Gromov și piatră - recenzie a jocului Thunderstone de la bord, zaruri frogate - blog despre jocuri de bord

"3 felinare, un pumnal și un militar - frică de mine, ficat!"

Fiecare copil are un basm preferat. Când se culcă la culcare, ea cere tata sau mama să spună această poveste special, înainte de culcare, care este atât de plăcut să asculte, și apoi jumătate din poveste de a adormi. Și părinții ea a fost departe de dinții rigidã și, eventual, înainte de bolnavi, pe care ei încep să inventeze noi povesti, schimba caracterele pentru a distra într-un fel te. Dragă, astăzi îți voi spune un basm interesant. A fost scrisă o dată de unchiul Vakkarino într-o formă narativă colistă, dar probabil ea a fost obosită de tine, așa că povestea mea va fi puțin diferită. Se numește Thunderstone.

Pentru orice poveste există un indiciu, așa că să începem cu asta. Era necunoscut atunci când, este necunoscut în ce univers. De îndată ce a fost creată lumea, despre care conduc povestea, Creatorul ei a fost dat locuitorilor lumii Magnetic Thunder Stones, care le-a acordat o putere specială proprietarilor lor. Dar aceste pietre magice nu erau suficiente pentru toată lumea și, ca de obicei, în astfel de cazuri, războaiele încep să se înfurie pentru dreptul de a le deține. Și această lume nu a fost o excepție. Sânge se toarnă pe râu, oamenii murind pentru Pietrele Thundering.

Cu câteva secole în urmă, 8 arhangheli au sigilat primul Thunderstone în temnița Grimhold. Nici măcar nu știu de ce au făcut-o, este bine sau rău, dar ce sa făcut este făcut, nu se întoarce. Dar, de îndată ce slujitorii răului au învățat despre asta, coridoarele temniței au inundat imediat. Mulți oameni știau despre acest loc și se temeau să se apropie de temniță. Dar au existat și războinici curajoși care au găsit în ei înșiși rămășițele curajului și curajului și au coborât în ​​adâncurile Grimhold. Dar nimeni nu sa întors în viață de acolo.

Acest lucru a durat mulți ani, în timp ce unchii inteligenți ai companiei americane AEG nu au permis nimănui să atingă această lume; și tu, de asemenea. Ei într-un fel într-un mod puternic a redus lumea la dimensiunea unei cutii mici. Și acum toată lumea poate încerca să treacă testul, să coboare în temniță și să iasă din ea cu Thunderstone în sânul lui.

Înainte de a vă trimite în modul "bun", adică trimiteți monștri în temniță, trebuie să vă spun despre tot ce vă puteți confrunta. Știi, de exemplu, cu ce arma este mai bine să mergi la Pegasus? Cum de a trata o boală pe care o puteți ridica de la un nevad tifos? Da, ridică din umeri și îți spun ce?

În lumea noastră de Thunder Rock există două locuri principale - un sat și o temniță. În sat există eroi care pot fi angajați și obiecte pe care le puteți cumpăra. Ei bine, cu temnița totul este clar - există monștri și undeva în castron se află o piatră magică (adică sub puntea monștrilor).

La începutul jocului veți primi o punte de 12 cărți, în care vor fi 6 militieni slabi, 2 pumni, 2 consumabile și 2 torțe. Dar puteți utiliza doar 6 cărți pe rând - regula principală a industriei construcțiilor navale.

Fiecare rundă va avea de ales - fie mergeți în sat pentru a cumpăra carduri noi, fie du-te în temniță pentru a umple un monstru dinozaur.

De îndată ce monstrul părăsește jocul, unul nou vine de la punte. Și dacă aveți suficientă tăcere, curând rândurile ființelor rele vor începe să se subțieze și undeva în depărtare o rază de Thunderstone va străluci. De îndată ce o aveți la lungimea brațului, luați-o imediat și alergați mai repede la ieșire.

Dar moralul acestei povestiri este acesta: câștigătorul nu este cel care va avea în cele din urmă piatra, dar care a marcat cea mai mare glorie, exprimată în punctele de victorie care dau cărțile.

