Impresiile unui pescar cu experiență în pescuitul de nord pe râul lapin

O poveste de pescuit real. Partea 1

M-am dus spre nord pentru a prinde un pește adevărat.

Am repetat și nu de două ori am dat peste opinia că rezervoarele plătite nu pescuiesc. În orice caz, nu de pescuit real. Și oamenii care pescuiesc exclusiv pe platniki, drepturile nu trebuie să se numească pescari adevărați.

Cu acest aviz este discutabil, este posibil să fie de acord, și este posibil să se facă un om brutal - pentru a merge pe un pescuit reală și captura un adevărat (citit - trofeu) pește, și apoi să poarte în mod corect numele mândru de pescar.

Lyapin - standardele obișnuite ale râului nordic - la 100 de metri lățime și 5 metri în adâncime, navele naviga înainte și înapoi, întinderi de nisip, molid vechi si zeci de kilometri în jurul valorii de - fără drumuri, nici locuințe, nici un popor.
Prin standarde există un pârâu.

Urmând tradițiile stabilite, vă spun cum să ajung acolo.
Noțiuni de bază acolo este simplu:

1. Ziua în tren "Sverdlovsk - Priobye".
Programul de evenimente - Mancatul blocat din ouă casa de pui, uită pe fereastră, preferința, vorbesc despre beneficiile și pericolele de coniac cu un polițist în Serov, somn, mic dejun (omletă pentru 164 de ruble în mașină de mese), de preferință dimineața, sosire în Ob.

2. Priobye. Marina. Așteptând "Meteor" la Narykary.
Două ore, dacă "Meteorul" nu întârzie (și a întârziat, așa că s-au dovedit a fi patru).
Pentru a trece timpul în așteptarea navei poate fi scufundat în apă. Straight de la dig. Șeful cheiului spune că este interzis să facă acest lucru, dar dacă vă închideți ochii față de directorul cheiului, 200 de grame de mărăcini sunt prinse într-o momeală ușoară. O minune, dar drăguță.

Bilete achiziționate în avans pe "Meteor" - convenționalitate. Totul este decis de căpitan. El are o mulțime de motive întemeiate pentru a nu vă luați la bord - aveți o mulțime, aveți o mulțime de bagaje, ești prost îmbrăcat, nu-mi place căpitanul, nu-mi place seful (CE) portul de agrement, etc.
Căpitanul era infinit de bun cu noi - el a luat-o.

3. "Meteor". Ob Bay - Narykary. 2,5 ore.
Ob, întindere, frumoasă. Vinde plăcinte și bere. Cumpărat la bord plăci la bord puteți, și a cumpărat bere nu pot bea. Cu toate acestea, dacă vă închideți ochii la această interdicție, atunci este bine să "Meteor". Mai ales dacă puteți găsi un loc de ședere liber.

4. Narykary - Igrim. - Gazela. 32 km.
Singurul drum de vară funcțional în cartier. Mândrie parțial asfaltată și frumusețe. Aproximativ o oră de călătorie. Nimic remarcabil.

5. Igrim este baza. Steamer (o barcă, o barcă, o barcă - nu știu ce se numește).
270 de kilometri de-a lungul Sosva și Lyapin.
270 de kilometri - cum ar fi, nimic, trei ore cu masina, dar pe o barcă cu o viteză medie de 10 km / h - acesta este modul în care sa dovedit, mai mult de o zi ... Din această perspectivă, brigada pescarii se încruntă inițial și încruntă, dar pe o barcă au fost găsite paturi destul de confortabile , un borsch delicios a fost găsit din elk, s-au găsit ochelari ... În general, nu a fost atât de rău pe echipajul de vapoare al pescarilor.

Aici, de fapt, asta e tot. 52 de ore pe drum, de 6 ori cu bagajele (40 kg fiecare) - și suntem acolo.

Locul este o taiga pe malul Lyapin, undeva între Sosva și Sarapanpal.
Din tot ceea ce - un cort mare cu o sobă, o sală de mese (de masă și bănci sub un baldachin), o toaletă (pentru un motiv oarecare nici o ușă), generator diesel, trei câini husky, și au tras la barca mal - pentru cineva, așa cum sa dovedit, dulce casa ...
Adevărul este că cortul tuturor celor care voiau să-l mângâie nu putea fi adăpostit, astfel că patru voluntari forțați (eu, inclusiv) au rămas în gheața acestei bucătării. Nu voi picta greutățile vieții în ghearele bucătăriilor. Greutățile obișnuite, asemenea sclavilor din Roma. Și, în cele din urmă, sibaritstvovat nu a sosit, și de pește.
Prin urmare, mai aproape de caz - care este, de pescuit.

