Recenzii ale cărții de vânătoare a oilor

Au fost câteva ore, așa cum am terminat de citit ultimele rânduri Hunt Ovine (denumit în continuare ea), și, iată, bandajarea rănilor și tratarea escoriații - Murakami la sfârșitul cărții, imediat după ce am împușcat deducțiile filosofice și citatele ascuțite - așezat în spatele revizuirii. Citind această carte, de mai multe ori, ca și în cazul în care în treacăt, el a amintit, „terminat de citit - trebuie doar să scrie comentariul dvs.“, în caz contrar acesta va fi ca ultima dată - va avea loc săptămâna (ca Agatha Christie), luni (inchis Tower), și chiar (Ea însăși într-un șoc) și aceste emoții de neînlocuit la sfârșitul cărții se vor dispersa, vor slăbi sau se vor dizolva complet. De data asta am făcut ce trebuia, dar de unde vin acest sentiment de gol? Și, uite, iar rana a început deja pentru a strânge, și bucăți mici sunt plecat, topit ca zăpada de munte în primăvară, și evaporat.

Uneori percepi ieri ca ultimul an. Și uneori percepi anul trecut ca ieri. Se întâmplă ca anul viitor să apară ca ieri - dar este complet rău.

Shinkansen, Furo, dzyunitaki tatami, Hokkaido, Haneda, dragul, Mishima, rezervor, tsubo, Ueno, Ecodom, Shinjuku, Shibuya, râul, Yakuza - de ce toate astea aici? Este doar un detector japonez: fie că ați vrut să citiți mai multe despre Japonia, fie că ați obținut microdoza necesară și v-ați lăsat să plecați.

Murakami cărțile pentru noi sunt ferestre mici, prin care putem urmări în mod ascendent viața din Japonia. Probabil, japonezii vor, de asemenea, ceva de genul asta, nu stii, Pelevin este transferat la nimongo? Dostoievski, ei deja s-au rescris și repetat exact, ceva nou pentru a le arunca.

Siluete de case împletit, firul de drumuri asfaltate împrăștiate în direcții diferite, agățat de Baggy parcare auto, ghem la terminalul de autobuze.

De dragul acestui lucru am citit cărți ∴

"Există o vânătoare pentru oi, există o vânătoare" aproape Vysotsky

De asemenea, am o problemă - să găsesc o singură oaie. Nu are nevoie să-l caute. Momentul și aici este, înainte să vă materializați. Toată mulțimea lor pe drumuri și în mall-uri. Ceea ce este mai mult decât deprimant - o oaie poate fi o consistență, un nebun și o cățea. Stilul lui Murakami este minunat - el crede cu sinceritate că numai debiloizii îl citesc, de aceea mereu mestecă tupizmul. "A mâncat 3 cârnați și am mâncat 2 cârnați." "Ea a stors 3 rahaturi, iar eu sunt 2 rahat." "Ea a venit cu 3 gânduri și am 2 gânduri." Un om mereu devine mai puțin, dar deja am stabilit că Murakami este un sicofant. Sau, dacă folosiți terminologia feminină, "domn". Acest gentleman, apropo, nimic nu împiedică utilizarea acelorași femei, ca și antipodul său - "capra". Aceasta este, de fapt, femeile Murakami sunt păcăliți, așa că feriți-vă de astfel de "domni".

Toți urmașii moderni de Rousseau (sau, mai degrabă, a fost să-l un alt om, dar magic binefăcători o dată), inclusiv Haruki Murakami, du-te prin această lume în căutarea pentru femei (sau orice alt) Sisko o suge pentru totdeauna, dar cu scopuri erotice ( "Vreau o femeie mai puternică"). Dacă este o formă de pervertire, atunci, cum se spune, în iad cu ei, să fie îndeplinite, așa cum doresc, nu există limite de acceptabile, dar în cazul de afaceri Murakami a trecut împovărat mod cinism japonez. Combinația de cuvinte analfabete, nu este adevărată, este ca "beția rusă" sau "untul de unt". A fost suficient să spun pur și simplu "japoneză". Doar Bellow ar fi putut avea "noutăți noi". Știrile sunt de obicei tipice, da. Sau ceva mai trist, cum ar fi "sex".

