Bătrânul Dimas mi-a dat darul de rugăciune și previziune, am amintit porfirul bătrân

La ora patru, clopotele au lovit ", a reamintit porfirul cel mare. - Vârstul Dimas a auzit chemarea lor, a făcut mai multe arcuri și a încetat să se roage. Sa așezat pe o bancă de piatră - cred că a fost făcută înainte de construcția templului. Makarudas vine - asa ca am numit afectiv tata Makarii. Era rapid și dulce.

Era un înger. Cât de rece a aprins lămpile! Cât de rece a aprins un candelabru! Și cât de frumos a scos lumânarea în spatele lumânării! Cât de frumos și-a pus îndoielile! El a cerut iertare din dreapta și din stânga pentru a lua cărți și canon. Oh, cum l-am iubit! Și era vrednic de iubire, pentru că avea harul lui Dumnezeu.

Deci, Macarius, Makarudas, a intrat în templul principal. După el, bătrânul Dimas a deschis ușa și, de asemenea, a intrat. El a stat în stasidiyu că înainte ca serviciul să se curețe, crezând că nimeni nu a văzut. Și m-am ascuns în umbra scărilor și, în mod imperceptibil, am intrat timid în templul principal. Am mers și am sărutat icoana Sfintei Treimi. Apoi se întoarse și se opri. La strigătul de frică de Dumnezeu, mulți părinți comunicau. De asemenea, m-am plecat și am luat comuniunea. Și în acel moment, așa cum am luat comuniune, a venit la mine o bucurie extraordinara, un entuziasm extraordinar.

După serviciu, m-am retras în pădure, plin de bucurie și bucurie. Nebunie! Am rostit cuvintele de mulțumire în mintea mea, îndreptându-mă spre Kaliva. Am fugit cu entuziasm prin pădure, de echitatie de bucurie, într-o frenezie de deschidere mâinile sale și a strigat cu voce tare: „Vă mulțumesc, Bo-oh-oh-oh-bine! Slavă Ție, Bo-oh-oh-oh-bine! „Da, mâinile mele a înghețat, a devenit ca un os, lemn și aduse la cunoștință, format împreună cu corpul crucii.

Adică, dacă te-ai uita la mine din spate, ai vedea o cruce. Capul era înălțat spre cer, piept cu ajutorul mâinilor îndreptate spre cer. Locul unde era inima, sa grăbit să zboare. Despre ce vă spun, am supraviețuit cu adevărat. Cât am rămas în acest stat, nu știu. Când a venit la el însuși, și-a coborât mâinile și în tăcere, a continuat cu lacrimi în ochi.

A venit la celulă. Nu a mâncat micul dejun, ca de obicei. Și nu am putut vorbi. M-am dus la biserică, dar nu am cântat troparea atingând-o obișnuit. El stătea în stasidia și începu să se roage: Doamne Isuse Cristoase, milă de mine. Am continuat să rămân în aceeași stare, dar mai calm. Am fost strangulat de emoție. Am izbucnit în lacrimi. Doar ei, fără nici o forță, se rostogoli din ochii mei. Nu am vrut asta, dar am fost copleșit de entuziasmul de a vizita pe Dumnezeu. Lacrimile nu s-au oprit până seara. Nu puteam să cânt, să gândesc, să vorbesc. Și dacă cineva ar fi acolo, nu aș vorbi, aș merge să fiu singur.

Putem spune cu încredere: Elder Dimas mi-a dat darul rugăciunii și viziune în acea oră, atunci când se ruga în pridvorul bisericii catedrala Kavsokalivii în numele Sfintei Treimi. Despre ceea ce mi sa întâmplat, nu m-am gândit niciodată, niciodată nu am vrut, niciodată nu mă așteptam. Bătrânii nu mi-au vorbit niciodată despre astfel de daruri. Acesta era obiceiul lor.

Nu ma învățat prin cuvinte, ci prin propriul lor exemplu ", a amintit maiorul Porfir. - Citind viețile sfinților și sfinților, am văzut darurile date lor de Dumnezeu. Părinții nu au exorbitat, nu au cerut daruri, nu au aspirat la semne. Crede-mă, nu l-am rugat niciodată pe Dumnezeu pentru daruri. Nu m-am gândit niciodată la asta. Și ceva despre care nu m-am gândit niciodată, a apărut brusc și nu i-am acordat niciodată importanță.

În seara zilei aceleași, am părăsit biserica, m-am așezat pe bancă și am privit spre mare. Ora se apropia când bătrânii se întorceau de obicei acasă. M-am uitat în direcția de unde veniseră, în așteptarea că vor apărea și le-au văzut. Le-am văzut coborând treptele de marmură. Dar locul ăsta era departe, n-ar fi trebuit să-l văd. Le-am văzut prin harul lui Dumnezeu. Am fost inspirat. Acest lucru mi sa întâmplat pentru prima dată. Mă rup de la fața locului, alerg la ei și îi întâlnesc. Le iau rucsacurile.

- De unde știi că mergem? Îi întreabă pe bătrân.

Nu am răspuns. Dar când am ajuns la celule, am ajuns la mai mare „senior“, tatăl Panteleimon, și în secret Ioannicius tata a zis el:

- Gerond, nici măcar nu știu cum să-i explic! Deși erai în spatele muntelui, dar am văzut cum te-ai plimbat încărcat și ai fugit. Muntele era ca paharul și am văzut că în spatele lui ...

- Bine, bine - omul vechi spune, - Nu atașați nici o importanță acestui aspect și nu spune nimănui, pentru că cel rău umblă pe tocuri de ...