Ecranul verde, ochiul taifunului și ... vacilor care se încadrează

GREEN RAY, OCHIUL TIPULUI ȘI ... FOLOSIND COWS

Poate că cineva a auzit despre razele verzii misterioase. Acest fenomen rar a văzut câteva unități chiar și de la cei mai săruți marinari. Se crede că foarte rar în timpul răsăritului și apusului de soare pentru o secundă secundară datorită refracției unice a razelor, oceanul străpunge brusc lumina verde. Ca și cum unul dintre ceruri a alunecat de-a lungul valurilor o lampă uriașă cu un fascicul verde. Fenomenul este atât de trecător încât, chiar și printre marinarii care stau pe podul de alergare, nu toată lumea poate vedea raza verde a soarelui. Se crede că această rază poate fi văzută numai de cele mai selectate și care au văzut că aceasta este marcată de ceruri. În practica mea navală a existat un caz în care, în calitate de ofițer de pază, mi sa părut să văd această rază verde misterioasă. Totul a durat o clipă, în același timp, nici marinarul, călărețul, stăpânul de zbor și nici comandantul navei care zburau, nu au văzut nimic din asta. Poate că, până astăzi, mă mai îndoiesc dacă am văzut cu adevărat faimoasa rază, sau mi se părea totuși totul.

La un moment dat, faimosul pictor sovietic marin Leonid Sobolev, unul dintre romanele sale dedicate marinarilor-katernikov, și numit "Green Ray". Pentru toate serviciile mele de flotă, doar o dată am întâlnit un vechi marinar care pretindea că a văzut o rază verde în Marea Baltică. Din păcate, este imposibil să verificăm fiabilitatea acestei declarații. Este posibil ca raza verde să existe în realitate, este posibil ca, uneori, marinarii, care așteaptă un miracol verde, să fie dați afară, fără să știe, dorința pentru adevărat. Râul verde este o altă legendă frumoasă a oceanului.

Un curios a luat o mână în mână un nisip mic, dar imediat a aruncat-o, după ce a primit o arsură a palmei. Alții au colectat nisip în ghivece și au turnat apă. Imaginați-vă surpriza când bulele de gaz au început să se ridice de la nisip, care au fost aprinse prin contactul cu aerul.

Una dintre explicații ar putea fi aceasta: sub nisip se întinde un strat de alge descompus, care a servit ca o sursă de formare a gazului și vine în contact cu aerul aprins. Dar această ipoteză nu a fost dovedită în mod neechivoc.

Și coliziunea unei nave cu ... o coloană de foc, a cărei natură a rămas necunoscută!

Din memoriile căpitanului mării adânci A. Chernyshov:

„Sa întâmplat în vara anului 1981, în timpul sezonului ploios, în apropiere de portul Freetown în călătoria mea al 13-lea al navei“ Vistites“. Am prins creveții și l-am procesat singuri. Timpul se apropia de apusul soarelui, cerul era limpede și brusc apărea un nor negru, totul se întuneca, un vânt puternic sufla, începe o ploaie aspru și fulgeră fulgerul. Trebuia să ajung la conducere, ca asistent al treilea căpitan, frică de fulgere, îmi acoperea jacheta cu o jachetă matlasată și fugeam în cabină.

Echipa a prelucrat creveții și le-a pliat sub o masă mare de pe punte. Mă uit prin fereastră și văd: pe partea portului, o coloană de foc cu o nuanță roz, de aproximativ un metru și jumătate în diametru, se taie în apă, la 30 de metri de navă. Apa din acest loc a fierbe imediat. Nava, după o lovitură puternică, tremura și eu, agățându-mă de roată, nu puteam să stau pe picioare. Se uită la punte - stăteau toți. După câteva secunde, totul părea să revină la starea anterioară. Băieții s-au ridicat și m-au privit cu teamă. Ce sa întâmplat? Ei întreabă. "Ce-a fost asta?" Am indicat o pâlnie de fierbere uriașă de fierbere peste care se ridică aburul, și vă explic - era un fulger de pol. Sa întâmplat ceva imposibil, pentru că suntem încă în viață. Traulul nostru, care se întindea de la o sută de metri, a supraviețuit și cu creveții. Al 13-lea zbor sa încheiat bine pentru noi. "

Nu mai puțin unic este șederea navigatorilor în centrul taifunului, în așa-numitul "ochi". De ce unic? Da, pentru că în orice moment să rămână în viață în această situație este aproape imposibil!

Din memoriile jurnalistului Valery Voronkov:

M-am familiarizat cu numeroase echipaje, am vizitat diferite tipuri de nave de pescuit. Deja în Marea Bering a dat seama brusc că călătoria a fost puțin întârziată. Am decis să mă întorc la Sahalin.

Ca păcat, nu mergea nici o singură navă în această direcție. Într-un fel, prin radio, găsit seynerok care m-au aruncat pe insulă Paramushiro, în cazul în care m-am așezat pe PC (cu plasă pungă) „precaut“, deținută de pescuit agricole colective numit după Kalinin, că Cehov. Și ne-am mutat spre sud de-a lungul crestei Kuril.