Iată la tine pe platforma de lansare, iar satul principal nu este dus, altfel te cunosc ...

Și această versiune Russified este pe masa mea.

Deschideți caseta și vedeți regulile, jetoanele de experiență și multe cărți (498 de piese). Organizatorul este fabricat din plastic slab, așa că, în timp ce cutia a fost transportată la mine, a reușit să se spargă în mai multe locuri.

Când am terminat să mă uit la cărți și am vrut să le extind în celule, am fost surprins de faptul că în cutie nu exista nicio schemă. Nu aveau sens să-i arunce de la chel, pentru că atunci ar fi trebuit să fugi în jur, căutând grămada potrivită. După cum sa dovedit, încrustații încă acolo, doar uitați sau pus într-o cutie, sau modul în care aceasta ar trebui să fie, dar îl puteți descărca de pe internet (cel puțin cu aceeași Tesero). Imprimat, laminat - în cele din urmă jocul este gata pentru utilizare.

De fapt, propoziția descrie toate regulile pentru un producător de creion cu experiență, astfel încât să devină clar că acest joc este pentru joc. Toate principiile kolodostroeniya au rămas relevante în acest desktop. Începeți jocul cu cărți slabe, cumpărați cărți noi mai noi, punțile se termină - o amestecați și o jucați cu o punte progresivă.

Jocul are eroi, vrăji, arme, obiecte, monștri, boli.

Ce au eroii? Așa e - puterea, prețul, proprietatea. Apropo, aici merită observat un punct interesant că forța din GM nu se aplică abilităților de atac ale eroului. Este necesar pentru arme. Eroul are putere, arma are greutate. Dacă greutatea este mai mică sau egală cu forța, atunci eroul poate echipa acest element. Dacă greutatea este mai mare decât forța - Îmi pare rău, eroul tău este prea slab și pentru el acest cântar de 500 de kilograme nu este puternic. Echipa de atac este alcătuită din modificatori - în partea de jos a cărților se scrie uneori "+1 pentru a ataca", "+3 pentru atacul magic" etc. - aceasta este figura corectă.

Temnița este o punte de monștri, în care undeva în cele 11 hărți ulterioare este o tunete. Înainte de începerea jocului, luați 3 cărți din acest pachet și le răspândiți într-un rând. Aici ajungem la un alt chip de joc - locația cardului monstru față de punte este de o importanță deosebită. Cea mai apropiată hartă de pe punte se află pe rândul 3, următorul în al doilea rând și cel mai îndepărtat în primul rând. Acest lucru este necesar pentru calcularea pedepsei pentru iluminare.

Logica astfel de lucruri aici - monstrul din primul rând cel mai apropiat de ieșirea din peșteră, așa că are o iluminare fină 1. Un monstru de-al treilea shastaet rând, în general, undeva în adâncul temnita, unde întuneric chiar și întuneric pas, astfel încât există o penalizare de 3.

Și ce fel de iluminare este asta? Și asta e doar o amendă pentru a ataca. Ca orice monstru decent, el are sănătate și proprietăți. În tabletele obișnuite, atacul total al unității ar trebui să fie egal cu sau mai mare decât starea de sănătate a detașamentului. Dar în Codul civil încă mai trebuie să calculeze pedeapsa de iluminat. În ce serie este monstru? În al treilea rând, înseamnă o amendă de iluminare 3. Dar un alt monstru spune că are -1 mai mult pentru lumină. Ie deja 4. Dar avem un obiect care ne dă +1 la lumină (pictogramă specială pe hartă). Pedeapsa totală este 2. Dar pedeapsa finală este încă înmulțită cu 2. De exemplu. 2x2 = 4. Echipa noastră are - 4 pentru a ataca. Am fost puțin deranjat la început că este imposibil să stabiliți dacă sunteți un monstru sau nu. Mai întâi trebuie să stați jos și să numărați cu atenție. Dar, de-a lungul timpului, a obișnuit și sa oprit din transpirație.

