Victor Chistyakov

CHISTYAKOV VICTOR (parodist, a murit într-un accident de avion pe 18 mai 1972).

Chistyakov a murit chiar la apariția carierei sale. La începutul anilor '70 nu era în țară parodiei, care a avut un mare succes cu publicul, ca Victor Chistyakov. Mai ales oamenii iubit parodia lui de vedetele pop ale femeilor: Lyudmila Zykina, Claudia Shulzhenko, Valentin Tolkunova, Nina Sazonov Olga Voronet, etc.) .. Circumstanțele morții sale arată așa.

18 mai la 10:38 Viktor Chistyakov trebuia să zboare la Harkov pentru celebrarea a 25-a aniversări a operetei locale. Cu toate acestea, din două motive: faptul că în acea noapte sa dus la culcare aproximativ patru dimineața (era un oaspete al poetului Yuri Entin și apoi acasă pentru o lungă perioadă de timp pentru a semna fotografiile sale pentru fani) și obiceiul său de pretutindeni târziu, el a avut în această dimineață dormea ​​mai mult decât de obicei, și când m-am ridicat, mi-am dat seama că am întârziat. Am decis să zbor cu următorul zbor. A fost posibil, deoarece concertul a fost programat pentru seara. Cu toate acestea, soția lui ia făcut isterică și a izbucnit din casă fără să se rade și să nu ia micul dejun. Nici măcar nu a avut timp să se oprească de Entin la Balaklava Avenue (deși era în drum spre Vnukovo) să ia de la ei ochelarii negri, uitate cu o zi înainte. Dar, în avion, el a avut încă timp, și numai pentru că piloții pentru o lungă perioadă de timp pentru a sorta lucrurile cu conducerea sa, refuzând să zboare într-un avion care a servit termenul lor de zbor. Cu toate acestea, piloții au reușit să convingă, au spus: Aceasta este aeronava Harkov, pe care-l depășesc în Kharkiv și a pus pe glumă.

Y. Entin își amintește: "I-am spus:" Lasă-mă să te plătesc! Doar nu zbura, pentru că vă epuizați. Nu puteți face același lucru tot timpul, mai ales că este atât de greu pentru dvs. Pregătește-te pentru rolurile lor animate, să vorbim din nou în liniște, fără tam-tam, este util să se gândească la mătușa lui Charley (această performanță se va pune specială „sub Chistyakov“, în teatrul de Gogol. - FR), și, în general, este imposibil de a da o serie de concerte ! ». Chiar l-am amenințat! Și mi-a jurat că va fi ultima oară, că nu va mai zbura, că acum trebuie să câștigi niște bani ...

De când Vitya a promis că va chema ochelarii, ne-am ridicat la nouă dimineața. cafea Turnat (cafea tare a iubit-o, a fost ca un drog pentru el, el a băut întotdeauna și niciodată nu au timp să mănânce micul dejun), a făcut unele sandwich-uri pentru Victor gustare pe drum. Au început să aștepte. Zece ore - nu este. Rang Natasha, care a spus că, cel mai probabil, el a fost târziu, pentru că el a dormit, a ajuns până târziu, a avut micul dejun, a sărit și s-au grabit la aeroport, „Nu știu, au timp sau nu, dar, în opinia mea, nu ar trebui să aibă timp“, - a spus Natasha.

Ei bine, nu au avut timp - deci nu au avut timp. Am trecut ceva timp, la ora douăsprezece, ne-a sunat: "E ciudat! Nu inteleg nimic! Acum m-au sunat din Harkov și am spus că avionul nu pare să fi aterizat, că nu există Vitya ". Au sunat organizatorii turneului său. La asta am spus că, dacă ar fi întârziat, probabil va zbura cu alt avion. M-am gândit că toate astea sunt nonsens, nu acordă nici o importanță. Dar după un timp Natasha a sunat din nou și a spus că toate acestea sunt foarte suspicioase, a fost din nou chemată din Harkov și a spus că nu numai Victor, dar toți ceilalți artiști care așteptau, nu au sosit. Am simțit alarma în vocea ei, ne-am apucat de mașină și s-au grabit. Ei au început să se gândească: ce să facă, unde să sunați? Khazanov a apărut. Cineva ne-a explicat că trebuie să sunați la aeroport și să spuneți fraza codului: "Există comentarii despre zbor?". Apoi ni sa spus că au existat observații. Am început să ne panicăm. Toți ne-am simțit necuviincioși. Curând mesajul a venit că avionul sa prăbușit ... "

Trebuie remarcat faptul că mulți dintre artiștii populari - Evgeny Petrosyan, Lev Leshchenko și alții - ar trebui să participe la aceste turnee, dar au rămas la Moscova din mai multe motive. De exemplu, Leshchenko nu a zburat din cauza lui Gosteleradio, care nu la lăsat să meargă la Harkov, datorită participării sale la seara creativă a poetului Lev Oshanin. Dar cinci muzicieni ai orchestrei sale s-au așezat în acel avion. Și toți au fost rupți. Apoi, cu Leshchenko, a existat o altă poveste mistică. Îi lipsea un trumpeter în orchestră și unul dintre muzicienii săi - Mikhail Vishnevsky - a promis că va găsi tipul potrivit. Și l-au găsit în Orchestra Clifford, iar la 18 mai a trebuit să zboare la Moscova de la turneu. Trompetistul a sosit cu adevărat, dar în aceeași zi sa dus la magazinul de pâine și a căzut sub roțile troleibuzului. Și în acest moment, în locul Lozovaya rusească, care se află la 18 km de Harkov, sa prăbușit un avion în care Mikhail Vishnevsky și alți patru muzicieni din orchestra Leshchenko au zburat. Toți au fost îngropați într-un cimitir - la Kuzminsky, despre care va fi o poveste înainte.

Conform versiunii oficiale a cauza de deces a aeronavei AN-10 a devenit o „oboseala de metal“ (ne amintim că piloții au refuzat să-l acoperi din cauza ruinare sale): în aer avionul a ieșit mai întâi o aripă, apoi cealaltă. La locul accidentului, chiar el însuși a venit la proiectantul aeronavei Antonov și personal constatat că această mașină special, este deja mult timp în urmă a zburat departe viața ta.

Primul loc al forestierului a fost forestierul local. Mai târziu mi-a spus că locul accidentului a fost o priveliște teribilă. De la oameni, nu există practic nimic, doar un singur corp a supraviețuit - a aparținut unui copil. A sosit curând militarul a aruncat toate resturile în recipiente de zinc și a fost luat. Zhenya Chistyakova Reprezentanții Natalia Aeroflot au prezentat un certificat de deces, în care a fost scris că moartea soțului ei a avut loc ca urmare a traumei extinse cu distrugerea corpului. Ei au emis 300 de ruble de asigurare (atunci toți pasagerii au plătit 25 copecuri de primă de asigurare). Natalia, de asemenea, a dat o fotografie din pașaportul soțului ei, care a supraviețuit - numai marginea arzând ușor, iar în mijloc se părea că glonțul a trecut. Am luat eu singur pașaportul.

V. Chistyakov a fost îngropat în Leningrad.