Dar apoi a început o furtună puternică. Și trebuia să mergem în Oceanul Pacific. Acoperind insulele, am coborât în ​​strâmtoarea Catherine.

Căpitanul Seiner Lee Den Cher, în încălcarea tuturor instrucțiunilor (cred că se va lua la revedere pe superiorii săi cu prescripție de ani), a decis să treacă prin Marea Okhotsk în pace. Și, după trecerea Strâmtoarea Catherine, ne-am mutat spre strâmtoarea La Perouse.

Apoi a început ... Valul a ajuns uneori la o înălțime de opt metri. RS "Atent" a aruncat ca o coajă. Și este clar - nava de pescuit, chiar dacă avea o echipă de 16 persoane, a fost atât de mică încât m-am întrebat cum merge chiar și în mare. În mărime, are un loc pe un mic râu.

Dar este cam așa. De fapt, SM sa dovedit a fi puternică și foarte stabilă. Uneori, valurile acoperă complet întreaga navă și tocmai se sări ca un dop.

Aproape tot echipajul sa așezat în cabină. În cabină erau doar Lee Den Cher, călărețul și cu mine. Și, deși cerul era negru de la nori, furtuna nu numai că se simțea bine, ci și era destul de vizibilă. Nu era nici o furtună, ci un dans cu sabii.

Și brusc, înainte de noi, în această negură, am văzut o lumină albă. Mai sus, în nori, o vizibilă ovală era vizibilă. De la el, undeva la un unghi de 60 °, raze orbitoare izbucnesc ... Și ceea ce este cel mai ciudat și surprinzător, unde au căzut, apa era calmă. Completați calmul. Imaginați-vă: în mijlocul acestui fluier - un cerc imens de mare nemișcat ... Și acest pârâu liniștit a fost chiar acolo la rată.

Seiner, ca o lovitură, aruncă pe suprafața netedă a apei ... Și apoi toate sunetele au dispărut ... La început am crezut că mi sa întâmplat ceva cu o audiere. Dar, uitându-se la căpitan și călăreț, mi-am dat seama că același lucru se întâmpla și cu ei. Apoi am coborât din cabină și m-am dus la punte. O tăcere asurzitoare și o lumină strălucitoare mă înconjurau. Simțeam că eram în vremuri preistorice. Se părea că acum capul unui paleosaur ar apărea din mare. Am încercat să fluier. Aerul izbucni prin buze, dar urechile lui nu auzeau nimic. Apoi am strigat. Și din nou - tăcere. A devenit ciudat. Apoi, valurile au apărut în fața mea și m-am grăbit să intru în timonerie. Și de îndată ce seiful nostru a intrat în îmbrățișarea furtunii, sunetele au reapărut. Am auzit din nou zgomotul motorului diesel din camera mașinilor, vuietul uraganului și vocile lui ...

După sosirea la Sahalin, i-am spus povestea asta lupilor vechi de mare. Ei au spus: "Voi sunteți foarte norocoși că v-ați întors în viață deloc. De asemenea, ați vizitat chiar centrul uraganului, în ochii furtunii ". Apoi mi-am amintit povestea despre cum în ocean au găsit perfect nave întregi, fără un singur membru al echipajului. Poate, în cazul nostru, taifunul nu a dat acea frecvență de sunet, de la care oamenii se înnebuneau și se grăbeau să treacă peste bord? Nu știu ... Cel puțin nu am văzut niciodată un om care, ca mine și echipajul RS "Preocupat", se afla în ochii unui taifun. Este posibil ca oamenii care au fost acolo să fi experimentat sentimente, sentimente și experiențe complet diferite. "

Cu toate acestea, uneori realitatea reală este mult mai uimitoare decât cele mai rafinate legende. Imaginați-vă, de exemplu, care este probabilitatea de a fi înecat în largul mării din cer ... o vacă! Se pare că în mare se întâmplă!

Acest lucru sa întâmplat în Orientul Îndepărtat în anii 1950. Gărzile de frontieră au transmis o vacă la unul din Insulele Kuril, în avionul de transport. Dar pe cer i sa întâmplat ceva, iar vaca a început să privească partea aerodromului. Temându-se pentru siguranța aeronavei, căpitanul a ordonat să arunce o vacă prin trapa din spate ... În acest moment, avionul a fost de zbor pe o barcă de pescuit a unei ferme de pescuit locale. Restul, după cum se spune, a fost o chestiune de tehnică: o barcă și o vacă s-au înecat. Ei au speriat pe pescarii speriat. Dar apoi a mers "aventura" de un fel diferit. În cazul în care incidentul a fost raportat la etaj, apoi a urmat instrucțiuni stricte pentru a clasifica incidentul. De ce? Probabil, pentru că trupele de frontieră închis în partea de sus a KGB-ului și nu a vrut să apară în fața publicului într-o prostie barci de pescuit rol Blighters bombardand vaci.