În acest moment al anului, răsucit (și capturat exclusiv prin filare) pe râu, sub numele de Lyapin este prins ide, biban și stiuca. Asta e tot.

Cu răceala vine Nelma, burbot este activat, și pentru grayling și taimen este necesar să meargă mai departe (despre o altă zi).

Pescuitul de la bărci. În teorie, puteți face fără ele, cu curaj otshagat 5-7 kilometri prin taiga, disprețuind țânțarii și țînțari, cu îndrăzneală în căutarea în ochii urșilor și elani Brac, dar încredere taozhniku ​​maturate - pe o barcă cu un motor este mai rapid și mai confortabil. Barca în aceste părți nu este un lux, ci un mijloc de transport.

Prinderea peștelui a început, literalmente, o oră după ce a ajuns la bază. Au risipit lucrurile, s-au distribuit pe barci și au mers pentru moarte. Din fericire, nu departe. Chiar peste drum, în sens peste râu, de la bază.

Lyapinsky este un maniac. Prins peste tot și tot (inclusiv jig și uriașe), dar preferă platanele galben strălucitoare de dimensiuni medii. Cu o lingură de succes, fiecare cast este o mușcătură și o luptă. Yaz este un luptător. El rezistă în mod activ, viclean, se bate de la o parte la alta, merge în contra-meci, sare din apă - într-un cuvânt, face totul pentru a-l plăcea pe pescar.
Mulțumesc pentru asta.

N-am prins nici o imagistică uimitoare cu dimensiunile lui yazey. Fixat pe cântare electronice maximum 2 kilograme. Greutatea medie este de 1,5 kg.
Sincer, nu aveam un scop - să prindem trofeul. În acest sens, ne-am interesat mai mult de biban și de stiuca ...

Am mers la picioarele mari în dimineața următoare.
Un pic explica ce este un "stiuc mare" de masura.
Scopul minim pentru a vizita pescari este de a intra în "Clubul Zece", adică să prindă un știuc care cântărește mai mult de 10 kilograme.
Privind în perspectivă, voi spune că majoritatea echipei noastre s-au confruntat cu succes cu această sarcină, iar unii nu au fost suficient de norocoși - 300-500 de grame nu au fost suficiente.

Populeaza mare stiuca în gropi (6-8 metri adâncime), și în mod natural interesat de momeli de apă adâncă - jiguri, wobblers cufunda, linguri mari ( „linguri“) la un proces lent care desfășoară mai aproape de partea de jos.

Pentru destul de ignorant voi explica cuvinte nefamiliare.

Jig - o greutate de plumb cu un cârlig pe care purtarea pește de silicon, și mirajul (vezi foto.) - un pește din plastic foarte artistice și destul de scumpe cu cârlige (foto - șchioapătă marime medie).

Într-un cuvânt, nu există trucuri speciale. Aruncați și prindeți un știuc de 10 kilograme.

În prima zi, jumătate din personalul nostru a intrat în Clubul Zece.
Înregistrată în acea zi a fost un știuc de 13 kg, am avut de asemenea onoarea de a măsura puterea cu un știuc cântărind 11,7 kg ....

În prima zi am avut onoarea de a măsura puterea cu un știuc cântărind 11,7 kg. Și nu exagerez despre "măsurarea puterii" - este de fapt o luptă obositoare și sângeroasă.

Prima etapă este să trageți peștele pe barcă. Picătul mare rezistă mai degrabă pasiv, senzații - ca și cum ați ridica un jug greu de jos, încet, încet, cu efort. Ridicați-l până când, la un moment dat, știucul spune: "Totul, pescarul tovarăș, a fost jucat și suficient. Am înotat acasă "și plutește oriunde dorește. Calm, încrezător, fără sufocare. Și dacă, în acel moment, fricțiunea de pe bobină sa dovedit accidental ca fiind strânsă - la revedere, învârtirea și, cel mai bine, o linie cu un strălucitor. În general, pentru a preveni stiuca plutitoare nu merită. Lăsați-o să plutească.

