Scurt sfat care nu va rupe spinningul pe pescuit (lectii amare), clubul ultra-light

Sa întâmplat acum vreo zece ani când am fost în picioare pe malul râului, ținând în mâna dreaptă de filare, și a lăsat tras linia de pescuit, sub formă de încărcare cumparat doar filare. prietenul meu fraza despre modul în care filare rece se va indoi de convulsie biban, filare pocnituri întrerupt. Și apoi, în loc să mă învârteam în mâinile mele, erau niște fragmente nenorocite ale tijelor. Așa că mi-am rupt prima fibră de carbon. Să spun că am fost supărat - nu spune nimic. Acum nu trebuie să-mi amintesc numele, nici prețul aproximativ al acestui filare. Dar, după acest incident, a început o serie întreagă de defecțiuni ale barelor de filare. Și fiecare caz este o furtună de indignare, durere și durere. Cu toate acestea, puteți lua lecții de la toate acestea. Îți voi spune, probabil, despre cele mai neplăcute episoade ale pescuitului meu, legate de ruperea spinărilor. Poate că îi poate ajuta pe începători să-și salveze spinarea de la defecțiuni.

Am urcat cumva în jungla de pe râul Varlamovka în căutarea unui stiuc local. Aici, toate malurile râurilor sunt îngroșate în ordine, apropierea de apă este minimă. Este deosebit de greu să prindă pe Varlamovka, când nivelul apei este ridicat - iar apa se apropie în cele din urmă de vechea pădure. În locuri, trebuie să strângeți vârful fileului prin arbuști - și aruncați o aruncătură de pendul. Au existat, desigur, câteva cazuri în care știuca a fost ciopârțită, dar era necesar să se ordone să ajungă la țărm.

De data aceasta, stiuca a prins mai mare decat de obicei (mai mult de doua kilograme) - si sa dovedit a fi o doamna drăguță, care nu voia să părăsească apa. Uneori mi-am luat un zăngănit ca un vagabond, dar de data asta nu era cu mine. M-am hotărât deja să-l las pe ciocan să plece, dar nu funcționa deloc - momeala era așezată undeva adânc în gură. După cum sa dovedit mai târziu - în branhii.

În general, am stat pe mal, abia sprijinindu-se de tufișuri - și privit ca mersul pe jos în apropierea țărmului, stiuca mea. Care a fost adâncimea aproape de țărm, nu am văzut, dar singura soluție adoptată: trekked prin copaci de coastă și arbuști, năpusti în apă. Sa dovedit că acolo deasupra genunchiului. Începusem deja să sărbătoresc victoria, după ce am adus o spulberare în spatele unei spate și am încercat să-i iau o mână. Dar Spinning de sarcină a fost critică - și la următoarea smuls Shchuchye, atunci când pentru un motiv oarecare, nu s-au încărcat bobina de ambreiaj filare sa stricat chiar în mijlocul genunchiului superior ... Cum am intrat apoi pe mal, crashing prin tufișuri cu o filare rupt și știucă în mână (foto 1) , demn de o poveste separată, dar am primit lecția.

Apoi, în grabă am adunat din rămășițele unei tije de filare, a pus în aplicare și de rupere a anvelopei ferm de fixare bandă (foto 2) - și Dolov, torturat, înainte de sfârșitul zilei.

Primul sfat: nu uitați să vă relaxați frecarea bobinei la sfârșitul cursei și să nu faceți unghiuri minime între capătul fileului și linia de pescuit.

Este ceva de genul primului. În general, același râu, aceleași tufărișuri, același nivel ridicat de apă. Am făcut o distribuție dintr-un loc mai mult sau mai puțin curat. Singurul obstacol fatal a fost un râs de câine agățat de apă.

