Italia mea

Grotes Freassi este tărâmul gnomilor subterani.

Toți iubitorii de peșteri subterane sunt dedicați

În regiunea Marche în apropierea Ancona (Ancona) în apropierea orașului Zheng (Genga) într-un parc natural Gola Rossa di Frasassi au frumusețea uimitoare a pesterilor carstice, peșteri Frasassi (Grotte di Frasassi) deja de mai multe ori în conversații cu diferite persoane ieșit la suprafață aceste aceleași peșteri.

Vorbeau despre aspirații și epitete nesfârșite și încă nu am putut ajunge la ele.

Într-o zi, soțul meu și cu mine ne-am adunat și am plecat. Era tulbure, plictisitor, puțin umed.
În piața din apropierea parcului există o mulțime de corturi de suveniruri din piatră, dar ne grăbim, pentru că nu a mai rămas prea mult timp înainte de închidere. Un drum asfalt se înclină în jurul unui munte acoperit de pădure, iar chiar în munte au apărut uși masive uriașe - intrarea.

Totul a fost stors înăuntru. Mi-e teamă de un spațiu închis, am nevoie de un spațiu, de o fereastră, și apoi de o temniță.

Dimineața, turniclul la intrare ca muzeu, ceva ce așteaptă un grup de oameni.

Grotele din Frasassi

Sa dovedit că inspecția este însoțită doar de îngrijitor și numai în grupuri.

Chiar în spatele unui paravan de sticlă dintr-o dată am văzut întins pe podeaua casca portocalie cu built-in ei lanterne, cum ar fi minerii, cârlige coarda groase sau subțiri.

Ei bine, este în zadar. Acum, totul este pus pe mine, fixat pe o frânghie și târât prin peșteră întunecată, îngustă și coarda se va rupe cu siguranta, si am uitat ce altceva fisuri de piatră, și voi muri de singurătate și de pofta, și să nu mă vadă mai mult soare ...

Deci, trebuie să scăpăm de aici.

Mâna fermă a soțului meu ma împiedicat.

Noi mergem după toate. Un alt coridor, din nou uși închise, securitate.

Doamne, e depozitul unei bănci elvețiene?

Și, în final, ca într-un basm despre Ali Baba, ușile s-au deschis și am intrat. Am fost fără cuvinte. Nu există cuvinte în limba omenească care să transmită în mod adecvat ceea ce părea la ochi.

Grotele din Frasassi

O sală uriașă, aici și acolo, iluminată cu lămpi ascunse, se deschise înaintea ochilor mei.

Aceasta a fost Abisul Ancona ("Abisso Ancona"). Ghidul sa bucurat de efect. De obicei italienii vorbesc, peste tot și întotdeauna, cu excepția masei și apoi - a tăcerii. Oamenii sunt fără cuvinte.

Mi-am aruncat capul înapoi, încercând fără succes să văd plafonul. Seiful se pierde undeva în întuneric.

"Înălțimea tavanului este de aproximativ 100 de metri" - vocea ghidului mi-a zburat. "Un grup de exploratori de peșteri locali au rătăcit pe munții locali și au căzut practic într-una din peșterile superioare. Nu au îndrăznit să coboare, au aruncat o piatră pentru probă și au calculat înălțimea peșterii până la cădere. Acest lucru sa întâmplat în 1971. Din acest moment începe istoria descoperirii grotelor.

Grotele din Frasassi

Apoi, peșterile s-au cercetat încet, banii au fost găsiți în trezorerie pentru a dota toată această frumusețe. Foarte adecvate și nu depășite, dotate cu iluminat, rampe pietonale construite, scări cu balustrade și bare.

În prezent, lungimea peșterile deschise se află la 13 km distanță, iar examinarea lor durează aproximativ 3 ore, cu trainerii si cu echipament complet, chiar în căști de protecție, astfel încât ma speriat la intrare. Acest lucru este pentru speologi amatori, și așa privitori ca noi suficient, și o oră (75 minute) și un traseu scurtat.

Până la sfârșitul turneului, am fost deja obosit și din această splendoare, iar de la amurg, am vrut să mă ridic în habitatul obișnuit.