Și apoi trebuie să fie strânsă din nou. Încet, încet, cu efort. Și din nou pleacă. Și de cinci ori de zece ori. Procedura, în general, poate dura aproximativ douăzeci de minute. Până când știucul nu se scurge din putere. Sau până când forțele se termină într-o persoană. Sau până când pauzele se frânge, linia de pescuit se rupe, cârligul sau carabina nu se îndreaptă.

Să presupunem că punctele forte ale lui Pike s-au încheiat mai devreme decât bărbatul și, cu ajutorul unei capotă sau a unui podsachek, a fost târât în ​​barcă. Apoi începe o nouă etapă a luptei. Cel puțin, luați o lingură din gură. Din gură, care se va potrivi cu ușurință brațului la cot. Din gură, punctată cu dinți la o jumătate de centimetru. De la fălci vii (subliniez) pikes.

Adevărul este că, practic, toți peștii prinși pe care îi lăsăm să mergem, încercând să nu rănim. Mananca o astfel de cantitate de pește este imposibilă, acasă să ducă în dificultate, este păcat să omori. Aici, de asemenea, au fost îngrozite ...

Și trebuie remarcat faptul că într-o barcă un știuc de 10 kilograme se comportă mult mai activ decât în ​​apă - sare, bate, rezistă - este într-adevăr o fiară puternică. Fără nici o adaptare - gripperi, căscâni, pensule, manevră - nu se poate face față. Și dacă dracu 'cu dibăciune un știuc pe cap cu un ciocan, atunci se oprește pentru o vreme, și apoi, se pare, se trezește. Nu sunt sigur că ne-am descurcat mereu cu pricepere ... Dar am încercat cât de mult am putut.

Deci, pentru a primi o lingură, cântărit, fotografiat, aruncat peste bord și colaps epuizat pe sidenku ... mâinile tremurânde, o țigară și, de preferință, două într-un rând și să ia o inghititura de ceva liniștitor al flyazhechki ...

După ce am prins animalul cântărind 11.700, mi-am dat seama - am destul, ambițiile de pescuit sunt complet satisfăcute, mai mult nu vreau să prind astfel de pikes și nu o voi face.

Dar ei nu întreabă ...
A doua zi, am părăsit în mod deliberat gaura principală - bârlogul acestor monștri. Ne-am odihnit, ne-am distrat, am experimentat cu momeală de lingură, am prins (fiecare al treilea cast) plăcute 5-7 kg pikes - într-un cuvânt, sa bucurat de ea. Dar, așa cum spun ei, nu puteți scăpa de soartă. Ne-au găsit. Am calculat. Au urmărit.

Apropo, un animal cu o greutate de 12.800 a fost recordul meu personal și cred că această înregistrare nu va fi actualizată în curând ...

Dar destul despre stiuca, e timpul sa vorbim despre biban. Perch în Lyapin - ca idee. Practic, peste tot și întotdeauna. Dar nu foarte des. Dar, dacă găsiți o groapă bună în apropiere de țărm, țânțarul răspunde, de fapt, fiecărui cast. Canonul de prindere - tot aceeași jig. Dimensiunile bibelui variază între 0,5 și 1,5 kg. Copia înregistrată a fost trasă cu 1,65 kg, iar această înregistrare aparține ...

Cu toate acestea, modestia nu îmi permite să-mi spun cine îi aparține exact acea înregistrare. Cu toate acestea, îmi ofer în mod sincer felicitări titularului de înregistrare a pescarilor fără nume (aplauzele noastre!) Și pentru a continua.

Păstrăv, ca și alte pești, ținut de câteva secunde în mână, eliberat la libertate. Sincer, inima mea sângerează atunci când unul după altul a luat un kilogram biban și unul după altul da drumul ... Dacă o ocupație similară, am găsit un om undeva în apropiere de Ekaterinburg, verdictul ar fi fost fără echivoc - pescar nebun. Dar acolo, în nord, este destul de normal - vă prindeți și eliberați.

Cu toate acestea, într-o zi trebuia să mă ocup de captura comercială de biban. Pește era necesar pentru fumat. Împreună timp de două ore au tras 13 kilograme de selecție (de la 0,5 la 1,0 kg). Cazuri (destul de numeroase) care cântăresc peste un kilogram au fost trimise înapoi în apă, deoarece nu erau prea potrivite pentru fumat.
Pe drum spre biban, apropo, au târât (prin trolling) un alt știuc de 10 kilograme. Dar așa este, apropo ...

