Sărăcia de peșteră din Sikiyaz-tamak

De la Porogi am ajuns în satul Mezhevoi, mâncau într-o cafenea și au aruncat bani pe telefonul mobil, apoi plecând în minus. În satul în sine au văzut cuptoarele de calcar și au vizitat tunelul. mi sa părut că iarna pare mai interesantă. Celelalte atracții din apropiere de Megeve au decis să nu inspecteze acest moment. Scopul principal a fost grindina Sikiyaz-Tamak.

Puteți ajunge la ea în două moduri. Primul este de la Mezhevoi spre tunel și dincolo. Pe ea am trecut prin iarnă, dar nu am îndrăznit să ajungem acolo. Al doilea - prin Mezhevoy spre Bashkiria, în satul Lakly, și de acolo până la satul Sikiyaz-Tamak. Am ales cea de-a doua opțiune.

În timp ce conducea de la Mezhevoy la Lakly, au trecut un turn spre Elanlino, lângă care este fântâna Aysky.

Drumul de la Laklov până la Sikiyaz-Tamak este bun pentru a numi bine, apoi pietre, apoi pământ negru. Am condus după ploaie, periodic mașina purtată. A mutat muntele și a deschis o vedere a văii cu un râu și un mic sat de cealaltă parte.

Am cedat un mic curent și ne-am oprit la prima casă, de unde a ieșit un om foarte asemănător cu un hippy, ne-a spus unde să mergem mai departe. Se pare că, pentru a ajunge la complexul de peșteri Sikiyaz-Tamak, trebuie să treci pe râul Ai. Ei bine, pe jos. Hippy a arătat cel mai mic loc, de unde am plecat.

În acest loc, în mijlocul râului, există un mic insule, nu am verificat fundul, m-am dus la el. Adâncimea era mare, cu mult mai mare decât era pe Atysh sau Mambet. Prin urmare, am verificat deja drumul spre cealaltă parte a insulei, după mers și doar după aceea m-am dus.

Sărăcia de peșteră din Sikiyaz-tamak

După brod, am plecat pentru o pală mare, care este îndoită de râu. Erau mai multe wigwams, corturi și o mașină pe ea. Pe cât posibil, am condus spre peșteri. Au oprit în pădure, și-au schimbat hainele și s-au dus să caute peșterile.

Primul loc pe care l-am urcat a fost o stâncă abruptă, cu o vedere frumoasă asupra râului Ai, a pădurilor și a munților. Nu am putut găsi peșteri, deși am mers pe drumuri bine călcate. Ne-am dus la drumul de marmură de la vârful muntelui, era evident că mașinile călătoresc constant prin el.

De-a lungul acestui drum a început să meargă în căutarea căii, în cele din urmă a găsit-o. Ne-a condus la platforma de vizionare pe o altă piatră, fiind la fel de frumoasă. Apoi am auzit vocea oamenilor și am mers la ei.

Sărăcia de peșteră din Sikiyaz-tamak

Ne-am întâlnit cu o familie de turiști din Saratov cu doi copii mici, care au vizitat Bashkortostan și regiunea Chelyabinsk timp de o săptămână pe o pâine. Erau deja la cascada Gadelsha și mergeau la grindina Serpievski din grindină. Ne-au chemat cu ei, dar de când ne-am încheiat deja călătoria, am refuzat. Deși împreună ar fi mai distractiv și mai interesant, este păcat să nu-și ia contactele.

Ei au spus că au condus pe prima cale, astfel încât bordul nu trebuia să fie depășit, iar distanța este mai mică. Apoi ne-au spus unde să căutăm peșterile. Se pare că am abordat-o de cealaltă parte. Majoritatea turiștilor se duc în râu, apoi se duc în peșteri, iar ultimul punct pe care îl au este o punte de observare. Pentru noi, a fost invers, bine, cu atât mai bine. Mergând în orice caz este mai ușor decât să mergem în sus.

Prima peșteră care a fost găsită a trecut, după un balcon și apoi succesiv, o mulțime de peșteri diferite și grote. Nu-i cunosc numele. Destul de repede au pierdut numărul, în general, în orașul peșteră Sikiyaz-Tamak, aproximativ 50 de peșteri și grote și aceasta este pe o secțiune mai mică de 500 de metri lungime.

Sărăcia de peșteră din Sikiyaz-tamak

Am acoperit tot ce sa găsit. Pe lângă o singură peșteră, băieții s-au antrenat pe o coborâre verticală. Am intrat la Shkurodera, dar cu fiul meu n-am îndrăznit să urc până la capăt.

S-au întors înapoi mai repede, calea este cunoscută și peste râu. Oprit la ghidul hippie, ia mulțumit că a sugerat totul așa de bine. El a spus că nu toate sunt peșteri. Cel mai interesant din cealaltă bancă, în continuare în aval, dar există o nevoie de unelte, invitat anul viitor să meargă acolo. Cred că va trebui să vin aici din nou, câteva zile. Natura este frumoasă: un râu, roci, peșteri, pădure de pini.

Ne-am luat la revedere și am mers mai departe la ultimul loc al călătoriei noastre - peștera Laklin.