În general, literatura japoneză pentru orice altceva vă permite să jucați cât mai multe cuvinte pe care le doriți - oricum, nimeni, dar japonezul nu va înțelege nimic. În timp, va veni o altă revelație - japonezii nu înțeleg nimic. Deși această înțelegere este suficientă. Pe lângă înțelegerea faptului că nu sunteți japonezi.

Există. Bineînțeles că există. În spatele mestecării mundane a grubului japonez se află o armonie delicată, combinată cu frumusețea acestei lumi. Pentru o grămadă de fete japoneze este destul de ușor să se comporte că există o foame spirituală subconștientă. În spatele dulapurilor cu discuri de vinil există praf, praf, un muzeu cu trei viteze și scheletul negru al lui Charlie Parker. De aceea, ne putem gândi întotdeauna nici măcar la un supliment, dar cel puțin la un sens, pentru că nu avem nevoie de ea inițial. În această lume există turme nu numai de oi, ci și de oi, de aceea nu merită să intrăm în cineva. Oile sunt nemuritoare în Murakami. Destul de bine, pentru că prostia este nemuritoare.

Care este "Trilogia șobolanului"? Dacă formulați pe scurt: despre singurătate. Despre "nerealizat" Alexander Green. Numai, spre deosebire de clasici, Murakami nu face ca aceasta să fie o tragedie. După cum am spus, totul este foarte, la obișnuitul obișnuit. Fiecare dintre noi trăiește cu sentimentul unui miracol minunat, promis de sus, care se va împlini. Și toată lumea înțelege că nu se va întâmpla nimic. Dar nu suntem supărați de asta. Pur și simplu bem bere, ascultăm muzică, aranjăm întâlniri ocazionale cu femei. Probabil ar trebui să fie așa?

Și da. Pentru prima dată în 20 de ani, Beatles sună din nou în căștile mele :)

dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să opriți închiderea ușilor. H. Murakami

Dar acesta este primul strat cel mai superficial. Sapi mai adanc, si tu impreuna cu eroii găsesc un loc unde îngheață pe o notă un moment în care tăcerea se îngroașă în cazul în care singurătatea dispare, iar în cazul în care o lene imensă se transformă într-un obicei minunat pentru a observa frumosul. Într-un cuvânt, viața este despre noi, despre noi și pentru noi.

"Vânătoarea de oi" este bună chiar dacă încurajează reevaluarea. La momentul ea a lăsat unele rezultate pozitive subtile, dar clar și bine definit că ani mai târziu mi-a adus înapoi la această carte - probabil în căutare de sens suplimentar, nu excavat pentru prima dată, sau poate dorința doar pentru a vorbi.

Impresia principală a celei de-a doua abordări a fost hedonismul. Ia-o mulțime de bani pentru a călători țara într-o stare relaxată, nu suprasolicitați, găsi o casă confortabilă la sfârșitul căii, nu întâmpină nici un pericol, dar încă da toată o doză suficientă de sens și semnificație! În gură, respirația era înăbușită. Asta ar putea apărea, probabil, numai Murakami. Un prieten al eroului îl numește (nu presupun să citez textual) Viața cu o majusculă și imediat frunze sale trei lucrări pentru a însoți erou în călătoria dubioase în cazul în care ea, de fapt, nu suna. Eroul însuși alege până la punctul că el este pur și simplu urât angajat în răutate și amânare - cu toate acestea, omul din depozitul său este pur și simplu în imposibilitatea de a pleca în dimineața următoare, el este pur și simplu stolid! Unde a găsit Murakami o astfel de "viață", într-adevăr în Japonia? Și acest hedonismul, cu aromă de atenție la frumusețile naturii și de tipul de oraș, meditație de uz casnic, carte e de rahat și dă un sentiment de basm și de un realism ciudat în același timp.