Ridicarea, micul dejun, pescuitul, prânzul, pescuitul, cina, somnul - aproximativ, în acest mod, au trecut 4 zile pe Lyapin. Prinde-eliberare de pescuit, să actualizeze înregistrările personale, coroiat, tăiere scurt linia (eu personal - doar 30), a rupt filaturi (eu personal - nu unul), cineva a încercat să vâneze (rezultatul - două rațe, o consecință - supă vkusnyuschy). La un moment dat, obosit de prindere, angajat în experimentare - au încercat să găsească lingură-baiters pe care nu le-ar plăcea. Blesen a fost foarte puțin - în general superficial, în special, poppers.

Și în această privință aș vrea să mă îndrept spre conducerea râului Lyapin.
Stimate conducere! Cred că trebuie să luați măsuri urgente cu privire la abundența fără grijă a peștilor din râu, pentru că o astfel de abundență nemaipomenită de pescari care vizitează este corupt și răsfățat.

Voi explica: stăm, să zicem, prinde un biban, și dintr-o dată, în loc de un biban, un stiuc de 4 kilograme dă o momeală. Crezi că suntem mulțumiți de acest stiuc? Nu! Noi o certăm cu ultimele cuvinte, cum te îndrăznești să-ți dai seama că ne-o încurcăm.

Și dacă luăm un șuncă pe un cărucior, și o umbra imensă lipsește de o ideologie de doi kilograme nefericită - indignarea noastră pur și simplu nu are o limită!
Și așa comportamentul nostru este numit un cuvânt brut, dar adevărat - zazhralis!
Și ceea ce este pentru noi, atât zazhravshimsya și rasfatat, va pescui mai târziu în rezervoarele locale?

Va fi foarte neplăcut să pescuim pe rezervoare de apă locale!
Prin urmare, conducerea stima de râul Lyapin, vă mulțumesc, dar luați măsuri!

Și, de fapt, știi, a ajuns la punctul în care în ultima zi, chiar prins burbot (3 kg) decât cea a provocat o surpriză considerabilă țara-gazdă, deoarece: a) în momentul în care nu a fost încă prins burbot; b) bastonul, în general, nu este prins într-un jig.
Apropo, ultima zi a fost prinsă și a devenit un record de cântar care cântărește 14500 (titularul recordului, din fericire nu eu, titularul recordului - felicitări!).
Pike cântărind 14,5 kg a fost o desăvârșire demnă de pescuit mai mult decât demn.
În viața mea de pescuit (cantitate și calitate), peștele nu era încă, dar, sper, într-o bună zi ...

Pe acest subiect propun să închid pescuitul.
Observ că am fost foarte norocoși cu vremea (a fost bună), cu țânțarii și mlaștina (ei, dimpotrivă, nu au fost).

Și pentru a finaliza delicios raportul, câteva cuvinte despre ceea ce am mâncat. Cea mai mare parte din meniul, desigur, a fost peștele - tocană de brânză, brânză uscate, supa de peste, stiuca la gratar, biban afumat viscerelor știucă, etc.

Mai ales amintiți curajul - incredibil de delicios! Notați rețeta. Reteta este simpla: de a pregăti măruntaie tiuci pentru 10 persoane, veți avea nevoie de un singur lucru mic - o tigaie mare și proaspăt cinci 8 kilograme știucă sau trei sau patru de 12 kg. Simplu, nu-i așa?

Despre asta, poate totul.

În mod tradițional, voi rezuma rezultatele.
Timpul total de pescuit este de 9 zile (cu drumul).
Costurile - fără cifre specifice, voi spune doar că costurile sunt comparabile cu restul într-un hotel turcesc decent.

Prindeți ... în drum spre întoarcere, călătorii aleatorii au cerut unuia dintre pescarii noștri o întrebare simplă și naturală: "Câți prinși?". El a gândit profund și nu a putut răspunde acestor oameni. Puțin mai târziu în compartiment, discutând situația, am abordat calculele. În medie, fiecare prins aproximativ 50 de kilograme de pește pe zi, înmulțit cu patru zile, înmulțit cu zece oameni, se pare că am prins aproximativ 2 tone (.) Pește.
Și este adevărat că prietenul nostru nu a răspuns la călătorii aleatorii. Pentru asta și poate bate ...

Pe această notă optimistă, am pus un punct de grăsime în povestea de pescuit pe râul Lyapin.
Pescuitul, desigur, a fost un succes.
Mulțumesc lui Lyapina!

Până data viitoare și noroc!

Un feribot din regiunea Ob este încă zilnic!