Dar în prima clipă încercam doar să diger dimensiunile halei. Ca și cum o mie de gnomi au lucrat fără odihnă timp de o mie de ani, creând un spațiu liber vast, ascuns sub grosimea muntelui, pentru unele scopuri gnomiste. Și apoi, pentru ao umple cumva, ponastavili și ponazravesili de diferite feluri, culori și dimensiuni ale stalactitelor și stalagmitelor.

Bancuri deoparte.

Grotele din Frasassi

Numai în timpul turului, pentru a începe să înțeleagă pe deplin ce o lucrare uriașă a fost făcut prin natura peste milioane de ani, în tăcere și întuneric, ascunse de ochii indiscreti indiscreti, picătură cu picătură, zi după zi, secol după secol. Este în astfel de locuri vă c cap acoperă concizie înțelegere a existenței noastre pământești, și se pare că această încercare de om inutil și naiv de a crea ceva etern și perfect, ca acest spațiu frumusete ireal.

Ghidul a urcat pe rampa metalică, ne-am întins în spatele ei, ne răsucesc capetele, gemînd, țipînd, admirînd.

Dintr-o dată, în fața nasului, un trandafir imens de 10 metri, în formă de stalactit, alb și roz, umed, ca o carne vie de sex masculin. Au fost glume, râsete, oamenii s-au relaxat, camerele au făcut clic.

Grotele din Frasassi

A urcat o urcare ușoară și ușoară. Și eu am lucrat neobosit, împușcând cadrul cu cadru. Bineinteles, am reusit sa surprind ceva, insa la imensa mea durere, Abisul de la Ancona nu a mers. O sala prea mare, prea intunecata. Camera mea preferata ma dat afara.

Dar restul pe care îl puteți admira - peisajele bizare, uneori doar extraterestre, care mi-au deschis pentru fiecare nouă viraj. Am vrut să surprind toate colțurile, să nu ratați nimic, dar sa dovedit a fi o sarcină imposibilă.

Grotele din Frasassi

Fiecare nouă peșteră părea mai frumos decât cel precedent, ziduri uriașe cu excrescențe monstruos de calcar alternate cu peșteri de aer gratioase, ascunderea întuneric eșecuri, fără fund, umplut cu apă. Hale Magnificent a reușit reciproc, ca suita de palat, cu singura diferență fiind că, uneori, plafonul se înalță tot în sus, și, uneori, a trebuit să se aplece pentru a evita crashing în frunte atârna deasupra calcarele direct lângă capodoperă în fața ta.

Lumânări Hall, camera 200 (de la 200 de metri coridor carstului, pe care le-a dat numele său), Sala infinit ... .Speleologi, deschide-l, rătăcit în jurul perimetrului camerei în căutarea unui mod - de unde și numele a fost născut, White Hall - din cauza calcarului culoare albă de zăpadă, Bear Hall - datorită stalactitului, a cărui formă este similară cu carcasa ursului.

Grotele din Frasassi

Aici umiditate 100%, și o temperatură constantă de aproximativ 14C. Deci, sacou, luate pentru fiecare pompier, a fost foarte util.

De ființe vii, aici trăiesc numai salamandrii, homari și lilieci.

Stalactite și stalagmite, mari și mici, numai în curs de dezvoltare, alb, roz, crem părea să crească din pământ sau amenință să aducă în jos pe capul lui de tavan.

iluminat inteligent, verde sau albastru, a creat iluzia că unul are doar să meargă pe rampă și în tăcere strecura adânc în coridor slab luminat, care duce adânc în munți, și veți vedea există o cameră ascunsă misterioasă în care trăiesc locuitorii lor subterane basm viață ale muntelui - mici gnomi harnic cu lungi barbe bine îngrijite. Sau, dintr-o dată, există un sentiment înșelător că razele soarelui au lovit o grosime multimetrică a pietrei și există o ieșire la suprafață.

Grotele din Frasassi

La un moment dat, am vrut să fiu singură, grupul a dispărut la colț. Nu mi-a fost frică, piesa este dotată cu indicatori cu direcția de mișcare, iar întunericul nu era complet.

Ce tăcere neamenajată! Doar sunetul slab al picăturilor de caderi nenumărate. Aici este - motorul etern al naturii, nu pentru oa doua construcție de oprire ... 1 cm peste 100 de ani ....

