Unde s-au dus heresii lui Ivasi?

Mai mult de 30 de ani au trecut, deoarece heringul lui Ivasi pe rafturi nu vede poporul. Dar încă își amintește cum ceva de neînlocuit și de neuitat, ca sprâncenele și stelele secretarului general Leonid Brezhnev în epoca de stagnare.

Vladivostoktsy amintesc încă de pescuit de toamnă pentru grăsime hering din Golful Ussuri atunci când cârligele japoneze fără momeală pentru câteva ore de pescuit pentru 70 de kilograme sau mai mult, dar, hering „prinde“ un gata făcute așa cum păstrează în borcane, dar întotdeauna delicios.

Și unde s-au dus herații din Ivăș? Timp de aproximativ 10 ani am spus această poveste misterioasă, mai precisă, tragică. Gone nu este găleata, ci întreaga populație a speciilor de pește. Potrivit estimării mele, de la 8,6 până la 19,6 mii de tone de hering a fost pierdută și nimeni nu știe despre această catastrofă naturală de importanță mondială și poate chiar să o ascundă.

Domnul mi-a permis să văd cu ochii mei amploarea acestei tragedii de pește. Locul tragediei a fost Golful Shamora, pentru a fi exact - plaja de nisip fără apă, de mică adâncime, cu acces direct larg la mare.

În acei ani am vizitat adesea Kamchatka în călătorii de afaceri. Pentru a spune că nu mi-a plăcut să zbor către Kamchatka, înseamnă, aproape, să mințiți. Ei bine, unii oameni nu vor să facă baie în izvoarele calde Paratunka, beți multă bere nefiltrată, cu teshkoy de Chinook sau de somon sockeye, dar nu și simplu „Zhigulevsky“ și condimentat „Admiralty“.

În această universitate mai veche din Rusia, a trebuit să aud de la un profesor asociat în economie din Canada despre licențele de licență și de licență ale științelor, despre magistratură și despre maeștri. La Departamentul de Matematică Aplicată, pentru prima oară sa așezat pentru un computer personal (PC) și a învățat unde se pregătesc programatorii PC-urilor.

În acel moment, oamenii trimisi în orașe și teritorii închise urmau să primească o vizită "binevenită" la biroul de pașapoarte. A trebuit să merg urgent la Kamchatka cu o misiune onorabilă - să aduc o torță de foc și să aprind o duză de combustibil de combustibil într-o fabrică de mobilier. Dar pentru ca asta să fie "bun" de la șeful biroului de pașapoarte, cu care eram bine cunoscut.

L-am sunat și m-am oferit să-i dau un lift la poarta casei lui. Vroiam să plec din camera de primire, în timp ce secretarul mi-a cerut să-i arăt golful lui Shamor, în care vrea să înoate.

Desigur, a existat o chestiune de costum de baie, dar apoi mi-am amintit că la intersecția unde va pleca șeful biroului de pașapoarte, există un magazin de sport din stațiune, unde puteți cumpăra un costum de baie. Am părăsit clădirea, am intrat în mașină și am mers la biroul de pașapoarte. Șeful mesei ne aștepta deja la răscruce. Am mers și am făcut cunoștință, și sa dovedit că el a apărat Leningrad ca parte a diviziei NKVD și că era rezidentă la Leningrad.

Oprit în fața unui magazin de sport pentru a cumpăra un costum de baie. Sa dus cu noi și ne-a dus imediat la biroul directorului. Mi-a cerut să găsesc un costum de baie importat bun pentru o doamnă din Leningrad, preferabil două.

Au existat trei tipuri de costume de baie: închise, semi-închise și deschise. Am luat toate cele trei. Mulțumit directorului, și ne-a invitat să o vizităm oricând. Invitația a fost acceptată cu recunoștință.

Pe stradă s-au despărțit. Veteranul sa dus acasă și ne-am repezit la Shamoru. Apropiindu-se de golf, încă în fața terenului de fotbal sălbatic, am văzut o imagine complet incomprehensibilă, ceea ce nu am văzut aici înainte. Întreaga coastă, în măsura în care putea fi văzută, era acoperită cu un voal alb sau o spumă albă continuă.

Nu am putut ajunge la mal. Ochii noștri erau o imagine teribilă: urme de furtună teribilă, tsunami sau taifun? Frica ne-a prins. Mașina se odihnea pe un arbore de pământ viu și mort de hering. Grosimea stratului format din pește pur fără nisip a fost de aproximativ de la 60 la 80 cm, lățimea de pește de la arborele de 8 până la 12 metri, iar lungimea - de-a lungul coastei de aproximativ 1500-1700 de metri. Înmulțind primele valori mici și apoi mari, pentru greutatea specifică a peștelui, se pare că heringul de pe țărm a fost de la 8,6 la 19,6 mii tone.

