Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

În timpul vacanței în Crimeea am vizitat muzee suficiente, am umblat în jurul conacurilor și am vrut să vedem ceva din atracțiile naturale. Amintindu-ne de excursia noastră de anul trecut prin Grand Canyon din Crimeea, am decis să mergem în munți. Am studiat propunerile și am văzut că foarte aproape de Foros, în orașul Laspi, începe să urce pe Muntele Ilyas-Kaya, după care toată lumea trebuie să viziteze locul de putere, numit Templul Soarelui sau Stonehenge din Crimeea.

Ilyas Kara. Crimean Stonehenge

În primul rând am aflat de la o agenție de turism locală dacă au o excursie în acest loc misterios. Sa dovedit faptul că, în plus față de creșterea tur la munte includ o alta vizita la platformele de vizionare pe care am fost acum un an. Nu am vrut să mă repet. Și costul de tur în 1000 de ruble pe persoană, cu condiția ca acest munte este foarte aproape, de asemenea, ne-am confundat.

Cum să ajungeți singuri la muntele Ilyas-Kaya

În final, am decis să ne urcăm singuri. Am citit pe Internet că urcarea ar trebui să înceapă după oprirea "Laspi" pe autostrada Yalta-Sevastopol. La începutul dimineții am sunat la un taxi și la 400 de ruble am ajuns la această oprire de la Foros.

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Oprirea din spatele căreia începe calea

Începutul traseului de drumeții

În spatele opririi erau două căi. Am mers în dreapta. Urcarea spre munte era mică, pe o cale îngustă printre copaci. După un timp, zgomotul mașinilor din spate a devenit mai liniștit și mai silențios. Am început să mă deranjez: vom găsi calea înapoi, nu ne vom pierde?

Calea în pădure

Dintr-o dată am observat o panglică roz pe copac, apoi după un alt moment, și am dat seama că calea a fost marcată și nu ne vom pierde.

Am decis să accelerez și în câteva minute am văzut ieșirea la munte. Când am ieșit din pădure, spiritul a luat în stăpânire frumusețea care ne-a deschis în ochii noștri.

Pe munte Frog

Înaintea noastră era un platou mic, din care se vedeau cele mai frumoase coaste, stânci și păduri. Cu toate acestea, am realizat că nu este acest munte pe care am vrut să-l urcăm. Ilyas-Kaya era în urma, iar lângă ea am văzut corturile din Templul Soarelui.

O vedere a lui Ilyas-kara.

Vedere a lui Ilyas-Kara

După cum am aflat mai târziu de la șoferul nostru de taxi, muntele pe care l-am urcat a fost numit Broasca. După o mică odihnă, am continuat.

Din nou în pădure, cu o grămadă de insecte. După un timp, ne-am lăsat calea îngustă pe o cale largă. Sa dovedit că turiștii bine cunoscuți merg la Ilyas-Kaya pentru asta.

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Aici am întâlnit un alt cuplu și împreună am mers la idolii de lemn, în care calea sa bifurcat.

În acești idoli din lemn, oamenii au pus monede, și noi am făcut-o. Imediat după el începe un loc uimitor, care este asociat cu forțele mistice.

Ei spun că în primul rând trebuie să urcați pe Muntele Ilya și să vă curățiți pe drumul de tot ceea ce este negativ și apoi să mergeți la Templul Soarelui și să stați, câștigând putere și energie pozitivă, pe piatra centrală. Crimean Stonehenge este o serie de blocuri uriașe situate în jurul unuia.

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Dacă te uiți la ea de sus, atunci această masă de munte formează o palmă sau o floare deschisă. Ei spun că chiar în centrul ei există o acumulare uriașă de energie care poate îndeplini dorințele cel mai prețuite ale unei persoane sau să-l ajute să rezolve o problemă importantă. În timpul celui de-al doilea război mondial, când germanii au ocupat Crimeea, organizația Ananerbe și-a desfășurat cercetarea aici, care se traduce ca "moștenirea strămoșilor". Angajații acestei organizații au studiat zonele și fenomenele anormale din întreaga lume, încercând să le subordoneze și să le folosească pentru a-și consolida sistemul politic. Oamenii de știință germani au crezut că există un portal care gestionează evenimentele din lume. Acest loc nu a fost deschis cercetătorilor organizației misterioase, spun că grupul lor a dispărut fără urmă în munți.

