Saturnul insulei Santorini

Se pare că știi deja despre Santorini înainte să ajungi. Despre vulcan și plaje colorate, măgari pe scări și cel mai frumos apus de soare, care în fiecare zi se adună sute de turiști în Eeyore. Desigur, în toate ghidurile pentru frumusețea Greciei sunt ilustrate peșterile din Santorini și bisericile albe și albastre, cu o vedere a vulcanului, cu greu mai des decât Acropole. Se pare că nu a mai rămas nici o singură structură, care nu ar fi fost fotografiată de milioane de ori. Da, la domiciliu, chiar și pisicile și câinii de stradă locală, în numărul de fotografii de pe Internet, depășesc unele vedete de la Hollywood!

Insula, o dată locuită de pescarii săraci, a devenit atât de populară încă de la începutul anilor 1980, încât în ​​sezonul de pe strada Ia - fără îndoială cel mai pitoresc sat al insulei, arăta ca un curent multilingv plin de călători din diferite țări. O jumătate de vară veselă de-a lungul promenadei scufundă grupuri de turisti din Creta - se află într-o excursie de o zi, au foarte puțin timp să inspecteze magazinele locale. Mândriți cu mândrie autocolantele pe tricouri ale grupului cu nave de croazieră - au trei zile, puteți revizui încet totul și puteți găsi cele mai impresionante părți de cărți poștale ale rudelor rămase acasă. Acoperind zgomotul mulțimii, pensionarii germani, care se află în spatele grupului, strigă tare. Închidere continuă a sutelor de camere - turiștii din Asia încearcă să capteze absolut fiecare centimetru de suprafețe, fără a face excepții pentru mâncare și Coca-Cola în taverne. Toate acestea îmi amintesc de un peisaj grandios pentru filmarea filmului despre pandemoniul babilonian. Mai devreme sau mai târziu există o dorință irezistibilă de a găsi ușa în această decorare și de a fi pe cealaltă parte.

Se pare că este foarte simplu să o faci - trebuie doar să coborâți de la aglomeratul Eeyore pe scări până la mare - și aceste 300 de metri par a fi transferate într-o altă lume și acum 30 de ani. Golful Amoudi, cel mai vechi port al insulei, este o lume separată, cu case care au fost păstrate de la ultimul cutremur major, pescarii și tavernele, unde toată lumea se cunoaște.

În anii '80, cineva a construit un hotel mic în golf, abia lăsând-o în decalajul îngust între mare și stâncă. De aceea, de exemplu, în dormitorul nostru, peretele din spate era pur și simplu de lavă neagră. Și camerele în sine, destul de simple, sunt umplute cu mobilier vechi masiv vechi din lemn de culoare închisă, imagini cu dandii necunoscute de mustar, cufere uriașe și perdele în stilul "vacanței mele cu o bunică grecească".

Balcon mare din camera noastră, cu un set de vase cu o varietate de plante este cea mai potrivită pentru a monitoriza viața de port, barci de pescuit colorate mici și mari nave de croazieră care trec de pe apa albastru-închis al caldera. În fiecare zi înotați în mare în jurul stâncii, cu o capela mică Agios Nikolaos de fiecare dată diferită de cea precedentă. Acest joc neașteptat atât de fascinant pe care le sunt aruncate toate planurile pentru cucerirea celor patru insule într-o vacanță, a stat timp de o lună să stea ore în șir pe o balustrada balcon din lemn, cu un pahar de retsina rece ca gheața și un bol de struguri locali cu zahăr dulci mici recoltate în lung plimbări în jurul insulei.

Timpul nostru a fost măsurat prin feriboturi. Cu jumătate de oră înainte de amiază, în direcția portului principal, Flying Cat a alergat intens. La ora 17, Blue Star a trecut cu grație, strălucind cu reflecții pe margini uriașe galben-albastru. A doua oară a apărut după miezul nopții, inundând uneori ușor valurile celor care au rămas în tavernă, precum și mașinile lor în parcare.
Dar, în câteva minute, valurile s-au diminuat și numai furia corzilor a rămas. Pescarii locali nu părăsește ancora în golf și unde să cumpere, în cazul în care câțiva zeci de metri de la țărm adâncimea este deja 200 de metri.

