Recenzii despre cartea ta servitoare umilă pisică

Această carte a devenit bucuria mea, odihna mea morală din ultimele săptămâni. Nu este greu să fie de acord că secolul XX a început dificil pentru multe țări, și Japonia, de asemenea, nu este o excepție - în romanul Soseki Natsume lui wittily fost observat puncte de vedere de bază și aspirații ale societății japoneze, în picioare pe pragul de capitalism, mai puțin deranjante „știfturi“ în direcția religioase orientale, moderne, la acea vreme, literatura și arta, ridicând relațiile uneori absurde în căsătorie și multe altele.

Narațiunea, așa cum a fost, curge într-un curent măsurat, în care, de fapt, nu se întâmplă nimic semnificativ. Chiar și războiul ruso-japonez, care trece la momentul respectiv, absolut nici un efect asupra personajele romanului care continuă să trăiască în cartierul liniștit, afundată în viața de zi cu zi, singura problema care poate crea o sală de gimnastică zgomotos, elevii din apropiere, dar rătăcit din greșeală hoț.

„Sunt singura pisica din lume, a carui soarta le-a înzestrat mintea, și așa mai departe corpul meu are o valoare deosebită. Există un proverb: „Berezhennogo și Dumnezeu salvează“ - și, prin urmare, trebuie să te pui în pericol doar pentru a dovedi superioritatea lor, este nu numai pentru a te provoca durere, dar, de asemenea, să rupă voia cerului. tigru Proud în grădina zoologică în liniște de viață lângă un porc murdar și gâște sălbatice și lebede, o dată în viață în mâinile unei păsări moarte pe aceeași tocător pui ordinari și găini. Dacă sunteți printre oamenii obișnuiți, atunci nu va rămâne nimic decât să acceptați și să deveniți o pisică obișnuită. Și dacă devii o pisică obișnuită, atunci trebuie să prindă soareci ... "
reflectă și chiar uneori arogant filozofii:
"Valoarea vieții umane nu este determinată de cuvinte, ci de fapte. Dacă totul merge așa cum tu o dorești și apropiindu-te treptat de succesul tău, atunci scopul vieții este atins "

Pe lângă criticile sarcastice ale societății de la începutul secolului al XX-lea din Japonia, această carte poate fi, de asemenea, de interes pentru noi din considerația vechilor tradiții și culturi ale Japoniei. Prin urmare, cei care nu se deplasează pe notele de subsol vor descoperi o mulțime de noi, dar adesea fără ca Google să poată face totul - cum arată coafura Bunkin - dar Takasimada arata. Cum sa dansezi dansul folclor nekojia-nekojia sau suteteko. Incredibil de multe lucruri interesante pot fi găsite pe paginile acestei cărți destul de accidental.

Și, în cele din urmă, aș dori să-mi doresc o nouă reeditare a cărții, atunci, după părerea mea, ar merge cu succes la masele de lectură.

Unii dintre ei, privindu-ma, spun: "Ar fi frumos uneori sa traiesti aici atat de calm, fara hassle". Dacă vă place să trăiți în pace, trăiți. La urma urmei, nimeni nu te-a întrebat așa de tare.

În timpul lecturii, am încercat să înțeleg cine Natsume Soseki, pisica sau stăpânul său, cel mai personificat, dar apoi a decis că ambele au fost doar puțin diferit. Modul în care proprietarul arată ca o pisică din punctul de vedere al pisicii și cât de nefolositoare arată pisica din punctul de vedere al maestrului - creează cea mai completă imagine a ceea ce devastarea a fost în mintea Japoniei la acel moment. Narațiunea în sine se desfășoară încet, se pare că nu se întâmplă nimic, dar acesta este un fenomen frecvent în literatura japoneză. În spatele simplității externe a evenimentelor se află esența profundă a vieții în sine. Că există o scenă de a fura o cutie cu cartofi sălbatici dulci sau mărgele de sticlă de șlefuit pentru experimente.

