Timpul meu liber

Casa Pashkov este una dintre cele mai încântătoare clădiri din Moscova și întotdeauna am visat să fiu în interiorul acestui palat.

Vederea casei lui Pașkov din partea Kremlinului

Indiferent cum am trecut prin Starovagankovsky Lane, porțile au fost întotdeauna închise.

Unde este casa lui Pașkov

Cum să intri în casa lui Pașkov

A fost necesar să introduci în motorul de căutare "o excursie la casa lui Pașkov", deoarece mai multe propuneri de la diferite companii au căzut imediat la o parte. Visul meu a fost ușor de implementat.

Mai intai m-am oprit la compania "Pas cu pas". Costul turului este de 1000 de ruble. Dar apoi m-am uitat la alte oferte și am ales cel mai ieftin - pentru 700 de ruble - pe site-ul Bibliotecii Lenin. Casa Pashkov este în prezent utilizată ca una dintre clădirile Bibliotecii Lenin și căreia, ca și proprietarii acestei clădiri, nu se organizează excursii.

Și într-o zi am avut timp liber, l-am sunat pe fată și am întrebat dacă era posibil să vii în vizită la ora 3 după-amiaza. - Da, desigur, - întâlnire de grup - lângă intrarea principală, fără 5 minute 3. Dați bani când vă întâlniți.

Așa că totul sa dovedit a fi foarte simplu. La timpul stabilit, soțul meu și cu mine ne-am apropiat de intrarea principală în casa lui Pașkov. A fost deja un om de așteptare

În timp ce așteptau, ei au considerat cei mai apropiați "vecini" ai casei lui Pașkov. Direct în fața imobilului se află casa profitabilă Shamshina, proiectată de Shekhtel și Blagoveshchensky.

Și direct la stațiunea lui Pașkov se învecinează cu biserica joasă a Sfântului Nicolae din Vechiul Vagankov. Din tableta din biserică am aflat că biserica a fost construită în 1541 și că Gogol a mers să se roage aici.

Timpul meu liber

Biserica era deschisă și am intrat în ea.

Așa cum am spus mai târziu ghidul, înainte de a exista aproximativ 40 de biserici pe dealul Vagankovskom. Ulterior, majoritatea au fost distruse. În timp ce așeza o alee a lui Starovagankovsky în apropierea bisericii, capela din stânga a fost tăiată în onoarea a 40 de martiri sevaști. Gardul de-a lungul alei este așezat doar de la pietrele acestui culoar ruinat.

În biserică în sine este un tavan foarte frumos. Biserica este mică, confortabilă. Capela din dreapta se păstrează, este dedicată lui Serghei din Radonej.

La ora stabilită, ghidul a plecat. Am colectat bani de la cei care nu au plătit în avans. Toți dintre noi au venit aici de la mai multe companii diferite: cineva a cumparat bilete pentru 1000, unul dintre 700 (pensionari - 400), și toate au fost pe un tur. În grup erau 16 persoane.

Mai întâi am mers pe teritoriul proprietății și, pentru o vreme, ghidul ne-a povestit despre istoria acestei case și a proprietarului acesteia.

Istoria casei lui Pașkov. De la palat la bibliotecă

Peter Egorovich Pașcov a fost fiul lui Petru I. batman începe tatăl său batman, iar mai târziu a fost investigarea numeroase cazuri de deturnare de fonduri de trezorerie suveranului. Și cumva a devenit foarte bogat în acest domeniu.

Peter Egorovici a înmulțit mult moștenirea tatălui său. El a fost angajat în vin de cumpărare, și pe comerțul cu alcool a făcut o bogăție mare. Comerțul cu vodcă a fost considerat o ocupație care nu era vrednică de un bărbat nobil și printre nobilii astfel de mâini nu li s-au dat poporul. Poate că acest fapt a influențat decizia lui Pașkov de a dobândi un teren opus Kremlinului și a construit un palat care să poată concura cu frumusețea camerelor țarilor.