O astfel de tragedie teribilă, nu am văzut înainte sau după, dar este un fapt, și de ce nu cunoaște publicul din oraș, și pe Shamora acolo / h peste gard și paza turn, în cazul în care ar trebui să existe o taxă și jurnalele de bord, în care ambele ar fi trebuit să înregistreze.

Fellow, cu rochia ei în sus, ca un eron pacing pe apă, frică să se plimbe pe plutitoare pe suprafața valurilor de mare de pește încă vie și moarte. Am luat în trunchi o găleată de email și un termos de cinci litri, le-am umplut cu ierarhia de ivașă.

După întoarcerea mea de la călătoria din restaurantul Garage, nu numai o degustare a avut loc, dar după cum sa dovedit după 30 de ani, rămas bun de la Ivasi hering pentru totdeauna. Dar nu numai că nu am știut despre asta, nici măcar nu am putea gândi, nu am putut să o facem. Desigur, pe masă au apărut borcane cu stocuri de pivnițe: lecho, ciuperci, roșii și raznosolii.

Ajungând în garaj, am sărat ierarhia cu ierni uscate și am zburat la o călătorie de afaceri la Kamchatka dimineața. Într-o săptămână, am verificat mai întâi ce este cu peștele meu. În afara, totul părea foarte decent.

Am luat coada cu ambele mâini și i-am răsuciit, iar carcasa specimenului de testare a fost împărțită în două. După ce a mușcat partea dorsală, a concluzionat: nu este doar bun, ci foarte bun. Am luat trei bucăți și am intrat în garaj pentru vecinul meu. El a spus că ma adus din Kamchatka și mi-a oferit să încerc.

El a dat o evaluare - excelentă, și ar fi bine să o luăm cu o bere. Propunerea a fost considerată de urgență doar pozitiv. Am luat două cutii noi de 10 litri și am mers la vechea fabrică de bere de pe stradă. Gogol, unde regizorul a fost colegul meu de clasă pe DVPI. Beerul a fost turnat din robinet direct din rezervor și nefiltrat. Bineînțeles, l-au tratat cu hering. Rybka și ambasadorul i-au plăcut, iar termosurile de 5 litri s-au mutat în portbagajul mașinii sale oficiale. Șoferul a determinat cu ușurință calitatea: la bere în sine. Gourmet. Ar fi știut că o manca pentru ultima oară.

Președinte al garaj co-operative, și, împreună cu restaurantul „Garage“, a fost vicepreședinte și secretar de partid al Institutului de Chimie FESC, premium pe care le primesc în natură, sub forma unui lichid transparent, în borcan de trei litri cu cuvintele „rectificat 98.999%.“

Masina vecinului, un instructor sambo într-o școală de poliție, a fost lansată pe stradă. În cutia de pe masă, se așeză pe roți. 20 de litri de bere proaspătă nefiltrată, 3 litri de alcool rectificat pur și o găleată de smalț plină de hering sărat sărat din Ivasi.

Apoi, părea că a fost o degustare, dar sa dovedit că a fost rămas bun de la heringul de la Ivasi.

Yuri TRIFONOV, fotografie din arhiva familiei (stânga) și legendarul hering din Ivasi (nashzeleniymir.ru).

Bezrybnym Vladivostok numit. În forma sa naturală și producția de pește ar putea fi cumpărate în magazinele alimentare și chioșcuri, și magazine de pește specializate și pe piață: anșoa, sardine în sos de tomate, chiftele de oaie Chastikov în sos de tomate, păstrăv, somon, naturale, sub alb și sos roșu, Chum semuzhny întregi proaspete și sărate, afumate sau separat, Tyosha River, sturioni, caviar, cap, lapte; Sim, Chinook, somon sockeye, păstrăv, păstrăv brun, și este doar improvizat de somon, sardine și somon alb, hering grăsime Okhotsk, Pacific hering, cambulă, cod, biban, cisco, coregon, crap, crap, chefal, Coho, Elopichthys Bambusa, saury, halibutul , lipan. Un Rudd și chefal și pește un pescuit nu cred că a fost posibil să se cumpere de pe piață, în orice moment al anului, hering semuzhny sărat în bănci mari a bunurilor de producție și de schimb deficit, chiar și fără jenă că în partea europeană a Rusiei numit fața orașului și toate Primorye.