Sub această „melodie pe îndelete pentru flaut“ se dezvolta syuzhetik foarte inteligent, subțire, vag familiar, dar unic, condus înainte de a vorbi, la un pas de o bătaie de joc adolescent și schimbul de koans. Cocteilul este ușor, dar bate la creier. Cu toate acestea, totul este ușor aici: placa geo-și psiho-mistică, pericolul, pesimismul, începutul răului (care, se pare, încă există în roman), poate chiar și prietenia. Viitorul pare, de asemenea, erouului nu împovărătoare. În ceea ce privește gestul simbolic de a refuza bani, aceasta este departe de o tehnică originală în acest tip de literatură. Spre deosebire de un hobbit care sa întors la portul de argint și de la altul care sa întors în casa și grădina sa, eroul nostru se întoarce la viața din care fuga lui a fugit. Într-un apartament gol, cu o pisică de îngrășare, stricând aerul și nevoia de a-ți construi viața din nou. Deci, ce este această viață, în cele din urmă? Nu este redusă la moarte, care este prea mult în roman. Sau să te găsești? Sau încă - plictiseală?

Nu, este mult mai interesant - ce sa întâmplat cu prietena lui?

Judecând după sfârșit, eroul se îndepărtează din trecut, însoțit de ceva de genul unei binecuvântări. Numai acum știe unde? Cu toate acestea, nu contează. Dar în bar va fi un biliard și un jukebox.

Iată o opțiune de viață. Vino la Murakami, turna-te. Vânătoarea sa terminat.

Gândurile converg și diferă, ce să scriem despre această carte.
Spune că cartea este super ca nu voi spune, dar voi continua să mă cunosc cu Murakami. Poate doar o carte nereușită pentru prima dată. Dar, în același timp, cartea a fost ușor de citit, am vrut să știu cum s-ar termina și cum toate acestea sunt interconectate. Au fost descrieri foarte frumoase ale naturii și aruncării emoționale, experiențe.
Cazul în care povestea nu este reluată dintr-o parte este imposibilă, pentru că este foarte puțin clar cu privire la principalul complot al cărții și, pe de altă parte, nu este clar de ce. Oricine vrea să citească el însuși și cine nu-i place Murak, nu va ajunge niciodată la această carte.

Ființa nu este o manifestare a voinței personale, este un fenomen haotic. Sunteți în fața mea - nu deloc o ființă individuală, ci doar o particulă din haosul total. Haosul tău este haosul meu. Haosul meu este, de asemenea, al tău. Fiind este comunicarea. Comunicarea este esența ființei.

La Murakami, dacă în primul capitol există un pistol, atunci nu neapărat în narațiunea ulterioară pentru el, va exista un loc. Iar câteva dintre momentele care ne par să trecem și complet neimportante ca rezultat sunt împușcate.

O carte despre fiecare și pentru fiecare. Pur și simplu fiecare carte își are timpul de lectură și de atitudine.

Repet că fiecare carte își deschide propria sa carte, dezvăluind exact acea parte, unghiul de viziune care este individual pentru o singură persoană. Cineva vede aici imitația lui Goethe, gândul unui om care vinde sufletul diavolului în schimbul puterii și puterii, cineva vede ideea cărții în căutarea sensului vieții de către om. Am văzut tristețe și singurătate aici. Doar o persoană singuratică, el nu are nume, ca toți eroii cărții, în locul lui îți poți imagina pe oricine. El este o persoană obișnuită, nu observa nimic, nu iese în evidență de masa generală. Dar cât de singur este pe pământ? Deși are prieteni, există o fostă soție, există fete cu care intră în contact. Dar nu este așa. Nu există fericire în viață. Poate de aceea este însărcinat cu misiunea de a găsi misterioasa oaie. Și nici nu bănuiește ce va face această chestiune pentru el. Vreau să cred că personajul principal după deznodământul problemei sa reînviat cu adevărat.

Se pare că există multe fapte inutile în carte, prea multe detalii. Dar nu. Pătrunzi în lumea Murakami, vărsați în viața personajului principal și apoi - bang! - și sfârșitul. Se părea că stați doar în munți și acum încercați să înțelegeți - ce a fost? Și ați reușit să găsiți și să prindeți oile.

Despre tot și despre orice. Și lăsați cartea deschisă pentru toată lumea în felul ei, deci și mai interesantă. Și eu, simt, o să mai deschidă și în ea ceva mai mulți ani. TSAT.

P.S. Nu știu cât de mult sunt legate de cărțile ciclului, dar cred că ar trebui citite și ele.