Pe scurt, m-am ridicat în apă, mișcată, mișcată știuca și mi-a dus-o repede. Din nou, el și-a apucat mâna și a început să urce în sus. Într-o mână se rotește, în cealaltă - știuca. sectiunea gratuit din cordonul ombilical între momeala și vârful de filare prins accidental în sălbăticie a crescut - și eu țin ambele capete (filare și știucă), a început să tragă peste, crashing ramuri cordon tufiș. Blocul de filare a fost încărcat - și destul de neașteptat pentru mine mi-a rupt.

Sfat Doi: În cazul în care cablul de deget de la picior între vârful filare și momeala pentru bariere de coastă, asigurați-vă că pentru a minimiza povara asupra lui însuși sub formă de filare, și trebuie doar să nu fie leneș - și desprindeți cablul cu mâna.

Până la un anumit punct, am condus „gol“ se învârt doar în portbagajul mașinii sale, nici măcar nu le pune în sac, să nu mai vorbim de tub. Pentru transferurile din punct de la punctul final al filarea luptat pe diferite chestii în portbagajul meu, uneori, trăgând bătut împreună pe părțile metalice ale carcasei mașinii. Ei bine, toate acestea au dus la faptul că la joncțiunea genunchiului inferior al spinării s-au format mici fisuri. La început nu i-am acordat atenție, dar am auzit o ușoară crackle de mai multe ori pe subcoturi și în timpul călătoriei. Sa dovedit că fisurile s-au împărțit la joncțiunea genunchiului coloanei inferioare. Până când i-am găsit, au fost trei, până la 5 cm lungime și din diferite părți. Spinul meu, mărturisesc, nu a fost nou, uneori nu am regret deloc. Fibrele nu sunt dispersate, am scuturat pe locul de sus banda de cracare, fixate într-un fel, astfel, forma de filare.

Dar, într-o distribuție, ce sa întâmplat mai devreme sau mai târziu a trebuit să se întâmple. Spinningul a crăpat - și sa format exact în mijlocul joncțiunii (foto 3).

Al treilea sfat: spanurile în timpul transportului trebuie să fie depozitate în cazuri, evitându-se impactul asupra ceva greu. În mod ideal - pentru a transporta centrifugarea în carcasă și capacul - într-un tub rigid.

Din același motiv, spinarea mea a dispărut curând în lume, pe care am exploatat-o ​​nemilos, mai ales că nu mă interesează siguranța. Cumva, această rotire a mers cu mine pentru pescuit. Lacurile în care am prins un știuc erau în ordine, iar accesul la apă era blocat de tufișuri de iarbă tare. Supraviețuirea stiucului sa dovedit întotdeauna a fi forțată - și a aborda, în consecință, nimeni aici nu a regretat.

La început am observat o mică fisură. Nici nu era vizibil dacă forma de filare a fost descărcată. Dar când a fost ușor încărcată, crack-ul a devenit un gol (fotografia 4).

Apoi m-am prins pe cablurile grele de wobblers (șchiopătând) - și am știut că în curând poate să se rotească. Și, în general, cei care se rotesc, pe care-l folosesc în pescuitul jerky pentru vrăjitori grei și ticăloși, nu trăiesc mult timp.

Și sa întîmplat de data aceasta: în următoarea smulgere, când vrăjitorul a lovit brusc ciocanul, spargerea sa stricat. Și într-un mod foarte bizar (fotografiile 5 și 6).

Al patrulea sfat: puteți folosi filarea dacă este necesar, dar păstrați-o și o transportați cu ușurință, evitând loviturile, tăietura și crăparea.

Pe malul râurilor, prindeți o bucățică, ascunzând, dacă este posibil, în spatele unor tufișuri de coastă liniștite. Sa dovedit că aceste arbuști nu sunt uneori atât de sigure.

