Filmul Oldboy, recenzie, recenzie, site de pisici

Pe ordinea de zi se află o copie puternică a cinematografiei asiatice numită Oldboy. În ultimii ani, probabil, acesta este cel mai puternic film pe care l-am văzut, este chiar greu să pun ceva într-o singură linie. Dar nu un film american. Acest lucru nu spun că la Hollywood nu trageți filme puternice, ci doar propriile reguli ale jocului.

Este greu de așteptat apariția unui astfel de plan în Statele Unite. Acest film nu este deloc nou, mulți s-au uitat deja, dar sunt sigur că vor exista și aceia care i-au pierdut prin conștiința lor. Vă sfătuiesc imediat să faceți o listă.

Deci, filmul începe cu un episod amuzant în poliție, unde personajul principal a fost luat pentru un debauch beat. El se comportă în așa fel încât, în momentul în care un prieten îl ia de la el, se reamintește expresia din DMB: "Tinere, deja ai omorât toată stația de recrutare". Dar în acest fel sau altfel, un cetățean pe nume Dei Su este eliberat din custodie și trebuie să meargă la ziua de naștere a fiicei sale, despre care sa îmbătat. Dar destul de neașteptat, un cetățean este răpit, iar următoarea împușcătură se întâmplă deja după două luni, când De De Su este în celula închisorii.

El vede că el aduce mâncare, aude pași în spatele unui supervizor ușă, dar nimeni nu vede toate apelurile și rugămințile se întâlnește doar tăcere. Ca și cum De De locuiește într-o altă lume, cealaltă lume, și cei din jur pur și simplu nu observați. Este cu adevărat înfricoșător, incertitudine totală. Dacă prima dată, încă mai trăiește speranța că în curând toate vor fi rezolvate, se pare că aceasta este o neînțelegere, și scuzele lui, eliberați, apoi în timp, începe să realizeze că nu este nici o neînțelegere, și cineva va destul de specific sau chiar răzbunare ..

Protagonistul își pune întrebarea: "Dacă au spus că voi petrece 15 ani aici, ar fi mai ușor pentru mine". Da, Dee Su a petrecut 15 ani în închisoare. Singura fereastră din lumea din jurul lui a fost un televizor, unde a aflat că la un an după răpire, soția lui a fost ucisă și nimeni altcineva nu este suspectat de crimă așa cum este. După aceea, Dee Suu își dă seama că cineva din trecut chiar a supărat. Și începe să-și amintească cine în întreaga sa viață ar putea provoca răni sau provoca vătămări. Intră cu scrupulozitate în notebook, pas cu pas, cu toți oamenii cu care a comunicat, care ar putea să jupoaie cumva. Lista are sute de nume. Apoi, totul este înlocuit de o etapă de disperare, când De Su începe să-și bată capul pe perete, după această renunțare totală și indiferență.

Uneori se agravează de o stare de furie, el în mod detaliat își imaginează ce va face cu persoana care la plantat aici. Dee Su practică, încercând să se mențină în formă. După aceea, din nou, indiferența și încercarea de a scrie scuze la posibilele ofensate .... Toate acestea sunt arătate atât de nerăbdător și de suprarealist încât au nevoie de o groază. În ciuda faptului că a fi în închisoare durează destul de un pic în istoria filmului, toți de 15 ani de închisoare audiență simțit în întregime. Cel mai rău lucru este că suntem împreună cu personajul principal este conștient în mod clar că persoana este, în general, inofensiv, iar viața lui nu se face nimic pentru a putea duce la o pedeapsă severă. Ziua Su a fost o persoană veselă și ușoară în viață, el poate fi reproșat doar în superficialitate.

Dar, mai devreme sau mai târziu, totul se termină. Terminat și închisoarea personajului principal. Sa trezit pe acoperișul unei clădiri înalte. De aici începe noua sa viață. Viața unei persoane complet diferite, care este chemată doar în același mod ca și protagonistul. Pentru că nu puteți petrece 15 ani în singurătate completă, în ignoranța vinovăției voastre și rămâneți aceeași persoană. De fapt, Ziua Su nu mai există, soția este ucisă, fiica este dusă în Europa, niciunul dintre prietenii săi nu-l recunosc. De ce mai trăiți? Doar un singur sens: să știi - PENTRU CE. Și - CINE?

Imediat după aceea, se pare că Dei Su se află pe o linie foarte fină, care nu îl poate conduce decât la o finală. De aici putem observa acea secvență de evenimente și coincidențe succesive, conform cărora va trebui să treacă pentru a afla totul, până la capăt.