Oaspeții vin, de regulă, la fel, conduc conversații, ca regulă despre orice, glumește cineva, cineva serios, undeva în apropiere și soția stă mereu, uneori chiar și în conversație. Pisica este un accesoriu prost. Și totul pare să fie bun. Ei bine, da, proprietarul pisicii este un whiner și, uneori, devine neclar cum reușește chiar să lucreze și să susțină familia. Dar apoi vine realizarea că el este un reprezentant tipic al lumii sale, așa cum este destul de bine stabilit. De fiecare dată când am întâlnit noul său hobby cu speranța că, acum, va găsi ceva ce-i place - deși în adâncul inimii sale el a înțeles, cum nu știe cum. Nu există nicio ocupație în lume pe care o primește cu adevărat. Un adevărat blestem. Dar pisica lui este notabilă. Prea mult narcisist, desigur, dar un om inteligent, îmi pare rău, el nu este un vânător. Numai și poate, acea mantis nefericită pe labutele labei capului. Și șoarecii pentru el - aceasta este o scuză directă pentru a vă imaginați ca un lider militar grandios.

Ei spun că acum Japonia conduce un mare război cu Rusia. Sunt o pisică japoneză și, deci, un japonez. Dacă aș avea ocazia, aș vrea chiar să formez o brigadă de pisici compuse și să merg în față pentru a zgâria soldații ruși.

De câteva ori am devenit atât de plictisit încât am vrut să renunț la tot ceea ce nu se întâmplă adesea. Adică, cartea fie îi place sau nu, sau merge bine, sau durează pentru totdeauna. Și apoi ceva ciudat - un capitol, două capitole, trei capitole și cred capabil să-l gestioneze în doar câteva zile, când rrraz și la un moment dat liniile se blocheze în dinți ca Zoni un sigiliu sărac. Și, de asemenea, vreau să aranjez un dans frenetic pentru a scăpa cumva de acest sentiment. Și apoi totul este bine din nou.

In ciuda numarul mic de evenimente, există încă un fel de linie principală, în care toate personajele, inclusiv o pisică și nu este proprietar pisica de zi cu zi, deși este un fel de un centru de atractie pentru toate celelalte personaje sunt implicate. Sau cel puțin așa ni se pare, pentru că noi vedem totul prin ochii pisicii sale, și, prin urmare, istoria este doar în acele momente când pisica este ceva pentru a vedea sau auzi despre. Ei bine, despre linia principală, în opinia mea, aceasta este căsătoria unui bărbat cu o femeie. Și lucru ciudat, un om într-un fel nu este dornic să se căsătorească, el tot un om de știință de un astfel de om tânăr, presupune următorii 20-30 de ani pentru a cheltui pe scris o teză, și apoi unele alunecare mireasa. Și părinții sunt femei (sau femei), prea ciudat, toate țipând că ei oameni de afaceri de succes si miri fiica lor prin acoperiș, dar judecând după modul în disperare au agățat de acest om de știință, începe să crezi că nu toate acolo atât de fabuloasă cu pețitori. Iar dorința "hucksters" de a intra în familia unui om de știință este atins.

Pentru a rezuma. Mă așteptam (și probabil chiar speram) că ar fi mai mult o carte plină de umor despre misadventurile unei pisici drăguțe din societatea japoneză. Dar, de fapt, a fost o satiră puternică asupra societății japoneze, uneori amară, uneori jignitoare, uneori plictisitoare, iar în unele locuri este atât de precisă și rapidă pe care chiar eu, un străin, devine clar. Aș vrea să știu cum japonezii reacționează la această poveste, mai ales la generația mai în vârstă. Când am ales, primul meu gând a fost: „Deci, acest lucru este reprezentat pe bancnota de 1.000 de yeni. Ar trebui să fie la fel de ciudat, ca de multe ori în mâinile acestor facturi a avut loc, dar nu sa deranjat să fie interesați, ceea ce a făcut-o să pună și că el în general, a scris. " Ei bine, acum pot spune cu încredere că mă simt admirație pentru talentul și capacitatea sa de a capta atenția cititorului (în ciuda faptului că, uneori, textele sale au efect de-a dreptul opus, dar că aș dormi mai degrabă pe ceea ce eu nu sunt japoneza).

