Grecia antică

7-8.11 (1 zi) Sosirea în Salonic, Kastoria

Stăm în tren în mașina compartimentului, există aer condiționat și scaune moi în formă de canapea pliantă. Este amuzant că locul de dormit al lui Igor a căzut în spatele canapelei. Cina a adus imediat. Am adormit repede, și m-am oprit când Igor mi-a cerut să-i ajut să-și ridice salteaua. Cumva, cu greu, a ridicat patul după mai multe încercări nereușite. Am adormit din nou repede.

La Moscova ne-am mutat cu trenul spre stația Domodedovo.

Salonic, Kastoria

Apoi, controlul pasapoartelor a trecut prin aeroport și a intrat în sala de așteptare. Zborul nostru este la 12-30. Înainte de avion, Boeing 757 este adus cu autobuzul. O briză proaspătă îi mângâie fața la despărțire. Ne ridicăm pe o scară largă. Locurile noastre sunt lângă fereastră. Scoateți repede. Deja în zbor a fost anunțat un nume similar cu al nostru și au cerut să se apropie de însoțitorii de zbor. Sa dovedit că ne căutau, așa cum am comandat un meniu vegetarian. Se arunca în principal în nori, și uneori cabina tremura cu turbulență. Călătorim deja peste oraș, iar acoperișurile de case din lemn sunt vizibile. Avionul nostru este în declin rapid, iar noi zboarăm peste mare până la aeroport. Marea este foarte aproape de noi și se pare că vom ajunge la apă. Dar, în ultimul moment, avionul a aterizat pe banda de aterizare de lângă țărmul mării. Toți își dădu respirația ușoară și își bate mâinile. A venit în Salonic. așa cum a promis în trei ore.

În Grecia, este cald + 21'C, dar este vânt. După controlul pașapoartelor, ei și-au căutat grupul. Autocarul nostru ne aștepta deja. Mai întâi am fost dusi în oraș. Pe drum, ghidul era atașat. Dmitri vorbește fluent limba rusă. Mergem în orașul superior. După cum ne-a spus ghidul, Salonic este capitala Macedoniei de Nord, al doilea oraș ca mărime din Grecia, și este considerată una dintre cele mai frumoase din țară. El este adesea numit "Mireasa Nordului". În timpul turului, a vizitat Acropola, zidurile fortăreței și turnurile, unde puteți admira priveliștea orașului, apoi a condus până la dig. Aici ne-a fost arătat simbolul orașului - "Turnul Alb" construit în secolul al XV-lea.

Puțin mai departe de terasament, unde vedem marea, apusul și un monument al lui Alexandru cel Mare pe un piedestal uriaș. Acum se întunecă, deși este vorba despre a șasea oră a timpului local. La stânga se află o fântână frumoasă, luminoasă de lumina reflectoarelor. Apoi, am fost duși la templul lui Dmitri Solunsky, patronul ceresc al orașului. (Acesta este modul în care templul arată în după-amiaza).

Salonic, Kastoria

Era deja destul de întunecată.

O fată de 12 ani (o țigană născută în rromi) sa apropiat de grupul nostru și a început să cerșească într-un limbaj necunoscut. Ghidul nostru ia spus ceva și a plecat. Mergem la templu. E frumos aici. Nu sunt atât de mulți oameni. Ghidul nostru spune istoria templului, despre frescele sale. În subsolul templului se găsesc băi romane și locul de reținere (peștera cu o latură) a Sf. Dimitrie, unde a dispărut și a fost executat. Apoi mergem 2 ore la 218 km spre orașul Kastoria. Drumul este la nivel. Pe drum ne-am oprit în ploaie torențială. Sosind la loc, grupul nostru a fost plasat într-un hotel la etajul 3. Aici o numerotare neobișnuită, nu de la parter, ci de sus. La primul etaj erau trei sute de camere. Ne-am așezat pe loc și am coborât la cină. Aici, sticla, ochelarii și lumânările sunt frumoase și neobișnuite.

Foarte romantic, mai ales seara. Cina în sala mare, la masa festivă. Au fost servite vin roșu și sucuri. Ne-am întâlnit aici pentru prima dată. În grupul nostru erau doar 15 persoane. Oameni de pretutindeni. Camera noastră ne place.