Muntele Sampo

Karelia este o țară uimitoare de lacuri albastre, atracții interesante, legende vechi. Nu departe de Petrozavodsk se află Muntele Sampo. considerat un loc de energie și forță specială. Turiștii vin aici pentru a simți atmosfera deosebită și a face o dorință prețioasă, care trebuie neapărat să devină realitate.

Apartamentul nu era rău, aragazul funcționa, vasele erau în stoc, în jur erau multe magazine, așa că întrebarea nu era cu mâncarea.

În ziua sosirii noastre, am mers pe malul lacului Onega, pe care am vrut să-l numim mare, am cumpărat bilete pentru excursii aici. Primul pe lista noastră a fost Muntele Sampo. Am citit despre asta înainte de călătorie.

Muntele Sampo

În mitologia karelo-finlandeză, Sampo este obiectul care dă fericire și prosperitate. În epica "Kalevala" este prezentată sub forma unei moară. Ea mănâncă aur, sare și pâine în cantități astfel încât toată lumea să se prindă. Cu mai multă adevărat, a fost șlefuirea. Pentru că au vrut să fure moara, să o ia și să o rupă. O parte din resturi a căzut în mare, deci este bogată și abundentă, câțiva au rămas pe pământ. De atunci, prosperitatea și fericirea s-au stabilit în Karelia.

La Sampo Mountain se poate ajunge cu mașina. Acest lucru este mai bun decât cu excursia, pentru că am fost extrem de lipsit de timp alocat. Nu am vrut să părăsesc muntele. Numele pe care la primit în anii '60 ai secolului trecut, când a fost împușcat aici filmul sovietic-finlandez "Kalevala".

Un semn inconștient a spus că am ajuns. Urcarea a avut loc pe o scară din lemn. Vederea de deasupra se deschide incredibil. Se pare că puteți sta ore întregi și vă puteți uita la Lacul Konchezero. Este ca un safir înconjurat de smaralde. Din nou, verde și albastru - culorile deja cunoscute din Karelia. Muntele Sampo - acesta este un deal, înverzit de lemn. Există, de asemenea, pini, pe ramurile lor sunt atașate panglici multi-colorate, șiruri de caractere.

"Disgrace," ghidul de turism a mormăit, arătând spre panglici - am făcut recent un subbotnik, am tăiat totul. De asta o atârnă, de ce?

- Ca ce? - am fost surprinși, așa încât dorința prețuită sa împlinit, noi am citit-o.

Ghidul a înghețat cu o față nedumerită.

- Ce prostie, murmură ea, prostii.

Muntele Sampo

Noi, de asemenea, am adaugat siruri de caractere si panglici, dar le agatam timid si a devenit clar ca aceasta este doar o frumoasa legenda, inventata de turisti.

Din Internet, am aflat că acesta este un munte de energie și putere deosebită. Am simțit-o pe noi înșine. Din cauza fricii de inaltimi, eu chiar de la balconul etajul al cincilea, nu le place să se uite în jos și acolo a stat pe marginea muntelui, văzută sub un lac de pădure în față și nu am fost speriat. Fiica la toate ca un cerb de munte a sărit peste pietre și, de asemenea, nu deosebit de frică. Frica a mers undeva, dar exista o certitudine că nu se poate întâmpla nimic rău aici. Panorama - fantastic, ei spun că există o vedere deosebit de frumoasă la apusul soarelui.

Călătoria noastră a durat șase zile, am vizitat fantastica insula Kizhi, cascada Kivach, a fost în parcul de munte Ruskeala și a văzut o veche biserică în formă de cort a Adormirii în Kondopoga.

Nu ne amintim de Karelia cu bucurie, nu. Cu o admirație și chiar aș spune - cu respect. Cu bilete pentru tren acolo și înapoi, cu toate excursiile și mesele, călătoria pentru doi ne costă aproximativ 35 de mii de ruble. Într-o zi ne vom întoarce să bem ceai pe balcon pe nopți albe, să mergem pe malul Lacului Onega și din nou să vedem minunile țării magice din Karelia.