Pentru construirea palatului a fost invitat de Vasili Bazhenov, care fusese deja în cușca câinelui Catherine. Niciunul dintre proiectele sale nu se potrivea cu gustul ei. (Te sfătuiesc să mergi la Muzeul Shchusev și a vedea structura Palatului Kremlin, care a făcut Bazhenov la cererea Ecaterina - regina a vrut să restructureze radical Kremlin, și, slavă Domnului, că proiectul nu sa materializat aspect, cu toate acestea, este impresionant, iar casa similarități Pașcov cu palatul. urmărite).

Conacul începe de la poarta, care este decorată cu o mască pe partea de sus, iar această mască este sculptată din piatră albă și nu din stuc.

Timpul meu liber

Fiți atenți la aceste "pandantive" deasupra coloanelor: cu rafale de vânt leagăn, am văzut-o cu ochii mei.

Din poartă există un pasaj îngust, care se termină cu o curte largă, cu o pat de floră spart în fața casei.

De ceva timp am ascultat ghidul din curte și, în același timp, am privit clădirea. Extrem de frumoasă, un palat impunător, solemn și nobil.

Când grădini Pașcov în jurul casei au fost sparte. Coborarea spre strada Moss a fost la acel moment flata în sine Moss - este mult mai îngust, iar pentru Moss a curs Neglinka nu a fost curățată încă la sol. Descrierea nealterata a Johann Richter german, în care a menționat că în grădină erau păun și gâște chinezești, papagali care stau în celule, și a publicului la sfârșit de săptămână este permis să meargă în acest parc frumos. A fost singura cerință - că persoana a fost îmbrăcat decent.

Ghidul a spus că este casa a apelat la Kremlin nu din cauza Fronde, și pentru că antrenorilor să intre deal abrupt Vagankovsky nu era cu mâinile lui.

În partea de sus a casei lui Pașkov se află un belvedere cu ghivece de flori. Și în vase de flori erau plantate flori. Și statuia aurită a Minerva a încoronat cupola palatului (în conformitate cu alte surse - Marte). Acum, în loc de o statuie, un bolț metalic iese din cupola clădirii.

Timpul meu liber

A trăit în palat el însuși, Pașkov, împreună cu soția sa și cu un numeroase portari. Nu aveau copii.

După moarte, casa sa mutat la vărul său Paskov. Și în 1839 clădirea moștenitorilor a fost cumpărată de stat.

În 1862, la Moscova sa decis organizarea primei biblioteci publice. Moscova la acel moment a rămas puternic în spatele capitalei Sankt-Petersburg în ceea ce privește numărul de instituții culturale: muzee, teatre, galerii. Pentru a rectifica situația de la St. Petersburg la Moscova, ei au decis să transfere colecția obiectelor de artă ale contelui Rumyantsev-Zadunaisky. Nikolai Petrovici Rumyantsev a fost un colecționar arzător. Cu entuziasm deosebit, a strâns cărți, manuscrise, hărți rare.

Pentru a-și găzdui colecția de picturi și cărți, a fost ales casa lui Pașkov, în care a fost deschis Muzeul "Moscova Public și Rumyantsev".

În 1924, colecția de picturi a fost desființată, picturile au fost transferate în alte muzee și doar cărțile au rămas în casa lui Pașkov. Bazându-se pe biblioteca Rumyantsev, a fost înființată Biblioteca Lenin. Acum, în casa lui Pașkov sunt trei calendare ale Leniniei: manuscrise, notații muzicale și cartografice.

Ghidul a spus că oricine dorește poate veni la Leninsk cu un pașaport, să devină membru al bibliotecii și să viziteze casa lui Pașkov în funcție de necesități.

După deschidere, am intrat în casă, am predat lucrurile la garderobă și am urcat pe scara mare în sala spațioasă.

Timpul meu liber

Din structura originală a casei nu a supraviețuit nimic. Practic întregul volum al casei ocupă o cameră, pe ambele părți ale căruia sunt galerii deasupra.