Ca un pescar amator, se evidențiază o linie separată: mirosit, somn, mirosit-malorotka, dar cambula, calmar, crabi, Dace, cod șofran, chiar și unul - 30 cm, cum poți să uiți?

Un pește din Lacul Khanka: vârful, ciocul gros, știuca, crapul, crucianul, balena ucigașă și râul taimen. Toate peștele pe care l-am enumerat în 1985 ar putea totuși să nu vadă, să prindă, să cumpere și să mănânce, ci să vadă și în magazine o abundență de produse finite din acesta.

Și astăzi suntem obligați să cumpărăm în supermarketurile din Polonia acoperite cu gheață, iar eu voi obține salariul din Malaezia.

Noi și Vladivostok am avut noroc, vântul maritim și munții care înconjurau locul accidentului, au reținut un nor radioactiv. Curând a început să plouă și elementele radioactive s-au așezat pe versanții munților. Și totuși oamenii și zona înconjurătoare au primit o doză de radiații.

Conform datelor oficiale, 300 de persoane au fost afectate de radiații. Informațiile despre morți nu au fost. După explozie, submarinul a ars mult timp. Focul ar putea fi eliminat numai prin inundarea reactorului. Mai târziu a fost retras, iar reactorul nuclear a fost turnat cu beton, după cum sa dovedit, timp de un sfert de secol. Astăzi submarinul nuclear de la uzina din Bolshoy Kamen este utilizat, reactorul nuclear este depozitat într-un loc sigur.

Și apoi autoritățile regionale lașe sub conducerea primului secretar al Comitetului Regional al Eroului Muncii V. Lomakin a încercat să ascundă adevărul de la oameni, că nu a existat nici o panică în rândul populației, nu numai Vladivostok, ci și întreaga regiune maritimă, precum și la plaja Shamora nu se tem.

Personal, cred că Ivasi nu a ieșit din radiații, pentru că au fost apoi gustați de cel puțin 30 de persoane și niciunul dintre ei nu a murit din cauza iradierii. Dar de la rectificat - două. Secretarul-diplomat Krasnodar, care a lucrat timp de 3 ani, a aruncat apartamentul care i sa alocat și a fugit în Leningrad.

Ce sa întâmplat cu peștele aruncat pe țărm? Să presupunem că nu este deloc dificilă. Comuniștii, cu ușurință și grabă surprinzătoare, și-au creat mereu dificultăți insuportabile și apoi, cu eforturi eroice, le-au biruit. Atunci populația nu a învățat despre această catastrofă naturală, au instalat trei posturi GAI, au dus buldozere și elevii de gheață pentru o duzină sau trei și le-au împins înapoi în golf cu peștele aruncat afară de mare. Pescarii, cioara, vulturul, cormoranii si alte pasari si animale au terminat comoara.

Dincolo de capete, la stânga de la Shamora, există un golf similar pe malul căruia se află tabăra de pionieri "Ocean", cu șederea pe tot parcursul anului a copiilor. Pot să presupun în siguranță că și heringul de la Ivasi a fost aruncat pe malul nisipos al taberei. Mă întreb ce cuvinte conducerea taberei ia explicat pionierilor eliberării peștelui pe uscat?

Herring și Ivasi în forma "vie" nu se întâmplă. Proaspeții mâncă pescari în mare imediat după captura. Altfel își pierde calitățile. Am privit personal și am mâncat un pește delicios pe drumul către Kurils-ul de Sud. Pentru că poate. Și ea este. La Moscova. Eu îl cumpăr personal și mă bucur în magazinele Dixie. Prețul este de 80-90 ruble pe borcan. Producătorul este baza Nakhodka sau Transfiguration. Pe borcan este scris: făcut chiar în mare la bordul unei nave de pescuit-plantă. Dar moscoviți rar iau conserve. Pentru ei, există bazare întregi cu magazine care vând orice fel de pește și calmaruri, inclusiv din Kamchatka, Sakhalin și Kurils. Desigur, toată înghețată, dar proaspătă. Pretul muscat, dar nimic, ia. În plus, s-au deschis magazinele sub brandul Vladivostok, unde printre produsele din alte piscine există și produse de pește în două direcții, caviar roșu, cocos și chiar crabi. Scumpe, dar, de asemenea, să ia. Deci, iwashi nu este exact ceea ce aveți nevoie, dar totuși peștele este foarte bun.

