Jurnal al unui turist

... Odată, într-un consiliu de familie, am decis că dacă pleci în străinătate, atunci trebuie să ajungi la această graniță pentru a vedea mai multe orașe rusești (și, mai bine, nu numai).

Anul trecut, în mod similar, ne-am mutat în Occident - în Bulgaria (prin Kazan, Moscova și Odessa). Suntem soțul meu, fiica mea de douăsprezece ani și fiul meu de șase ani. Voucherele au fost achiziționate cu ajutorul agenției bulgare de turism Astrela și plătite în avans prin Internet; De asemenea, aveam la dispoziție toate biletele de tren și copii ale biletelor pentru autobuz. Călătorim exclusiv prin transportul la sol datorită aerofobiei și a bugetului rapid al călătoriilor pe scară largă, legate de dorința de a vedea cât mai mult posibil la un moment dat.

Kazan + Moscova

De la Surgut la Kazan am mers într-un compartiment de mașină destul de confortabilă. Suntem patru, coupe în întregime la dispoziția noastră, pentru a merge la capitala Tatarstan 35 de ore - această călătorie este greu de plictisitor. În Kazan am ajuns dimineața devreme; a lovit zilele Universității. Faptul că ceva orașului întâmplă, era clar de abundența de străini (foarte drăguț coreenii, de exemplu, a dat mele autocolante pentru copii cu simbolurile evenimentele viitoare din Coreea), și voluntarii ruși, îmbrăcat într-o formă specială și care oferă în mod util sport memorabilia sau pur și simplu fluturând pipidastra.

Apropo, lângă stație, pe strada Rustem Yakhin, există o "sală de mese bună", unde puteți savura gustări gustoase și ieftine.

Jurnal al unui turist

Vedere din Kazan de la turnul de observare al Kremlinului. Pe malul lacului - evenimente dedicate Universiada

Ce să vezi în Kazan? Am fost la ora zece - a fost suficient pentru a face cunoștință cu Kazan Kremlin și plimbare prin Kazan Arbat (ar putea prinde pe un tur cu autobuzul al orașului).

Într-un zgomotos și aglomerat Kazan Arbat (Bauman Street), în plus față de Biserica Sf. Nicolae și cea mai mare în turnul de clopot al Catedralei Boboteaza (unde cantareata de opera Fiodor Chaliapin a fost odată botezat), există și multe „artefacte“ mici, kilometru „zero“, de numărare în jos distanța până la diferite părți ale lumii, antrenorul stilizată Ecaterina a II, și chiar „indieni adevărați“. Apropo, exact aceeași indieni câteva zile am văzut deja în Odesa (!).

Moscova + Odessa

Cu o noapte înainte de Moscova, am dormit pe tren fără picioarele din spate. Apropo, datorită Universiada, au apărut elevatoare la stația din Kazan: urcați pe pod, apoi mergeți la platforma de care aveți nevoie - este foarte convenabilă.

Jurnal al unui turist

În Odessa ne-am oprit o zi pe drumul "acolo" și timp de o săptămână, mersul înapoi: desigur, există ceva de amintit și de spus despre acest oraș. Cu toate acestea, în lumina evenimentelor recente, este încă neclar până la capăt dacă turiștii ruși se grăbesc spre acest oraș portuar. Prin urmare, voi trece peste partea de Odessa a călătoriei noastre (sper foarte mult că în viitorul apropiat voi putea reveni la acest subiect).

Voi spune doar că în Odessa nu am rămas într-un hotel, ci în apartamente (prima dată într-un apartament cu o cameră, al doilea într-un apartament cu două camere). Ambele au fost lângă Deribasovskaya. Rezervate și plătite pentru cazare în sistemul airbnb.ru. convenabil, scump și fără suprapuneri, gazdele s-au dovedit a fi oameni destul de adecvați și de binevoitori.

Odesa + Varna

Autobuzul de la Odessa până la Varna durează 18 ore: am plecat la o oră după-amiaza, am ajuns la stația de autobuz din Varna la ora șase dimineața.

Jurnal al unui turist

Sincer, aproximativ 18 ore, am învățat doar în Odesa (sincer crede că cele opt va fi suficient) pur și simplu nu a specificat, și soțul ei, care sa ocupat de achiziționarea de bilete, am decis să nu rănească. Cu toate acestea, călătoria nu a fost obositoare; Copiii l-au ajutat cel mai mult - au dormit destul de calm în autobuz. Cu noi era un grup de elevi, atât de special pentru copiii care, la jumătatea drumului, au prezentat desene animate. Și pe întreg teritoriul românesc (cu excepția direct în Ucraina, și Bulgaria, autobuzul trece prin România și Moldova), spre marea bucurie a fiicei sale, ea a lucrat ca Wi-Fi. România și Moldova am reușit să vedem pe drumul spre întoarcere, pentru că pe drumul către Varna am trecut mai târziu noaptea și noaptea.