Fotografiile vechi arată că odată ce această sală a fost împărțită în secțiuni, picturile erau atârnate pe pereți. După desființarea colecției de tablouri, partițiile au fost sparte, întreaga cameră era ocupată de o sală de lectură imensă.

Acum sala este goală. Din ferestrele sale puteți vedea Kremlinul.

Se pare că dealul Vagankovsky este mai înalt decât Borovitsky

De fapt, în afară de punctul de vedere al Kremlinului, nu mai este nimic de privit. Mai jos este o vază plat din piatră neagră.

Pe scările de pe perete atârnă basorelieful tatălui colectorului de colecții - Mareșalul General-Field Rumyantsev-Zadunaisky.

Timpul meu liber

Înainte de intrarea în galeria superioară stă o sculptură de marmură "The Reading Girl" de sculptorul italian Magny.

Sculptura a rămas, pentru că pe tema: biblioteca este potrivit să aibă o fată cu o carte. Ghidul a sugerat să ghicească ce fel de conținut citirea tânără creatură. Nimeni nu a ghicit bine. Sa dovedit - revoluționară. Și adevărul pare. Se pare că pieptul este gol, dar nu există vise în ochi, nu există ecstasy religioasă, există o atentă grijă.

În galeria superioară:

Stucul volumetric pe plafon:

Timpul meu liber

Deasupra, un coridor ingust de la poarta care duce spre casa este clar vizibila. Un fel de pradă unei clădiri gri, cu un acoperiș verde - o încăpere de utilitate pentru constructori.

Dar punctele de vedere ale construcției învecinate sunt foarte drăguțe:

Apoi am mers în sălile de lectură. Sunt în aripi. Cel mai mare dintre acestea este departamentul de manuscrise. Ghidul a spus că aici puteți găsi manuscrise ale tuturor scriitorilor ruși, cu excepția a două: Pușkin și Tolstoi. Manuscrisele Tolstoy sunt păstrate în Muzeul Tolstoi, iar Pushkin în Casa Pușkin. Dar în cabinetul de dosar se află biblioteca lui Puskin.

Timpul meu liber

În Biblioteca Rumyantsev, filozoful și gânditorul Nikolai Fyodorovici Fedorov, fondatorul cosmismului rus, mentorul lui Tsiolkovsky, a lucrat ca bibliotecar pentru un sfert de secol. Lucrările lui Fedorov au fost foarte apreciate de Dostoievski și Tolstoi. Portretul a fost scris de Leonid Pasternak.

În departamentul de notații muzicale puteți juca piesa dorită pe instrument:

În departamentul cartografic, așa-numitul "glob aztec" se evidențiază:

Timpul meu liber

În aripa există o scară din fontă, probabil castingul Kasli.

În cele din urmă, am coborât în ​​holul pustiu, care este sub scări. În centrul halei se află o coloană groasă care susține bolțile. Poate puțin din ceea ce a mai rămas din clădirea originală.

Sincer, după vizita la casa lui Pașkov, impresia a rămas tristă. Am presupus că a rămas puțin din interior, dar nu credeam așa. Întregul volum central al clădirii este un manechin.

Toată frumusețea lui este numai în exterior. Dar ce ar putea face un muzeu! Refaceți interioarele palatului, grădinile cu păuni. Și asigurați-vă că vă deschideți să vizitați foișorul, cu care Woland a văzut odată Moscova.

Timpul meu liber

Ei bine, și permiteți-mi să închei un citat din "Maestru și Margarita":

"La apusul soarelui, înalt deasupra orașului, pe terasa de piatră a uneia dintre cele mai frumoase clădiri din Moscova, o clădire construită cu o sută cincizeci de ani în urmă, erau două: Woland și Azazello. Nu erau vizibile de jos, de pe stradă, fiind acoperite de o privire inutilă lângă balustradă, cu vase de tencuială și flori de ipsos. Dar ei puteau vedea orașul aproape până la capăt.

Poate că într-o zi vom putea să urcăm pe foișor și să privim la Moscova de pe această platformă magnifică de observare. Și în loc de un pin pe casă, va fi o Minerva de aur.