Deci, tovarășii noștri au lăsat idoli la stânga - la Templul Soarelui și am mers la dreapta - la muntele Ilyas-Kaya. Pe drum, alți turiști au început să se întâlnească, care ne-au salutat. Aici este acceptat - oricine ajunge în acest loc, simte o anumită unitate.

Pe drumul spre munte

Foarte curând drumul convenabil și pădurea s-au încheiat. În fața noastră se află o stâncă înclinată, cu o ușoară urmă de trasee. Urcarea în sus a fost înfricoșătoare și din nou am început să cred că este timpul să terminăm urcarea.

Ascent la Ilyas-Kara

În plus, a fost deja vizibil în mod clar sub Templul Soarelui și a fost posibil să se facă fotografii foarte frumoase fără a urca la vârf. Nu erau puțini oameni care stăteau pe piatra centrală. Totuși, aici am văzut cum un grup întreg coboară din munte cu un dirijor, iar urcarea nu mai părea atât de dificilă. Am decis să urcăm mai departe.

Dar ce eroi am simțit când eram la etaj. În ciuda faptului că înălțimea lui Ilyas-Kaya este de numai 681 m, care este mai mică decât Ai-Petri, creșterea aici este mult mai dificilă. Un vânt destul de puternic suflă în partea de sus, dar nu am simțit-o deloc.

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Au fost foarte surprinși când au văzut un cort sub un copac singuratic în centrul platoului și o fetiță de șase, care bătea într-un leagăn. Cum a ajuns aici, nu-mi pot imagina.

Mergem pe cruce la vârf. Cu mult timp în urmă a existat un templu în cinstea Sfântului Ilie, dar acum nu mai rămâne nimic din el.

Ascent la Ilyas-Kara

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Din cruce se deschid priveliștile cele mai uluitoare: pe de o parte, cerul se îmbină cu marea, iar pe de altă parte cu munți și păduri. Ilyas-Kaya este cu adevărat liber de toate gândurile străine.

Bucurându-se de frumusețea din jurul nostru, am decis să mergem în jos. Apoi ne-am dat seama că nu ne amintim absolut ce cale a fost ridicată. Am început să coborâm pe cel care ne-a lovit primul. Ea începu să se îndepărteze brusc și devenea mai puțin potrivită pentru coborâre. Picioarele mă scutură chiar.

Era mult mai dificil să mergi decât să urci. Mai presus de toate mi-a fost teamă că acum calea se va termina cu o stâncă și va trebui să urce înapoi. Din fericire, am coborât totuși în pădure și am ieșit la unul dintre bolovanii extreme ai Templului Soarelui. Foarte curând am găsit piatra centrală. Au fost destui oameni aici.

Urcă-te pe Muntele Ilyas-Kaya

Unii au stat mult timp uitandu-se la distanta, altii doar au atins piatra si dupa cateva minute au plecat. Am mai așezat puțin în vârf, ne-am uitat la Ilyas-Kaya și nu am crezut că am fost acolo destul de recent. După ce ați făcut o dorință și ați lăsat monede, întoarceți-vă.

Acum, am fost deja în mișcare pe o cale largă traversată de mulți turiști. Calea înapoi părea foarte lungă, ca și cum zgomotul mașinilor a fost deja auzit, iar noi toți mergem și plecăm, iar calea nu se sfârșește. Ne-am dus la autostradă la postul de la Laspi.

La stânga a fost o oprire la care a început ascensiunea noastră de dimineață. Am sunat un taxi și am condus acasă plini de impresii din aventura noastră mică.
Mi se pare că merită o vizită Templul Soarelui dacă te afli în apropiere. Chiar dacă nu credeți în puterile mistice ale acestui loc, frumusețea naturii înconjurătoare nu vă va lăsa indiferentă. În astfel de drumeții montane puteți descoperi cele mai remarcabile colțuri ale Crimeei.