Saturnul insulei Santorini

Înainte de zori ai putea auzi pescarii cât mai devreme canotaj vâsle, încercând să nu tresari prada chiar și de dormit. Și deja la ora 10 dimineața în Golful Amoudi totul sa trezit. Chelnerii de la taverne de pește aranjate mesele luminoase portocaliu dreapta pe doc, pescăruși ca o pisică tipa, încearcă să fure din captura dimineata de calmar, barci turistice Captains se pregăteau să expedieze excursii la vulcan, partea de jos conducătorul auto măgar sobirayulis a scărilor și știri discutate pentru frappe.

Într-o dimineață, micul meu dejun a fost întrerupt de tipete puternice: "Htapodi! Poly Megalo! ». Văzând oamenii care se adunaseră la dig, am alergat desculți, cu un pahar de lapte în mână, pe scări. Doar în timp pentru a vedea modul în care unul dintre pescarii de pe mal au aruncat în linia de apă și dintr-o dată una dintre pietrele de la fund în viață! N-am avut timp să clipească un ochi, ca un corp puternic caracatiță imens sa transformat pe cheiul de beton, agățându-se cu disperare pentru fiecare sparge toate tentaculele. Din păcate, în câteva minute a fost separat de dig și dus la bucătăria tavernei Katina. Incurajati de prada neașteptată, tavernele lucrătorilor a început vying spun că astfel de un imens caracatiță captura în coasta - un mare succes.

"Da, există un caracatiță, nu este ușor să prindeți un pește mic", am spus. Grecii își amintesc imediat povestea de acum doi ani, care a avut loc în aceeași tavernă, unde am acționat ca personaj principal.

Îmi place cu adevărat peștele mic, crocant, prăjit, învelit în făină și prăjit în ulei. În limba sârbă, ele sunt numite "girica", în greacă "aferina". Nu am găsit acest fel de mâncare în meniu, l-am întrebat despre el prietenul nostru grec. Yannis a venit să-și dezvolte afacerea, în momentul în care a trăit pe insulă timp de șase luni, și pare să știe totul despre acest loc. „Ei bine, este doar un eveniment organizat“, a spus el - „Dar dacă în tavernă nu aferiny, acești pești în jurul dig de către mii, astfel încât să puteți lua doar o plasă de baie, o captură rapidă și să le gătească. Timp de 10-15 minute veti prinde cina ", ma asigurat el.

Firește, înainte de o astfel de idee tentantă, nu puteam rezista. A doua zi, când am ajuns la tavernă înainte de apus, am spus acest plan simplu și ingenios comandantului. El a fost foarte surprins, dar a dat o plasă, o pâine de pâine de casă pentru momeală și, în general, a arătat tehnologia de prindere a prăjirii. Am luat netul, dar peștii vicioși au dus cu voioșie o bucată de pâine în mare, imediat ce se oprea la cea mai mică mișcare. Fiecare dintre chelneri au considerat că este de datoria lui să meargă și să dea sfaturi valoroase în același timp, susținând că consilierii anterioare, care e tocmai în acest lucru nu înțeleg, dar este ceva spune acum toate secretele de pescuit. Oamenii de la mese erau foarte interesați de ceea ce se întâmpla. Cu experiență, probabil, că și ei vor trebui să-și prindă peștele comandat. Trecerea turiștilor a început să se oprească. După o jumătate de oră de pescuit în tavernă nu existau locuri libere - toată lumea se întreba cum se va termina procesul. În general, timpul a fost petrecut: ei înșiși erau distrați, iar oamenii din jur erau amuzați. Am prins o prăjitură deosebit de mizerabilă. O oră mai târziu am renunțat, spun: "Bine, peștele meu nu vrea să fie prins, să avem a ta. “.

Deși nu am prinde un pește, dar procesul de capturare un mare ajutor pentru stabilirea comunicării: închiderea taverna tuturor „ajutoare de pescuit“ sa mutat la noi la masă, a adus casă de vin, coniac, gustări. Au discutat despre atracțiile locale și rușii noștri, vorbind "pentru viață", ca de obicei. Deși pescarul nu a ieșit din mine, dar ne-am despărțit la ora 3 am deja aproape prieteni. Așa a fost povestea.

Râzând, chelnerii Vasilios, Maki și Beni au întrebat ce intenționăm să facem astăzi.