Aspectul pe masă

Ie la începutul turnului vedem toate cele 6 cărți de pe mână și vedem monștrii care sunt disponibili în momentul jocului. Considerăm atacul total al detașamentului nostru și ne imaginăm dacă putem umple pe cineva. Putem? Valim. Nu putem? Mergem în sat.

În sat cumpărăm tot felul de junk și eroi. Și în sat puteți pompa un detașament. E minunat, nu-i așa? Pentru a satisface elementul jocului de rol într-un astfel de loc este întotdeauna plăcut. Când împușcăm un alt monstru, el ne oferă experiență sub formă de jetoane. Militia si eroii au o cifra in partea de jos a cartii, care este responsabila pentru nivelul in sus, adica ridicarea nivelului. Prea multe contoare de experiență trebuie să fie abandonate pentru a schimba un card obișnuit pentru cel pompat.

Da, este un alt chip de joc! Toți eroii au niveluri - 1, 2 și 3. Și în grămadă se află în funcție de nivelul - de la vârful 1, apoi la 2 și 3. Eroul primului nivel este mai slab și mai ieftin. Nivelul al treilea este puternic și scump - totul este logic. Cheltuiești jetoanele de experiență și schimbi cartea de nivel I la nivelul 2. Sau de la 2 la 3. Și a treia pentru nu, pentru că este deja la nivel înalt.

În curs puteți merge fie în temniță, fie în sat, sau nu puteți merge nicăieri și să alegeți o vacanță. În acest caz, puteți arunca o carte din mâna dvs., ceea ce vă împiedică să jucați.

Regulile pe care nu le-am provocat dificultăți în înțelegere, am înțeles totul pentru prima dată. Poate pentru că știam deja ce fel de joc a fost, și am o experiență bună în jocurile kolodostroitelnyh.

Ridicați mâna, care îi place să taie monștri în jocuri? Ce, doar l-am ridicat? Nu cred. Sunt exact același titular de creion, căruia Dominionul părea abstract, uscat și amabil. Înălțarea, în general, a sugerat ceva incoerent, în cazul în care puntea în sine este de gând să, și gândirea în joc este, în general, dăunătoare. Deși există și eroi și monștri. RuneAge este bun, dar prea puține cărți.

CC oferă posibilitatea de a juca în simulator de erou - să ia magicianul, să-i dea un personal magic mână, să învețe să arunce faerbolly în buzunar pentru a pune samosvet și blocați-l în temnita cu zhudastikami că va ucide pentru a obține prada și piatră experiență. Iată o altă asociație - vechiul calculator de tip Diablo. Și în unul și în celălalt joc există un sat și o temniță. Doar în Codul civil aflat sub conducerea ta nu va exista un singur erou, ci mai multe.

Ediția de bază a jocului oferă un joc de solitaire. Toată lumea adună ceva pentru sine, blândește ușor cărțile și trece trecerea la un vecin. Există, de asemenea, un element de noroc în el. Este în toamna monștrilor pe masă. La începutul jocului, toată lumea are punți slabe, monștrii sunt periculoși, armele din sat sunt scumpe. Și dintr-o dată apare un monstru mort, cu care vecinul este ușor de tăiat și în loc de el vine un om rău rău, care este prea greu pentru tine. "Din nou, toți monștrii lumina au fost transferați, dar mi-au lăsat greu", a spus prietenul meu în ultimul joc.