... Prietenul meu făcea o aruncare de putere pe malul opus al râului. Zamah sa dovedit a fi foarte puternic, dar nimeni nu a observat că în timpul cârligelor swing se prinse pe ramura bushului de coastă. Pentru o secundă secundă, spargerea sa rupt și nu la final, ci chiar deasupra ștecherului (fotografia 7). Din nou, a fost necesar să se impună o anvelopă - iar răsucirea săracă a prins pescuitul până la capăt. Și chiar și cu ajutorul lui a fost posibil să livreze pe țărm un puț pentru un kilogram și jumătate.

Sfat Cinci: în timpul turnării este necesară pentru a se asigura că momeala nu se prinde pe crengi, iarbă sau orice altceva, situat în spatele spate.

Pe râurile mici, înverzite cu iarbă și tufișuri de coastă, centrifugarea devine adesea o legătură slabă. apex o lovitură puternică sa de pe ramura, cleanul gama aproape ca trage, atunci când bobina cuplajului este înăsprit, cârlige, este încă unele probleme și norovyaschie rupe prietenul tău subțire. Și apoi totul sa întâmplat de la zero. Îl prind pe vagabond în vânt, urcând în cursul unui mic râu. S-ar părea că nimic nu a rănit bolnav.

Nu-mi amintesc de ce am făcut-o - s-ar fi putut supraîncălzi în căldură, dar totul sa întâmplat după cum urmează. Când am epuizat deja momeala în apropierea țărmului, am văzut că sa format o suprapunere pe "lalea" și sa format o mică "barbă". Ei bine, și s-au întors stupid odată ce bobina. Ca urmare, a rupt un vârf de 2 centimetri cu o "lalea" (fotografia 8).

Spinning a fost complet nou, am luat literalmente câteva excursii de pescuit, așa că mi-a fost foarte rău. Iar defalcarea părea frivolă. Așa că am decis să nu o las deoparte, să o înlocuiesc cu alții și să o reparăm imediat.

Gaz tub metalic brichetă încălzit „lalea“ tras piesa de CFRP „lalea“ după încălzire suficientă cu ajutorul unui clește (Imagine 9, 10). Doar în cazul în care, am curățat cu atenție cavitatea tubului "lalea" cu un ac (foto 11). Apoi, învelite cu un strat fir capăt filare și tipul de nod „buclă trombone“ strânse care este de obicei utilizat în conjuncție cu linia de pescuit flotor cu cârlige spatulă (foto 12, 13).

Apoi a încercat să planteze "lalea" pe capătul înfășurat al rotirii - sa îndreptat și sa așezat jos (foto 14). Aplicați lipici la înfășurării - am avea mereu cu tine pe o excursie de pescuit pentru reparații minore sau la acest (foto 15) - și înregistrată pe Scurtarea vershinku „lalea“ pre-expuse într-o linie cu alte inele. Am uscat - este gata (foto 16).

În acest sens, istoria acestei rotații ar putea fi încheiată cu cuvintele "și apoi au prins împreună lung și fericit", dacă nu pentru următoarea defalcare.

Am sosit într-o călătorie de pescuit foarte devreme dimineața - și ne-am adunat într-o grabă, spunând aici și acolo izbucniri puternice de prădători. Și am început prost să trag genunchiul superior al fileului de pe capac, împingându-l înăuntru. Sfatul se odihnea de creastă și ... iar piesa obișnuită de 2 centimetri se desprinse din vârf. A repara spinarea în același mod.

Consiliu, dar nu ultimul: nu vă grăbiți - indiferent de momentul în care se întâmplă suprapunerea, nici la începutul pescuitului, scoțând spinul. Încercând să salvați câteva secunde, puteți strica restul pescuitului.

Este clar că în ceea ce privește pescuitul este necesar să evităm alte greșeli, pe care nu le-am menționat, pentru a nu-mi rupe spinarea. Știu că eu însumi fac alte greșeli. Dar în timp ce "cocoșul prăjit nu mușcă", până când aceste greșeli mă duc la rupere, eu, la fel ca mulți, probabil că nu le voi fi serios. Asta e cu această trăsătură de caracter pe care trebuie să o lupți.