Trebuie să spun că am fost uimiți de toți, rătăcind pe drumurile pietonale abandonate vechi de la un sat la altul. Această piatră neagră pietruit drumurile erau pline de descoperiri plăcute și descoperiri, cum ar fi desișuri de struguri sălbatici, peisaje uimitoare și aventuri. Revenind în seara în tavernă, am povestit toate culorile: cum ai intrat într-o ploaie torențială torențială cu tunete, fiind la partea de sus a muntelui numai pe insulă ca așezări abandonate văzut în stânci, și multe altele. Următorul nostru obiectiv a fost de a ajunge la Embori - sat cu străzi înguste, vopsite în alb, astfel încât rătăcitor în jurul lor, încetează să înțeleagă unde cerul, și în cazul în care terenul.

Dar chelnerul superior Beni a spus: "Opriți-vă! Astăzi este o sărbătoare biserică mare în Tirassia, cu această ocazie va exista un festival. În 10 minute va fi un feribot, mai curând! "

Thirassia este a doua parte a insulei rotunde o dată pe Strongili. Când în cele mai vechi timpuri a fost unul dintre cele mai violente erupții ale vulcanului din centrul insulei, a distrus minoica, piesa mesyatsepodobnyh două formate: mai - Santorini si mai mici - Tirassiya. Aproape nu a atins boom-ul turistic al insulei Santorini și, având aceeași frumusețe naturală și arhitecturală, conduce până acum viața Cenusarelei, și nu prințesa.

Saturnul insulei Santorini

Bacul stabilit printre bunicile îmbrăcați în negru și mame cu copii, am încercat să aflăm detaliile marinarul de vacanță. El a spus că în centrul orașului Tirassia există o biserică dedicată Teologiei Vindecării (Panagia Yatris). Acesta conține una dintre cele mai apreciate icoane miraculoase, la care oamenii din toată Grecia vin să ceară sănătate pentru ei înșiși și pentru cei dragi. Și ajută foarte mult, exemple din viața prietenilor și cunoștințelor sale.

La digul din Thirassia, un autobuz îi aștepta pe cei care sosesc. Nu aveam idee unde trebuia să mergem, așa că toată lumea se uita la o biserică mare. Dar când am ajuns într-unul din sate am auzit brusc muzică tare și am văzut oameni de dans. Sincer, nici măcar n-am crezut că este destinația noastră. Șoferul autobuzului sa întors și, dintr-un motiv oarecare, mi-a spus: "Du-te!" Și el a mers mai departe. Am ieșit și am constatat că toată distracția are loc chiar sub baldachinul bisericii.

Serviciul a trecut deja și am putut intra. Biserica, mirosind ceara și busuiocul, era foarte mică. icon închis într-un cadru de argint spânzurat în locul de onoare, și tot spațiul din jurul ei a fost atârnat cu plăci de argint care dau adunarea în schimbul pentru executarea unui miracol. În rândurile de-a lungul pereților și ferestrele ornate cu ceara CPMP dimensiuni diferite - nu e de mirare că se consideră că ajută la Panagia Yatrissa instituție copii.

În acest moment, dansurile au început deja afară. Sau mai degrabă, dans. El era doar unul, dar repetat de multe ori. În prima parte a tuturor, duceți ceva de genul dansului, apoi rupeți în perechi și dansați în perechi. Prima parte este ușor de reținut, dar al doilea a fost foarte greu, toate au devenit cupluri și se învolbura într-o anumită similitudine a menuet sat. Toate miscarile de dans vin de undeva în Evul Mediu profund, efectuat toți rezidenții cu o claritate impecabilă și grație: ea a dansat și răsucite de vârstă om și adolescenți, și chiar preotul local, podele podotknuvshy de intens în sutană.

În rândul localnicilor, la început am simțit puțin inconfortabil. Dar șoferul de autobuz care se întoarce împreună cu dirijorul ne-a adus aminte și ne-a oferit să ne alăturăm mesei festive. Am vorbit cu ei, iar alți oameni au început să se alăture companiei noastre. Toată lumea sa cunoscut, a întrebat cine suntem și ne-a încercat să ne tratăm. Uimitor, am fost singurii străini pe această vacanță, și în același timp, printr-o strâmtoare mică de la noi, acolo sus în Oia, turisti a creat un capac etanș pe stradă pietonală!

Între timp, sărbătoarea sa apropiat de apogeul său. Muzicienii s-au mutat la o masă comună, iar preotul a scos brusc un pistol de undeva și a început să tragă în aer! Mărturisesc că nu am văzut o viziune ciudată în viața mea! Copiii locali, luând-o ca un semn la începutul acestei distracții, au început să arunce bombe pe drum! A fost un zgomot!

Este posibil să refuzi o astfel de invitație?