Una dintre cele câteva hărți cu interacțiune

De asemenea, aș dori să spun foarte mult despre strategie, dacă am găsit-o în volumul pe care aș dori. Îmi place Dominionul pentru alegerea unei strategii de 10 cărți care să-mi aducă victoria. Și aceasta, de regulă, 3-4 cărți, care interacționează perfect între ele. Poate că acesta va fi un strat de strategie și rivalul meu mă va depăși în viteza de a forma 8 monede în mână. Sau poate îmi voi rupe strategia altor jucători, ceea ce este și frumos. În CC puteți lua toate cărțile într-un rând, dar apoi în mijlocul jocului aveți deja o cusătură completă în pachet și un "cadou" poate veni să joace pentru ca nu puteți ucide un monstru sau să cumpărați nimic în sat. Vă puteți concentra pe anumite cărți, cumpărați-le numai, astfel încât, de exemplu, piticii cu ciocane și auto-ilustrații vin în mână. Numai că nimeni nu poate garanta disponibilitatea unor monștri potriviți. Și odată cu întâmplările unui set de cărți pentru fiecare jucător, de fapt, șansele de a câștiga sunt aceleași. Ie în cele din urmă, am decis că nu are sens să căutăm o strategie în joc. Toate tipurile de carduri ar trebui să fie o sumă moderată și este mai bine să ai mai multe cărți universale care să ofere atât un bonus pentru magie, cât și un atac normal și să lumineze.

Chiar îmi place să colectez un combo în Dominion, când poți aranja un turneu de merriie, trecând peste aproape toată puntea. Nu există așa ceva în Codul Civil. Aici, în cel mai bun caz, în sat, puteți renunța la vrajă și puteți forma mai multe cărți în punți. Dar nu există carusel. Prin urmare, în ciuda mecanicii generale, jocurile s-au dovedit la fel de diferite.

Aici este un alt exemplu al deciziilor strategice relative în joc: în cazul în care monștrii sunt slabe, le face ușor, dar apoi au presărat pe punte în sine, deși aduce 1 punct de victorie. Merită să le bați sau să așteptați ca monștrii să fie mai grași? Dar pentru mine, această întrebare nu există, pentru că mă tem că data viitoare nu voi primi înapoi monștrii normale, în timp ce adversarii au deja obține experiențe și VP lor. Bineînțeles să bată pe toată lumea.

De aceea nu știu ce să spun despre strategie în joc. Pentru mine, este fantomatic, iar pentru cineva, poate este și te face să gândești.

Chiar îmi place arta. El este ținut în aceeași temă, deoarece artistul este unul - Jason Angle. Nu că sunt foarte impresionat de imaginile elfilor și dragonilor, dar desenele sunt în regulă.

Pentru plusuri voi purta pragul scăzut al intrării. Nu am încercat să joc cu copii pentru mai puțin de 10 ani, dar de la 10 va merge cu ușurință. Iar puterea monstruului va fi calculată de unul dintre adulți dacă există dificultăți.

Temporizarea nu este mai mult decât în ​​Dominion. Și, uneori, chiar mai puțin, dacă țineți cont de caruselul din "acțiunea-acțiune-luați carte-acțiune-cumpărare-cumpărare" în joc Vakkarino. Puteți să frânați numai dacă monștrii din rânduri se schimbă și trebuie să estimați penalizarea pentru a ataca.

Recent, Ostap a postat o revizuire a jocului pe blog. în care foarte mult laudă GC și spune că această masă a fost o surpriză plăcută pentru el. Nu pot împărți aceleași emoții cu Ostap, pentru că GC nu ma uimit în mod deosebit. Există jocuri care se apucă imediat și se ține în ghearele lor pentru o lungă perioadă de timp, până când joci câteva zeci de jocuri. Thunderstorm - un joc bun pentru cei care nu se grăbesc, iubește fantezia și jocul kolobostroitelny. Nu am găsit nimic rău în Codul civil, oricât de greu am încercat. Dacă am de ales, atunci prefer să joc în GC, decât în ​​Înălțarea sau în Dominionul de bază (dar intrigile vor fi mai bune). Și Nightfall este încă în vârful Olympus.

Sunt absolut sigur că Thunder piatra, nu va aduna praful de pe un raft, și câteva zeci de jocuri, am cheltui pe acest joc. Și apoi voi aștepta adăugări, care, sper, vor fi localizate. adăugări viitoare depinde în mod direct de joc de bază de vânzări, și sper că acest bun kolodostroitelnoy interesat nastolschiki joacă tema fantezie. Acest joc pe scala personală de evaluare primește aproximativ 7-8, deoarece nu există suficientă interacțiune între jucători și strategie mică.

Jocul de bord Thunderstone a fost oferit spre revizuire de către Hobby World