Excursie la pidanul montan

Patru ore pe jos prin noroi, cu saci grei în spate, de la gară până la picior. Traversând bustenii sau bătând un râu de munte înghețat care traversează de mai multe ori drumul. O oră de la picior până la parcare pe pietre alunecoase, mușchi, copaci și rădăcini căzute. Du-te pe deal.

E greu. Umerii, picioarele, partea inferioară a spatelui sunt dureri. Dar merită! Ce vedere magnifică! Fiecare centimetru din acest loc ma fascinat. Totul este verde în jur: pietre, frunze, trunchiuri de copaci și chiar un râu de munte care nu se oprește pentru un minut. Numai razele aurii ale soarelui rare rupt prin bolta de frunze, cad la pământ sau în apă, oferind chiar mai mult basm natura înconjurătoare.

Aici devii ceva mai aproape de toate astea, simți plăcere estetică - uneori chiar și puterea de a-ți face rău. Desigur, din păcate, un peisaj natural rar nu este fix uman mână aici - aici și acolo împrăștiate sticle și cutii de băuturi alcoolice, etichetele plămânilor și nu snacking. Turiștii incorecți nu au oprit nici măcar semnele cu cuie pretutindeni cu cereri de a păstra curat. Ca în cazul răului, oamenii și-au părăsit depozitele de deșeuri direct sub aceste comprimate, trase cu mâna de mână.

Când am ajuns în sfârșit la parcare, am organizat o tabără și ne-am așezat să ne odihnim timp de douăzeci de minute. Desigur, am adormit. Trezind după o oră, au început să se adune convulsiv - era necesar să urci pe munte înainte de apusul soarelui.

Este demn de remarcat faptul că Pidan este un munte neobișnuit. Acest lucru este cunoscut aproape tuturor Primorye. Zvonurile și legende despre acest loc a trecut din gură în gură pentru o lungă perioadă de timp, conductoarele intimida turiști novice cu povești despre o femeie albă și un om care zboară, un astrolog celebru Alexander Rempel dedicat acestui loc mai mult de o publicație. Cu toate acestea, voi spune imediat că nici o femeie albă, nici o persoană care zboară pe munte pe care am văzut-o. Dar imediat și-a dat seama că Pidan este un loc de energie incredibilă. Și cu fiecare pas care ma adus mai aproape de vârf, am fost convins de asta tot mai mult.

Ghidul nostru Dmitri a arătat direcția în creștere și el însuși a rămas în așteptare în tabără. Mergând pe traseu, am început această călătorie obositoare. Când m-am târât de-a lungul râurilor de-a lungul râului, mi se părea că era foarte dificil. M-am înșelat. Din râu, traseul se întoarse brusc spre stânga, spre o ascensiune abruptă. După un obositor de cinci ore la parcare, părea ca tortura. Dar a trebuit să fac asta! Însoțitorii mei mi-au făcut un personal pentru a-mi face mai ușor. Cu el a fost mult mai ușor, dar noi, nepregătiți, trebuia să ne oprim des. Sa dovedit, în plus, că am luat puțină apă pentru trei. A trebuit să-l întind până la vârf.

Excursie la pidanul montan

În cele din urmă, urcarea abruptă sa terminat. Apoi am mers de-a lungul coamei. Acolo am întâlnit turiști care au venit la întâlnire - tată și fiu. Ei au spus că până la vârf sunt încă aproximativ două ore de călătorie, au împărtășit impresiile lor și au dorit noroc. Pe Pidan, toți se întâlnesc reciproc, ca vechii cunoscuți, ajutați cu cuvânt sau cu faptă, încurajați-mă să fiu foarte mulțumit.

După ce am depășit o jumătate de oră de-a lungul coamei, am aflat că pădurea sa terminat. În jur a fost un câmp galben și mort, arătând destul de amețitor. Din acest loc, cel mai frumos lucru a început. Numele muntelui este tradus ca "Umplut cu Dumnezeu". Este într-adevăr ca un compozit de pietre, fiecare dintre care, cel puțin cu mine, în creștere. Imense, ele sunt stivuite unii pe alții, în locuri unde este vizibil un zid făcut din ele. Arată ca o veche fortificație, care, mi se pare, este foarte rezonabilă - întărirea la înălțime. De ce nu? Cu toate acestea, lăsăm aceste argumente istoricilor.

