Krasnokamenka - adăpost pentru alpiniști

Cu un molid Krasnokamenka este un adăpost adevărat pentru alpiniști. În primul rând, parcarea nu se află pe teritoriul unei rezervări și nu este interzisă în mod oficial. Și în Crimeea pentru a găsi un loc bun pentru parcare este destul de dificil! În al doilea rând, există mai multe locuri pentru echiparea taberei. În al treilea rând, în apropiere se află o sursă de apă dulce. În al patrulea rând, satul este situat deasupra autostrăzii care leagă Yalta și Simferopol, de aceea, de aici este ușor să ajungeți la Nikita și Cape Sarych - locuri preferate pentru antrenament. Și, în sfârșit, cea de-a cincea, cea mai importantă parcare plus aici, este Piatra Roșie - un sit natural pentru cățărarea în stâncă.

În Krasnokamenka puteți ajunge de la Simferopol la un troleibuz de oraș timp de două ore și jumătate. Din moment ce trenul nostru a venit deja seara, la fața locului am fost aproape noaptea. Prin lumina felinarelor, întregul sat a trecut și sa așezat într-o curățenie spațioasă pe munte.

Vederea lui Ayu-Dagh de la Red Stone

Krasnokamenka - adăpost pentru alpiniști

vedere la sat cu o piatra rosie

Unul dintre avantajele de a trăi în pădurile din apropierea Krasnokamenka este prezența celui mai curat curs de munte. Am ocupat o curățenie, care se afla pe partea de sus a acesteia, de aceea, de două ori pe zi, însoțitorii cu sticle goale au coborât în ​​spatele apei. Începutul pârâului este ridicat în munți, apoi, drenând în jos, furnizează apă sătenilor.

Zilele noastre au trecut aproximativ în același fel - micul dejun, după care alpiniștii s-au dus pentru antrenament și am ajuns la mare sau am rămas în tabără. Gătitul de mâncare, stocarea lemnului de foc, alimentarea cu apă - toate acestea au fost îngrijorările celor de serviciu, care au fost numiți zilnic. Două sau patru persoane au fost în serviciu, însă, pentru a alimenta o tabără de treizeci sau patruzeci de persoane, gătitul trebuia să fie în găleți mari și a durat aproximativ trei ore.

Krasnokamenka - adăpost pentru alpiniști

De câteva ori ne-am înălțat independent în vârful Pietrei Roșii. Nu este greu să intri acolo, iar punctul de vedere de sus este uimitor. Dacă vă uitați spre mare - sub picioarele întregului sat, viile, puteți vedea satul Partenit. Pe de altă parte, puteți vedea o vedere a munților împădurite, undeva în depărtare este vizibilă Babugan - cel mai înalt munte al Crimeei.

pe Piatra Roșie

antrenament pe Red Stone

Egodno în Krasnokamenka există concursuri de alpinism pentru copii și tineri, care durează aproximativ trei zile. Am reușit să le vizităm și să-i înveseliem pe copiii lor.

Principala problemă din Krasnokamenka a fost un drum lung spre mare. Un microbuz mergea din centrul satului, dar am folosit-o doar pentru economie pe drumul spre spate - de la mare. Mai înainte, am coborât aproximativ o oră pe jos.

În prima zi a șederii noastre în Krasnokamenka, antrenorul cu băieții ne-a chemat să înotăm. Ne-am adunat repede, totuși, la fete necalificate, sa dovedit că nu este ușor să ții pasul cu sportivii, iar prietenul meu și cu mine suntem puțin în urmă. Nu ne-a speriat, pentru că mai trebuia să mergem la mare, așa că am crezut că vom găsi calea. Dar acolo a fost! Mai întâi am venit pe o prăpastie, imediat după care a început marea și apoi, a văzut accidental o ușă deschisă la tabără. Apropo, tabăra copiilor "Artek" este situată puțin sub Krasnokamenka, și, mergând la mare, am trecut constant. Din tentația de a merge în jurul "Artek" nu am putut rezista și am mers. Dar, spre surprinderea noastră, nu au putut găsi o cale de ieșire din ea! A trebuit să recunosc că nu suntem locali și cerem ajutor. La mare, în ziua aceea, am plecat cu toții, scăldați, totuși, am revenit seara.

Piatra roșie aproape

Cruce pe partea de sus a Pietrei Roșii

În mod regulat, dacă nu s-au făcut excursii de-a lungul coastei, am înotat pe plajă pentru angajații taberei "Artek". La intrare există gardieni care verifică trecerile, dar de fiecare dată am reușit să trecem aproape fără obstacole. Starea plajei era suficient de bună pentru a căuta un altul din cauza unor astfel de lucruri. Întreaga călătorie de la tabăra noastră la mare a durat aproximativ o oră. Tăbăcată pe drum. În plus, nu departe de tabăra noastră au fost descoperite trei lacuri, pe care am mers să le scăldăm seara. Apa era destul de curată și caldă.

O descoperire plăcută a fost și plantațiile vechi de lavandă din apropiere. În timpul perioadei de înflorire a aromelor de lavanda a fost uimitoare!

veche plantație de lavandă

Și uneori antrenorul a aranjat alpiniștii să călătorească în alte orașe. Și, de vreme ce noi, la acea vreme, încă nu cunoșteam Crimeea suficient de bine pentru a călători independent, am mers cu ei. Grupul nostru a vizitat Yalta, Alupka, Sevastopol. În mod separat, am mers, mai precis, am mers pe jos la Gurzuf. Se află puțin mai aproape de Yalta, la o jumătate de oră de mers pe jos de Krasnokamenka.

P ozhe, tabăra noastră sa mutat și am trăit în Laspi și Foros. Așa că și instruirea a continuat.

Într-un mod aprobat, cu o tabără de alpiniști, eu și prietenele mele m-am odihnit timp de doi ani. Apoi, probabil, a crescut, și a început să organizeze călătorii și excursii. Am fost în vacanță în Crimeea timp de patru ani, am văzut multe locuri frumoase, cu toate acestea, îmi place încă Krasnokamenka și dacă reușesc să vizitez Yalta, trebuie să merg acolo. Îmi place să urce la Piatra Roșie, umbla prin lunca, în cazul în care cu zgomot ridicat pini parfumați, să bea apă dintr-un râu de munte, și să-și amintească de zile fără griji fericite ale noastre de vacanță de student.