Pur și simplu actorul a reprezentat imaginea protagonistului, desprinsă, disperată, dar nu și pierdută speranță. Sa făcut o tranziție foarte subtilă, dintr-o stare de furie și o sete de răzbunare până la realizarea faptului că Dei Su este mai mult decât orice frică de a ști ce este vina lui. Aici trebuie, de asemenea, să-i mulțumim scenaristului pentru o mișcare foarte neconvențională. În locul lui Hollywood, pentru a întinde dezbaterea până la capătul filmului și pentru a expune vinovatul - cel mai apropiat prieten al protagonistului, el merge în altă direcție. Actorul nereușitelor lui Dee Su este deja anunțat în prima treime a filmului și se dovedește a fi o persoană complet necunoscută. Acesta este un milionar Wu Jin, el însuși a făcut tot ce este posibil pentru al face pe De Su să-l găsească. Un episod splendid și imediat al doilea scenariu al filmului.

Wu Jin îi pune un fel de condiții: dacă Dee Su însuși poate afla ce este motivul, el se va omorî. Și dacă nu, atunci îl va ucide pe fata pe care a întâlnit-o recentul personaj principal, dar deja avea timp să se îndrăgostească. El va ucide toate femeile lui favorite, De Su, cum și-a ucis odată soția. Și oferă o perioadă de cinci zile. Aceasta este - până la o anumită dată, care joacă un rol foarte important în viața lui Wu Jin.

Deoarece Dei Su progresează spre înțelegerea lui, nu are nici un rost să spunem povestea - trebuie văzută. O suspansă magnifică, împreună cu personajul principal, cu cât merge mai departe, noi devenim din ce în ce mai conștienți de faptul că psihicul său păstrează unele secrete, fapte pe care le-a uitat. Faptele minore, dacă le luați în contextul vieții sale, dar ați comis o lovitură fatală în viețile altora. La urma urmei, cine știe, poate astăzi, fără să aștepte pe cineva din lift, lansăm astfel un lanț de coincidențe pentru această persoană, ceea ce îl va conduce la un sfârșit tragic. Tot felul de speculații începe să clipească, până la Dee Su - cum ar fi Tyler Durden în Clubul de luptă și că sa închis în închisoare. Și până la sfârșitul filmului, toate aceste versiuni au dreptul la viață.

În mod separat, vreau să notez foarte bine filmul. Schimbările tehnice noi nu au fost folosite, cel puțin nu le-am observat. Dar camera de lucru, impecabilă și foarte delicată este interesantă. Există, de asemenea, fotografii apropiate și o ruptură, dar cu moderatie. Se poate spune că acesta este unul dintre exemplele rare în care lucrarea operatorului nu este vizibilă, dar efectul imersiunii este astfel încât, în momente deosebit de intense, sunteți acolo, în spatele ecranului.

Am auzit că cineva a comparat OldBoy cu Tarantine Kill Bill. Dar nu este gravă, ultimul film este un grotesc sincer, iar imaginea coreeană este un film realist, asemănător cu viața, închis în cadrul grotescului. Prin urmare, trebuie remarcat faptul că viața în sine și realitățile lui OldBoy sunt diferite, este dificil pentru noi să le înțelegem.

Regizorul este acuzat de excesul de cruzime al filmului, pentru că el reclamă scene de violență. Nu pot fi de acord cu asta. De fapt, cruzimea și violența sunt arătate exact cât ar fi trebuit, chiar se întâmplă. În acest caz, există o mare diferență cu Kill Bill, în care sângele trece prin râuri. Dar, așa cum ar trebui să fie în grotesc, sângele și violența sunt înșelătoare, deci nu provoacă nici teamă, nici dezgust.

În OldBoy, dimpotrivă, scenele de violență nu sunt atât de frecvente, dar fiecare dintre ele te face să te trezești. Pentru că sunt reale. Nu se savurează acolo. Eroul a atins punctul final, după care nu poate percepe această lume din punctul de vedere al valorilor general acceptate. Scopul lui este doar de a afla ce are nevoie. De dragul acestui lucru, nu îi va cruța nici viața lui, nici viața lui. Ideea nu este în justificarea morală a acestui scop, și anume în detașarea lui Dei Su. El trăiește în lumea lui, singura legătură cu lumea este fata pe care a întâlnit-o recent. Mi se pare că dacă nu ar fi fost pentru ea, ar fi fost un scumbag complet, doar că îl face să arate niște sentimente.

lupta scene crea un fel de atmosferă, probabil, cum ar fi în manga japoneza - cum ar fi pictat ca în benzile desenate ar trebui să fie amuzant și rece, dar nu baieti rece, și cu siguranță nu-i amuzant.

Una dintre cele mai importante întrebări adresate de mine și alte persoane care nu au Oldboy place - de ce Wu Jin a numit o astfel de pedeapsă inadecvate pentru Su zi de fapt o infracțiune minoră? Adică, judecând în mod solid, umplerea filmului este o figură, este pur și simplu atrasă de urechi. Este clar că Wu Jin este doar un maniac anormal cu bani nelimitați, nu există nici o componentă filosofică sau morală.

