Cascadele râului kutarka - cu rgo

Unul dintre cele mai interesante locuri din apropierea orașului Sochi este bazinul râului Kutarka. Nu departe de strada Leselidze există un mic râu cu mai mulți afluenți, pe care sunt mai mult de treizeci de cascade, inclusiv cele care ajung la 20 de metri înălțime. Cascadele kutariene sunt asemănătoare cu Lacurile înflorite din zona Kardivach: puteți trece pur și simplu, deși aici sunt - nu departe de deal!

Angajații departamentului ecoturism al RSO SB au efectuat mai mult de o duzină de expediții în bazinul acestui râu uimitor. Rezultatul a fost o descriere destul de detaliată a acesteia. Vă oferim un extras din "Ghidul pentru rutele pietonale din Marele Sochi", care este în curs de pregătire pentru publicare, dedicat Kutarka.

Cascadele râului Kutarka

Râul Kutarka este afluentul stâng al râului Sochi și este renumit pentru numeroasele sale cascade. Pe malul râului, cu cele patru mici afluenti ai săi, există mai mult de treizeci de cascade. Este, de asemenea, gazda cascadei faimoase a Tsarului. Cu toate acestea, acest frumos fenomen al naturii este cunoscut doar unui mic număr de amatori.

Râul curge prin teritoriul satului Plastunka, iar numele său se datorează fie colonetului georgian, fie localului local.

Cu autobuzul numărul 114, venim de la gară până la oprirea finală pe strada Leselidze. Înainte de noi este un pod care nu trebuie să fie traversat. Întoarceți-vă spre dreapta și mergeți de-a lungul râului. Pe drum vom întâlni un concasor de piatră, procesând râu pietruită în pietriș. Prima trecere spre stânga este a noastră. Mergem la râu și, de-a lungul acestuia, trecem pe pod peste râu. Acesta este Curt. Trecem podul și, prin două sute de metri, părăsim casele. Râul în dreapta noastră.

Primul afluent al râului Kutarka

Deci, mergem pe drum spre cea mai apropiată casă. La stânga ei curge un curs de apă. Împreună și ar trebui să meargă. Elementele roșii apar mai întâi pe stâlpi de beton, apoi pe pietre și copaci.

Un traseu slab coboară imediat în patul pârâului, apoi se ridică ușor și din nou cade în el. Trebuie să mergeți pe pietre. În vara, când apa nu este suficientă, nu este o problemă. În timpul iernii pot fi necesare cizme înalte.

Este ușor să treci o blocare a aspenselor subțiri, tăiate când se așează liniile electrice. Turnurile de fier uriașe sunt vizibile pe ambele părți ale defileului.

Înainte există un alt blocaj de copaci groși căzuți. Este mai dificil să treci și să ascundeți o cascadă de 2 metri - prima pe acest afluent. Conglomerarea haotică a bustenilor este cea mai ușoară pentru a merge în jurul pârtiei în stânga în timpul călătoriei. Ne apropiem de două cascade, câte 3 metri fiecare. Deasupra este deja văzut printr-o cascadă uriașă. Pentru a vă apropia de el, va trebui să depășiți zidul - pe dreapta, în mișcare. Ne aflăm la poalele acestui gigant, care are o înălțime mai mare de 20 de metri.

Admirați frumusețea, mergem pe chei pe o pantă abruptă, pe dreapta de-a lungul drumului. Timbre pe copaci și o pistă slabă. Acesta este singurul și cel mai convenabil mod de recuperare. Lungimea este de aproximativ 150 de metri. Cu toate acestea, pentru unii poate părea foarte abruptă, mai ales în partea de sus. În acest caz, ar trebui să vă întoarceți pe calea trecută.

Plecăm la linia electrică. Și apoi sunt posibile două opțiuni. Primul - întorcându-se spre dreapta, de-a lungul creasta hidrografică, trecând de-a lungul celor trei turnuri ale liniei electrice de-a lungul căii forestiere, mergem în prima casă pe Kutarka. De unde, de fapt, traseul a început. Coborârea va dura nu mai mult de 25-30 de minute. Aceasta este o versiune scurtă. Dacă aveți puțin timp, utilizați-l.

A doua opțiune - fără a merge la linia electrică, faceți stânga de-a lungul drumului, evitând astfel cascada de 20 de metri de sus. Puțin în jos și continuați să mergeți pe primul afluent. Dacă coborâți abrupt, o cale slabă duce la arbori atârnând peste o stâncă abruptă. Strâns agățat de rădăcinile fagurilor, este ușor să coborâm în canalul afluent.

Imediat în aval, observăm o cascadă de 3 metri. Acesta este al patrulea pe fundul cascadei de pe acest afluent. Du-te ușor și confortabil pe roci. Dincolo de acolo este un mic gusher. Aproximativ 200 de metri de coborâre, ne apropiem de următoarea cascadă, cu o înălțime de aproximativ 6 metri. Nu este posibil să o ocoliți. Ne intoarcem inapoi la coborare si ne intors din nou.

Mergem la aproximativ 250 de metri de-a lungul râului de sus. Urmați timbrele copacilor! Aici este un loc convenabil pentru coborâre în canal. Mergem, sărind din piatră în piatră, depășind cuibul de pe un jgheab gros. Curând, în stânga, în cursul mișcării, vedem că un curs de apă intră în afluentul nostru. În vara se usucă complet, dar în timpul iernii și după ploi torențiale, cea de-a doua cascadă de șapte metri, între care există un tobogan, reprezintă o priveliște impresionantă.

O săgeată roșie mare pe fag gros indică faptul că puteți trece mai departe.