Și totuși, uneori, vine înapoi la mine acest sentiment - suntem aici, trăiesc, mănâncă, dorm, undeva să fie cu întârziere, pentru un motiv oarecare, vanitatea, și acolo, în adâncuri, în întuneric și tăcere, doar ocazional deranjat voci curioase și oameni neliniștite , peste tot împingându-și nasul, continuând munca nesfârșită, o picătură pentru o picătură, un secol după secol ...

Grotele din Frasassi

M-am prins cu grupul. Ghidul a invitat toată lumea să participe la experiment. "Vrei să te prezinți pentru un moment pe site-ul descoperitorilor acestor peșteri?".

În realitate, nu a fost foarte de dorit, dar nu a existat altă alegere. Ghidul a rotit întrerupătorul și întunericul a căzut. E bine că am reușit să-l prind pe soțul meu.

Nu, nu fi un speolog în această viață. Sunt o pasăre albastră, am nevoie de aer și de aer. Și îmi place întunericul și tăcerea numai în timp ce mă culc în patul meu. Au trecut 5 minute și am mers împreună la ieșire. O oră a zburat. A fost o sațietate, aparent din faptul că totul era prea ... nu prea, nu puțin, dar prea ... esagerato, așa cum spun italienii.

Ultima privire la Abisul Ancona ... Turul mergea într-un cerc, începutul și sfârșitul erau la un moment dat.

Adio, Frasassi! Nu te voi uita niciodată.

Grotele din Frasassi

P.S. Iar gnomii vicleniști nu ne păreau. Dar eu știu că ei se ascund undeva, așteptând ultimul dintre acești oameni enervant merg, lumini se sting, iar ei vor fi din nou singurii conducătorii de drept ai acestui taram magic subteran.

P.P.S. Cea mai bună parte este că, din cauza imposibilității de a părăsi complet rampa, pereți, stalactite și stalagmite păstra puritatea naturală curat, nu sa pângărit de graffiti și inscripția „Aici a fost Ioan.“ Și nici o bucată de calcar nu poate fi ruptă în memorie.

Grotele din Frasassi

Lăsând lumina zilei, am cumpărat un suvenir într-unul dintre magazinele, care rulează, în ciuda orei deja târziu după standardele italiene, un mic suvenir - o copie a grotă. Ingenios ales și bucăți lipite de calcar se joacă în soare, amintindu-mi de un miracol viu că am fost în stare să martor - despre peșteri Frasassi.

Informații pentru speologi.

Există două căi de diferite nivele de dificultate.

Primul este ruta albastră. Durata 2 ore. Catacombele cu pasaje înguste și podele alunecoase, uneori foarte murdare, holurile Infinity, „Cinnamon“ Hall Finlanda. „Sala Fabbritsio politicos“ și „Ei bine, Lucia“, cu incredibilul „piele de leopard“, dar asta e ceea ce este, eu nu vă voi spune - nu știu ...

Al doilea este roșu. Este considerat mai avansat dureaza 3 ore si incepe cu Hall infinit, apoi de-a lungul perimetrului de legătură prapastia de 30 de metri numit „groapă Falconara“, apoi Zo - metru îngust coridor de coborâre la 10 metri adâncime, sali de „Step“, „Elephant "Apoi, din nou catacombele înguste.

Krasnoyarsk este posibil pentru speologi, care sunt utilizate într-un alt mod de viață, peșterile locale par prea bine organizat, iar riscul nu este cea în peșterile sălbatice din Munții Sayan, dar Frasassi, cuvântul potrivit, trebuie să vină doar pentru a le admira.

Grotele din Frasassi

Fantastic frumusete! În New Athos am fost - foarte frumos, dar în Frasassi - nu, dar sper să vizitez. Vă mulțumesc foarte mult, foarte frumos, foarte interesant! Sunt absolut de acord cu tine, cu orice țară, iar Italia este chiar mai mult - un subiect inepuizabil pentru studiu și cunoaștere! Noi, într-adevăr, nu ne cunoaștem foarte bine patria noastră, și alte țări - pentru a fi sigur! Vă urez succes!

Este incredibil și uimitor ... foarte fascinant.