La șase dimineața, există foarte puțini oameni în Autogar (la stația de autobuz) din Varna; doar birourile de bani și toaleta funcționează. Dar, in apropiere se afla o cafenea foarte frumos și un loc de joacă pentru copii: fierbinte de cafea, brioșe, ceai cu miere (miere în Bulgaria într-un ambalaj de unică folosință este aplicată ceai este obligatoriu) să luminezi speranța de manager agenție de turism - o reuniune a fost programată la ora nouă dimineața. O femeie de vârstă mijlocie Marina, vorbește în limba rusă, el ne-a dat documentele originale și cu noi așteptat angajat închirieri de mașini pe care le-am decis ca masina din Bulgaria nu interferează, pentru că vii am fost într-un bungalou pe timpul verii bazat pe „Kamchia“ la 28 km de Varna.

Apropo, problema limbii: în cafenele, restaurante, magazine, și în stradă rusă, de regulă, să înțeleagă, în special generația mai în vârstă. Un alt lucru este că, după ce ați înțeles întrebarea dvs., puteți răspunde în limba bulgară. Limba poporului frățești este foarte similar cu slavona veche: „I“ în Bulgaria - „Eu sunt“ una - „el însuși“, salut - „comun“, te rog - „mol“ (evident, despre Rusia „să cerșească“). Cu toate acestea, de multe ori nu este complet clar ce vă spun! Prin urmare, dacă cunoașteți engleza, comunicați despre aceasta: mulți bulgari o cunosc.

Kamchia, Nessebar, Burgas

Jurnal al unui turist

La parterul bungaloului era o cameră de zi (cu un televizor pe care Primul canal rusesc a arătat întotdeauna perfect), o bucătărie, o toaletă și un duș. La etajul doi există două dormitoare separate printr-un coridor și un dulap construit. A trebuit să ne pregătim (o sobă, un frigider, o masă, o chiuvetă, feluri de mâncare - totul era acolo), dar de obicei găteam doar micul dejun (rareori - cina). Wi-Fi pe plajă a fost, de asemenea, prezent, cu toate acestea, a fost posibil să-l "prinde", aproape de bungalow-ul administratorului sau într-o cafenea alături.

Ce să vezi în Varna.

Atracțiile din Varna sunt puține, dar sunt. Desigur, merită să fiți atenți la Catedrala Adormirii, situată în centrul orașului, pe piața Chiril și Metodiu. Templul funcționează, a fost deschis la sfârșitul secolului al XIX-lea.

Jurnal al unui turist

Foarte decent în muzeul arheologic din Varna, se află într-o clădire, construită la sfârșitul secolului trecut. Acesta conține o colecție valoroasă de articole de aur. Muzeul este mare, există numeroase colecții - fiul de șase ani a devenit foarte obosit după vizita sa.

Muzeul modest al istoriei orașului Varna este de asemenea curios; iar copiii au fost impresionați de Muzeul Naval, situat în Parcul Litoral, pe teritoriul căruia există, în special, o colecție de arme navale, un vechi far și unul dintre primii distrugători bulgari. Nu am putut ajunge în Parcul de distracții de pe litoral - destul de decent și destul de ieftin.

Plaja din Parcul Litoral din Varna

Varna. Rămâne de băi romane

Vechiul Nessebar, la care ne-am primit de la Kamchia pe mașină în sine este o atracție: este interesant să se plimbe pe străzile vechi, pavate cu piatră, privirea la magazinele de antichități și suveniruri ... Aici am dobândit un flaut din lemn antic - pentru colectare.

În Burgas am plecat exclusiv de dragul muzeului etnografic, care, sincer, nu ne-a impresionat. Dar "Think rock" - "un fenomen este unic în natură", așa cum spun bulgarii, - într-adevăr, impresionat. Pentru a ajunge la ele, am condus cu masina 7 sate bulgaresti!

Bulgaria este renumit pentru bucătăria sa acrulactică: o mulțime de brânză (brânză din Bulgaria - ceea ce noi numim branza alba, cașcaval ne este familiar - „Kashkaval“), brânză de vaci, smântână, iaurturile ( „Hayryan“, „Kiselev mlyako“). În piața centrală din Varna există o gamă largă de fructe, legume, miere la prețuri destul de rezonabile. Foarte multumit de fast-food bulgară: gustoase, consistent, ieftin (noi turisti sincer surprins, susținând cozile lungi în „McDonald“).

Și în Varna, am avut ocazia să vizităm atelierul Dimitar Traycheva „Stalker“ - pictor, grafica si poster artist, unul dintre membrii juriului ultimul Surgut KARIKATURUM, câștigătorii care vor veni în orașul nostru în această vară. El ne-a prezentat în lucrările sale și ne-a povestit multe despre orașul său natal și despre impresia pe care a făcut-o Surgut asupra lui.

Apropo: Pe măsură ce noi am organizat călătoria, noi trebuia să facem viză noi înșine. Soțul avea nevoie de o viza bulgara cu două intrări + viză greacă (soțul de călătorie a participat la conferința științifică internațională la Atena), pe lângă asta, am fost limitate în timp. Prin urmare, am decis că ar fi mai fiabil să se aplice unei firme din Moscova (deși există firme similare în Surgut). În ceea ce privește finanțele, desigur, nu am câștigat, dar vizele au fost aduse direct la tren.