În amonte se află încă 4 cascade, cu o înălțime de 3 până la 4,5 metri. Gresie, deoarece sunt formate din plăci masive din piatră naturală.

Drumul spre ei este blocat de mai multe blocaje, care sunt destul de ușor de traversat de-a lungul pantelor de lut din dreapta de-a lungul drumului. Ultimul dintre cascade este practic imposibil de trecut. Ideea de a merge în jurul ei pe partea dreaptă de-a lungul unei pârtii foarte abrupte, prinsă de tufișurile lui Ruscus, pare foarte periculoasă. Este mai sigur să vă întoarceți în jur de 20 de metri, iar pe un traseu slab, agățat de pantă, să mergeți în sus. Sunt timbre. Pe ele este necesar să mergem în jur de 30 de metri înainte. Apoi, se îndepărtează de afluent, adică se îndreaptă spre dreapta și se îndreaptă spre drumul forestier de-a lungul coamei, care separă afluenții 1 și 2 ai Kutarka. Pe ultima parte a traseului nu există și este necesar să se concentreze numai asupra mărcilor. Dacă plecați spre dreapta de-a lungul drumului forestier, atunci cu toate mijloacele veți ajunge în curând la linia electrică menționată mai sus și apoi la Kutarku.

Dar vom continua de-a lungul afluentului. De mai sus puteți vedea praguri mici, o cascadă înaltă de 2 metri, un pic mai mare - praguri lungi și 3 mai multe cascade înălțimea de 3 metri, 5 metri și 2 metri în fața unui drum pietros, care face legătura între cele superioare primii doi afluenți pe strada Leselidse. Se vede clar că mai mare primul afluxului drumul format prin confluența 2 fluxuri mici, nu de mare interes.

Dacă mergeți de-a lungul drumului de mai sus spre dreapta, veți ajunge în curând la livezile și grădinile societății de grădinărit "Dawn of the Plovers", cu un mic iaz de om în fața lui. Trecând peste acest iaz, o cale bine împachetată pe canalul celui de-al doilea afluent al Kutarka pleacă. Coboară aproximativ 200 de metri de pista principală a celui de-al doilea afluent.

Dacă pe drum vă întoarceți la stânga, după 30-40 de minute, fără a vă întoarce nicăieri, veți ajunge la stația de autobuz Nr. 114.

De-a lungul drumului în primăvara anului flori abundent infloresc tufișuri mari de bătrâni curative, mici flori albe, care sunt utilizate pe scară largă în medicina populară. Un miros dulce și profund se răspândește în întreaga pădure. Unii oameni nu-i plac. Florile blânde ar trebui să fie uscate înainte de utilizare. Mirosul se schimbă - devine rafinat și nobil.

Al doilea aflux

Calea merge spre stânga și la o sută de metri înaintea noastră apare o cascadă frumosă "Forest Spirit" de aproximativ 11 metri înălțime. Am urcat la 130 de metri deasupra nivelului mării. Aici este o masă minunată cu bănci. Puteți să vă așezați, să beți ceai și să admirați frumusețea lui Dumnezeu. Calea trece apoi afluentul. Pe cealaltă parte a arborelui sunt marcaje triunghiulare care indică drumul. După ploaia din stânga, cascada "Strălucitoare" începe să revină la viață, coborând de pe pervazul de 12 metri. Calea urcă pe pantă. Aici arde satul. Ne ținem de legătura legată și ne ridicăm. Ramurile căii. Straight calea duce la următoarea cascadă, care este numit "Shaggy". Veți înțelege de ce, când vă apropiați. Cascada 8-9 metri, ciudat. Ne întoarcem la furculiță. Și ne continuăm călătoria, ridicându-ne la stânga și în sus. Calea este bine marcată. După urcarea pe deal și trecerea a douăzeci de metri, găsim o altă furculiță. În partea dreaptă se află un traseu cu marca "VDP". Aceasta este coborârea în vârful cascadei Cosmo. De-a lungul canalului, trecând afluentul de mai sus, pe partea dreaptă puteți merge la cascada de 7 metri "Spit of the Mermaid". Cascadă foarte frumoasă, înconjurată de un amfiteatru semicircular, înverzită cu liane.

Ne continuăm drumul din furcă. Calea merge de-a lungul creastei la o altitudine de 215 de metri deasupra nivelului mării, treptat transformându-se în vechiul drum. Ai grijă de timbre.

În spatele rădăcinii căzute, drumul devine din nou o cale. În dreapta va fi un semn de două triunghiuri care arată coborârea spre dreapta. Mergem pe ele. După 25 de metri - furculiță. Traseul spre dreapta și în jos pe panta coboară spre afluent. Dreptul aval influxului părăsi succesiv de 2,5 metri cade, vârtejuri de 1,5 metri sau 3 metri x cascadă „Merry Gnome“. După 50 de metri de cascada "gnome" "Spit of the Mermaid".

În stânga spre curent trecem într-o cascadă frumoasă de 3,5 metri care cade dintr-un zid pietros larg. Apropo, din acest loc puteți vedea aproape întreaga cascadă superioară a trei cascade.

Dacă în partea de sus a furcii merge la stânga, apoi du-te la site-ul celor două cascade superioare: partea de jos aproximativ 6 metri inaltime si partea de sus - 12 m cascadă din primele trei cascade numite „Trei zane.“. La cascada de sus puteți merge pe o cale îngustă. Cel de-al doilea ar putea merge în jos. Dar, din păcate, cineva a desființat-o. Ne întoarcem înapoi în același mod.

text și foto: G. Poplavsky, D. Ivantsov

Atenție: RGO nu este responsabil pentru siguranța dvs. pe această rută și recomandă trecerea acestuia sub îndrumarea ghidurilor experimentate.