Piatra cea mai interesantă de pe munte este Maori. Gardianul muntelui. Chiar arata ca un gardian - un imens bolovan care stătea exact pe ultimii bâlbâi care se ridicau. În fotografie stau alături de el. Este evident că el este de două ori mai mare decât mine, dar sunt pe un alt bolovan - Maori se duce la înălțimea altui.

Apoi a început cel mai dificil: ultimii și cei mai dificili pași. Cu toate acestea, urcând pietrele în sus, am realizat că aceasta nu este partea de sus - se ascundea în spatele acestei creșteri. Și din nou pe pietrele imense. Picioarele mele nu mai erau, am fost foarte obosit și am început să mă împiedic și să mă împiedic. Însoțitorii mei m-au certat de fiecare dată pentru neatenția mea, dar nu mă puteam ajuta - aproape că nu am avut puterea.

Excursie la pidanul montan

Când am ajuns acolo, am rămas obosită pentru un moment. Am fost încântat! Am urcat la vârf la apus, ascunzindu-ne încet în ceața de seară, care ne-a prins în brațe. Apusul a dispărut fără urmă în spatele voalului alb, un vânt rece a crescut. Ne-am grăbit să mergem în tabără, unde ne aștepta Dmitri timp de patru ore.
Mi sa închis rapid, m-am gândit aproape instantaneu.

Prin lumina lanterneelor, tremuraam cu picioarele cautând sprijin pe pietre imense. Am căzut și am continuat, ne-am plimbat și am găsit din nou calea. Întorcându-se la Maori, băieții au decis să aibă o gustare. Am căzut pe una dintre cele mai apropiate pietre fără putere și am văzut ceva care ma făcut să mă opresc. Cerul înstelat. Nu am văzut-o niciodată, deși frecvent am vizitat locuri unde cerul înstelat părea magnific. Dar asta! Este cu siguranță cel mai frumos! Și aerul, aerul ăsta. Prin inhalarea ei, simtiti un gust dulce in gura. Aș sta acolo să petrec noaptea, dacă nu săracul Dima, care ne aștepta în tabără de două ori mai mult decât cel presupus.

Am continuat pe drum. Este posibil să vorbești fără sfârșit despre cât de alunecos a fost, cât de greu a fost să te târâi de-a lungul unei pante abrupte, alunecând pe noroi și pietre ude. Voi doar să spun că într-un anumit moment ne-am decis să ne odihnim, stând pe jurnal și am oprit lanternele. Și apoi mi-am dat seama ce este întunericul total. Nici măcar nu puteam vedea mâinile mele, să nu mai vorbesc prietenii mei. Numai copacii, unde ating cerul.
Cinci minute de odihnă și din nou coborâre, Vasile a căzut, am râs și am căzut, și apoi picioarele mi-au pierdut complet.

Când eram deja aproape de tabără și am urcat pe alt copac căzut, piciorul meu drept sa dovedit a fi slab și am zburat. Vanya nu ma putut prinde. El a reușit doar să spună "Ira!". Mi-am spus deja de la revedere la viață și m-am gândit că o să-l rup mai întâi când mi-a prins o mare lovitură. Era atât de neregulat încât părea că mă îmbrățișase astfel încât să nu cad. Din toamna aceasta, am fost tremurata, dar adrenalina, aruncata in sange, mi-a dat putere sa ajung la parcare.

Încă douăzeci de minute de pași măsurați măsurați de-a lungul căii, și noi am fost la locul lor. Având o cină pentru zece ani, am adormit, poate, cel mai puternic vis al vieții noastre. În dimineața următoare, toți mușchii au suferit, dar nu ne-a împiedicat să prindem un tren spre Vladivostok. Deja pe drum spre casă, am decis că coborârea de pe munte cu lanterne - nu cea mai bună idee noastră, dar, în general, capabil să călătorească.