încă o reședință acolo. Biletul este în valoare de un ban, se pare că este de 5000 de rupii. Există, de asemenea, un ghid gratuit de limbă engleză, care este foarte convenabil. Atât de interesant.

Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente

Există două intrări. La poartă se întâlnește aici un gardian colorat cu un cuțit uriaș în spatele lui.

La această poartă este data construirii porții în sine. Din câte știu, palatul sultanului a fost construit în 1755.

Aici, există și elemente ale culturii occidentale, ca o decorare. De exemplu, aceste felinare sunt fabricate în stil italian.

Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente

Colecție de instrumente muzicale naționale și gonguri. Există, de asemenea, un concert zilnic de muzică națională pentru turiști. Este gratuit. Am ascultat, interesant, frumos.

Și spre seară este prezentat un spectacol de păpuși cu teatru Poppet cu păpuși tradiționale din lemn. Acest lucru este, de asemenea, Yogyakarta foarte renumit. Probabil nu mă voi înșela dacă spun că aceste păpuși sunt în primul rând în meșteșugurile populare, precum și în picturi și batik. Îmi pare rău că l-am șters. așa cum mi se părea atunci, fotografii inutile și stricate. Și ar putea fi ușor de îmbunătățit ...
Obiectele vieții de zi cu zi sunt de asemenea prezentate aici. Această cușcă, țesută din tije, a servit ca un fel de arenă pentru copii în sensul modern. Pune copilul astfel încât să nu se târască. Apropo, într-o celulă similară, puțin mai mică, am văzut păstrăvii în unele sate, pentru ca ei să nu fugă.
Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente

Muzeul de transport este, de asemenea, situat pe teritoriul palatului sultanului. Apropo, este interesant să o comparați cu purtarea maharajelor în India, de exemplu, în palatul orașului Jaipur din India.

O cameră separată cu daruri către sultan de la diferiți împărați și conducători din alte țări.

Continuarea cu un ghid - am fost din nou norocos

După ce am văzut toate aceste muzee și săli, am ieșit în stradă. Se opri la intersecție și se gândea unde să meargă mai departe, privind cu prudență și cu o anumită dezgust față de bastonul care stătea acolo. Dumnezeu iartă-mi această atitudine, dar atunci m-am gândit așa. Aici este.

Yogyakarta, Indonezia, călătorii independente

Am fost abordat de un tip local, a spus că a fost un ghid și sa oferit să arate alte atracții. Era pe o motocicletă. Am întâlnit niște ghiduri similare în India, dar tipul ăsta mi sa părut modest, politicos și nu foarte invaziv. Cu toate acestea, salvez totul, așa că i-am spus că îmi pare rău, nu intenționez să angajez un ghid, apoi mi-a spus că îmi poate arăta totul gratuit, vrea doar să practice engleză. Avertizat încă o dată că nu voi plăti, am stat pe motocicleta lui și în curând am venit ...

O altă atracție care merită văzută în Yogyakarta este Sumumul Gumuling Sumur Gumulând moscheea subterană subterană. O viziune oarecum neobișnuită a moscheii - acestea sunt tuneluri de piatră interconectate, surprize. Iar centrul moscheii este un loc de rugăciune, la care sunt conduse 5 legături într-un cerc de scări. Arată așa.

Această moschee se află lângă o altă atracție Taman Sari Taman Sari, care este numită și castel de apă sau un palat de apă. A fost construită în 1765 pentru nevoile sultanului și a familiei sale și pentru alte distracții. Există, de asemenea, un mic turn cu care putea viziona femeile înotând în piscină și ...

Nu am fost foarte impresionat de asta și nici măcar nu am o fotografie care să-ți arăt. Dar palatul nu este cu siguranță așa. Dacă nu a fost sau a fost șters. Nu mi-a trecut prin minte că aș avea un site despre călătoriile mele.

După inspecție, mi-a oferit să arăt orașul, dar am spus că trebuie să iau un pașaport cu o viză extinsă. Am mers acolo - e minunat. Centrul de viză sau biroul este situat în apropierea aeroportului din cealaltă parte a orașului. În mod natural am ajuns la prânz, apoi am cerut să mă întorc în curând, dar în Asia totul se întâmplă încet. Până atunci, mi-a cerut să o fac în câteva zile, altfel nu voi putea ajunge la Kelimutu pe insula Flores. Așa că am venit a treia zi. Și tipul ăsta mă aștepta pe stradă. Bine facut.

Ea a spus că vreau să văd marea și dunele, pe care le-am auzit deja de la turiști. O altă schimbare de ședere și trecerea la o cămin, pe care mi-am recomandat-o fetele locale din agenția de turism din vecinătate cu gestorul meu. Am vizitat-o ​​și am rezervat un loc cu o zi înainte. Camera mea costa 90 de mii de rupii pe zi, iar cea mai bună pensiune cu un mic dejun fierbinte de cafea și așa mai departe pe acoperișul clădirii era apoi în valoare de 70 de mii de rupii, iar condițiile sunt excelente. A fost prima cămin în viața mea. Dar în ea mi-a plăcut totul, mai ales în prima noapte când eram singură în cameră, iar al doilea cu o femeie din Australia.

Considerăm cât de mult am reușit să rămân timp de 5 zile.

Cazare - 3 nopți pentru 90 mii + 2 pentru 70 mii = 410 mii rupii

transportul în comun, muzeul și mâncarea aproximativ 180 de mii de rupii. Total: 590 de mii de rupii plus acest lucru