Deveniți un sibir (Basil Vasilievich ershov)

Dar din caracteristicile sibiene am luat prima băutură de alcool nediluat, varză, sub pelmeni și sub gustul sărat "cu miros", în Angara. A fi unul dintre propriile tale mijloace de a fi ca toți ceilalți.

Ne-am dus cumva cu soția mea să viziteze germanii locali, oameni frumoși, ospitalieri, ospitalieri, ca toți sibieni. Ei bine, alcool ... În acele zile, practic nu beau; Ei bine, a studiat. Am avut o bună mușcătură, dar gâtul meu a fost foarte dureros ... bine, am băut puțină apă.
Exact să plec de la oaspeți și pe mine. Overboard îngheț peste patruzeci de ani, și am cor-roshy ... Oh, Nadia și ma ghidat, și a împins și lupila și a târât târât de pilon, care este doar o lumină albă și a fost exact ... târât la secțiunea acasă, ambalate ... mi rău .
Este necesar să se cunoască natura soției mele: încleștat dinții, ma îmbrăcat din nou, împins în frig timp de două ore și lovind în partea din spate, a condus pe străzi, aproape în fugă. Eu, deși cu dificultate, dar a înțeles că este necesar ... așa că nu a văzut beat vusmert, se gândea ceva.
M-am culcat, am dormit din nou dimineața ... Era o zi liberă.
De atunci și până la treizeci de ani nu am băut nimic. Ei bine, hai să spunem că timp de șapte ani a băut două litri, inclusiv vinul, atunci când nu puteai să bei un pahar. Dacă undeva băutură ușor a început cu echipajele, am adus acarianul, pentru vodca în magazin a fugit, dar a dat partea lui de echipa, la bucuria altora, „fiecare gură în plus - ca o lovitură în spate“
Alcoolul în regiunea siberiană, așa cum o înțeleg, totul se numește "vin". Numai vodca este un "vin alb", iar orice altceva este "roșu". La inceput nu am inteles si am fost confuz: cat de mult trebuie sa bei vinul alb ...

La baie, adevărat Siberian, am fost învățat la Yartsevo. Casa lui Kostya Koltsov, șeful aeroportului, fostul pilot, era extremă la aerodrom; hotelul de vară era aproape. Hotel de două camere: prima - la rece, cu un cuptor neîncălzit, paturi de rezervă și parcelă ucis saltele, utilizate în principal pentru rapid, abuzul de băutură de urgență, în cazul în care a doua cameră la acel moment locuit oricare trib zampolitskogo sau orice alte informatori.
A doua cameră era ca o sală. O femeie fierbinte olandeză, căptușită cu fier, a radiat o astfel de căldură binecuvântată încât eu, un sudic termofil, am luat o cușetă în colțul din spatele ei; era locul meu permanent. Și apoi: treaz este mai bine să fie cald, iar abuzatorul era același, deși în colțul înghețat. Și erau zeci de astfel de paturi.

Compania a jucat în jocuri de grup - cărți sau șah, sticlă sau două lumină dor de casă, albastru ceață tutun atârnate de tavan, goale, vopsite în alb, cu pereți de cherestea de tei au fost agățate pe cuie Jachete de vara pentru zăngănit, strâmt viscol fereastră înghețată urlând, și eu, doar rostogoli din magazin cu sticle și atârnă o jachetă, pune burta jos pe un Bask pat plat în cubbyhole lui, cu mâinile sub piept, da și ațipit fără dezechipare sub palavrageala și de râs al companiei. Și mai puternic decât somnul și un sentiment mai mare de confort - nu-mi amintesc în întreaga mea viață.
Mai târziu, zboară pe navă, atunci când a fost necesar pentru a merge la culcare, înainte de un zbor de noapte și nu a putut dormi, de asemenea, m-am întins cu fața în jos, purtând un pulover și sudoare pantaloni, ca un fel de minut ... și vis har ca un om tânăr, acoperit și relaxează corpul - după cum este necesar pentru odihnă înainte de plecare.

Deci, despre baia. Lucrul în Yartsevo într-o călătorie de afaceri, am Terentich de bunăvoie a acceptat invitația sâmbătă Koltsov transpirația în baia lui, și apoi să „stea“.
Și băile de yartsevskie și ritualuri de baie trebuie văzute. Având o plimbare seara pe malul abrupt al râului Enisei sâmbătă, ar putea fi văzut ca în picioare într-un rând de-a lungul țărmului, în baia comună au fost aragaz încălzit; coloanele fumului erau strict, ca în rang, stând pe gardurile grădinilor de bucătărie. Apoi erau femeile de-a lungul căilor cu bazine și copii. Apoi, la asfințit, puteți aștepta într-o baie, celălalt execută o lovitură brusc deschide ușa și în zăpadă, în nori de abur deversând roz, țipând și corpul ohayuschie, se rostogolea, ei se împroșcau zăpadă armfuls, frecat mâinile, picioarele, lateral, - și din nou alerga în căldură, pe rafturi. Ușa sa închis ... ședința sa terminat.
Kostya stoked baie cu cina, și pentru noi oamenii, se eliberează și dotaplivalas condiționate în întuneric. În timp ce am fost difuzate la magazin, casa a fost pregătirea mesei, scoase din livrările pivniță, pahare au fost plasate ... Apoi, cu lenjerie curată, prosoape, dropping mantaua, am fugit repede în jos calea către sursa dorită de har.
Terentjic a trimis un ritual. Dar fiindcă este mai bine decât iubitul meu Vasily Shukshin, nimeni nu va scrie despre baie - modest tăcut.

După băi am băut un pic, un hamei ușor răspândit peste venele corpului aburit. Am făcut o mușcătură de sturioni sărate, umplute și cartofi galbeni întregi, înveliți cu grăsimi, cracklinguri și ceapă prăjită. Koltsov a luat ceva pe o chitară veche, recitând, recitând: "Tovarășe Stalin, ești un mare om de știință ..."
M-am înfruntat, am luat chitara de la proprietar și am cântat ceea ce știam. Și despre piloții și despre cercei Sanin, și despre jachete din piele, aruncate într-un colț ... și dus departe melancolie borcan beat, bine, nu borcan, astfel încât ochelarii, dar am suficient pentru ryumochek cupluri seara. Iar a doua zi, după ce am dormit ca în paradis, am luat cârma ascultătorului în mâini încrezătoare și ne-am dus la zborul nostru.

Nu mi-a plăcut pescuitul și vânătoarea în Siberia. Și nu era timp. ofițer politic la o dată ma sedus participarea la amatori: Sunt cumva capabil să joace mai multe instrumente muzicale, și este pentru ofițerul politic în pustie o astfel de descoperire ... Ei bine, le-a promis să-mi ... A trebuit să participe la concursuri, au fost repetiție constantă ... nu vânătoare. Muzica întrerupse. Adevărat, promisiunea ofițerului politic a apelat la mine doar la un salariu, din cauza concerte și repetiții eu de multe ori în conformitate cu instrucțiunile sale au fost eliberate din zborurile.

Mimino. Acesta este Mimino. Îmi amintesc că în hotelul din aeroport (așa cum este numit tare) Motygino a trebuit să-și petreacă noaptea și acolo pilotul a cântat cântece sub chitară. fiica mea, avea doar cinci ani, stătea în fața lui, privea în jos ochii ei ... am râs apoi cu soția mea. Fluturașe, femeile te iubesc.