Transformare tradițională - recenzii ale Spărgătorului de nuci - teatru mare (bilete la teatrul mare) -

invită pe Edward Dorozhkin
Acum este chiar ciudat să ne imaginăm că acest lucru nu a fost întotdeauna cazul. Mai intai, pana in 1892, "Spargatorul de nuci" nu a existat - a fost doar un basm de Hoffmann, infricosator, plin de transformari mistice si fara de vacante. Ceaikovski primite de la Direcția Teatrelor Imperial comandă direct în două „lucruri“ - balet și operă, care a fost planificat pentru a arăta într-o singură seară. Situația a fost apoi opusul curentului: Opera de la Direcția Teatrul Imperial și iubit, iar publicul, baletul a fost pe margine. Așa că s-au născut "Spărgătorul de nuci" și "Iolanta" și continuă să intre pe scena Bolshoi. Astăzi, biletul pentru balet costă până la 12 mii de ruble (oficial), iar povestea fetei oarbe - 500 de ruble.

Apoi, a existat o declarație la Moscova de Alexander Gorsky, Fiodor Lopukhov în Leningrad, Vasili Vainonen în ambele capitale. Ei au fost succese individuale, ci și de mare „Spărgătorul de nuci“, regizorul nu a mers. Ei au interferat cu Ceaikovski. Avizul antitantsevalnosti netantsevatelnosti absolută și chiar muzica împărtășită Academician Asafiev, dar a recunoscut că „muzica. Este în cazul în care aveți nevoie pentru a Ceaikovski, zvukozritelnye iluzie în mintea ascultătorului sensibil și atent.“

În funcție de gradul de neatins de Crăciun „Spărgătorul de nuci“ a fost ceva de genul o excursie la țară capitalistă. Celelalte date din „Spargatorul de nuci“ pentru a obține, chiar și pentru o mulțime de bani, a fost posibil, deși pe un picior de egalitate cu „Spartacus“, el a fost întotdeauna de gând să speculatorilor ca „joc moneda.“ De la „Spargatorul de nuci“ totul sa schimbat în același timp, când totul sa schimbat deloc: după o schimbare a echipei în Big (apoi gestiona teatru a venit mai bine Spargatorul Prince Vladimir Vasiliev) de performanță de Anul Nou permis o piață relativ liberă.

În 1966, în Teatrul Bolshoi, Yuri Grigorovici și-a pus "Spărgătorul de nuci". Din acel an, Moscova, Anul Nou și acest balet Ceaikovski sunt inseparabile

În timpul domniei lui Vasiliev, a fost un An Nou fără Spărgătorul de Spărgător: Boris Berezovski a aranjat o mare minge în Grand cu atâtea mese pe care le-a intrat în anale ca o "sărbătoare de gândaci". Atat de mare a fost nici înainte, nici după acea noapte: rândurile de scaune au fost eliminate, a pus masa, orchestrei a fost închisă, iar oaspeții pot dansa pe scena. În acea noapte Boris Yeltsin și-a anunțat demisia, iar Boris, organizatorul sărbătorii, nu a ajuns nici măcar la minge, simțindu-se că vagonul se transformă cu fermitate într-un dovleac.

"Spărgătorul de nuci" Grigorovici este în general răzbunător. Anul trecut am văzut acest balet în spectacolul teatrului național "Estonia". În ciuda faptului că, în numele programului de Yuri oriunde nu înseamnă că a fost doar baletul său: în cazul în care nu a fost împrumutat de coregrafie, a fost furat ideea, în cazul în care nu a fost furat ideea a fost împrumutat de spiritul. Paradoxal, spectacolul a fost dedicat rotunjii dansatorului "oficial" de balet. Și acum pentru tine, fără nici un motiv aparent sanie, pelerin în care personajele (salut scurt, barca, înota în care Marie și Grigorovich Spargatorul de nuci), să ia și îngrămădite ororii întreaga conducere a unui mic țară mare. Nu te așeza în sania ta.

Nikolai Tsiskaridze. mulți ani dansând Spărgătorul de nuci pe 31 seara - artistul are o zi de naștere în ajunul Anului Nou, așa că din nou "totul a venit împreună", a scuipat odată și a plecat la Paris. Și a dansat seara "La Bayadere". După "La Bayadere" - o vizită la directorul trupei de balet. Tort. Lumânări. Cum ar trebui, 28 de piese. Tortul a fost ținut de proprietarul casei într-o "troică" doroguschy. Lumina a dispărut. Nikolai Maksimovich a suflat, iar când luminile au fost aprinse, soțul directorului a fost tot - o față, un costum, cu excepția sufletului - în zahăr pudră. Artistul nostru a fost "rușinat". Și e bine!

În acest an, tentația de a schimba „Spargatorul de nuci“ Dl. Tsiskaridze suprimat în prezent. El dansează 31 cu noul său elev „Voronej miracol“ Angelina Vorontsova, și pe termen lung part-Marie Elena Andrienko a mers la „dimineața“ în link-ul. Dar aceasta este lumea baletului. Alte surprize "Spărgătorul de nuci" nu promite. Pe parcursul anilor de a merge la balet de fanii săi au dezvoltat atitudinea față de el ca performanțele „lui“ și sensibile la orice încercări de a „dig“ în ea luate de conducerea teatrului. În acest sezon avem, să zicem, a ratat un minunat mouse-ul rege Rinat Arifullina - a fost o adevărată, myshastaya Succulent mouse-ul cele mai multe dintre șoarecii din lume, și suntem foarte trist fără ea.

Dar cea de-a 31-a tristețe, dorința va trece. Cu mulți ani în urmă, la Teatrul din Bolshoi, cei care-și iubesc această sărbătoare se adună. Cineva va veni într-un tuxedo și o rochie de seară "pe podea", cineva - în blugi. Cineva - cu copii. Și mulți - cu părinții lor. Și printre noi vor fi în mod necesar oameni care, în virtutea vârstei și sănătății lor, nu mai pot merge la teatru ori de câte ori ar dori, astfel încât cea mai importantă dorință, desigur, va fi: "Aici, anul viitor". În timp ce devine adevărat.

Alte recenzii ale spectacolului