Recenzii despre cartea de basme a scriitorilor germani

Povestiri ale scriitorilor germani.

Cele mai multe dintre lucrări sunt pilde. Desigur, ele sunt împletite cu diverse motive și regândesc vechile povestiri. Acest lucru este minunat și mi-a plăcut cu adevărat.

Toate aceste lucrări merită atenția cititorului. Dar am vrut să vă spun despre două dintre ele, remarcabile din diferite motive.

Primul este "Istoria reflexiei pierdute" de E.T. A. Hoffmann. Cu toate că, cu creativitatea lui Hoffmann, știu destul de bine, această poveste nu am mai întâlnit-o mai devreme. După cum puteți ghici din titlu, este vorba despre o persoană care a vândut diavolului reflecția sa. Tema dualității în sine este foarte interesantă și fascinantă, dar acum - nu despre asta. În timpul aventurilor sale, eroul îl întâlnește pe Peter Shlemil! Amintiți-vă? Acesta este tipul care a vândut umbra Diavolului. Cei doi chiar au vrut să se unească, astfel încât unul reflectat în oglindă, iar celălalt aruncă o umbră. Ei bine, nu-i minunat? Îmi place foarte mult când cartea conține detalii care o conectează la altul și creează un singur univers literar.

Al doilea este o poveste absolut uimitoare - "The Dragon Winner" de RM Rilke. Așa se întâmplă: un dragon trăiește în pădure, care amenință să devoreze toate fetele tinere și frumoase, inclusiv printesa. Cel care învinge monstrul, se căsătorește cu prințesa. Odată, prin pădure, trece un cavaler care a reușit să facă acest lucru. Acest lucru devine cunoscut. Orașul așteaptă, prințesa este nerăbdătoare. Poti ghici ce urmeaza? O nuntă, a trăit fericit după aceea? Nu! Cavalerul trece pur și simplu lângă oraș și merge acolo unde se duce! Este divină.