Dar, în opinia mea, nu este așa. În primul rând, nu ar trebui să percepeți nici o operă de artă, ca o relatare a unei povesti cu adevărat. Trebuie să luăm întotdeauna în considerare faptul că există un loc (și nu unul mic) pentru alegorie și metaforă. În al doilea rând, percepția unui om asiatic și a unui european poate fi atât de diferită încât este imposibil să se evalueze în mod adecvat ce se întâmplă pe ecran. Rămâne doar pentru a prinde starea de spirit, în speranța înțelegerii. Însuși tradiția de răzbunare sa prăbușit de-a lungul secolelor.

De Sayu a fost vinovat de ce sa întâmplat cu Wu Jin și cu sora lui? La vederea unui om practic, el însuși este vinovat de greșelile lui și răzbunarea eroului principal este o încercare de a se absolvi de responsabilitate și de a se justifica în ochii lui. Dar care este scopul unei persoane practice, dacă Wu Jin însuși consideră că Dee Su este vinovat. Și numai după ce ați înțeles acest lucru, puteți continua să vă uitați la film fără a vă încărca creierul cu întrebări, este doar o pedeapsă, cât de reală este complotul. În contextul psihicului lui Wu Jin, totul este real și corect. Și își va termina afacerea. Regizorul de la început nu ascunde faptul că Dei Su este un sclav al planului său. Acesta este un joc pe care Wu Jin la creat pentru sine. Poate că la început au fost într-adevăr emoționați de un sentiment de răzbunare, dar acum toate acestea au devenit sensul vieții. Nu fi Dee Su, puzzle-uri, jocuri - nu va deveni și Wu Jin el însuși. Totul a fost hotărât o lungă perioadă de timp, iar spectatorul simte moartea filmului din primul cadru.

Dacă judecați din punctul de vedere al lui Wu Jin - a reușit să-și realizeze propriul, a răzbunat protagonistul? Full. În opinia sa, el a pus-o în același cadru în care el însuși era. Nu era suficient pentru el să strică viața Zilei Su, să-și ia viața de 15 ani, să-i ucidă soția și, de fapt, să-l transforme într-o persoană complet diferită. Cu adevărat, fantezia umană nu cunoaște limite atunci când se referă la suferințele vecinului.

Toată lumea vede finala filmului în felul lor. Pentru cineva, aceasta este o întorsătură complet neașteptată, pentru alții este destul de previzibilă, dar poate că nimeni nu a rămas indiferent. Ciudat cum poate părea, dar după ce a aflat ultimul detaliu al complotului - cine este cine, scena emoțională a "căderii" lui Dei Su urmează. Mulți cred că este fals și nefiresc. În opinia mea, ar fi naiv dacă personajul principal nu a făcut ceea ce am văzut. Poate că a fost această reacție pe care Wu Jin a căutat-o ​​la final. El a primit-o.

Cel mai interesant lucru este că OldBoy este filmat destul de digerabil pentru audiența europeană. În primul rând, o bună prezentare vizuală, un nivel tehnic ridicat. În al doilea rând, spectatorul nostru, obosit de guma de mestecat de la Hollywood, vrea să vadă idei care nu sunt obișnuite în natură și expresie, adică mai puțin limpede este cu atât mai bine. Fara a fi surprinzator, imaginea a fost foarte apreciata la Festivalul de Film de la Cannes.

Este dificil de evaluat performanța actorilor, dacă au o rasă și o cultură diferite. Nu poți face o paralelă cu actorii noștri sau cu actorii de la Hollywood. În plus, de multe ori, actorii cinematografiei își încep cariera pe scenă, iar teatrul asiatic nu este același cu cel european. Există o imagine grotescă și o imagine exagerată a sentimentelor și o alegorie în scenă. De aceea, în cazul în care ni se pare că actorul prezintă isterie sau o lipsă totală de sentimente, poate exista un joc delicat, caracteristicile despre care pur și simplu nu știm.

Nu știu dacă astfel de filme pot fi numite o capodoperă, dar faptul că filmul nu urcă în nici un fel, este greu să găsești ceva similar comparat, evaluat din exterior. Prin urmare, o voi numi pur și simplu un film foarte ambiguu, puternic și o mare descoperire pentru spectatorul nostru. Este foarte bine că a ajuns la cinematograful european. Dacă nu te-ai uitat deja - îți recomand. Cu toate acestea, pentru a revizui nu doare niciodata.

Citiți și:

Elena, asta e sigur, filmul se îndepărtează din zona de confort.

Și despre faptul că toți ne comportăm ca idioții fericiți ... Personal, prefer să fiu doar un realist pseudo-mistic și sumbru. De ce am nevoie de cunoștințe dacă răzbună viața?