Pe Shamor, Ivashi nu a observat izbucnirea, dar izbucnirile masive ale scallop-ului au fost văzute în repetate rânduri. În același golf - chiar în spatele terenului, unde tabăra de pionieri "Ocean". Doar cojile de scoica se afla dupa o furtuna. Și, de asemenea, nimeni nu știe de ce sa întâmplat asta. Nu am disprețuit, am săpat niște bucăți mari de carne și le-am preparat - a fost plăcere pentru paradis. Nu știu dacă este așa acum, dar judecând după capturile actuale, totul se topește, resursele sunt epuizate. Cred că nici o scoică, nici o Ivășie, nici o hering pe care să-l înmulțească în aceleași golfuri amoroase au dispărut de mult. Este păcat.

Și mai mult. M-am gândit în timp ce citesc AB, și este Yuri Trifonov, care ma învățat o dată în 1969 modul de a conduce o mașină ( „Zaporojeț,“ nu are o cadă în care a depășit chiar și „Volga“), dar a fost frică să facă o greșeală. Dar acum, văzând fotografia de familie, am înțeles - el. Mașina se cunoștea. Clasic! Un conversantist interesant, povestitor, inteligent, gurman și doar o persoană bună. Yuri! Îmi amintesc, apreciez, sunt nostalgic. Bună ziua și toate astea.

Ești proastă? În 1985, liberalii începuseră deja prăbușirea țării, pretinzând că sunt comuniști.

Dragă Pakhom! Spaspambo este minunat pentru cuvântul extrem al eseului tău. Odată ce ați ajuns într-o țară vecină, un tip japonez ma ascuns în stomac și v-am întrebat un comunist? Samurai - i-am răspuns. El a mers în jurul meu și traducătorul a spus că sunt un yakuzu din Vladivostok. El clătină din cap și spunea că yakuzu și comunistul erau foarte bolnavi
Oleg, dar dacă fetele de pe plavaze ați pregătit obrajii tigăi de halibut, somon Chinook sau Chum, hering, și, dacă este ceva în folii căpitanului că, am vă va duce la vechiul club de rvbakov.

Desember, pe cinci baze maritime, două bmt și trei refs au fost pe drum. Să nu mai vorbim de flota de țânțari a tipului de nave. Lângă Kamchatka, Kuril, Sakhalin. În Okhotsk au adus craburi din capcane. Odată ce a existat chiar o balenă de tăiere pe "Rusia sovietică", a existat o astfel de balenare (căpitan-director a fost atunci vecinul meu în casa Kozlov). Desigur, toate delicatesele, pe cât posibil, în formă vie, prajite și fierte au încercat (obrajii, tishka, spatele, aripioarele etc.). Și, bineînțeles, lingurile clasice - roșii de caviar pentru căpitanul "Stolichnaya" și trei stele de cognac. Acum rămân doar amintiri. Din păcate.

Oleg! SPRP. că vă aduceți aminte de Rusia sovietică. Încă în viață sunt cei care au plecat de la 4 balene electromecanice la electromecanica superioară a bazei plutitoare. se află electricianul vânătorului 13. Eu prefer însă trei asteriscuri până acum numai armean cu dealul Ararat și nu accept nimic altceva! Și, bineînțeles, sosirea lui Sov. Rusia a fost prahdnik seara, întregul oraș îmbrăcat în mărfuri coloniale din Singapore și difeliroval lui Lenin, am invidie toate lopate! Pentru faptul că vă amintiți primul profesor vă mulțumesc, îmi amintesc, de asemenea, profesorul englez care a mers lagărele lui Stalin, inclusiv un top secret la Vostretsova care, după 1941 a fost echipajul naval. Sunați-l pe profesor. Aș vrea să fiu.

Am mers doctor, și apoi puteți spune eu, dar un autodidact ginecolog - pilot refmehanika navele mamă C Spassky și Anatoli Belyayev etc. încă amintit. Aș vrea să fiu.

Pe Vostretsov, unde echipajul naval, poetul Osip Mandelshtam a fost distrus. În apropiere există încă rămășițe ale carierei, unde reproșați au fost reproșați. Vladivostok este un oraș unic, iar oamenii săi sunt uimitori. Câți dintre ei au fost! În întreaga lume există copiii lui Vladik. Sau trece prin ea. Și este frumos că suntem de asemenea implicați în asta. Fiecare în felul său.

Am o listă de profesori care au trecut prin tabără, inclusiv FENU. împușcat. Visez pe această piatră să atârne semne ale celor care au trecut prin această tabără, iar rudele celui decedat sau trecut prin el vor adăuga liste.

Oleg! Aveți ocazia și dorința de a conduce la locul de tabără în care a murit Mandelstam și faceți o fotografie a ceea ce a mai rămas din cariera de piatră? AMPS. raportați pe această pagină. în avans!