Există multe lucruri incomprehensibile în lume, dar nu există nimic în care ar fi imposibil să găsești un sens. Fraza este extraordinar de dificilă - pretindeți-vă că o înțelegeți și va fi ușor de interpretat

Primul lucru de spus despre acest roman este să vă reamintim cât de multă literatură japoneză este unică. Așadar, îmi amintesc: este într-adevăr specifică și are o anumită intonație specială și "pisica servitoare umilă" - nu este o excepție. Deci, această afirmație rămâne adevărată, chiar și atunci când narațiunea se desfășoară în numele pisicii - sau, mai corect, mai ales când se desfășoară în numele pisicii.
Într-un cuvânt, a existat o pisică în Japonia care a fost luată de un profesor de școală engleză și a plecat să locuiască în casa lui fără să se obosească să dea pisicii un nume. Și această pisică fără nume uimitor de rezonabil trăiește pentru sine viața pisicii sale fără nume, dar se pare adevărat pasiunea lui - este de a viziona oamenii mici din jurul lor și de a le asculta vorbi imposibil de prostie și bombastica să dureze o lungă perioadă de timp și cu plăcere au înțeles și ridicol. Ceea ce pisica nu refuză în mod hotărât.
Narațiunea, printre altele, distinge câteva trăsături caracteristice; în principal, prin incredibila sa, uneori, pentru a căsca ritm cadențat teribil - pur și simplu pentru că nu este ceva care domină viața de zi cu zi a romanului din lume, și el, lumea pur și simplu este prins în ea, și măsurarea debitului de viață nu încalcă nicio modificare în țară, sau rusă - Războiul japonez este undeva în fundal, nimic care a afectat Japonia atât de mult la începutul secolului al XX-lea.
Și totuși, romanul este de asemenea o satiră sinceră pentru societatea din acea vreme.

Cu toate acestea, stăpânul trebuie privit ca un individ strâns legat de oamenii de știință și de scriitori, pentru că are un birou, chiar dacă este înghesuit, unde se sperie, ci cărți dificile.

În această lume, este mai bine ca o persoană să fie chiar, fără colțuri. Obiectul rotund se rostogolește în siguranță, dar unghiul îi rupe doar laturile și la fiecare pas se confruntă cu probleme. Colțurile sunt șterse și doare.

Haide, voi alege care dintre ele sunt mai bune ", a spus Maitei și ia înmânat lui Hanako o carte poștală cu imaginea. - Asta pare interesant.
- Oh, chiar și cu imaginea, o imagine foarte frumoasă, să vedem ... Foo, bursuc! De ce a decis să deseneze un bursuc? Badger aici la fel de real, uimitor! Hanako exclamă cu admirație.
- Ai citit ce scrie aici, zise gazda, râzând, citit de Hanako, după cum scria servitoarele noastre.
- "În ultima zi a anului, în conformitate cu calendarul lunar, badgers de munte aranja o plimbare și dans până când picătură. În piesa pe care o cântă, se spune: "Acesta este sfârșitul anului până la sfârșit, și chiar" mersul pe jos de-a lungul munților "nu va veni astăzi la noi. Tra-ta-ta-ta ". Ce este? E o batjocură, spuse Hanako furios.

Undeva unde am văzut deja așa ceva. Deci: pisicile, secolul al XX-lea, satira asupra societății. Da, da, "Note despre orașul pisicilor".
În general vorbind, nu știam cu adevărat despre Japonia, deci poate că nu mi-a dat să se simtă lucrările de sare. Și am fost un pic supărat număr enorm de referințe care nu vedeți e-book. Astfel, toate numele japoneze de feluri de mâncare și haine, unele nume au trecut prin mine. Dar aceasta este o dezavantaje minore (și aceste dezavantaje nu sunt cărți, iar mea) Un plus este faptul că din această carte imposibil de a pune în jos: și glume acolo amuzant și personajele sunt foarte plin de viață și la sfârșitul cărții notele triste de a obține mai mare, ea nu mă face a devenit trist. Ei bine, nu este adevărat ca în cele din urmă teoria Meitei că într-o sută de ani, toți vor comite suicid, prin urmare, nimic nu sa se supere)

Revizuirea a fost scrisă în flashmob "Dă doi!"

Mi-e greu să spun ceva bun despre o carte atât de monotonă. Desigur, a adormit minunat (oricum, ca întotdeauna). Din primele pagini a devenit clar că volumul este în mod evident supraestimat. Da, este frumos să atingi ochii cu inima lozinci japoneze destul, încercați să limbaj mentalitate străină. Da, în unele locuri e amuzant. Da, despre CAT în cele din urmă. Și despre oameni.
Dar, în general, sunt supărat că această carte a venit la mine în lista de deserturi. Deși mă bucur că angoasa incertitudinii relației a dispărut)